Od července 2019 musejí všechny nově registrované elektromobily vydávat za jízdy uměle vytvářený zvuk. „Zvukový design“ modelu ID.3 byl představen v rámci akce „Future Sounds“ v berlínském komplexu Drive Forum.
foto: Volkswagen
Téměř nehlučný elektrický pohon nabízí velký potenciál pro kompozici specifického zvukového designu značky, který upozorňuje nejen na samotný jedoucí automobil, ale také na značku. Elektromobily značky Volkswagen bude tedy možné rozpoznávat i sluchem, podle jejich zvuku.
NEPŘEHLÉDNĚTE VIDEO: elektromobil Audi vydává zvuk jako Knight Rider!
Pomalu jedoucí elektromobil je sotva slyšitelný. Z tohoto důvodu se zejména v městském provozu zvyšuje riziko kolize s chodci a cyklisty. Modely rodiny ID. proto budou vytvářet syntetický zvuk pomocí systému AVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems) – a to jak při rozjezdu, tak i během jízdy rychlostí až 30 km/h nebo při couvání.
AVAS modelu ID.3 je slyšitelný v okolí vozidla i v jeho interiéru až do rychlosti jízdy 30 km/h. Uvnitř vozu je zvuk vždy přítomný v různých intenzitách v závislosti na rychlosti jízdy a poloze pedálu plynu. Po překročení výše uvedené rychlosti se do popředí dostává hluk od podvozku a aerodynamický hluk.
Soundtrack nové mobility
Nový zvuk značky Volkswagen vznikl v rámci spolupráce, k níž byl přizván skladatel a hudební producent Leslie Mándoki. Mnohovrstvé zvukové stopy vyjadřují rychlost a dynamiku elektromobility.
„Zvukový projev elektromobilu určuje jeho identitu. Zvuk by měl být suverénní a sympatický. Může být i futuristický, především však musí přesvědčit svou jedinečností,“ vysvětluje Dr. Frank Welsch, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za vývoj.
Kromě bezpečnostního aspektu v nízkých rychlostech je zvuku elektromobilů přisuzován ještě jeden mimořádný význam. „Zvukem dostává elektromobil vlastní hlas, který můžeme sami komponovat zcela nezávisle na mechanickém hluku,“ vysvětluje Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen.
Já si také myslím, že je lepší mít auto spíše tiché
Já si také myslím, že je lepší mít auto spíše tiché a neplašit zbytečně v noci sousedy. Nechal bych ho stejnak odhlučnit https://www.2din.cz/tlumeni-odhlucneni-auta/ a nemít s tím pak zbytečné starosti.
Pokud nekdo s takovym ozvucenym EV nekoho prejede v rychlosti
Pokud nekdo s takovym ozvucenym EV nekoho prejede v rychlosti pod 30km/h, tak by nesmel dostat vinu za uraz. Ten zvuk je prokazatelne urcen k varovani chodcu a kdyz to nejaky chodec ignoruje, tak to je to jeho vina.
Můžu potvrdit, že ID.3 opravdu tento zvuk vydává, ale
Můžu potvrdit, že ID.3 opravdu tento zvuk vydává, ale uvnitř vozu je slyšet velmi slabě.
Pokud byste si pustili rádio, nezaslechnete ho.
Nikdy jsem neměl v úmyslu zasahovat do podnětných
Nikdy jsem neměl v úmyslu zasahovat do podnětných diskuzí.
Nicméně toto téma mě nenechalo chladným a založil jsem si účet.
Upřímně jsem si myslel, že si prodejce dělá legraci, když se mě zeptal při koupi BMW i3, zda tam chci nějaké pískátko, které bude varovat chodce.
Nechtěl jsem a nemám ho tam.
Proč.
1. Nechci způsobovat další zamoření hlukem. Zvláště večer, kdy v centru Brna hledám místo k parkování mi to přijde jako totální nesmysl plašit všechny sousedy na prázdné ulici.
2. Považuji za absurdní, abych se nechal v autě rušit jakýmkoliv nepatřičným hlukem. Z nostalgie stále vlastním první auto, ve kterém jsem mohl poslouchat klasickou hudbu a vychutnal si i „piano“ – Jaguar S-Type.
3. Řidič má pro kritické situace klakson. Pískání auta nezabrání vstupu do vozovky osobě se sluchátky na uších nebo zaujaté obsahem svého displeje.
4. Nevidím žádný přínos pro své okolí v oznámení zvukem, že jsem uživatel určitého typu dopravního prostředku, který ještě nepoužívá většina řidičů, či v horším případě dopravního prostředku, té či oné značky.
Resume.
1. Nejsem advokát, ale určitě bych podpořil iniciativu, která tento nesmysl odstraní. Je jasné, že toto nemohl navrhnout nikdo, kdo jezdí elektromobilem.
2. Pokud je pravdou, že vozidla „pískátko“ mají mít povinně, doufám, že existuje „za příplatek“ upgrade software vozidla, který systém zapne pouze v situaci, kdy počet osob potencionálně křížících směr jízdy vozidla převýší statisticky významnou mez.
Velmi se všem omlouvám za délku příspěvku.
Tom
Neomlouvej se, stálo to za to.
Já to v autě naštěstí
Neomlouvej se, stálo to za to.
Já to v autě naštěstí taky nemám a v korejských to jde díky bohu vypnout.
off
VW nebude vozit iD3 do USA protože je přesvědšenej,
off
VW nebude vozit iD3 do USA protože je přesvědšenej, že si ho tam nikdo nekoupí.
https://ww.electrek.co/2019/12/13/vw-not-launching-id3-electric-car-us-demand-low/?fbclid=IwAR36eqqIStIxJDh4tYfgi9prQ-CrYvuoUbbcAwIItEm6q8N987JD2mkQNio
To muselo dať práce vytvoriť takýto „úžasný“
To muselo dať práce vytvoriť takýto „úžasný“ zvuk.
Radšej počúvať zvuk klasického spalováku ako tento psychopaskvil z polského scifi filmu.
Ještě k větě-
je slyšitelný v okolí vozidla i v jeho
Ještě k větě-
je slyšitelný v okolí vozidla i v jeho interiéru až do rychlosti jízdy 30 km/h. Uvnitř vozu je zvuk vždy přítomný v různých intenzitách v závislosti na rychlosti jízdy a poloze pedálu plynu. Po překročení výše uvedené rychlosti se do popředí dostává hluk od podvozku a aerodynamický hluk.
Znamená to že hluk od podvozku a aerodynamický hluk bude pro řidiče výrazně obtěžující už od 31 km/h ? Co to má být?? Na jaké úrovni je aerodynanika a protihluková izalace??? A ještě mu k tomu budou stále přidávat umělý hluk????
Dnes jsem prijel ke kamaradovi a pred domem byly dve srnky.
Dnes jsem prijel ke kamaradovi a pred domem byly dve srnky. Koukaly co to divneho prijelo, ale ani nijak nemely strach a neutekly. Prijel jsem Peugeotem Ion bezhlucne. No nevim zda by to dopadlo u ID3 podobne. Asi ne. A u spalovaku bych je ani nevidel, davno predtim by strachy prchaly pryc.
Skoro jsem uronil slzu.
Smíchy, že jezdíš v zimě
Skoro jsem uronil slzu.
Smíchy, že jezdíš v zimě takovouhle plečkou 😀
Na kratke trasy Ion, na stredni Leaf a na delsi Tesla. 2km tam
Na kratke trasy Ion, na stredni Leaf a na delsi Tesla. 2km tam a 2 km zpatky je Ion idealni.
Závidím Vám i toho Iona. A z běžce si nic nedelejte, ten
Závidím Vám i toho Iona. A z běžce si nic nedelejte, ten by na ty dva kiláky jistě volil svého Mustanga V8.
Spíš bych to viděl na to že osedlá svého miniona…
Spíš bych to viděl na to že osedlá svého miniona…
Hybrid mu rád poslouží. Sklopí hlavu a počká až si ho
Hybrid mu rád poslouží. Sklopí hlavu a počká až si ho páníček osedlá.
Chlapci, zkuste své fantazie a sny držet v soukromí, ju?
Chlapci, zkuste své fantazie a sny držet v soukromí, ju?
Ta naše běhna….Vždyť uz nic nemá, všechno musel prodat
Ta naše běhna….Vždyť uz nic nemá, všechno musel prodat chudáček :-))))) nebo se pletu běhno?
Pořád mám v garáži jen jedno volné místo a to mám
Pořád mám v garáži jen jedno volné místo a to mám objednaný Caterham a řeším import Land Cruisera z Ukrajiny. 😉
HM konečně budete mít doma auto 😀 Caterham je zábavná a
HM konečně budete mít doma auto 😀 Caterham je zábavná a dobrá volba, akorát požaduje řidiče..a ne držiče volantu
Caterham jsem si koupil jako náhradu mé staré závodní
Caterham jsem si koupil jako náhradu mé staré závodní Miaty. A když píšu závodní, tak myslím opravdu závodní.
Já vím a John Surtess je váš pomalejší starší brácha..
Já vím a John Surtess je váš pomalejší starší brácha..
Zase jsem se málem udusil smíchy…
Dík
Zase jsem se málem udusil smíchy…
Dík
Můžete posoudit můj řidičský um osobně, každé jaro
Můžete posoudit můj řidičský um osobně, každé jaro mě najdete na otvírání sezóny v Brně a Vysokém Mýtě a v průběhu léta pak různě i jinde, stačí se domluvit.
Ale vím jak to dopadne, elektromobilních frajerů už jsem zval mnoho, konec konců i tady v diskuzi „chtěl“ někdo změřit síly v Brně s Mustangem. A hádejte co – nikdy nikdo nedorazil.
Podle mě jsou elektromobilisti z okruhu předposraní, ale v diskuzích, to jsou mistři. A v kádrování lidí, které neznají a o kterých vědí kulové. Poznáváte se? 😉
Ne nepoznávám, kdyby jste si přečetl pár mých
Ne nepoznávám, kdyby jste si přečetl pár mých příspěvků tak už by jste věděl, že:
1) nejsem elektromobilista
2) neshvaluju současný slepý nárůst elektromobility¨
A máte pravdu, nebudu s vámi soutěžit někde na okruhu, jednak to považuju za ztrátu času, druhak považuju za riskantní jezdit někde na volných jízdách na okruhu s lidmi, kteří vlezou z venku a mají pocit, že jsou klonem Fitipaldiho, Surtesse, Hailwooda a dalších…
Pokud bych měl už s někým závodit, tak ne v tom, kdo je nejrychlejší, ale taková jízda pravidelnosti, nebo setinová rallye by byla mnohem zajímavější a o řidiči více vypovídající
Tak to víte, ty shorty akcií Tesly něco stojí. 😀
Tak to víte, ty shorty akcií Tesly něco stojí. 😀
Toho už nemám. S Bullitem jsem udělal trochu chybu.
Toho už nemám. S Bullitem jsem udělal trochu chybu.
Tak to tě skoro lituju.
Krabice od bot, blbě topící
Tak to tě skoro lituju.
Krabice od bot, blbě topící neergonomickej Leaf a šrot od Tesly.
To je teda sbírka :-D:-D:-D
Proč ne, na dva kilometry je taková krabice ideální – na
Proč ne, na dva kilometry je taková krabice ideální – na tu vzádlenost netopí vůbec nic a ničit pěkný auto tím, že se studeným motorem pojedu 2 km? To pojede čtvrtinu až polovinu trasy nasucho, než se tam rozleze olej a katalyzátor ani nezačne fungovat.. přesně kvůli takovým cukáním se mi líbí PHEV nebo BEV, ale nesmí to stát ty rakety.. na dálku je pořád prostě benzínové auto lepší..
Tak určitě..
Včera odpoledne jsem jel 2km za kamarádkou do
Tak určitě..
Včera odpoledne jsem jel 2km za kamarádkou do malé kavárny. Když tam tak sedíme, koukám, že venku začala vánice.
Před placením jsem na dálku zapnul topení a venku pak sedal do vyhřátého auta se zahřátým motorem a beze sněhu. Mimochodem, ty 2km zpět jsem jel díky blbcům na magistrátě 30 minut.
Fakt bych se nechtěl klepat zimou v ekektromobilu.
To je realita normálních spalovacích aut.
Prolhaný trolle styď se… Ty 2kilaky si snad mohl dojet na
Prolhaný trolle styď se… Ty 2kilaky si snad mohl dojet na svém minionovi… Určitě má ještě menší emise než EV…
Osobně 2km chodím pěšky = 10minut chůze a emise si taky hlídám…
Takže ty chodíš běžně rychlostí 12km/h? To je asi
Takže ty chodíš běžně rychlostí 12km/h? To je asi třikrát rychleji než zbytek planety. Tomu se potom říká běh, víme!?
1***,
Odhalil jsi past nastraženou na trolla..
Ne normálně
1***,
Odhalil jsi past nastraženou na trolla..
Ne normálně samozřejmě chodím rychlostí 6km/h, hodně ale záleží na terénu, z kopce to jde i často rychleji
Chápu, jestli ta troška sněhu byla pro tebe vánice, tak je
Chápu, jestli ta troška sněhu byla pro tebe vánice, tak je potom jasné, že jsi jel potom vyhřátým autem a určitě s plně teplým motorem a zbytečně si ho neničil, že při každé trošce sněhu je potom každé větší město neprůjezdné je jednoduché – lidi neumí řídit a nemají za volantem co dělat…
Já potřebuji auto komfortní na běžné jezděni,
Já potřebuji auto komfortní na běžné jezděni, sportovní na letní víkendy, závodní na okruh a rodinné offroadové SUV.
Od komfortního na běžné ježdění očekávám, že v něm bude v zimě teplý interiér a nebude způsobovat cestujícím záněty močáku a bolesti zad.
Co.myslíte ničením motoru fakt nevím, nesmíte to tak prožívat. Že se při startu v zimě opotřebuje motor o 0.00001% víc je mi u auta, které držím max 3 roky, stejně u prd****.
A auto na zvedání ega nepotřebujete? Jediné co ve výčtu
A auto na zvedání ega nepotřebujete? Jediné co ve výčtu chybí… 😀
Nabyl jste dojmu, že bych to potřeboval? 🙂
Nabyl jste dojmu, že bych to potřeboval? 🙂
No rozhodně nepovažuju za normální se na internetu chlubit
No rozhodně nepovažuju za normální se na internetu chlubit absurdníma potřebama mít padesát aut…a dát tak detailní výčet, že jediné, co tam chybí je zvedání ega – ono totiž takovéhle machrování nic jiného není..ale v pohodě užívejte si je, jsou to vaše prachy…
Nemám padesat aut. Mám přesně tolik aut, kolik jich mít
Nemám padesat aut. Mám přesně tolik aut, kolik jich mít musím, abych v nich nekombinoval neslučitelné účely.
Nejezdím sportovním autem do práce, nejezdím SUV na okruh a nervu rodinu do závodního auta.
Podle mého přesvědčení se chovám mnohem více ekologicky, než když někdo na dovolenou naloží svoji eko 1.2 TSI fábii až po střechu nebo jezdí v Tesle Model X do práce.
Right tool for a right job.
UNIX forever!
Ale já nic o ekologii nepsal… ono ekologie a ochrana
Ale já nic o ekologii nepsal… ono ekologie a ochrana životního prostředí jsou dvě rozdílné věci..
Uvědomte si, že mluvíte k někomu, kdo ve velkoměstě 2000
Uvědomte si, že mluvíte k někomu, kdo ve velkoměstě 2000 metrů jede autem i za cenu, že to pojede půl hodiny.
To mluví samo za sebe. 🙂
Že jede dva kilometry autem může mít milion
Že jede dva kilometry autem může mít milion pochopitelných a pragmaticky akceptovatelných důvodů ve velkoměstě i na vesnici.. spíš mě u něj zaráží spousta jiných věci…
Když jste jel ty 2 km půl hodiny kvůli „blbcům na
Když jste jel ty 2 km půl hodiny kvůli „blbcům na magoši“, tak tipuji, že jste je jel v nějakém větším městě.
Není náhodou trochu scestné jezdit 2000 m po městě autem? Pokud nejste vozíčkář (jiný tip invalidy), či jste nevezl náklad (což za kamarádkou do kavárny nepředpokládám), tak fakt nevím proč jste nešel pěšky, a v krajním případě kus překonat nějakou MHD.
Paradox je, že přesně tímto chováním se spalovákem velmi efektivně podporujete elektromobilitu. 🙂
Zrovna ten Leaf ma vyborne a ekonomicke topeni. Ma totiz
Zrovna ten Leaf ma vyborne a ekonomicke topeni. Ma totiz tepelne cerpadlo. Kdyz si Leafa pred jizdou predehreji ze site, tak pak ma minimalni spotrebu na udrzovani prijemne teploty. S vyhrivanim sedacek a volantu je to dokonce lepsi nez Tesla. Tesla 3 bohuzel nema vytapeny volant a nema tepelne cerpadlo. Ale v Tesle nemusim skudlit elektrinou. Tam je dojezd vzdy luxusni a topeni v rezimu AUTO topi vyborne. EV je v zime mnohem pohodlnejsi net spalovak. Studeny spalovak je na zacatku jizdy ledova sluj. Pridavne topeni je nouzove reseni. Drahe a poruchove.
Leaf jsem v zimě řídil, tak dělej blbce z někoho
Leaf jsem v zimě řídil, tak dělej blbce z někoho jiného.
Když v teplotách kolem nuly někde na pár hodin zastavíš, v autě je pak zima jak na Sibiři. Pustit topení před odjezdem nedává smysl, protože se to zaprvé nevyhřeje, to topení v Leafu má strašně malý výkon a zadruhé to žere dost proudu z té pidibaterky.
Takže se vsadím, že ho na dálku při parkovaní mimo nabíječku nikdy nezapinas.
Mam Leafa vyrobeneho v GB. Ty jsou lepsi nez puvodni z
Mam Leafa vyrobeneho v GB. Ty jsou lepsi nez puvodni z Japonska. Od 08/2013 vyrobene jsou jiz z Evropy. Poznate podle ruznych indicii. Podle Eco tlacitka na volantu, sedmi tlacitek misto 6 vlevo dole, dvou jizdnich rezimu D a B a velikosti invertoru v motorovem prostoru. Ne vsechny verze maji tepelne cerpadlo a zimni vybavu. Asi jste mel obycejnou vybavu. Muj topi nadherne s nizkou spotrebou. Akorat je to tepelne cerpadlo venku hlucne. Skoro jako bezici spalovak. Kdo jde kolem, jako by se pohorsoval ze necham bezet motor.
Ta hlučnost TČ je opravdu značná. Párkrát už jsem
Ta hlučnost TČ je opravdu značná. Párkrát už jsem vysvětloval, že nemám výfuk a nezamořuju okolní ovzduší.
Topí komfortně, o tom žádná.
To můžete mít pravdu, už je to dost dlouho.
Takže otázka
To můžete mít pravdu, už je to dost dlouho.
Takže otázka – jak dlouho trvá, než vám to vaše topení vytopí interiér z 0 na 22,5 °C? (interiér, nikoliv vzduch, měřte teplotu povrchu palubky).
U mě to trvá 50 minut a spotřebuji na to 0,8 litru benzínu, což je ekvivalent 12km dojezdu, tedy cca 1/60 dojezdu.
Nemam vnitrni teplomer, ale predehrev zmrzleho auta -10 °C na
Nemam vnitrni teplomer, ale predehrev zmrzleho auta -10 °C na prijemnou teplotu trva 10 az 15 minut. Na zacatku topi tepelnym cerpadlem a odporovym telesem. Tak to jde hrozne rychle a okno neni treba skrabat. U spalovaku musite nejdrive ohrat asi 10 litru vody, motorovy blok a jeste kabinu. To trva. EV motor jede na 100% za vsech beznych teplot. Predehrev neni treba. Vse teplo jde do kabiny. Baterku Leaf nenahriva, to jde automaticky pri odberu pri jizde, nebo pri nabijeni a rekuperaci. Tesla asi nahriva baterku, ale presnejsi o tom nevim. Mit Teslu znamena porad se ucit neco noveho. Vzdy prekvapi nejakym vymakanym feature. A kdyz vite vse, prijde update a ucite se nove veci.
Ale mate pravdu, topeni zere dojezd. Cim vetsi baterka, tim mene relevantni. U Tesly to uz nijak neresim.
Zajímavý přístup- hlavně že ten hluk bude slyšet i
Zajímavý přístup- hlavně že ten hluk bude slyšet i řidič! To je nesmysl! Nemohu dohledat článek ve kterém to bylo, ale vzpomnám si že někdo z Tesly k tomuto nařízení, v době kdy se tato možnost projednávala,poznamenal že je to zbytečné- v malé rychlosti před chodcem auto zastaví bezpečně samo ale když si EU přeje obtěžovat je hlukem tak jim vyhoví. Řidiče ale, pro případ že by takové plašítko chodců museli v Evropě mít, ubezpečuje že on nic slyšet nebude.
VW má ale zřejmě názor že by byl řidič o něco ochuzen kdyby jejich „kvalitní“ zvukový podpis taky neslyšel. To že většina na elektromobilu oceňuje luxusní ticho je evidentně nezajímá.
Tak to mě zase zajímá bezpečnost chodců a cyklistů.
Tak to mě zase zajímá bezpečnost chodců a cyklistů. Každý elektromobil by měl povinně pištět jako podsvinče !
A každej chodec by se měl z povinosti dívat zda něco
A každej chodec by se měl z povinosti dívat zda něco nejede a ne jen tupě spoléhat na hluk aut!
Uz zacala vystavba nabijecich stanic na parkovistich a
Uz zacala vystavba nabijecich stanic na parkovistich a parkovacich domech pro zamestnance Skoda Auto v okoli zavodú.
V parkovacim dome v bolce 10 pozic.
těch pár přicmrdávaček s milionovou produkci
těch pár přicmrdávaček s milionovou produkci šádepopelnic nikoho nezajmá 😉 at si šádevotroci na firemním klidně fetujou dokonale čistý dízlpopelnice nadále :))
to je to první co bych si hned po koupi vypnul …
to je to první co bych si hned po koupi vypnul … naštěstí to můj EV nemá 🙂
Mně ten zvuk zní jak ze sci-fi filmu a dlužno dodat, že se
Mně ten zvuk zní jak ze sci-fi filmu a dlužno dodat, že se mi líbí … a rozhodně lepší, než kdyby to mělo napodobovat chrochtáka spalováka 🙂
Myslim si, ze obecne zvuk obtezuje stejne jako jakykoliv kour.
Myslim si, ze obecne zvuk obtezuje stejne jako jakykoliv kour. Pak nechapu smysl pokladani velmi ticheho asfaltu (ktery nevydrzi) a protihlukove steny spolu se snizovanim rychlosti na 50kmh pripadne 30kmh -> kdyz zacnou zase elektrovozy hlucit… proste nechapu 🙂
Doufam ze to pujde snadno vyradit ;p
To zarizeni na vypnuti se jmenuje pojistka.
To zarizeni na vypnuti se jmenuje pojistka.
Protoze chodci pred takovymi auty proste neuskakuji. uz
Protoze chodci pred takovymi auty proste neuskakuji. uz parkrat se mi v hybridni rav4 stalo ze mi vlezl do cesty chodec a nemel absolutne tuseni ze tam jedu napr. 20-30kmh, na nejake ospale vesnicke navsi kde neni zadny prechod proste jsi zvykly poslouchat a bouzel se tam lidi tolik nerozhlizeji… V praze se mi to jeste nestalo tam jsou lidi spravne opatrni a koukaji se kolem sebe (az na vyjimky s mobilnimi telefony :D)
Taky mi tam nikdo neskáče, ale už se mi 2* podařilo
Taky mi tam nikdo neskáče, ale už se mi 2* podařilo přivodit infarktový stav někomu co vyhazoval odpadky do kontejnerů na silnici (tzn ten člověk stál ve vozovce. A to tam projíždím 5, max 10kmh.
Čili problém v nižších rychlostech celkem chápu.
Musim reagovat… v zime jezdim H3 (Hummer) a verte mi ze lidi
Musim reagovat… v zime jezdim H3 (Hummer) a verte mi ze lidi me taky neslyší pokud jedu pomalu. Kolikrat zastavim a oni vubec nevi ze jim stojim za prdeli… asi bych mel napsat VW a pozadat je o jeden generator toho jejich krasneho zvuku…. jestli si mysli ze timhle hovnem spasi svet tak tomu ja osobne neverim…
Já taky nesnáším zbytečně zvuky ale pokud to bude zhruba
Já taky nesnáším zbytečně zvuky ale pokud to bude zhruba tak nahlas jako to mají Priusy v Japonsku tak z toho nemějte absolutně obavy.
Proc by si clovek nemohl nahrat zvuk, jaky se mu libi?
Proc by si clovek nemohl nahrat zvuk, jaky se mu libi? Samozrejme by nemohl upravovat hlasitost. Aspon by bylo na ulicich „barevneji“ 🙂 V telefonech taky mate moznost zmenit vyzvaneci ton (myslim ten, ktery se ozyva volajicimu, dokud telefon nezvednete).
Uz vidim ten humbuk, co budou delat vsechny ty firemni
Uz vidim ten humbuk, co budou delat vsechny ty firemni vozy…
Predstavte si ze jezi po ulici tahle potvora
https://www.youtube.com/watch?v=v9PC90-qH-8
Jelikoz hlasitost je docela minimalni, takz ei dosah je
Jelikoz hlasitost je docela minimalni, takz ei dosah je relativne maly, tak by mohlo jit o rozbiti monotonosti, clovek by se vice nmahla a mohlo by to byt i zabavne, ne? 🙂 Samozrejme pokud by me ten mimozemstan pronasledoval na kazdem kroku, asi bych se zblaznil, ale pokud by projel okolo po Smetanovi a pred Nirvanou, asi bych vyloudil i usmev 🙂 U spalovaciho auta se mi to povedlo jen v jednom pripade
Schválně jsem to nezmiňoval, aby to nějakého vola v Alze
Schválně jsem to nezmiňoval, aby to nějakého vola v Alze nenapadlo…. no nic, už je to venku :-/
to je volovina soudluzi ;))
to je volovina soudluzi ;))
Palec nahoru, že to nezní jako motor. Ale až člověk
Palec nahoru, že to nezní jako motor. Ale až člověk půjde kolem popojíždějící kolony elektromobilů, tak nevím nevím, jestli ho nerozbolí hlava.
Presne… takze ticho asi nebude nikdy na velkych ulicích
Presne… takze ticho asi nebude nikdy na velkych ulicích plnych aut… to je logika EU na bliti
Proc zase utocite na EU. Je to celosvetovy konsens
Proc zase utocite na EU. Je to celosvetovy konsens odsouhlaseny v OSN. EU je v nekterych vecet kolikrat pozadu za svetem a kdyz se to zavadi i v EU, tak lidi nadavaji na EU. Kdyz se vam na nasi planete uz nelibi, tak si vyberte jinou.
Ty si z jiny planety kdyz tak hned vychylujes 😉 kliiid jen me
Ty si z jiny planety kdyz tak hned vychylujes 😉 kliiid jen me sere EU ze resi nesmysly a pritom dulezity veci neresi… to ze se mi nelibi EU snad neznamena ze me sejri cela planeta, i kdyz trochu jo… tak jestli me vezme Ilon na Mars tak bych jel, teda letel ;)))
Bohužel tohle je správná poznámka. Zavedení hluku má na
Bohužel tohle je správná poznámka. Zavedení hluku má na svědomí OSN a nikoli EU.
Vůbec se mi to nelíbí. Je to hovadina.
Ale jen doufám, že tahle kravina se přestane řešit jakmile bude elektrik víc.
Je to stejné jako když se povinné zavedl zvuk u fotoaparátu v mobilech. Nejlépe zvuk který imituje závěrku zrcadlovky.
Vzpomínáte si na to? Jak se říkalo, že je to nebezpečné, že někdo může pořídit fotku bez toho aniž o tom víte?
To samé se stane zde. Je to hovadina, která není třeba a jak doufám brzi se to nebude řešit.
Taky si myslím, že až bude BEV jezdit více, chodcům
Taky si myslím, že až bude BEV jezdit více, chodcům konečně dojde, že auto může přijet i tiše. Ono je rozdíl se srazit s cyklistou nebo autem.
Pokud Vás nebolí z již dnes vrčících aut v
Pokud Vás nebolí z již dnes vrčících aut v popojíždějící koloně, tak tohle dáte taky. (tím to neobhajuji, sám bych byl radši, kdyby to bylo úplně potich)