Elektromobily BMW i3 budou v Česku sloužit jako záchranka

BMW i3 se osvědčuje jako vhodný vůz ve výjezdových skupinách záchranných služeb doslova po celém světě. Nyní se přidává také Česká republika.

Do poskytnutí speciálně upravených vozů BMW i3 záchranným službám se ve spolupráci s BMW Group Česká republika zapojili také BMW i agenti Renocar Brno, Stratos Hradec Králové a Synot Auto Zlín.
foto: BMW

Šestici vozů BMW i3 (33 kWh) si do půlročního užívání (nebo 9000 km) převzalo šest útvarů státních i soukromých záchranných a zdravotnických služeb z celého území České republiky. Kromě dvou vozů pro hlavní město Praha usednou za volant BMW i3 také členové záchranných a zdravotnických služeb Brna, Hradce Králové, Ostravy a Zlína.

Ze šesti poskytnutých vozidel BMW i3 jsou dvě čistě elektrická a čtyři s prodlužovačem dojezdu ve formě spalovacího motoru. Ve všech případech jde o verze BMW i3 94 Ah se zvětšeným akumulátorem a dojezdem 200, resp. 350 (REX) kilometrů. Pomyslný klíč od vozidel převzal MUDr. Martin Houdek, člen výkonné rady Asociace zdravotnických záchranných služeb.

Všechny vozy splňují podmínky vozidel zvláštního určení. Jsou upravené a vybavené technologiemi americké společnosti WHELEN v souladu s vyhláškou 295/2012 pro převoz zdravotnických pracovníků a krevních derivátů.

Jde zejména o certifikované majáky a výstražná světla. Každý vůz bude rovněž vybaven kabelem pro rychlé dobíjení a Charge Now kartou.

„Zápůjčkou šesti vozidel BMW i3 pro potřeby záchranné a zdravotnické služby bychom chtěli navázat na předchozí úspěch s jedenácti poskytnutými vozidly BMW i3 do služeb policie. Ten byl odstartován již na začátku dubna 2017 a předčil naše očekávání. Věřím, že elektromobily mají i v tomto sektoru uplatnění. Pokud alespoň jednou některé z vozidel bude využito při záchraně lidského života, budu považovat tuto spolupráci za úspěšnou. Velice si vážím BMW i agentů, kteří tímto ve spolupráci s BMW Group Česká republika podpořili dobrou věc,“ dodává Jana Dvořáková, BMW i Manager BMW Group Česká republika.

BMW i3 s unikátní konstrukcí, využívající pro nosnou část uhlíkové kompozity (karbon) a elektromotorem o výkonu 125 kW/170 k poskytuje nejen lokálně bezemisní mobilitu, ale také působivou dynamiku.

Záchranná služba jistě ocení nejen vynikající výhled z vozu, daný výše umístěnými sedadly, ale také vyspělé služby vycházející z trvalého připojení vozidel k internetu.

tisková zpráva

34 Comments on “Elektromobily BMW i3 budou v Česku sloužit jako záchranka”

    1. Jak píše kolega níže, lékaři zpravidla jezdí autem za
      Jak píše kolega níže, lékaři zpravidla jezdí autem za sanitkou, protože běžně není lékař až u 60 % zásahů sanitky. Není tam potřeba a jeho čas je drahý. Navíc je dobré zvážit i další aspekt – spousta lékařů jsou ženy a je jich čím dál víc a BMW i3 se jim bude řídit o galaxii snadněji než cokoliv jiného.

    1. Počítejte se mnou. Na dojezd má sanitka ze zákona 15
      Počítejte se mnou. Na dojezd má sanitka ze zákona 15 minut, v praxi se to daří s rezervou dodržovat. Tato auta budou vozit doktory, takže po zásahu se vrací tou samou trasou, případně jedou k dalšímu zásahu. Zjednodušme to na 2×15 minut na výjezd. Kolik se za těch 30 minut dá ujet? Mimo obec dosáhnete průměrné rychlosti tak 70km/h, víc ne. Ale tahle auta budou jezdit spíš ve městech, tam je to maximálně tak 40 km/h. Řekněme tedy 20 km na zásah. To je kolik, tak 6kWh? Tedy cca 5 minut na DC nabíječce?

  1. OT: Emuj končí! Prodávají všechny vozy (tuším cca 15x
    OT: Emuj končí! Prodávají všechny vozy (tuším cca 15x Leaf 24kWh a 5x iOn), kdo má zájem, tak kontakt prý na info@emuj.cz.
    Velká škoda, zrovna když už prodávám své jediné auto a chci využívat už jen carsharing. No ještě si zkusím v týdnu jednu poslední jízdu (do pátku) a pak holt už jen Car4way a bohužel kvůli cenám půjčení e-Up/e-Golf opět se spalovákem, ach jo 🙁

      1. Spíš byl problém jinde. Zvlášť v Praze to neměli moc
        Spíš byl problém jinde. Zvlášť v Praze to neměli moc chytře nastavené. Jako zónu dali velkolepě celou Prahu a tak se běžně stávalo, že si někdo půjčil auto v centru a odvezl se s ním někam do tramtárie, kde pak týden stálo, než ho přivezl zpět do centra někdo ze zaměstnanců. A při příjmu 200Kč/týden to opravdu nemohlo moc dlouho fungovat. To Car4Way roste a stále kupují nová auta, takže je to opravdu jenom o tom, jak to rozumně nastavit, aby byli spokojeni všichni.

  2. Kdyby jim radeji nakoupili Xka. Dostali by se s tim i do
    Kdyby jim radeji nakoupili Xka. Dostali by se s tim i do lehkeho terenu. Nechal jsem to ridit znameho co jezdi u zachranky a pochopitelne se mu to moc libilo.
    Ale i itrojky dobry, hlavne, kdyz lidi uvidi, ze je to normalne pouzitelne auto a ne hracka.

                1. bavoráci sú lokálpatrioti. ’91 som takto začiatkom
                  bavoráci sú lokálpatrioti. ’91 som takto začiatkom novembra bol v mníchove a mali tam nejaký „podvečerný zraz“. tatkovia v hubertusoch, panímámy v dirndloch, vyliezali z bmw, nič iného. možná ani vo fabrike ich toľko pohromade nemali.

                2. V ČR zase všichni vylejzaj ze Šchodovek 🙂
                  V ČR zase všichni vylejzaj ze Šchodovek 🙂

    1. Zrovna X (nebo koneckoncu i S) bych pro tenhle ucel (a zvlast
      Zrovna X (nebo koneckoncu i S) bych pro tenhle ucel (a zvlast ve meste) povazoval za skoro nejhorsi moznou volbu a to prave diky jejich velikosti. Kde se male i3 bez problemu (a tudiz rychle) protahne kolem zacpy, tam bude velke X nejspis muset cekat.

      A trochu cynicky, on Tesle nekdo brani pujcit zachrance par aut v ocekavani budoucich zakazek? 🙂

        1. Je to širší docela o dost. Šířka BMW i3 je 1775 mm +
          Je to širší docela o dost. Šířka BMW i3 je 1775 mm + zrcátka. Tesla Model S má 1964 mm + zrcátka a Tesla Model X má 2017 mm + zrcátka.

          Model X podle české legislativy nemůže do zúženého pruhu na dálnicích, protože se zrcátky přesahuje šířku 220 cm.

Napsat komentář