BMW i3 se osvědčuje jako vhodný vůz ve výjezdových skupinách záchranných služeb doslova po celém světě. Nyní se přidává také Česká republika.
foto: BMW
Šestici vozů BMW i3 (33 kWh) si do půlročního užívání (nebo 9000 km) převzalo šest útvarů státních i soukromých záchranných a zdravotnických služeb z celého území České republiky. Kromě dvou vozů pro hlavní město Praha usednou za volant BMW i3 také členové záchranných a zdravotnických služeb Brna, Hradce Králové, Ostravy a Zlína.
Ze šesti poskytnutých vozidel BMW i3 jsou dvě čistě elektrická a čtyři s prodlužovačem dojezdu ve formě spalovacího motoru. Ve všech případech jde o verze BMW i3 94 Ah se zvětšeným akumulátorem a dojezdem 200, resp. 350 (REX) kilometrů. Pomyslný klíč od vozidel převzal MUDr. Martin Houdek, člen výkonné rady Asociace zdravotnických záchranných služeb.
Všechny vozy splňují podmínky vozidel zvláštního určení. Jsou upravené a vybavené technologiemi americké společnosti WHELEN v souladu s vyhláškou 295/2012 pro převoz zdravotnických pracovníků a krevních derivátů.
Jde zejména o certifikované majáky a výstražná světla. Každý vůz bude rovněž vybaven kabelem pro rychlé dobíjení a Charge Now kartou.
„Zápůjčkou šesti vozidel BMW i3 pro potřeby záchranné a zdravotnické služby bychom chtěli navázat na předchozí úspěch s jedenácti poskytnutými vozidly BMW i3 do služeb policie. Ten byl odstartován již na začátku dubna 2017 a předčil naše očekávání. Věřím, že elektromobily mají i v tomto sektoru uplatnění. Pokud alespoň jednou některé z vozidel bude využito při záchraně lidského života, budu považovat tuto spolupráci za úspěšnou. Velice si vážím BMW i agentů, kteří tímto ve spolupráci s BMW Group Česká republika podpořili dobrou věc,“ dodává Jana Dvořáková, BMW i Manager BMW Group Česká republika.
BMW i3 s unikátní konstrukcí, využívající pro nosnou část uhlíkové kompozity (karbon) a elektromotorem o výkonu 125 kW/170 k poskytuje nejen lokálně bezemisní mobilitu, ale také působivou dynamiku.
Záchranná služba jistě ocení nejen vynikající výhled z vozu, daný výše umístěnými sedadly, ale také vyspělé služby vycházející z trvalého připojení vozidel k internetu.
K čemu je tohleto dobrý? To jako budou raněnýho
K čemu je tohleto dobrý? To jako budou raněnýho převážet na střeše, nebo uvnitř v sedící poloze? Tohle by se mohlo osvědčit jen jako převoz krve, případně na rozvoz léků k pacientům.
Pro prevoz doktora mezi pripady? Uz nejaky patek doktori
Pro prevoz doktora mezi pripady? Uz nejaky patek doktori nejezdi v sanitce, ale v mensim aute (aby mohli k dalsimu pripadu, zatimco sanitka teprve veze pacienta do nemocnice)
Jak píše kolega níže, lékaři zpravidla jezdí autem za
Jak píše kolega níže, lékaři zpravidla jezdí autem za sanitkou, protože běžně není lékař až u 60 % zásahů sanitky. Není tam potřeba a jeho čas je drahý. Navíc je dobré zvážit i další aspekt – spousta lékařů jsou ženy a je jich čím dál víc a BMW i3 se jim bude řídit o galaxii snadněji než cokoliv jiného.
Jen technicka, urcite ridi doktor? Ja ziju v tom, ze i v
Jen technicka, urcite ridi doktor? Ja ziju v tom, ze i v „malem“ aute je extra ridic (s patricnym vycvikem).
Jak kdy, běžná auta skutečně řídí často doktor.
Jak kdy, běžná auta skutečně řídí často doktor. Samozřejmě s patřičným školením.
Dneska se mi podařilo na dálnici přehřát elektromotor,
Dneska se mi podařilo na dálnici přehřát elektromotor, dočasně se snížil maximální výkon. To se mi u i3 ještě nikdy nepovedlo. 🙂 Ale ono taky jsem s tím normálně nejezdil 150 po dálnici.
No vidíš, a pak že u elektromobilů jsou problémy s
No vidíš, a pak že u elektromobilů jsou problémy s topením 🙂
Máš pravdu. Při těch 150 po dálnici jsem v podstatě
Máš pravdu. Při těch 150 po dálnici jsem v podstatě topil výhradně odpadním teplem 😀
Netopil. BMW i3 neumí využít odpadního tepla.
Netopil. BMW i3 neumí využít odpadního tepla.
Nj, život.
Nj, život.
Přehřál se elektromotor nebo baterka?
Přehřál se elektromotor nebo baterka?
Řekl bych že motor, protože se to pak velice rychle
Řekl bych že motor, protože se to pak velice rychle obnovilo. Baterie by se tak rychle neochladila. Navíc bylo venku asi 7 stupňů, takže baterie vyjížděla s poměrně nízkou teplotou.
Hlavně aby to na jeden výjezd pak nestálo 2hod na
Hlavně aby to na jeden výjezd pak nestálo 2hod na nabíječce u těch čistě elektrických.
Počítejte se mnou. Na dojezd má sanitka ze zákona 15
Počítejte se mnou. Na dojezd má sanitka ze zákona 15 minut, v praxi se to daří s rezervou dodržovat. Tato auta budou vozit doktory, takže po zásahu se vrací tou samou trasou, případně jedou k dalšímu zásahu. Zjednodušme to na 2×15 minut na výjezd. Kolik se za těch 30 minut dá ujet? Mimo obec dosáhnete průměrné rychlosti tak 70km/h, víc ne. Ale tahle auta budou jezdit spíš ve městech, tam je to maximálně tak 40 km/h. Řekněme tedy 20 km na zásah. To je kolik, tak 6kWh? Tedy cca 5 minut na DC nabíječce?
To nevadí. Sanitní vozy více času za den prostojí než
To nevadí. Sanitní vozy více času za den prostojí než projedou. A když stojí, klidně mohou nabíjet.
OT: Emuj končí! Prodávají všechny vozy (tuším cca 15x
OT: Emuj končí! Prodávají všechny vozy (tuším cca 15x Leaf 24kWh a 5x iOn), kdo má zájem, tak kontakt prý na info@emuj.cz.
Velká škoda, zrovna když už prodávám své jediné auto a chci využívat už jen carsharing. No ještě si zkusím v týdnu jednu poslední jízdu (do pátku) a pak holt už jen Car4way a bohužel kvůli cenám půjčení e-Up/e-Golf opět se spalovákem, ach jo 🙁
Zřejmě na tom prodělávali kalhoty. Češi nejsou na
Zřejmě na tom prodělávali kalhoty. Češi nejsou na sdílení vůbec zvyklí.
Nevim jak jinde, ale v Praze mi připadá, že cáršérový
Nevim jak jinde, ale v Praze mi připadá, že cáršérový auta vidim všude možně.
Ale na EV auta vyhradili pouze echt centrum.
Ale na EV auta vyhradili pouze echt centrum.
Spíš byl problém jinde. Zvlášť v Praze to neměli moc
Spíš byl problém jinde. Zvlášť v Praze to neměli moc chytře nastavené. Jako zónu dali velkolepě celou Prahu a tak se běžně stávalo, že si někdo půjčil auto v centru a odvezl se s ním někam do tramtárie, kde pak týden stálo, než ho přivezl zpět do centra někdo ze zaměstnanců. A při příjmu 200Kč/týden to opravdu nemohlo moc dlouho fungovat. To Car4Way roste a stále kupují nová auta, takže je to opravdu jenom o tom, jak to rozumně nastavit, aby byli spokojeni všichni.
Hlavne aby meli dost zasuvek a nezakopavali pres kabely.
Hlavne aby meli dost zasuvek a nezakopavali pres kabely.
Kdyby jim radeji nakoupili Xka. Dostali by se s tim i do
Kdyby jim radeji nakoupili Xka. Dostali by se s tim i do lehkeho terenu. Nechal jsem to ridit znameho co jezdi u zachranky a pochopitelne se mu to moc libilo.
Ale i itrojky dobry, hlavne, kdyz lidi uvidi, ze je to normalne pouzitelne auto a ne hracka.
majú v zápožičke. potom si ich odkúpia násobne
majú v zápožičke. potom si ich odkúpia násobne lacnejšie ako teslu – https://www.autobazar.sk/15048284/bmw-i3-edrive-125kw-5d/
Nekdo holt ty prachy neprestane resit, i kdyz jde fakt o
Nekdo holt ty prachy neprestane resit, i kdyz jde fakt o zivot. 🙂
Ta i3 je social edition. Tam se ty prachy řešily vždycky
Ta i3 je social edition. Tam se ty prachy řešily vždycky 🙂
Mimochodem dneska před samoškou u nás na maloměstě v Nechanicích: https://photos.app.goo.gl/1DGS0pUJOfk2lLym1
PS. toho parkování v zákazu si nevšímejte 😀
Asi ňákej dobrej oddíl, hned 2 elektriky.
Asi ňákej dobrej oddíl, hned 2 elektriky.
Včera večer jsem parkoval v Orlové vedle jedné i3.
Včera večer jsem parkoval v Orlové vedle jedné i3.
Asi to není jen píár, že jich prodávají hned po ZOE
Asi to není jen píár, že jich prodávají hned po ZOE mraky.
bavoráci sú lokálpatrioti. ’91 som takto začiatkom
bavoráci sú lokálpatrioti. ’91 som takto začiatkom novembra bol v mníchove a mali tam nejaký „podvečerný zraz“. tatkovia v hubertusoch, panímámy v dirndloch, vyliezali z bmw, nič iného. možná ani vo fabrike ich toľko pohromade nemali.
V ČR zase všichni vylejzaj ze Šchodovek 🙂
V ČR zase všichni vylejzaj ze Šchodovek 🙂
veď o peniaze ide vždy AŽ V PRVEJ rade. 🙁
veď o peniaze ide vždy AŽ V PRVEJ rade. 🙁
Zrovna X (nebo koneckoncu i S) bych pro tenhle ucel (a zvlast
Zrovna X (nebo koneckoncu i S) bych pro tenhle ucel (a zvlast ve meste) povazoval za skoro nejhorsi moznou volbu a to prave diky jejich velikosti. Kde se male i3 bez problemu (a tudiz rychle) protahne kolem zacpy, tam bude velke X nejspis muset cekat.
A trochu cynicky, on Tesle nekdo brani pujcit zachrance par aut v ocekavani budoucich zakazek? 🙂
Ono to zase o tolik sirsi neni. Sanitky jsou na tom hure.
Asi
Ono to zase o tolik sirsi neni. Sanitky jsou na tom hure.
Asi nebrani. Mel by nekdo napsat na twitter Elonovi. 🙂
Je to širší docela o dost. Šířka BMW i3 je 1775 mm +
Je to širší docela o dost. Šířka BMW i3 je 1775 mm + zrcátka. Tesla Model S má 1964 mm + zrcátka a Tesla Model X má 2017 mm + zrcátka.
Model X podle české legislativy nemůže do zúženého pruhu na dálnicích, protože se zrcátky přesahuje šířku 220 cm.