Elektromobilitu v Česku táhnou velké firmy, lákají je třetinové náklady i dotace

redakce - 15 Květen 2019

Ve flotilách českých firem získávají své místo elektromobily, které střídají vozy se spalovacím motorem. Podniky k pořízení elektroaut motivují hlavně úspory na provozních i servisních nákladech a dotace, jež stát vypisuje už několik let. auto elektromobil Tesla Model S na nabíjecí stanici Supercharger ve Vystrkově.

Elektromobil Tesla Model S na nabíjecí stanici Supercharger ve Vystrkově.
foto: E.ON

Podle expertů by do roku 2025 mohlo v Česku jezdit až 20 tisíc elektromobilů, z toho polovina by měla patřit soukromým firmám. Za necelých šest let by tak počet elektromobilů v České republice mohl narůst desetinásobně.

Nyní jich totiž podle odhadů jezdí po tuzemských silnicích kolem dvou tisíc, kromě osobních vozů jde i o dodávky. V Evropě se pak pohybuje více než 550 tisíc aut na elektřinu, po celém světě jejich počet čítá přes 3 miliony.

Rozvoj elektromobility táhnou v Česku především velké firmy. Pokud se pro ekologický přístup v dopravě rozhodnou, pořizují i několik elektroaut najednou a investují také do vlastních dobíjecích stanic.

„Do nákupu elektromobilů se pouštějí hlavně větší podniky a koncerny a poté též majitelé menších firem, kteří se pro elektromobilitu nadchli. Pro některé společnosti jsou vozy na elektřinu otázkou prestiže nebo jimi potvrzují svůj postoj vůči životnímu prostředí,“ konstatuje Hana Kořínková ze společnosti E.ON.

Impulsy vycházející ze soukromého sektoru mohou podpořit i budování veřejných sítí pro dobíjení vozů. Stát investory motivuje dotacemi, jež směřuje hlavně do výstavby infrastruktury. Podniky si mohou o příspěvek na elektromobilitu říci do konce letošního května, a to v rámci dotačního programu OPPIK – nízkouhlíkové technologie.

Obce, města nebo instituce mohou o příspěvek na vozidla na alternativní pohon žádat v Národním programu životního prostředí, přičemž výzva potrvá do konce letošního září. Pro občany zatím vláda příspěvky na elektromobily nepřipravila, nechystá ani daňové pobídky či jiné finanční úlevy.

Elektroauto zvládne kilometr i za dvacet haléřů

Kromě dotací jsou firmy motivované také úsporami. Ty jsou podle expertů až desetinásobné. Aby mohla firma elektromobil provozovat, nemusí se podle experta výrazně měnit. V současné době je po České republice rozeseto téměř 400 veřejných míst, kde lze baterii vozu dobít. Do roku 2020 by se měl jejich počet zvýšit na 1 300. Ministerstvo dopravy nyní chystá další dotační výzvy, které rozvoj elektromobility podpoří.

Žádná výměna oleje, parkování zdarma

Provoz elektrovozu je levnější nejen s ohledem na cenu ujetého kilometru, ale rovněž v oblasti servisu a údržby. Elektromobil nevyžaduje pravidelnou výměnu oleje nebo filtrů. Elektromobilisté pak například v Praze parkují bezplatně a mohou také využívat pruhy vyhrazené pro městskou hromadnou dopravu.

S ohledem na nízké provozní a servisní náklady může být provoz elektromobilu třetinový ve srovnání s konvenčními automobily. „Vždy je však důležité, aby bylo užívání elektroauta pro firmu smysluplné, aby například vyhovovala délka trasy s ohledem na dojezd vozu. Rozhodující je též tarif od dodavatele elektřiny. Veřejné nabíjecí stanice si mnohdy účtují vyšší náklady, zatímco firma si pro sebe může u dodavatele vyjednat výhodnější podmínky,“ uzavírá Kořínková.

Společnost E.ON uvedla v dubnu na český trh službu E.ON Drive, která má být jedním ze základních prvků v poskytování komplexního řešení elektromobility. Součástí systému je kromě sítě dobíječek i mobilní aplikace pro pohodlné dobíjení a další servisní služby.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Tomáš

Tydle diskuze to je jedna velka hadka. Vera Pohlova by je zakazala :-)

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Kuk

A proto tu jseš :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Bingo.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Radovan

Už to má holka za sebou. Prý. https://www.objevit.cz/zemrela-duchodkyne-vera-pohlova-zena-ktera-chtela-zakazat-vsechny-ty-internety-a-pocitace-t33641

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Kuk

"2. října 2014 pak server G.cz zveřejnil článek, který na základě výpovědi, jež serveru v září 2014 poskytla uživatelka Facebooku se jménem Vendulka Pohlová, popírá zprávu z července 2011 od údajného vnuka Pohlové.[14] Uživatelka doslova uvedla: „Věra Pohlová zemřela již v březnu 2007 a vnuka jménem Marek Pohl nikdy neměla. Tímto bych chtěla uvést na pravou míru nepravdivou zprávu, uveřejněnou v červenci 2011. Nikdy netrpěla cukrovkou, na počítači nepracovala a zprávy četla pouze v tištěné podobě. Přesto to byla až do své smrti velmi vitální a šarmantní dáma.“

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Cili fake news z trolli farmy?

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Tomáš

O tom zpiva Kabat ne?

---

Prius PHV (2012)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě se tady líbí vždy ta plamená diskuze a tom jak spalováky zabíjí lidi. A pak si fanoušek EV a zachránce lidské rasy sedne do letadla a za jednu cestu spálí víc emisí než člověk se spalovákem za rok. Holt selektivní slepota a komplex mesiášství.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

a podepišse jinak nic nedostaneš negramoty nedotujem :))

Obrázek uživatele M.Krupka

Asi Vás moc nepotěším. Z Prahy do Paříže je to cca 1000km. Když pojedu na motorce spotřebuji asi 36litrů benzínu. Když sednu na letadlo potřebuji k tomu kolik paliva z Prahy do Paříže?

Aby jste to nemusel hledat, tady máte odkaz

https://www.czechairliners.net/index.php/archiv-clanku-1/odborne/302-spotreba-dopravnich-letadel.html

Čím delší trasu letíte, tím se poměr spotřeby snižuje, protože největší spotřeba je při startu.

http://www.chytravec.cz/2018/11/02/vite-kolik-ma-dopravni-letadlo-spotrebu-na-jednoho-pasazera/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...a pak sednu do auta a jsem nekde na pulce nejuspornejsiho letadla...

Obrázek uživatele M.Krupka

V praxi bude letadlo vždy úspornější a rychlejší, protože auto by muselo najet mnohem víc kilometrů.

Existují dokonce letadla, která nepoužívají motor, říká se jim větroň.
Už jsi viděl to solární letadlo co letělo kolem zeměkoule??

Čas jsou peníze. Čas si nekoupíš. Čas je to nejcennější co máme a nikdy nevíš kolik ti ho zbývá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jasne, lkpr - cdg letadlem na solarni pohon nebo vetronem bezne. To uz je trochu zoufalost, ne? Mimochodem tahle trasa autem = 1020km. Se svym autem ji ujedu bez problem za 10 litru na sedacku. To je neco pres pulku oproti nejuspornejsimu letadlu z odkazovaneho seznamu (cessna), oproti beznym linkovym jsem na tretine az ctvrtine.

Obrázek uživatele M.Krupka

Na koni to pojedete měsíc, autem možná za deset hodin, rychlovlakem tři hodiny, letadlem asi tak dvě hodiny. Jen tady se zaspalo a žádné rychlé vlaky u nás nejezdí. Proč?? Protože máme stále zabedněné politiky co přešlapují na místě a staví tratě na 80km/h. Nebylo by lepší se vrátit na koně,protože v jisté době to byl nejlepší dopravní prostředek na dlouhé vzdálenosti. Asi tak jako Vám přijde nejlepší dnes auto,které dosáhlo maximum 130km/h a obávám se, že ani za 50let to více nebude, tak jako ani na tom koni to dnes nedáte rychleji, jako byl schopen ujet v minulosti. Vývoj se právě zastavil, auto je nepřekonatelný dopravní prostředek. V Číně jezdí 500km/h u nás zůstáváme v minulosti. Gratulujeme.

Obrázek uživatele Anonym123

už vlani, pri kontrole k obnove VP mi lekár odpovedal, že desať rokov bez problému.

Obrázek uživatele Radovan

Tak kromě toho, že i na spalovacích letadlech a lodích se pracuje, aby jely elektricky, se mí líbí, jak fanoušci spalováků, co zabíjí lidi, jimi jedou na letiště, aby přesedli do letadla. Holt komplexní slepota a komplex nadřazenosti.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radovan:
Na těch letadlech se pracuje, protože do toho cpou naivní neznalí investoři prachy.
Ale ono to nebude mít dlouhého trvání. Bublina splaskne, až ti pitomci uvidí, co v tom zbytečně provařili.
Kdo má trochu znalosti, ten si umí spočíst, kolik dovolí energetická hustota materiálu - lehké letadlo pro 1-2 osoby a lety kolem komína, tam je limit.

Kdyby investoři, kteří investují v milionech dolarů byli v oboru neznalí, tak to asi nebudou investoři a ty miliony pro investice mít nebudou... :) Prostě v tom na základě svých analýz vidí potenciál.
Někde jsem četl že obecně na světě do alternativních pohonů se za loňský rok investovalo asi 500 miliard USD (to číslo už nevím přesně). Investuje se do bateriových technologií, do elektroaut, e-busů, , e-náklaďáků, e-letadel, e-lodí atd. a asi všichni se Vás zapomněli zeptat. Byste jim to určitě vysvětlil... :)

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zbyněk:
Ano, někteří ti investoři JSOU neznalí.
Ale ta neznalost (kupodivu, že...?) nejde ruku v ruce s množstvím peněz. Takže je mají.

A jeden z největších provarů bude odpískání pokusů o tzv. "autonomní řízení silničních vozidel".
Další jsou nesmysly s dopravou lidí pomocí multikoptérů, projekty Lilium či český Zuri toho pubertálního pošuka
M. Illicha.
No a z elektromobility odpadne cokoli těžšího, uplatní se jen lehké vozíky s hmotností ve stovkách kg.

Manageři, investoři a podobná nadutá pakáž se totiž velmi nerada baví s technickými odborníky, resp. se baví jen těmi, kdo jim kývou. A to jsou zase ti, kdo chtějí žít za dobré prachy a předstírat vývoj...

tak tomu co jste napsal snad ani sám nevěříte.
A co se týká "malých vozidel" tak, třeba Fusso ve Španělsku velmi úspěšně prodává e-nákladní auta (patří do koncernu Deimler) + co třeba elektrobusy, které se prodávají čím dál víc - to jsou jen malé příklady kdy asi nemůžeme hovořit o pár set kg...

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zbyněk:
To vím zcela jistě, třeba v případě Zuri.
---
A ten nákladák je podepřen dotacemi, jinak to nikdo provozovat nebude. Smysl může mít leda u dopravy v nějakých zvláštních zónách, jako jsou lázně apod. a jen na krátkou vzdálenost, řádově kilometry.

Elektrobus vs. trolejbus - opět jasný případ, co je výhodnější.
V Praze na Brumlovce ty dvě linky BB1 a 2 - extrémně krátké, i tak spíš zase jen dlouhodobější pokus.

Používat akumulátorový autobus na delší vzdálenosti je nesmysl.

a pro Vás jedna aktualita:

https://www.novinky.cz/auto/505077-cinske-elektricke-autobusy-zacinaji-dobyvat-americky-trh.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

a druhá:

http://www.ifleet.cz/aktuality/fleet-produkt/psa-predstavuje-elektricky-boxer-a-jumper.html?utm_source=newsletter&utm_medium=mail&utm_campaign=nl2

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

věřte si čemu chcete. Víc dám na osobní zkušenost. Používám EV soukromě i ve firmě víc jak 10 let. S prvním Leafem mám najeto cca 150tis km, nejstarší dodávka eNV200 má cca 200tis km, baterie jsou stále ok, téměř žádné servisní ani provozní náklady, z cca 90% nabíjíme v noci doma, auta jsou neskutečně spolehlivá atd. Hodnotím to z pohledu majitele a uživatele a jsem spokojený jako želva. Můžu totiž na rozdíl od Vás, dlouhodobě srovnávat spalovací motor a ele - spalovák už nechci. A když porovnám třeba 1. generaci Leafu se současnou, tak jen za cca 8 let se kapacita baterie cca ztrojnásobila ve stejném prostoru auta - prostě se mi to líbí a věřím pro běžný provoz autům na baterie, zejména pro neskutečnou dynamiku, spolehlivost, ekonomiku a taky benzín si doma nevyrobíte... :)

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

A mate nejakou aternativu k benzinu a nafte a CNG (kerosen, apod), nebo dopravni prostredky toto spalujici byste chtel provozovat naveky?
Proc v Cine jezdi statisice akumulatorovych autobusu, kdyz je to nesmysl? Jste chytrejsi jak vsichni Cinane, kteri je navrhovali, vyrabeli, vse prpocitavali, odsouhlasili a zaplatili?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pavel K:
TROLEJBUS má smysl, nikoli autobus na baterky.
To proto, aby s sebou netahal zbytečnou zátěž.

Jestli chceš oponovat, tak mi ukaž ty dlouhý autobusový tratě v Číně - nejspíš jde o ekologistický hoax...

A co ta alternativa k dnesnim prevladajicim pohonum, mate? Nebo byste takhl ejezdil uz naveky?
Na Cinu iodpovedeli pode mnou, dekuji jim.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejen v Číně - Elektricky autobus Proterra Catalyst E2 v roce 2017 ujel na jedno nabití 1101.2 mil, je to dostatečně dálková trasa? Ano byla to rekordní jizda. Od roku 2016 prodávají autobusy s dojezdem do 350 mil na jedno nabití. Ty autobusy jsou šíleně drahý a přesto je úspěšně prodávají. V současnosti mají sedm typu baterií 94 - 660 kWh. Pro největší baterii je maximální dojezd 251 - 426 mil, operační dojezd 151 - 390 mil. Na baterie dávají záruku 12 let bez omezení.

Jasně ekologický houax jseš akorát ty. Stačí se podívat na pár stránek na googlu:
https://www.theguardian.com/cities/2018/dec/12/silence-shenzhen-world-first-electric-bus-fleet
https://cleantechnica.com/2018/01/06/not-just-shenzhen-jaw-dropping-china-electric-bus-roundup/
Nebo přímo videa z číny, který ukazují realitu:
https://www.youtube.com/channel/UCl7mAGnY4jh4Ps8rhhh8XZg

Ale to je samozřejmě úplně jiná realita, než žiješ. Možná by stačilo vypnout ten počítač s VR a jít na ulici možná by jsi pak pochopil, že ralita je někde úplně jinde než ty žiješ.

http://www.hybrid.cz/cinsky-sen-cen-si-objednal-500-elektrickych-sklapecu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hobnit:
Seš ještě děcko a moc toho neznáš.
Senzace se snadno vyrobí článkama a fotkama.
Kolik těch autobusů budou držet v provozu a na jak dlouhých trasách? Ona ta trolej vyjde vždycky výhodnějc, než se tahat s tunou navrch...

ano, trolejbusy jsou pro daný účel ok. Jen pro info údržba trolejové tratě je obrovsky finančně nákladná a to nemluvím o nové výstavbě. Jen u nás v CZ za posledních cca 80let nebyla postavená snad žádná. Nějaké vazby na nákladní a autobusovou dopravu mám a věřte, že údržba a provoz samotných autobusů je taky hodně finančně náročná.
To jsou jedny z důvodů, proč se začínají prosazovat elektrobusy v městském provozu a proč i přes jejich cenu je začínají DP nakupovat a výrobci do jejich vývoje investují (podle Vás samozřejmě špatně.. :))
Dále u EVbusu to není tuna navrch - ano baterie Váží cca tunu, ale musíte zase odečíst spalovací motor, provozní náplně, chlazení, výfukový systém, cca 300-500l nádrž dle typu je taky cca půl tuny tzn ten nárůst hmotnosti u EV není tak drastický...
Pokud všechny kolem sebe považujete za blbce, tak je to dost smutný...

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

špatně jsem klikl... :)

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Samozřejmě. Já se cítím tak na maximálně na 15.

Ale už vím jak se hledá na googlu, jak si najdu informace přímo od zdroje a že když někde jezdí 16 tisíc elektrických autobusů, tak pro milionové město, tak tam asi nebudou trasy po 20 kilometrech.

Ale tobě musí být podle toho tak 5 let, že tohle nedokážeš pochopit.
:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V tom googleni mate jeste rezervy :) Shenzhen ma oficialne 13 milionu obyvatel, neoficialne 20 milionu. Autobusu 16 359 v roce 2018, taxi vozu na elektricky pohon 12 518 coz bylo 62,5 procent v roce 2018. Do roku 2020 by mela byt cela flotila taxi elektrifikovana.

Ty čísla by pro realistu byly už moc složité na pochopení :-)

Tak toto si snad někam schovám...

------------------------------
No a z elektromobility odpadne cokoli těžšího, uplatní se jen lehké vozíky s hmotností ve stovkách kg.
------------------------------

Z čeho to usuzuješ? Když dnes už běžně v osobní dopravě jezdí velká elektroauta s hmotností přes dvě tuny. Nečiní to žádné potíže a spoustě lidí to vyhovuje. To jako myslíš, že to je slepá větev?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Marek_:

Ano, skutečně jezdí akumulátorová osobní vozidla s pohotovostní hmotností až 2,7 tuny a dokonce se sériově vyrábí.

Automobil stejné kategorie se spalovacím motorem je ovšem o několik stovek kg lehčí (např. BMW 535d Touring ~ 1750 kg).

Tento rozdíl v hmotnosti samozřejmě znamená NIŽŠÍ energetickou náročnost na provoz ve prospěch vozu se spalovacím motorem.
Samozřejmě lze namínout nemožnost rekuperace části energie při zpomalování; to ovšem zejména na rovinatém terénu nemusí vůbec znamenat mnoho, zejména pokud řidič opravdu umí jezdit ekonomicky.
Ta hranice, kdy ještě není těžký akumulátor velkým znevýhodněním je právě na konci toho limitu hmotnosti.
Takže zhruba 100 až 150 kg akumulátor, tj. cca 20 - 30 kWh pro menší vozidlo, kde je předpokládán akční rádius do 100 - 120 km, tam je možný přínos, zejména pro provoz v městském a příměstském provozu.
Tahat ovšem s sebou dalších 350 - 600 kg na stovky km je už nad limitem hospodárnosti.
- - -

A to vysvětlení proč odpadnou ty těžší vozidla?
------------------------------
No a z elektromobility odpadne cokoli těžšího, uplatní se jen lehké vozíky s hmotností ve stovkách kg.
------------------------------

Zatím jsi napsal jen nějaký bla, bla, bla, ale to vysvětlení tam jaksi chybí.

To, že těžší auto je méně hospodárné, než lehčí ví každý. To jsi nemusel psát.

Teď prosím nějaké to vysvětlení, proč odpadnou ty těžší auta?

Zatím to vypadá, že i ty težký vozy jaksi jezdí a né a né a nechce se jim odpadávat. Viz komentář níže. A nejde jen o elektromobily, přes 2 tuny mí i spousta spalováků.

Tak bych rád věděl ten důvod a kdy odpadnou ty težký auta?

Už se nemůžu dočkat až budou jezdit jen tříkolky se 100 kg. A až budeš chtít odtáhnout přívěz s 1,5 tuny, tak to zapojíš za to autíčko se 100 kg a budeš to chtít odtáhnout do vedlejšího kempu.....

Tesla model 3 performace - 1847 kg
Tesla model S P100D - 2250 kg
Tesla model X P100D - 2509 kg

BWM X5 xDrive40i - 2183 kg
Audi SQ5 TDI - 2055 kg
Audi SQ7 - 2345 kg

Obrázek uživatele Anonym123

ctrl c/v:

cpou naivní neznalí investoři
až ti pitomci uvidí, co v tom zbytečně provařili.

https://www.mojelektromobil.sk/warren-buffett-elektromobily-su-buducnost-ameriky/

kto má viac informácií a skúseností? "realista, alebo ten amík?

No samozřejmě, že realista. Ten přeci snědl "Šalamouvnoho houvno" a ví úplně všechno. JE to inžinýr, který ví ze všech nejlíp co jde a co nejde, ví jediný na světě, jak funguje elektromobil, jako jediný ví, jaká je energetická hustota baterií, jako jediný rozumí šalamouvnovu houvnu jak funguje a že všechny přístroje co člověk za celou svou histori vynalezl vlastně fungovat nemůžou, protože je to nesmysl. A počítač vůbec fungovat nemůže, protože je to přeci fyzikálně nemožný a už vůbec nemůže fungovat něco co je na elektromotor s baterií...

Akorát nevím v které realitě žije, protože skutečnost je zatím úplně jiná a jeho předpovědi se ne a né vyplnit.

Tak tu máme:
------------------------------------------
- No a z elektromobility odpadne cokoli těžšího, uplatní se jen lehké vozíky s hmotností ve stovkách kg.
- Tak zrovna v USA elektromobil vzhledem ke vzdálenostem mezi velkými městy šance příliš nemá.
- Kdo má trochu znalosti, ten si umí spočíst, kolik dovolí energetická hustota materiálu - lehké letadlo pro 1-2 osoby a lety kolem komína, tam je limit.
------------------------------------------

Ad 1) na světě jezdí už dost elektromobilů s hmotností nad 2 tuny
ad 2) v USA kalifornii je vůbec nejvíc elektromobilů značky TESLA s hmotností nad 2 tuny
ad 3) elektroletadla jsou teď na začátku stejně jako elektromobily před 100 lety.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/letecky-prumysl-elektricka-revoluce-e-fan-x-elektricka-letadla.A171228_142410_eko-doprava_div
Jak jde vývoj, je evidentní a i malému dítěti je z toho jasné, že časem dojde i na větší letadla. Jen ignorant nevidí ten budoucí vývoj.

Ještě jsi zapomněl, že je země placatá. To by realistovi mohlo v tvém výčtu chybět. Máš můj obdiv a všichni zde, kteří se snaží vyvracet a vysvětlovat ty nesmysly a zpátečnictví realistů a jím podobných.

---

Nissan Leaf, Fiat 500e, elektrokolo 500W, FVE 15kWp + 5kWp

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hobit:
"...Jen ignorant nevidí ten budoucí vývoj..."
---
Laskavě mi ukaž ty baterky pro eroplány, které dovolí takový vývoj.
Rád se poučím od děcka, které nejspíš nezná ani jednotlivé druhy elektromotorů, ale chce mě něco cpátz...

:O)))

Ano teprve čárám do plínky, ale už umím ovládat počítač a google a hlavně rozumím psanému textu. To k tobě ten rozum nedoputoval ani po 15 letech, co jsi na světě.

Psal jsem, že letadla jsou teprve na začátku a je to ve vývoji. Stejně jako před 20 lety nikdo nevěděl, že budou baterie pro elektromobil schopné ujet dnešních 300-500 km.

Ale hleavně by jsi měl vysvětlit, jak to, že tvoje tvrzení neodpovídá realite?:

------------------------------------------
- No a z elektromobility odpadne cokoli těžšího, uplatní se jen lehké vozíky s hmotností ve stovkách kg.
- Tak zrovna v USA elektromobil vzhledem ke vzdálenostem mezi velkými městy šance příliš nemá.
- Kdo má trochu znalosti, ten si umí spočíst, kolik dovolí energetická hustota materiálu - lehké letadlo pro 1-2 osoby a lety kolem komína, tam je limit.
------------------------------------------

Jak to, že tu jezdí auta težší než "pár" stovek kg, jak to, že v USA jezdí v kalifornii nejvíc elektroaut, v Číně v milionóvém městě jezdí 16 tisíc elektrobusů. A to jsou jen příklady, ketré jistě zpochybníš, tím svým "to jsou nesmyslý, nebo podvody, které popírají fyzikální zákony a tak to být nemůže, já to vím, protože jsem technik a vím všechno o elektromotoru a bateriích a vím, že to tak fungovat nemůže :-)))))))))))))))

Hele máš pravdu jseš nejlepší, nejchytřejší a všichni ostatní jsou hlupáci, včetně mě, a o elektrice nic nevíme já už vůbec nic. Né opravdu já o ni nic nevím.... Možná že to jsou ty elektróóóny, co lítají v tom drátě? Ale nechápu jak se jim to daří, že tam lítají tak rychle z jednoho konce na druhý? To mi nejni jasný, to fakt nechápu, to musí být nějaké kouzlo, jak se ten elektróóón objeví jednou na jedné straně a v mžiku je hned na druhý. To mluvím o tom střídávým proudu, u stejnosměrnýho je to jasný, tak jedou ty elektrooony jen jedním směrem. Ale stejně je to divný, ve škole nám říkali, že proud teče od plusu k mínusu, ale pak nám řekli, že je to vlastně špatně a že je to naopak. Tak pak věř školám. To ty určitě víš nejlíp jak to vlastně je.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hobit:
"...Psal jsem, že letadla jsou teprve na začátku a je to ve vývoji...."
----

Letadla lítaj po obloze skoro 120 let. Na začátku nejsou.
Akorát naivkové zblblí od různých ekologistů věří tomu, že všecko nej- musí bejt na elektrický akumulátory.
To je ovšem nesmysl, akumulátor je chemické zařízení, obsahující pěkná svinstva, navíc s omezenou životností.
Akumulátor se vyplatí tam, kde se předpokládá poměrně krátká doba chodu a kde tolik nevadí jeho vysoká hmotnost.

Kdo si hraje s modely letadýlek nebo vrtulníků, ten to má zmáklý.
Ty mezi tyhle lidi asi nepatříš, je to na tebe moc složitý.
Kdybys patřil, možná bys věděl, že cpát do éra příliš těžkou baterku je silně nahovno, do RC vrtulníku ještě nahovnějc.

Nu a jak jsem uvedl, doprava osob érem se provádí na delší vzdálenosti, aby vůbec měla smysl. Nějaký bzučení kolem komína může sloužit leda k výcviku či vyhlídkovým letům.
Jak sám vidíš, vrčítko na hodinový provoz je asi tak ten dosažitelný limit, pokud se nestane zázrak.
Ten zázrak by spočíval v tom, že někdo udělá ty pravý kouzelný baterky.
Jenže ouha, voni jsou dost obtížně proveditelný. Energie se ukládá chemicky, do reakcí kovů s elektrolytem. Takže tam porád bude ta vysoká váha, bo kovy jsou celkem dost těžké.

Tož tak...

Takže nic, samý obecný kecy starý babičky co ví každý. A uhýbání stranou jen aby jsi nemusel odpovědět na otázky, prostě klasika.

A odpovědi žádný.
A pochopení psaného textu také žádné.

Nu co s tebou? Píši nepřítomen. :-))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hobit:
Do baterky nenacpeš dost energie, abys na ní mohl lítat dostatečně dlouho.
Už chápeš, nebo to mám ještě zjednodušit...?

:o))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a co si tak predstavujete pod pojmom dostatecne dlouho?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vyplatí se ti tahat éro na 100 km skok?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a na 300 km?
jako v podstate u vseho, jak komu, ze ano.

Obrázek uživatele Kuk

„Elektromobily sú budúcnosť Ameriky. Naše automobilky budú inovovať samé.“

Druhé větě nerozumím. Prosím o překlad.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

čítal si článok?
ja som to pochopil ako nepotrebnosť "pobídek" zo strany štátu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Anonym123:
Tak zrovna v USA elektromobil vzhledem ke vzdálenostem mezi velkými městy šance příliš nemá.

Obrázek uživatele Kuk

Ty víš howno.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Stavte se na eSalon na podzim do Prahy. Už je tam měli loni. Stejně jako na Amperu letos. A létají. Stejně jako ta elektrická vozítečka kdysi je to začátek.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Mohu potvrdit a s tím chlápkem jsem se i chvilku bavil. Je to letoun kategorie ULL (do 600 kg vzletová hmotnost) a mají otestováno, že to s plně nabitou baterkou doletí tuším 300 nebo 400 km. To už se mi zdá hodně slušné a ideální pro využití jako výcvikový letoun pro zájemce o piloťák. Tam se létá stejně max. 1-2 hodiny i s nějakou tou přípravou, ne? Akorát nevím, jak dlouho to nabíjí. Zase ale, když budou mít i nějaká klasická letadla, tak pak pauza na nabití nevadí. Moc rád bych se v tom proletěl :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

300km to je hodně dobrý. S tím se dá z Prahy doletět do New Yorku.

Fakt? To jsem nevěděl, že New York je tak blízko. Někdy tam musím zajet se podívat :-)

Obrázek uživatele Radovan

Mohu potvrdit, že je toho za rohem víc, než by člověk čekal. Vyjdu z baráku v Ostravě a za půl hodiny jsem na elektrokole v Americe. Nebo v Mexiku. A bez víza a nikde žádná zeď. :-) Viz mapy.cz

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak pokud mně je známo, tak se zatím pracuje pouze na malých letadle a malých lodích. Všechny ty Boeingy, Airbusy a další ještě dlouho nebudou létat na elektřinu, pokud nebude vyřešen kardinální problém a to ukládání energie. Doporučuji přečíst si poslední rozhovor s Danou Drábovou o snech Německa a ignorování fyzikálních zákonů.

Obrázek uživatele Anonym123

tak to IGNOROVANIE FYZIKÁLNYCH ZÁKONOV je "ošidná vec", ide o to, kto a ako INTERPRETUJE FYZIKÁLNY zákon.
dá sa vedecky dokázať že sa NEDÁ. "všetci" sa na tú interpretáciu budú odvolávať, potom príde niekto, kto zistí, že uhol pohľadu bol nesprávny a IDE TO. pritom sa ani fyzika, ani jej zákony za tých 140 rokov nezmenili.
taký výraz energetická hustota hádam storočie nedovolil niečo ako "alternatívne/obnoviteľné zdroje". a odrazu fungujú veterné a solárne elektrárne. a vôbec nemusia mať gigantické rozmery.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Anonym123:
"...taký výraz energetická hustota hádam storočie nedovolil niečo ako "alternatívne/obnoviteľné zdroje". a odrazu fungujú veterné a solárne elektrárne. a vôbec nemusia mať gigantické rozmery...."

???
Co to trepeš za kokotiny...?

:O)))

Obrázek uživatele Anonym123

nepochopil? pozri môj príspevok v tejto diskusii o energetickej konferencii 1986 v cannes.
tie roky sú presnejšie jednostoštyridsať.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Anonym123:
Energetická hustota je fyzikální veličina, stejně jako třeba hmotnost, vzdálenost, rychlost nebo tlak.

Nechápu, co "nemohla dovolit" za energii, to nedává smysl.

Obrázek uživatele Radovan

No a ony to Boeingy i Airbusy řeší. Prvotně řeší pojezdy po letištní ploše a elektromotor do kol podvozku. Druhotně pak vodík místo baterií nebo jiné baterie.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radovan:
Řeší se jen tolik, kolik jim přihodí naivní investor - to dělají skupiny lidí, které chtějí dobře žít za málo práce, něco jako neziskovky
Žádný skutečný letecký konstruktér na elektrických letadlech nepracuje.
A ty hračkyna výstavě, co jsi zmínil, jsou právě ten limit - 1-2 osoby, krátké lety kolem komína. Žádná skutečná doprava.

Ne ne, pan Radovan má pravdu. Řeší to jak Boeing tak Airbus. Nevím jak daleko jsou američané, už dlouho jsem od nich nic nečetl, ale Francouzi začali spolupracovat s Easy Jet na hybridním letadle, které by na vodík pojíždělo, a dobíjelo baterie místo APU. Zatím nejsou schopni vybavit letadlo motorem na vodík, který by vyvinul dostatečný tah k letu, ale to je jen otázka času, a těch peněz. Každopádně to pojíždění na vodík má přijít do praxe letos.
A jen pro zajímavost první to začali zkoušet a testovat Rusové už v osmdesátých letech na Tupolevu 155, jenom po rozpadu svazu už ten projekt nepokračoval.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kerosin:
Ale houby, žádnej vodík. Tyhle pokusy proběhly i v USA už v 60. letech, vše jen experimenty, nic víc.
Jakékoli hybridní pohony dopravních letadel nikdo nechystá, akorát nějaké firmičky cucající prachy z naivních investorů předstírají vývoj - tam jde ale jen o činnost podobnou neziskovkám.
Pojíždění na vodík je další blud, nejspíš z nějakého bulváru. takové riziko si nikdo nedovolí.

aááá zase realista ví všechno, elektrické hibridní letadla samozřejmě firmy chystají:
https://www.nanalyze.com/2019/05/electric-airplane-startups/
Je mezi nimi i Boeing.

Prototip elektrického letadla pro 9 cestujících chce v červnu na výstavě představit:
https://www.beam.land/aviation/first-all-electric-plane-eviation-alice-to-display-at-the-paris-air-show-2019-2145
A chystá ceritfikaci pro veřejné lety.

Samozřejmě jsou to jen začátky a kdo ví které z projektů budou životaschopné a které ne. Ale stejně tak to je a bylo ve všch odvětvích.

Jen je vidět, a je jasné, že i v letectví to za nějakou dobu bude. Nejdřív hybridní pohony pak plně elektrické ať už uložení elektřiny bude jakékoli. Budoucnost je jasná.

Obrázek uživatele Anonym123

milý realista, v polovine ríjna 1986 sa v cannes zišli energetici, z 80 zemí štyritisíce delegátov na 13. svetovú konferenciu o energetice aby UPRESNILI cestu k zaisteniu energie pre vstup ľudstva do PRÍŠTÍHO století.vedeli, že nebudú hovoriť o zázračných nových zdrojoch, veľkých slnečných a veterných elektrárňach, nebude o využití morských vĺn, ani o spútaní golfského prúdu.
otrocky som to opisoval z ročenky technického magazínu č1!
znovu se sází (jako vejce) na uhlí, zemný plyn do koínca storočia (20/21), a ropu. mnoho programov náhradných energií muselo byť škrtnuté, odložené, spopmalené, ...
ROPA TOTIŽ ZLACNELA NA ŠTVRTINU!
desaťročie zdražovania skončilo, pretože šejkovia a rusi zistili, že sa bez nej môžeme zaobísť!
ps - kuk, skopíruj a ulož si tento text pre budúce použitie. autor - ing Jan Túma 1930-

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj, letectvi ma s vodikem jen ty nejlepsi zkusenosti. Treba Luftschiffbau Zeppelin. Asi jim prijde kerosin malo horlavy.

Jenže tady se mluví o používání vodíku v palivovém článku, a ne o jeho přímém spalování.

PS: a letecké palivo je správně Kerosen (Kerosin je jiný výraz pro petrolej) - už to v životě nezapomenu protože jsem takto přišel ke své přezdívce, když jsem hned v prváku na tabuli napsal Kerosin, a přednášející motorář se mohl zjevit - už mi to zůstalo celou školu a dál až do dnes. A píšu to proto, že je poměrně nehořlavý - méně než nafta. Hoří jen při vysokých teplotách a tlacích. Kerosenem lze bez problému uhasit sirku nebo cigaretu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kerosin:
Palivový článek je příliš těžký a objemný, pro leteckou dopravu zcela nevhodný.

A taky je celkem náročné vodík vyrábět (pokud tedy zrovna není odpadním produktem jiného provozu, třeba výroby chloru), a ještě těžší a náročnější jej skladovat.
Vodík moc detilně nastudovaný nemám, věnuji se hlavně BEV, ale já reagoval na příspěvek, kde se uvádí, že se na ničem velkém a dopravním nepracuje - tak jsem chtěl uvést na pravou míru psal, že se na tom pracuje.
Nikde jsem nepsal nic o efektivitě, o té totiž zatím taky pochybuji. Každopádně jem rád, že se někdo snaží - dává to naději, že po X vyzkoušených slepých uličkách někdo něco efektivního vyvine.

Obrázek uživatele Anonym123

v princípe sa žiaden zdroj emergie neodsudzuje, vurčitom momente je to vhod, keď sa prekoná, ide sa ďalej - keď budú "lepšie" batérie, vodík odložia, motory ostanú.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ja vim, jen glosuju snahy vyhnout se tomu nejjednodussimu lec momentalne ideologicky nevhodnemu pouziti. Proste proc to delat jednoduse, kdyz to jde slozite.

ad horlavost, jj, uz jsem videl naftou uhaseny ohen :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Potrefená husa se ozvala. Já spalovací motor nevlastním, takže mě vynechte. Jsem pouze znechucen z vašeho neekologického chování a pokryteckého hlásání ekologie.

Obrázek uživatele Kuk

Tak se jdi vyzvracet, uleví se ti.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Když myslíte….

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo to tak je, nejlepší argument elektromobilistů je, že když jedou někam dál,tak přece letí letadlem... nejlépe po evropském kontinentu. v tu chvíli tam jimi nenáviděný ropák může jet amerikou z 50. let...

Obrázek uživatele Anonym123

argument?
taký radovan elektroautom na nádražie, potom elektrovlakom a v cieli elektrobicyklom. neviem, možná zatiaľ nelieta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rozhovor s Elektromobilistou Petrem Dvořákem, zde na hybridu:

A co když chcete jet někam hodně daleko? Pojedete elektromobilem?

P.D.: To je taková zavádějící otázka, která je často používána lidmi kteří jsou již zmanipulováni ropným spalovacím koloběhem. Snažím se být soudným člověkem a tak podle potřeby použiji odpovídající dopravní prostředek: železnici, letadlo nebo třeba trajekt. Zkusme však opustit tu nainfikovanou myšlenku, že musím pořád jezdit jen svým vlastním autem. Právě toto mylné uvažování propaguje ropná loby. Příklad: pokud chci jet s rodinou a kamarády někam daleko, vyplatí se nám pronajmout si minivan pro 9 lidí a vyjde nás to mnohem levněji než jet dvěma nebo třemi auty. A pokud pospíchám, tak poletím letadlem. Ale jak jsem již řekl, snažím se nepospíchat.

Evidentně tento elektromobilista létá...

Obrázek uživatele Radovan

Líbí se mi vaše demagogie:
Dvořák: "... A pokud pospíchám, tak poletím letadlem. Ale jak jsem již řekl, snažím se nepospíchat."
Vy: "Evidentně tento elektromobilista létá..."

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Děkuji, také se mi líbí demagogie řady ekologistů, proto jsem se naučil používat jejich slovník, aby to pochopili, protože zdravý rozum je u ekologistů naprosto cizí slovo...

Obrázek uživatele Radovan

Vidíte, jak Vás to žere, na autoforum.cz by Vám bylo lépe, tam byste souzněl. Proč si tady ničíte nervy s lidmi, co tím nesmyslem denně jezdí?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Radovan

Letadlem naposledy dost dávno, ono v podstatě moc není kam. Předtím na paraglidu čistě a tiše. Nyní přesně tímto způsobem, například zítra ráno. Elektroauto, elektrické automatizované garáže, elektrická lokomotiva, pěškobus, elektrické metro nebo elektrická tramvaj, pokud by nepršelo, prubnul bych ty nové pražské sdílené elektrokola. Kolobku elektro sdílenou ne, ty jsou drahé a jsem držgrešle :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak. Je to smutné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vzhledem k mizivím prodejům EV ty dotace anízké náklady zřejmě nestačí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ý

Obrázek uživatele Radovan

Vzhledem k mizivé dostupnosti EV na autosalonech a v prodejích jsou ty dotace sice fajn, ale není je za co utrácet. Navíc třeba ta firemní má podmínku výběrového řízení a nákupu EV do roka od přidělení. Ještě jste nestačil uspořádat výběrové řízení a už Vám většina prodejců řekne, ať na dodávku pod 10 měsíců zapomenete.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Michelin

Pane Horciku jen me mrzi, ze jste k clanku o tom jak firmy porizuji elektroauta na dotace priradili fotku Tesly. Z toho pak vznika mezi lidmi dojem, ze se z jejich dani prispiva bohacum na Tesly.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Obrázek uživatele UDA

Ale jsou ty dotace i na Tesly? Sice jen do určité výše.

Z Vašeho komentáře zase vyplývá že na Teslu dotaci nedostanete.

Obrázek uživatele Michelin

Ted uz ano. Zalimitovano castkou milion, ze ktere se vyse dotace pocita.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pa Michelin trpí zvláštním duhem schyzofrenie. Na jedn ustran una Teslu nadává kvůli spolehlivosti kde může a na druhou se za ni rve.

Obrázek uživatele Michelin

Pan Michelin je jen uprimny, takze nadava na to co v Tesle odflakli a chvali to co se jim povedlo.
Tedy pokud tu bude na Teslu nekdo nadavat pravem tak se pridam, ale pokud tu do ni nekdo kope aniz by mel jakoukoli osobni zkusenost a zpravidla se takovi lide trefuji do toho v cem je paradoxne Tesla nejlepsi tak to ji pak zase branim.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

EV nemohou jezdit ve vyhrazených pruzích pro autobusy !! opravte si to pls :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nelži Muskovi následovníci mohou cokoliv!

Obrázek uživatele Anonym123

ja som v drážďanoch za socíka po električkových koľajach jazdil.
vtedy o muskovi a elektroznačkách nik nechyroval.
skrátka priekopník.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jezdím 10 tis. km ročně za 2 Kč/km s autem v ceně 415 tis. Kč o reálném dojezdu 800 km, dosavadní cena oprav za 10 let vlastnictví zanedbatelná. Oproti EV tratím tedy ročně na PHM 18 tis. Kolik let bych musel s EV jezdit, aby se mi vrátil rozdíl v ceně EV - SPAL ? Pozn. Prosím ty, co eventuálně budou reagovat, aby neuváděli EV s cenou 250 tis. Takové EV rozhodně neujede na jedno nabití 800 km. Řeč tedy bude spíše o autech cca 1 mil. Kč

Obrázek uživatele Anonym123

nesprávne položená otázka, nesprávne východisko.
BEV sa málokedy nabíja z nuly doplna. dokonca aj tie dvojmiliónové BEV aby vyhrali v súťaži na čas nabíjali síce častejšie, ale tým pádom aj kratšie.
kto najazdí ročný priemer (10kkm) - využije dojazd 800km v jednom ťahu? raz za mesiac natankuje.

BEV má spotrebu do 20kWh na sto km. otázka je, akú budete mať cenu za elektrinu doma, pretože na nabíjačku pôjdete max 3*počas dovolenky raz do roka.
takže ani tých 18kKč je do budúca otázna, aj auto nad desať rokov je už o amortizácii a kurvítkach,

RIEŠENIE- presťahujte sa (postačuje administratívne) na slovensko, od nového roku si budete môcť objednať ecitygou, ktorá s dotáciou výrobcu a štátu (SR) bude stáť dvanásťtisíceur.
nie je to sarkazmus.

Obrázek uživatele Radovan

RIEŠENIE na druhou - oslovte kamaráda na Slovensku, ať si to auto koupí a půjčí Vám ho. Na koupi mu přispějte a po 3 letech si ho přepíšete do ČR. Tak jako u minulé dotace to někteří v pohraničí nebo s rodinou v SR udělali.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Dobry den. A jak by to bylo s povinnym rucenim? Lze si jej platit tady v CZ na sebe, nebo by jej musel platit (samozrejme po prispeni) on v SK a platilo by i v CZ bez problemu?
A jake jsou pdominky te dotace v SK?

Obrázek uživatele Radovan

Netuším, zkuste pohledat nebo se zeptat pojišťovny. Podmínky viz třeba https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/slovensko-dotuje-nakup-elektromobilu-pomuze-to-jejich-rozsir/r~1d24313ea7ec11e687f70025900fea04/. Aktuálně chystají druhé kolo.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele PetrVins

Těším se na to, až zavedou povinné zastávky i pro řidiče osobních aut. Lidi jako vy, kteří jezdí 800km v kuse a najezdí 10tis. km ročně jsou fakt nebezpeční. Těším se, až zavedou povinnou kontrolu nejvyšší povolené rychlosti na silnicích a dálnicích a přestane se tam závodit. Řidič, kterej jede po práci do Chorvatska na jeden zátah, jede co nejrychleji aby se mohl pochlubit, jak rychle to dal, by měl odevzdat řidičák a jít na psychotesty. Když budou řidiči osobáku povinně odpočívat alespoň polovinu času kamioňáků, tak můžeme všichni jezdit v elektromobilech.

---

Nissan Leaf 2018, FVE 5kWp + 15kWh baterie

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No mne obcas a kolegovi se standardne stava, ze jede ostrava-praha a zpet v ten samy den (celkem skoro 800km), po ceste max 1 kratka zastavka na kafe. V praze jede clovek ke klientovi, ktery prekvapive nema nabijeci infrastrukturu....

Ve vice ridicich je 800 km "v kuse" (desetiminutove curaci/stridaci zastavky) bez vetsich problemu. Nerikam, ze je to potreba porad, ale stat se to muze.
EDIT: jestli na to nekdo ma potrebu mit dimenzovane auto, je snad jeho vec.Proc vsichni snite o Teslach, kdyz tech "dennich 43km" pokryje jakykoliv krap?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Uz jsem premejslel proc sebou tahat celej rok baterku 100kWh, kdyz nekdo ji vyuzije jednou do roka? Mohl by nekdo prijit s tim, ze v aute bude staticka baterka treba 20kWh a na delsi cestu si v nabijeci stanici pronajmete zasuvnej modul s dalsi kapacitou, kterej vam navic pri nabijeni zakladni baterky na mezizastavce vymeni za nabitej. Po navratu jej vratite a pronajme si ho zase nekdo jinej...

Usetrila by se i spousta materialu na vyrobu baterii.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Obrázek uživatele Anonym123

prepriahacie stanice?

na niektorom BEV fóre som videl odkaz na maďara, ktorý vymieňa "teslaželezo" - v tom videu konkrétne batériu. vcelku jednoduché by bolo vymeniť 100vku batériu za síce rovnaký obal, ale s redukovaným obsahom, nabíjačkou (tu 20kWh)
renault ukázal pred časom "príves", nie na ťažnom a guli, ale na pántoch s jedným kolesom na ostruhe. obsah REX alebo batéria

Obrázek uživatele Radovan

Výměnné stanice Tesla po zkušenostech z USA opustila, ale umí to. Dokonce rychleji než natankovat stejné auto z nuly do plna benzínem. Renault to s izraelským Better Place měl připraveno, než to vláda odpískala. Takže po Izraeli sem tam na výměnný nefunkční domeček ještě narazíte.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co opačný přístup - řidičák dostanou jen skutečně znalé osoby, co umí řídit, pak to bude s emisema jednoduché 3/4 držičů volantu jezdit nebude 1/4 řidičů zůstane, dřív to tak bylo a jak to fungovalo, nestalo mit prachy na auto, ještě musely být znalosti....taky pěkná demagogie v dnešní době ne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

PeaK:
To bych jedině uvítal.
Jaký by byl klid na silnicích - zase by se dalo jezdit normálně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo to jsme dva....už jsem kvůli tomu i přestal jezdit na motorce, nikdy jsem neměl strach, že si něco udělám sám, ale děsím se těch, co se na silnici taky pohybují

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Peak:
Najezdil jsem kolem 300 tisíc km na nižších kubaturách. V současné době na motocyklu nejezdím, riziko je příliš vysoké.
Spousta pitomců čumí za jízdy do mobilu, někteří spoléhají na sledování pruhů a překážek a takový pablb mě může setřelit snadno.
Autoškoly prakticky neexistují, jsou jen jakási podnikatelství, zajišťující tzv. "výuku".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Moje poslední jízda na motorce - k semaforu cca 50m, vyřadil jsem a nechal to plachtit, vlítl mi tam myškou maník s MPV, vzadu tři děti, četl si v mobilu, žádný blinkr, zmerčil červenou a dupl na brzdy...nejet tak 30 - 40 km/h, měl mě v kufru, takhle jsem to se zablokovanými koly nějak ustál. Fakt nemám potřebu tohle absolvovat...
Dnešní nejsilnější silniční zážitek - přípojka z vedlejší, od křižovatky cca 50 m bezzálivová zastávka autobusu. Takydržák volantu vyjel - SUV Mercedes Benz (dokonce i blikal), vjel tam protijedoucímu autu, vjel tam tomu, ze směru a místo aby to odpálil, když už mu tam vjel, dup na brzdy, hodil varovky a začal vykládat děti na zastávce busu. Dovedete si představit, že něco takového dostane do ruky něco se zrychlením Tesly?

Naprosto relevantně jsem pro to, aby lidi dostávali řidičák podle následujícího klíče:
Motorka - co nezvedneš ze země, na to nemáš nárok, jízdy mimo běžné silniční autoškoly, odborné školení na okruhu - na základě výsledků bude vydáno na jaký výkon to daný člověk dostane. Omezení 11/25/37/66/74/neomezeně - podmínka prokazatelná praxe předchozích min 1 rok, přezkoušení nejen z pravidel, ale i se znaloatí ovládání a techniky jízdy

Auto - rozdělit na výkonové kategorie vztaženo k hmotnosti a dynamice vozu - neberou se hodinové výkon elektromobilů, ale špičkové na 10s (právě při zrychlení lze napáchat nejvíce škody), rozdělení řidičáků 66/ 100 / 150 / 200 / 250 /neomezeně kW. Opět mimo testů zkoušky v provozu, i zkoušky zručnosti - tzn projet definovanou dráhu, držení stopy, technika brzdění, defenzivní jízda atd... pokud chce někdo silnější papíry - rok až dva praxe a prokázání, že kromě jízdy v provozu umí vozidlo ovládat
Samozřejmostí pro udělení řidičského průkazu škola smyku.

Ano bude to drahé, bude to náročné, ale vymýtí to taky řidiče, skuteční řidiči tohle umí, držáci volantu jsou příliš nebezpeční, než aby řídili.

Obrázek uživatele Anonym123

keď sme v škole chceli vodičský, museli sme si to auto, čo škoka dostala rozobrať a opraviť. výuku robil nenávidený vyučujúci, ktorý používal (1965) telesné tresta, najmiernejší bolo "dloubáni loktem do žeber", bitie po prstoch na volante. aito - š1101, motorka čezeta skúter.
moja teória je - kto dokáže udržať záprah-pár splašených koní v dvanástom roku veku smie okamžite za volant. ja som to tak mal. osobák, sanitka, pragaRND, pobieda. toleroval to aj okrskár.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

PeaK:
Pro zvýšení tlaku na kvalitu řidiče jsem v každém případě.
A s tzv. "autoškolami" je potřeba velmi tvrdě zamést.
Uvedu dva příklady, co za materiál se tam vyskytuje v roli žáků:

1.
Silnice klesá na 10 o/oo v obci k přejezdu, 30 metrů před ním naskočí výstraha. Žákyně pokračuje, instruktor to zadupne:
"Co děláte, nevidíte signalizaci...?"
"... ale to bysme ještě stihli...!"

2.
Křižovatka tvaru T bez rozlišení hlavní silnice.
Žákyně jede rovně, zprava z "nohy" téčka jede auto. Instruktor zadupne: "Copak, nevidíte auto...?"
"Ale my přece jedem rovně a ta jeho silnice tady jenom vyúsťuje..."

Proto by to chtělo nějaké psychotesty ještě před připuštěním k jízdám s instruktorem.

----

No a ty obavy, co udělá ten mobiločuměč, mám obvykle taky...

Obrázek uživatele Michelin

Naprosty souhlas.
Jeste bych doplnil povine absolvovat QL testy jako ridici na vojne. A jako na vojne UQ = zadnej ridicak a QL1 bych nechal jezdit tou necelou sedmdesatkou.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zřejmě máte problém s pochopením psaného textu. Nikde jsem nepsal, že jezdím 800 km v kuse. Ani nejezdím k moři na jeden zátah. Většinou přespáváme v místní části Rakovica před Plitvicemi na staré cestě.

Obrázek uživatele PetrVins

Tak proc pisete, ze potrebujete mit dojezd 800km? K cemu to potrebujete? Ano, je jednodussi nalejt naftu do auta a s ucinnosti 30% ji spalit a povozit se. Stejne tak je jednoduche hazet odpadky do jednoho kose a odnest do jedne popelnice. Ja chci energii vyuzivat efektivneji, vozit se s ucinnosti 90% a nevadi mi jednou za den zapojit auto do zasuvky. Stejne tak mi nevadi hazet odpadky do trech kosu a vynaset do trech popelnic. Jsem ochoten prispet k pozitivni zmene.

---

Nissan Leaf 2018, FVE 5kWp + 15kWh baterie

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

I kdyb vám to napsal, vy nemáte čím to pochopit.

Obrázek uživatele Anonym123

aleno!
aj ja som mal naftové auto so spotrebou v meste do5litrov. a po rozdelení federácie som chodil raz mesačne na nákup na moravu. okrem iného aj natankoval do plna + bandasky od stolového oleja. takže som na slovensku pumpu roky nenavštívil. ten P405grd stál 3/4 mio v kčs.
ale to je minulosť.
lebo by som mohol operovať celkom nedávnou minnulosťou, keď mali autá spotrebu NAD sedem litrov, nádrž POD 40 litrov, čerpacie stanice otvorené po-pia od rána do popoludnia a 24 mali iba 80-100km vzdialené.
oproti tomu je jazda malobaterkáčom jednoduchá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten člověk nikde nepíše že jede 800km na jeden zátah. Kromě toho že jste poněkud nevyrovnaný a plný zášti, ještě neumíte číst.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den přeji, Mohu mít dotaz, když ročně najedete jen 10 tis km, k čemu potřebujete dojezd 800 km na jedno nabití ? Já najezdím měsíčně 6 tis, jezdím 3 roky starým VW e-Golf, kterého jsem pořídil za 450 tis Kč a nemám absolutně žádný problém. Děkuji

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zcela jednoduse. Nebydlite v domku s garazi. Prijedete pred barak, zamknete a jdete domu. Neresite, ze jste dnes najeli 100km a zitra vas dalsich 100km ceka. Neprekvapi vas nuceny nocni vyjezd s ditetem na pohotovost 25km tam a 25km zpet. Zkratka jednou za tyden dojedete k pumpe, za pet minut mate dobito a zaplaceno a jedete zpet. Zadny "rovnak na vohejbak" ve stylu "kamkoliv prijedu, tam musim mit kabel". Normalni pouzivani auta. To se totiz tak obvykle delalo, vite? Prizpusobovaly se veci tomu, jak je potrebujete vyuzivat, nikoli, ze vy musite sve chovani prizpusobovat svemu nastroji. Protoze auto nic jineho nez takovy nastroj neni.

Za prvé čeká na odpověď od kameníka ne od vás. A kameník asi už neodpoví asi to už nedokáže vysvětlit.

Za druhé, tenhle argument o pohotovosti je zcela směšný. A nerealistický, už jsem ho mnohokrát slyšel a je to jen další nesmyslný argument, proč ne elektromobil. Prostě spalováči si vždycky něco vymyslí, když jim už dochází argumenty, jako např. dojezd. Tak si vymyslí něco jako tohle o dojezdu na pohotovost. Sranda.

Když by se něco opravdu stalo, tak nejrychlejší je zavolat "rychlou" od toho ji tu máme a je u vás většinou do 15 minut, tj. daleko dřív než by jste se vy byl schopný dostat do té nemocnice. Takže jestli o tom nevíte, a je to s podivem, pak celkem ohrožujete životy svých dětí, tak telefon je buď 112, nebo 155, takže než příště budete soukat své děti do auta když by jim šlo o život, tak doporučuji si zapamatovat ty čísla!

A teď když by jste je teda tam i tak chtěl odvést sám tak na ujetí 25 km do nemocnice potřebujete cca 5kWh elektřiny (20kW/100km). Jestli by šlo o nějaký urgentní případ, tak nemá cenu ztrácet čás s dobíjením na návrat, pokud jde o život, přeci ne? Odjezd z nemocnice je až druhořadá záležitost.

Takže pro nabití 5kWh na rychlonabíječce 50kW budu potřebovat cca 6 minut času!!! Což je skoro, skoro stejné jako načepování benzínu pro dojetí stejného počtu kilommetrů.

Ale stejně je výše uvedená situace čistě hypotetická, protože se prakticky nikdy nestane. A když už tak je tu rychlá.

A také proto, že snad nikdy nedojedete domu, ani ve spalováku, natož v elektrmobilu s úplně vybitou baterií na nulu! To by jste musel být člověk bez mozku, aby jste tohle udělal. Vždy budete mít v nádrži buď "pár" kapek benzínu na dojetí alespoň na benzínku, že? Nebudete přeci tam chodit pěšky. Nebo budete mít několik procent kapacity baterie. Tj. dojezd např. 10-20 km. Tj. na nabíječce vám stačí stát, ne 6 minut, ale například jen 4, podle toho kolik vám tam zůstalo.

Prostě a jednoduše tenhle argument je stejně nesmyslný, jako mnoho jiných o elektromobilitě. Je to od lidí, co nikdy v životě neviděli elektromobil, ale na 100% vědí, že je špatný a že by s ním nikdy nikam nedojeli, že nv zimě netopí, v létě nechladí, v kolně s ním nepřežijou a dobíjí se z uhlí. A kdo ví co všechno, jen aby si obhájili, že tomu nerozumí.

Pro dobití i na zpáteční cestu budete tedy potřebovat asi 12 minut.
A to je opravdu hodně to by nikdo nevydržel, že?

A teď můžete hejtovat:
- ale těch rychlonabíječek je málo a co když bude plná a beeee
- benzínek je po cestě hodně a naplněno mám za 2 minuty, ha

A stejně jako se může stát, že je nabíječka plná, se může stát, že je benínka zavřená, nebo že tam nejde terminál a jste druhý ve frontě a náhle je to ze 2 minut 10 atd. atd. Stát se může tolik věcí, které vá zdrží. JE to stejné hejtování jako váš hloupý argument.

Je to už jen co by kdyby, reálně se to nikdy nestane.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ti jeden příklad hodím a je starý tak měsíc.
Podnikatel z Plzně, vlastnící Porsche, BMW a ještě cosi si koupil teslu, byl pod vlivem známých a v lepší společnosti se jim chtěl rovnat, jelikož ji měli všichni.
V Německu byl služebně za svým obchodem. Když se vracel, prásk a nehoda. Náraz z boku do prahu. Pojišťovna sice zaplatila, i když měl spoluúčast a nedostal celou škodu, ale pak se divil.
Tesla je totiž neopravitelná, letěla do šrotu celá. Prostor baterek byl narušen tak, že by se ten ťukanec nevyplatilo opravovat. Pěkný křáp!

Obrázek uživatele Radovan

To jsou věci, že? Ono to rozbije bateriový prostor a tudíž neopravitelno. Asi jste vynechal hodně detailů. Třeba to bylo posunutím celého skeletu včetně rozbití battery packu a to máte 2 hlavní části auta. Auta z hliníku. Takže pak to začíná dávat smysl. Ale to člověk s Feldou nepochopí.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Anonym123

panelák na dedine nemá problém s parkovaním, s dotiahnutím elektriny k autu. pretože tak ste popísal - pohotovosť 25+25km.

a je hlúpe tvrdiť že sa vám niečo prispôsobí - prispôsobiť ste sa musel mnohokrát a ešte vieckrát sa budete musieť. s tám autom - musíte autorizovaný servis, autorizované kontroly, odporúčané súčiastky, náplne, ... inak máte problém.
To se totiz tak obvykle delalo, vite?
ja viem, obvykle sa auto v zime postavilo na kopec, aby naštartovalo. obvykle sa zapriahlo kone do pluhu, aby prehrnuli cestu. obvykle sa podkuli kone "na ostro" a zapriahlo do voza, na ktorom bola škvára a posypala sa cesta autobusu, lebo poľadovica. obvykle návod na použitie obsahoval časti ako prispôsobenie miestnemu oktánovému číslu. obvykle v tom návode bolo ako použiť štartovaciu kľuku.
ps - odstopujte si ako rýchlo sa na čerpačke vybavíte, kaď ste tam sám. tých päť minút

Jozko, čekají Vás velké problémy, protože dle vědců se my musíme přizpůsobit potřebám planety. A tudíž musíme přizpůsobit i naše nástroje.
To se totiž tak obvykle nedělalo, víte?
A to se týká všech oblastí našeho života, nejen osobní dopravy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bod pro vás.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naprostý souhlas. Odhaduji, že nejste členem žádné sekty se slepou vírou, ať již se jedná o Jehovisty nebo milce EV. :-)

Obrázek uživatele Radovan

To je zajímavé, jak mají petrolheadi pořád potřebu se rozdělovat. Nejdříve jim vadili nafťáci, pak je vzali do klubu. Stále se vysmívají plyňákům, sem tam je vezmou mezi sebe. A opovrhují nebo nenávidí elektriky.
Jste zvláštní sekta milovníků smradu, kraválu, vibrací, jedů v ovzduší, ničení krajiny a spodních vod, rakoviny, alergií a dalších spousty onemocnění.....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Tomáš

Ciste ekonomicky mate pravdu ale on treba jen fakt ze EV nevyfukuje karcinogeny dost dobre ani vycislit nejde. Na to se zapomina.
Za par let budou soucasna EV se svymi parametry a cenou k smichu a k smichu budou nejspis I ti kdo budou jezdit spalovaky. Ale zatim to tak neni.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele PetrVins

Dojezd 800km je jen prezitek ze spalovaku a zvyk. Realne to NIKDO nepotrebuje. To jako ujedete 800km bez zastavky? Curate do pytliku, jite za volantem a pred cestou si zobnete pervitin? No tak to potom jooooo :-D Bohate staci dojezd 400km a rychlonabijeni 120kW coz je 15km/min. a pro bezmozky co jezdi bez poradne zastavky 1000km staci rychlonabijeni kolem 200kW. Tesla Model 3 je ideal.

---

Nissan Leaf 2018, FVE 5kWp + 15kWh baterie

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kde berete jistotu, že tam někde v dálce bude volná nabíječka a nebude před Vámi fronta 20 čekatelů?

Obrázek uživatele Anonym123

app! na slovensku ponúka aj REZERVÁCIU ZDARMA, platí sa iba spotreba.
vidíte, to je tak, keď si vec nenaštudujete.
dám príklad - keď nás odpájali od centrálneho zdroja, ja som mal v predstihu veľa naštudované, ale aj tak, mnoho som musel konzultovať s dodávateľom, ktorý mi povedal prečo takto nie.
ostatní sa spoľahli na dodávateľa a tí im inštalovali aj to, čo nikdy nevyužijú, hoci to zaplatili.

Obrázek uživatele Radovan

Třeba z evmapa.cz nebo Tesly online ze svých navigací....
A 20 čekatelů = sraz elektromobilů. To je tak jediný okamžik, kdy se z těch 3 tisíc po celé republice sejdou na 1 místě s potřebou (ale jen někteří) nabít.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

SI nekdy pro inspiraci najdi, jak vypadaji v Kalifornii Superchargery ve dnech masovych presunu (dikuvzdani, den nezavislosti, vanoce,...). A to tam procento EV taky tak bombasticke neni. Ze se to nestane u nas je sice hezke, ale svet neni jen nase kotlina

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Holt to tam jezdí, takže to i využívají. Ono jich na rozlohu bývá docela málo početně, ale zase se spoustou stojanů. Stavili jsme se v neděli v Olomouci na Amigu a za dobu pozdního oběda na 2 ČEZ stojanech 1 Leaf (náš) ale na 8 SC postupně 4 tesly. Pěkné je Bjornovo video z toho brutálního norského, myslím že 40 stojanového SC, jak tam hopská s přívěsem s Xkem, aby se dostal k páru stojanů, kde bude nabíjet jen sám plným výkonem.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Asi myslíte toto video. https://www.youtube.com/watch?v=0OE4BnTh69c
To mal Nebbenes supercharger len 20 stojanov. Teraz už je ich 44.
https://www.youtube.com/watch?v=CJxHsIuoH3s
https://www.youtube.com/watch?v=L6eZky-WsKo

Obrázek uživatele Radovan

Ano, tohle. Tak to je bomba s tím počtem 44. Nějak si nemohu vzpomenout, kde ČEZ, EON nebo PRE zdvojnásobil kvůli chybějící kapacitě a frontám už tak vysoký počet rychlonabíjecích stojanů.....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele PetrVins

Stejne jako ted je volna pistole na naftu, bude brzo volna pistole na nabijeni. Postavit nabijecku je levnejsi a rychlejsi nez postavit pumpu. Uz ted je nabijecek dost a budou pribyvat. To se nebojte ;-) Do peti let zacnou menit stojany na naftu za nabijecky. Neni potreba nic noveho stavet. Staci vymenovat.

---

Nissan Leaf 2018, FVE 5kWp + 15kWh baterie

Přesně tohle se prý děje v Curychu - výměny fosilních stojanů za SC.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dodrzujte overenou terminologii svych myslenkovych souputniku. Bude to "vbrzku".

Obrázek uživatele Anonym123

vbrzku bude všeho
všechno nač si vzppomeneš
vsjo budet, toľko postroim fabriku

je z iných čias a iných ideologických spolčenstiev.
elonova cirkev je prioritne o časových termínoch nie o sľuboch dostupnosti nedostatkových tovarov.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Brzo bude :-) Se mi líbí jak žijete v budoucnosti.
Stávajícím tempem nákupu EV se nafta za dobéíjecí stojan bude měnit tak za 200 let.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neujedu 800 bez zastávky, tedy většinou ne. Ale ujedu 1000km aniž bych musel řešit taknování a to mi je příjemné. Vydechni a zkus chvíli respektovat potřeby jiných lidí.

Obrázek uživatele Radovan

To Vám věřím, taky zajíždím nerad na to smradlavé hlučící krmítko se skvrnami od oleje pro spalováky, když tam bohužel vedle stojí nabíjecí stojan pro elektromobily.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 74 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Michelin

Pise se tu o firmach. Najezd firemnich aut nebyva zdaleka tak nizky jako ten vas.

Priklad jak to vychazi nam.
Poridime eNiro v nejvyssi vybave s 64kWh baterkou v cene 1,25mil.Kc s dani. Abychom necekali budeme ho objednavat v Nemecku kde nam dali slevu vice nez 6tis. eur. Minus dotace a DPH nas jedno vyjde na 580tis.Kc.
Stejne vybaveny spalovak by vysel nejmene na 500tis.Kc s dani, tedy asi 420tis.bez DPH. Rozdil je 160tis.Kc. Pri uspore 1,6Kc bez dane na kilometru jen za palivo, bude rozdil splaceny po 100tis.km coz najedeme za mene nez tri roky a to nepocitam uspory na servisu.
Nejstarsi auta, ktera provozujeme ve firme maji 12let (jeste predkrizova, ty novejsi dosluhuji po peti letech), takze jestli eNira vydrzi take tak dlouho, kolik usporime? Cca 672tis. jen na palivu. Kdyz zapoctu i servis tak dalsi auto si koupime jen za uspory.

---

Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je krásně vyčísleno jsem rád, že jsem Vám na to mohl přispět dotací.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravim. Ozvete se mi prosim na email karelcervenka@email.cz


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Group