Elektromobilu Tesla Model 3 upadl za jízdy zadní nárazník, Tesla odmítala uznat chybu

Že má Tesla problém s kvalitou výroby a následnou kontrolou kvality víme. Tohle je ale extrém.

Kvalita zpracování elektromobilů Tesla je dlouhodobý problém. Majitelé často hlásí například chybějící šrouby, upadávající komponenty nebo zatékání vody.
foto: Logan Derouanna

První případy upadávajících nárazníků na elektromobilech Tesla Model 3 se objevily už před dvěma lety. Tesla slíbila, že se na to podívá.

Vypadá to, že nepodívala. Logan Derouanna si v březnu 2019 koupil nový Tesla Model 3 Standard Range Plus. S pouhými 22 500 najetými kilometry se nedávno vyjel projet, společně se svou přítelkyní a jejím otcem.

Když se chystal zabočit doprava a projížděl kaluží, zaslechl hlasitý zvuk. Myslel si, že ho někdo zezadu naboural. Zastavil na nedalekém parkovišti a šel zjistit, co se stalo.

Jaké muselo být jeho překvapení, když vystoupil a zjistil, že mu samovolně upadl celý zadní nárazník. Zavolal si tedy asistenční službu Tesla s tím, že jde o závadu v rámci záruční doby.

Asistenční služba však nedorazila. Když zavolal o hodinu později, řekl mu operátor, že se snaží zjistit kalkulaci ceny. Derouanna se zeptal, zda by bylo možné považovat to za záruční opravu.

Následně byl neustále přepojován, až mu jeden z operátorů sdělil, že šlo o zásah vyšší moci, a že záruka se tedy nevztahuje. Z toho byl jinak spokojený novopečený majitel a dlouhodobý akcionář Tesla samozřejmě poněkud rozladěn.

Nakonec se ale Tesla přeci jen – s menší pomocí právníků – přesvědčit nechala, auto odtáhla a vše opravila v rámci záruky. Manažer Tesly dokonce Derouannovi sdělil, že jde o „známý problém“.

46 Comments on “Elektromobilu Tesla Model 3 upadl za jízdy zadní nárazník, Tesla odmítala uznat chybu”

  1. na seznamu baflo na mě
    na seznamu baflo na mě tohle:
    https://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemecky-majitel-popsal-dva-roky-zivota-s-teslou-jeji-koupe-vetsinu-casu-lituje/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_req_id=Sm42V4ip0o8-202007200720&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

    Zažít něco takového, tak bych jim to fakt omlátil o ústa…přijde mi to trochu podobné tomu, jak Miloš Kopecký v nějaké scénce popisoval, co vše mu odešlo na Fiatu (tuším 125p), akorát to nemá ten konec, kdy to potom prodal a po čase potkal ženu, které to prodal a ona mu říkala: „Pane Kopecký…“a on ji přerušil se slovy:“já vím, je to děsně poruchové auto“ a ona odpověděla:“ ale kdepak, je to výborné auto, co jsme ho koupili nic se na něm nerozbilo.“

    1. to zní jak špatnej ftip 😉 Jako já na popelnici celkem
      to zní jak špatnej ftip 😉 Jako já na popelnici celkem běžně vrtačkou vrutuju plastový součásti nárazníku, ale na nový káře přes mega jakóoo… 🙂 Nebylo by přeci lepší píár říct : sory zákazníci, ten nárazník sme asi (zas)blbě vyprojektovali (páč sme se s protiklikama a tabletí dizajn palupíčusovkou těžce srrrli…;)) takže jesi vám náhodou v záručce někde vodpadne, volejte teslíachtung a my vám tam pošleme pikolíka s vrutama dortem a flaškou za to čekání páč vodtahovku s náhraďákem furt volat jen kůli nárazníku … :)) A vlastně nesrrrte stím plastem krva, neumíte si poradit sami!? hodte to do kufru vod toho sme vám ho dost velkej vyprojektovali, my sme extramobilka a nemáme ted cas musíme matlat další kyberšrot ;)))

  2. To je v pohode.
    Nam Kia dodala jedno ze dvou eNir s vadnou

    To je v pohode.
    Nam Kia dodala jedno ze dvou eNir s vadnou palubni nabijeckou, ktera vyhazuje jistice. Trvalo mesic a pul testovani nez pripustili, ze se bude muset vymenit. O dalsi skoro tri tydny pozdeji nam zavolali, ze maji konecne schvalenou vymenu, ale neni v cele Evrope, takze se bude objednavat z Koreie s dodaci lhutou 10 az 12 tydnu a jeste nevi kdo nam ji pak vymeni…
    Nejblizsi DC nabijecku mame 40km, takze nebyt toho, ze jsme koupili s auty i prenosnou DC nabijecku 22kW tak by bylo auto defakto nepojizdne.

    A k Tesle.
    V pondeli jsem pres aplikaci objednal v servisu Norimberk dalsi vymenu poloos, ktere ac meli byt novejsi a odolnejsi vydrzeli presne to same co vsechny ctyri predchozi. Termin mi to nabidlo hned na utery (druhy den! kde jsou ty predpovedi trollu o pretizenych servisech s nastupem TM3?).
    No hodil se mi az dnesek, ktery jsem vybral. V utery mi prisla ke schvaleni proforma faktura na 2tis. eur. Odmitl jsem ji s tim, ze minulou vymenu jsem platil a poloosy bych mel mit tedy jeste v zaruce. Zadna odpoved neprisla a tak jsem tam dnes vyrazil s vytisknutym emeilem, ve kterem mi pred minulou vymenou potvrdili z Norimberka, ze budu mit zase dva roky zaruku.
    Po prijezdu mi bylo vysvetleno, ze zaruka je jen rok a ja tam byl loni v kvetnu. Predal jsem vytisteny email a vysvetlil jim, ze jsou v haji uz asi ctyri mesice, ale s ohledem na ujisteni o dvoulete zaruce a virove krizi jsem nespechal.
    Hrozne se omlouval, ze to zvrtal, kdyz mi poslal chybnou informaci, a ze tedy pozada oblastniho sefa o schvaleni bezplatne vymeny. Po chvili prisel, ze je to schvalene (pravnika jsem ani nepotreboval…) a o tri hodiny pozdeji jsem odjizdel s novymi poloosami.

    Mimochodem ptal jsem se pred odjezdem na ty vymeny FSD jednotek, jestli tusi kdy? Odpovedel, ze meni nejprve tem co maji ap 2.5 a pak teprve 2.0 a nejprve v USA a pak teprve v Evrope, takze pry to muze byt za dva mesice, ale take za pul roku…

            1. hmm možná je ale běžný lidi včetně mě nemají čas ani
              hmm možná je ale běžný lidi včetně mě nemají čas ani energii prolejzat fora a filtrovat střípky pravdy. Nejlepší jsou samozřejmě praktický informace přímo od důvěryhodnýho zdroje a pěkně vod začátku, chronologicky 😉

      1. Je to cesky vyrobek od Nikoly. Na webu to jeste nemaji neb je
        Je to cesky vyrobek od Nikoly. Na webu to jeste nemaji neb je to cerstve. Nechali jsme si to dodat s kolecky pro snadnou prepravu a s konektorem do zasuvky 3x32A. Pri pevne instalaci a jisteni 40A to umi az 25kW. Vykon lze za provozu plynule regulovat na dotykovem display. Ma to v sobe i GSM modul a je mozne to ovladat (startovat/ukoncovat nabijeni) pres aplikaci polyfazer pod ruznymi ucty s moznosti sledovat kdo kolik nabil. Umi to osadit jak Chademem tak CCSkem.
        Nabidli nam ji myslim za cca 159tis. bez DPH, tedy levneji nez cinske. Byli ze ctyr nabidek nejlevnejsi…

        Jinak jsem z nich mel velmi dobry pocit. Privezli nam ji az na provozovnu. Byl s ni drobny problem (fakt uplne prvni vyrobeny kus a castecne z nasi viny), otevrel ji, pripojil notebook, jeho kolega se na ni vzdalene pripojil a cast problemu vyresil, kdyz dosli k tomu, ze to vzdalene uplne neda, prijel technik a doladil na miste zbytek…

        To eNiro s vadnou palubni nabijeckou s ni uz dva mesice cca obden nabiji a zadny problem, slape paradne.

        Pri porizeni s nejakym autem na dotaci vyjde na cca 40tis. bez dane.

        1. Ideální pro nějaké provozovny s BEV, kde řidiči
          Ideální pro nějaké provozovny s BEV, kde řidiči potřebují při nakládce rychle dobít. Jsem zvědav, kdy někdo vymysli jednoduchý Hub CCS, tedy připojí se 5 aut najednou do DC nabíječky a ta je postupně všechny přes noc automaticky nabije.

                1. Máš pravdu, mít ve firmě CCS je blbost, lepší navýšit
                  Máš pravdu, mít ve firmě CCS je blbost, lepší navýšit příkon o 60 kW, to je rozumnější….

                2. Jste to stále nepochopil. Když budu mít vyhrazený příkon
                  Jste to stále nepochopil. Když budu mít vyhrazený příkon v objektu např. 22 kW, tak tedy buď můžete mít nějaký ten hypotetický CCS multihub, kterým budete nabíjet jedno auto po druhým s příkonem 22 kW (když ale baterka bude nad 80%, tak stejně pojedete pod 22 kW a pochybuji, že budete mít více měničů, abyste nabíjel současně další auto/auta) nebo budete mít (již dnes řešitelné) vícero wallboxů řízené master kontrolerem, který bude udržovat součtový příkon pro všechny wallboxy 22 kW a bude to fungovat i v případech, kdy auto si vezme méně (ke konci nabíjení) a kontroler může tok přesunout na jiný wallbox (což u toho CCS multihubu s jedním měničem neuděláte).
                  Příště zkuste méně sarkasmu a více přemýšlení. 😉

                3. Vy jste nepochopil, že ta CCS je přenosná a nemusíte
                  Vy jste nepochopil, že ta CCS je přenosná a nemusíte řešit které auta má jakou nabíječku za 1f, 2f a nebo 3f, ale chápu musíte mít pravdu vy.

                4. Vy jste stále nepochopil, že řeším onu vaši hypotetickou
                  Vy jste stále nepochopil, že řeším onu vaši hypotetickou „kdy někdo vymysli jednoduchý Hub CCS,“ a ne konkrétní přenosnou CCS nabíječku, o které je diskuze výše. Smysl přenosné CCS nabíječky nezpochybňuji.

      1. To nemusi byt naraznik z Tesly. Takhle jsem (na motorce) jel
        To nemusi byt naraznik z Tesly. Takhle jsem (na motorce) jel po D2 z Brna na Blavu a v rychlem pruhu lezelo jizdni kolo (nastesti jsem nejel o minutu dve driv). O 200m dal stalo auto s dalsimi koly na strese a majitel se pro to ztracene pesky vracel.

        1. podobne jsem potkal stare rezate kolo na D11 smer Praha v
          podobne jsem potkal stare rezate kolo na D11 smer Praha v pravem pruhu, zrovna jsem odbocoval na nedalekou cerpacku a po nahlaseni na 158 jsme pak sledovali co se bude dit, hlidka prijela a kolo odklidila asi po 10 minutach, bylo sakra stesti ze do toho nikdo za tu dobu nevlit

  3. p. Horčík spíš než o informativní hodnotu usiluje
    p. Horčík spíš než o informativní hodnotu usiluje především o počet kliků na článek, takže se občas při formulaci titulku uchýlí k ponižujícímu clibaitu a uvede v něm buď neúplnou, anebo pokroucenou pravdu.
    Tesla souhlasila s opravou v rámci záruky. Žádné drama, že?
    Ale na takový titulek by nikdo neklikal, že?
    A prachy za reklamy jsou až na prvním místě, že?
    Takže clickbait sem clickbait tam…

    1. Firmu, která toto uzná za záruční opravu až po zapojení
      Firmu, která toto uzná za záruční opravu až po zapojení právníků rozhodně za seriózní nepovažuju. Nesnáším, když firma zneužívá svého postavení, kdy se může soudit libovolně dlouho a je to pro ně marginální komplikace, zatímco zákazník si ničí život běháním po právnících.

      1. U nás by to bylo rychlé, přijela by policie, řidič by
        U nás by to bylo rychlé, přijela by policie, řidič by dostal pokutu za to, že nepřizpůsobil rychlost stavu a povaze vozovky a nezkontrolovat auto před jízdou. Výrobce by jej napadl u soudu, že svou lehkovážností a zveřejněním videa způsobil újmu výrobci. a musí uhradit soudní náklady a pokutu za poškození dobrého jména výrobce :))))

      2. „My dad had to email the manager with our lawyer, and the
        „My dad had to email the manager with our lawyer, and the manager just called my dad and said it’s a known issue, and they are covering it all for me and bringing a tow to my house. They’re ordering new parts for it and fixing it.“

        jeho otec s (asi) rodinnym pravnikem poslali mail managerovi Tesly, ktery celou vec nasledne posoudil, jako zarucni opravu.
        Neprobehlo zadne soudni liceni, jak by se mohlo zdat.
        Jen se nenechali odbyt, coz je spravne.

Napsat komentář