Elektromobil Volkswagen I.D. R Pikes Peak dosáhl nejlepšího času v kvalifikaci

Romain Dumas s vozem Volkswagen I.D. R Pikes Peak se stal středem pozornosti v kvalifikaci pro závod do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb 2018“ v americkém státě Colorado.

Jezdec Romain Dumas stanovil na Pikes Peak nejrychlejší čas. Volkswagen se pečlivě připravuje na nedělní závod.
foto: Volkswagen

Francouzský jezdec za volantem prvního zcela elektricky poháněného závodního vozu Volkswagen stanovil nejlepší čas ze všech účastníků: 3:16,083 minuty. Trojnásobný vítěz závodu do vrchu Pikes Peak tak byl o 11,049 sekundy rychlejší než druhý Simone Faggioli s vozem Norma M20 SF PKP, poháněným spalovacím motorem.

„Byl to pro nás velmi dobrý den,“ řekl Dumas. „I.D. R Pikes Peak je zkrátka neuvěřitelný, takové zrychlení a výkony jsem v závodním voze ještě nikdy nezažil. S každým ujetým kilometrem cítím, že se s tímto vozem více a více sžívám,“ hodnotil své zkušenosti francouzský jezdec.

V kvalifikaci pro závod do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“ čekal každého účastníka pouze první úsek trati o délce 8,3 kilometru z celkových 19,99 kilometru, které musí závodní jezdci překonat v samotném závodě.

Dosažený čas určuje pořadí na startu v závodě. Jako první vyjede na trať nejrychlejší jezdec z kvalifikace, jímž se stal v letošním roce Romain Dumas s vozem Volkswagen I.D. R Pikes Peak.

Pokus týmu Volkswagen o překonání rekordu pro elektromobily, který má v současnosti hodnotu 8:57,118 minuty, se uskuteční v neděli 24. června. Od 8 h místního času (16 h letního středoevropského času) se na trať postupně vydá 24 přihlášených motocyklů.

Poté bude následovat 62 automobilů v šesti různých kategoriích. Se startem Romaina Dumase se počítá kolem 10 h místního času (18 h letního středoevropského času).

tisková zpráva

43 Comments on “Elektromobil Volkswagen I.D. R Pikes Peak dosáhl nejlepšího času v kvalifikaci”

  1. Elektromobil VW tedy skutečně vyhrál závod do vrchu.
    Elektromobil VW tedy skutečně vyhrál závod do vrchu. Já si tu zprávu dovolím napsat ještě jednou, v češtině a snad i trochu srozumitelněji: ve včerejším závodě do vrchu (Pikes Peak International Hill Climb 2018) zvítězil elektromobil VW v historicky nejkratším čase 7:57,148. Předchozí rekord trati z roku 2013 držel Peugeot 208 T16 (turbomotor V6 3,2 litru) 8:13,878. Pěkné, pěkné — ale co dál s výrobou elektromobilů VW pro běžné použití? Bude dál koncern VAG plánovat, zamýšlet, připravovat …. dalších 20 let? Použitelný elektromobil už měl před předchozími 20 lety.

  2. Volkswagen zvýšil odměny šéfů za loňský rok, odměna
    Volkswagen zvýšil odměny šéfů za loňský rok, odměna šéfa Matthiase Müllera se zvedla o 40 procent na 10,14 milionu eur (258 milionů Kč) ročně.

    blesk.cz/clanek/zpravy-live-ekonomika/530209/volkswagen-zvysil-odmeny-sefu-za-lonsky-rok.html

    2017 Müller €10.000.000 ročně za 6 MEGA TDI/TSI
    2017 Müller €10.000.000 ročně za 6 MEGA TDI/TSI
    2017 Müller €10.000.000 ročně za 6 MEGA TDI/TSI
    2017 Müller €10.000.000 ročně za 6 MEGA TDI/TSI
    2017 Müller €10.000.000 ročně za 6 MEGA TDI/TSI
    2017 Müller €10.000.000 ročně za 6 MEGA TDI/TSI
    2017 Müller €10.000.000 ročně za 6 MEGA TDI/TSI
    2017 Müller €10.000.000 ročně za 6 MEGA TDI/TSI
    2017 Müller €10.000.000 ročně za 6 MEGA TDI/TSI
    2017 Müller €10.000.000 ročně za 6 MEGA TDI/TSI
    2017 Müller €10.000.000 ročně za 6 MEGA TDI/TSI
    2017 Müller €10.000.000 ročně za 6 MEGA TDI/TSI
    2017 Müller €10.000.000 ročně za 6 MEGA TDI/TSI
    2017 Müller €10.000.000 ročně za 6 MEGA TDI/TSI

    1. 5 milníků vývoje dieselů VW které hýbou Evropou a
      5 milníků vývoje dieselů VW které hýbou Evropou a žlučí amerických úřadů…. začalo to před 40 léty roku 1976

      autoforum.cz/fascinace/5-milniku-vyvoje-dieselu-vw-zacalo-to-pred-40-lety-nemci-zapomneli-my-ne/

      DIESEL je ODPAD při zpracování ROPY na primární PRÉMIOVÝ LETECKÝ BENZÍN

      kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/

      proto KÁRA SE VZNĚTOVÝM MOTOREM JE AUTOPOPELNICE ;))))

  3. To je zase hysterie tady, všichni proti VW, uvědomte si, že
    To je zase hysterie tady, všichni proti VW, uvědomte si, že je to jenom hra s čísly, kličkování v zákonech a všichni tomu tady věříte. Jo VW podváděl, instaloval podvodný software a přišli mu na to, je to špatně, taky za to dost platí, ale myslet si, že VW nás dusí na ulici víc než jiná auta je totální zhovadilost, VW má jedny z vůbec nejčistších motorů, překračují limity 2x, což je vůbec nejméně ze všech, renault, nissan, fiat, opel 10x – 14x a to tu nikdo nepíše, protože tomu nikdo nerozumí a věří tupě každému nesmyslu. A spalovák jako 2. jakost taky pěkná blbost, by mě zajímalo jak by to asi vypadalo kdyby všichni přešli na EV, nešlo by téměř koupit nové auto a jezdilo by se starými ojetinami které mají emise mnohem vyšší než nové spalováky, tato technologie EV zatím není plnohodnotná náhrada a celý tento nový segment musí projít ještě značným vývojem

    1. chápu vaše argumenty, správné jsou ale pochopte jednu
      chápu vaše argumenty, správné jsou ale pochopte jednu věc, hybrid.cz to je v podstatě Tesla Fan Club (určitě by se měli takto přejmenovat aby to nadšence elektromobility nemátlo) protože v diskusích hned uvidíte naprosto nekritický přístup k tesle a nenávist k toyota hybridům, vodíku, a z wv se tu diskutéři doslova umí po*** … bohužel. Je to způsobeno tím, že mezi tesla fandy je více hipsterů než skutečných technologických fandů, tihle jdou jen na styl a značku, stejné je to Apple iPhonem v jejich v kapse. Co na tom že android umí totéž, je otevřený všem výrobcům a nevybírají se za něj licenční poplatky přesto pro ně jednoznačně technologicky blbější řešení applu bude vždy numero uno. A stejné to tady bude vždy s přístupem k článků o tesle a všech ostatních …

      1. Tesla Fan Club Hybrid.cz óooo díky za poklonu to nemuselo
        Tesla Fan Club Hybrid.cz óooo díky za poklonu to nemuselo bejt 😉 Ale faktem je že JEDINÁ 100% ELEKTROMOBILNÍ TESLA DONUTILA 2012 AUTOMOBILKY MYSLET NA ELEKTROMOBILY. Jinak by na to srrr dalších 40,50,60 let, protože vlády jsou jim zaprodaný a RAKA civilistů je jim uprdele 🙂 Je to lepší?

        1. No Tesla to rozhodně nebyla 😀 z té její slavné výroby co
          No Tesla to rozhodně nebyla 😀 z té její slavné výroby co se pokouší už snad rok o 5000 ks rozhodně strach nejde a nic nenasvědčuje tomu, že se to změní, Tesla navýší výrobu o 10 kusů a světem obletí tisíce článku o tom jak už se zrychluje výroba. Jenže dokud budou polovinu těch vyrobených zmetků vracet několikrát zpět do výroby, tak to lepší nebude. Svět v tomto mění Čína, největší trh světa a tam pokud řeknou chceme EV nedá se tu dýchat tak všichni konají a o tom to je. Je to lepší?

          1. to teda Tesla byla, ta fosily nakopala a rozhodila obchodní
            to teda Tesla byla, ta fosily nakopala a rozhodila obchodní plán. A o strach nikdy nešlo to jen kamufluješ. Slo o to že Tesla ukázala lidem celýho světa jak jim autodebilky v čele s konzervou lžou :)) a v očích veřejnosti tu ropákům zaprodanou bandu čůů vyžírků dehonestovala 😉 Víš vůbec jak to ty konzervággn zmrdy sere? :)) žádná úcta kulový :))) I ta autoteploušská ženeva šla dohajzlu :)) jo a nemám ajfon vod úchyláku z eplu tyoe :)))))

          1. uz sem mel spoustu jinych EV a i spousty ostatnich vozidel,
            uz sem mel spoustu jinych EV a i spousty ostatnich vozidel, bohuzel nebo bohudik nevim, Tesla je zatim prome nejlepsi volba, ale s tema penezma na ucte je to pravda, ale zase co s penezma na ucte, spousta lidi vidi jako Teslu extra drahy auto, ale ja to vidim i jako investici, jen cas ukaze jestli byla dobra

          2. chápeš jako že lidi se musejí přes platby za RAKA složit
            chápeš jako že lidi se musejí přes platby za RAKA složit Müllerovi na €10 MEGA ročního platu aby chudák nestrádal a měl na chleba

            youtube.com/watch?v=A4BGtK3RUtQ

            Myslíš že má VW Müller na chleba?
            Myslíš že má VW Müller na chleba?
            Myslíš že má VW Müller na chleba?
            Myslíš že má VW Müller na chleba?
            Myslíš že má VW Müller na chleba?
            Myslíš že má VW Müller na chleba?
            Myslíš že má VW Müller na chleba?

      2. Tak teraz neviem do akej skupiny sa mám zaradiť? Mám Teslu
        Tak teraz neviem do akej skupiny sa mám zaradiť? Mám Teslu a zároven aj android telefon. To som nevedel, že podla vašej logiky som si Teslu nemal kúpiť (android som mal skôr). Alebo som si nemal kúpiť android?
        Som z toho voľáky zmätený 🙂

    2. 1) Jo VW podváděl
      2) instaloval podvodný software
      3)

      1) Jo VW podváděl
      2) instaloval podvodný software
      3) přišli mu na to, za to platí
      4) papaláši na to srrr a berou dál

      tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html

      5) dědictví 100 MEGA TSI/TDI popelnic nás bude dusit na ulici ještě víc jak 10 let a VW je to jedno, nikdo ho nedonutí je co natropil zlikvidovat, nic nemusí a to je zhovadilost 😉 Za RAKA totiž zaplatí každý člověk sám, nikoli grupa konzervárenská, a bude to čííím dááál vííííc prachůůů

      kcc-hho.webnode.cz/ropa/rakovina/

  4. Až VW napraví křivdu 100 MEGA TDI a TSI pak si můžeme
    Až VW napraví křivdu 100 MEGA TDI a TSI pak si můžeme něco povídat od VW Píár do kopce. Do tý doby nezbývá než ty svině 20 let dýchat na ulici… 😉

    tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html

Napsat komentář