Elektromobil Volkswagen e-Up! se představuje

Volkswagen konečně představil výrobní verzi elektromobilu Volkswagen e-Up! Jde o první sériově vyráběný elektromobil Volkswagen po více než desetiletí. Je založen na modelu , který se prodává také jako Citigo a Seat Mii. Elektrická verze nabídne dojezd až 150 km.

Volkswagen konečně představil výrobní verzi elektromobilu Volkswagen e-Up!
foto: Volkswagen

Volkswagen svůj první sériově vyráběný elektromobil po mnoha letech představuje na výročním setkání investorů v domácím Wolfsburgu. Čtyřmístné auto nabídne výjimečný dojezd na jedno nabití 150 km.

Elektromobil Volkswagen e-Up! je vybaven elektromotorem o výkonu 60 kW (82 koní), který dodává autu vážícímu 1185 kg dostatek síly (pro srovnání, klasický up! váží 929 kg). Kontinuálně dokáže udržovat výkon 40 kW (55 koní). Max. točivý moment je 210 Nm.

Malé auto do města

Z 0 na 100 km/h zrychlí vůz během 14 vteřin, max. rychlost je omezena 135 km/h. To vše v zájmu max. prodloužení dojezdu na jedno nabití. Baterie má kapacitu 18,7 kWh a dojezd 150 km je měřen v rámci NEDC.

Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up! Volkswagen e-Up!

Dobít je možné s pomocí rychlodobíjení na 80 % kapacity během 30 minut. Dobíjecí konektor se ukrývá za klasickým víkem známým z běžných aut se spalovacím motorem. Za příplatek nabízí Volkswagen tzv. “kombinovaný dobíjecí systém” (CCS), který umožňuje dobíjet s pomocí AC i DC dobíječek.

LED světla, premiéra ve Frankfurtu

Jak ale na ulici poznat klasický Up! a e-Up! Jednoduše – elektrický e-Up! na první pohled rozeznáte podle výrazné křivky pro denní svícení ve výšce nárazníku. Ty představují na autě výrazně futuristický a zajímavý prvek. Dalším poznávacím znamením jsou 15″ litá kola.

Výhodou CCS je, že majitelé auta tak mohou dobít svůj vůz u většiny dobíjecích stanic. Premiéra Volkswagen e-Up! se odehraje na podzím na 2013. Následně bude možné auto objednávat.

tisková zpráva

12 Comments on “Elektromobil Volkswagen e-Up! se představuje”

  1. Největší problém je
    Největší problém je Debilita a debilita v Česku !
    Měsíc jsem jezdil elektromobilem v Severním Irsku a jsem nadšený, ze situace v esku však ještě více zklamaný.
    Britové v roce 2013 pověřili plánováním odborníky ne polomozky jako u nás a díky tomu vznikl jednotný standart, který zajístí stejné podmínky a přístup všem.
    Shrnu pozitiva:
    Jednotný systém emobilů, konektorů, v Gb prodávají jen verze vozidel co splňují jednotný standart.

    Jednotný standart-konektor Mennekes 32Kw nabíječ každých 15 km a je jich neskutečně strašně moc, přístup nonstop a zdarma. U moře fakt moc nabíječek, žádný problém přijet k nabíječce i s lodí, velká parkoviště, prostě radost mít elektromobil nebo elektroloď.

    Chademo každých 30 Km, Nonstop a zdarma, super přístup, zždy volno, z mého pohledu bez chyby.
    Ve velkých městech 3 kombinace Mennekes, Chademo, Combo- zdarma.

    Dokonale fungující mapy dobíjecích stanic a podpora.
    Rychlý servis, často voda z moře nebo z deště ,,Vyhodí,, nabíječ, servis do 24 hod a v mapě svítí porucha okamžitě.

    Nabíjení je zdarma, někde se platí poplatek za parkování.

    Nevýhody: Přístupový systém, RFID karta, ale pošlou ji do 3 dnů každému kdo se zaregistruje na internertu.

    Umístění malých nabíječů s mennekes, někdy se hůř hledají, angličan má jinou mentalitu a dá nabíječku do podivných koutů.

    Nerespektování vyhrazeného stání pro emobil. Elektromobilů je asi u nich málo, nabíječky v NI málo používané, všeobecně se to ví a tak na místech pro emobil parkuje kdekdo.

    Více špatného jsem nepoznal….

  2. Obavam se,že se v otazce
    Obavam se,že se v otazce elektromobilu projevila nadřazenost VW,nad satelity Škodou a Seatem.Škodovka už kolik let slibuje elektroškodovku v nabidce seriove vyroby.Uvidime tedy zda se ledy hnou a bude nam vyroba povolena.V posledni době mi VW+Škoda připomina dobu RVHP.Je dobře,že nam aspon politici ponechali nazev ŠkodaAuto.

    1. o tom už je snad
      o tom už je snad rozhodnuto… v roce 2014 má jít na trh elektrické Citigo s výzbrojí odvozenou(nebo zcela totožnou) z e-UP!

      Dále se má objevit elektrický Golf (tuším 2015) o rok později následován elektrickou Octavií.
      ___________

      – jinak celý koncern VW se myslím teď spíše soustředí na CNG (ostatně, která automobilka ne)

    1. Ano jde nabíjet z
      Ano jde nabíjet z „normální“ zásuvky, ale potřebujete k tomu nabíjecí kabel na kterém je krabice s tzv. EVSE elektronikou dle standardu SAE J1772 – čili jako u všech ostatních elektromobilů na trhu.

      Mimochodem na fotkách konceptu byl AC nabíjecí konektor „Mennekes“ umístěn v čelní masce pod logem VW, čili změna?

      1. Z obečejné zásuvky 230/10
        Z obečejné zásuvky 230/10 (16) A s kabelem a EVSE elektronikou v MODE 2, jelikož píší i rychlonabijení, tak to půjde z 3f nabíječky i v MODE 3, což je myslím skvělá zpráva.

        Jinak bych to vyděl na dvě nabíjecí místa, v masce pod znakem (viz Škoda Octavie Green-E-line) a pod víčkem nádrže. Ergonomie parkování u dob. stanice je asi jasná…

        1. S tím nabíjením je mi to
          S tím nabíjením je mi to také najasné.
          Dříve (cca r.2010) měly vozy 2 nabíjecí zásuvky:
          1. na dobíjení střídavým proudem (v Evropě o napětí 240 Voltů)
          Používaly většinou konektor J1772-2009 (rok.2009)
          2. zásuvka byla na rychlodobíjení stejnosměrným proudem
          Takto to má (dvě zásuvky) třeba Nissan Leaf.
          Vloni vstoupila v platnost další americká norma J1772-2012 pro konektory elektromobilů – v jednom konektoru je připojení jak na „běžný“ střídavý proud, tak připojení na stejnosměrnou rychlonabíječku. Lepší řešení, řekl bych.
          Nicméně evropské automobilky – tedy především ty německé – se patrně dohodly na používání jiného konektoru ….
          Asi to bude chvíli ještě trvat, než dojde k nějakému celosvětovému sjednocení. Pamatuji na začátky videorekordérů … tehdy se vyráběly souběžně snad 4 systémy (navzájem nekombinovatelné), teprve později se trh ustálil na systému VHS.
          Hybrid.cz: Pokud máte informace, nemohl by, prosím, o tomhle hledání kompromisu v konektorech vzniknout nějaký článeček?

          1. Problematiku nabíjení
            Problematiku nabíjení elektromobilů jsem řešil ve své diplomové práci, takže pokud by byl opravdu zájem, jsem pomorně rychle schopen o tom něco dát do hromady…

            Ale předem, rozlišujeme 4 způsoby nabijení, rozlišované jako MODE 1-4, kdy 1-3 jsou AC a MODE 4 je DC nabíjení ( příklad CHAdeMO). MODE AC a DC nejsou elektricky kompatibilní, takže AC konektor musí být rozšířen o DC kontakty, takže vznikají kombo konektory, např. kombo Yazaki nebo Mennekes. Ohledně loňské dohody, tam šlo o to, jestli bude vybrán standard Mennekes nebo Scame pro Evropu, zbytek světa stejně funguje na Yazaki.

          2. Problémy jsou dva
            1) AC

            Problémy jsou dva

            1) AC dobíjení: To prvotně způsobili Japonci se svým „YAZAKI“ konektorem o kterém píšete 1772-2009. Nic proti jeho vzhledu, výkonu či komunikačnímu standardu – hlavní problém je v tom, že je pouze jednofázový (vodiče L,N,PE), neboť v JAP neznají něco jako 3fázový rozvod nízkého napětí a co hůř v USA také ne a tak tam tento konektor bez okolků rovnou přijali také. Tím, že v obou těchto zemích mají transformátory většinou hned na budově, tak nemají problém s použitím 100A jednofázových jističů pro přenos velkých výkonů…
            Samozřejmě, že z tohoto důvodu v Evropě tento konektor musel narazit, neboť zde je běžný jistič pro jednu fázi 16-20A, max. 32A. Tudíž zde vznikl německý konektor VDE-AR-E 2623-2-2 „MENNEKES“, který je 3fázový, avšak používá naprosto totožný komunikační protokol jako „YAZAKI“ konektory (tj. dva komunikační piny CP a PP). Tudíž na jejich záměnu stačí pouze fyzicky vyměnit konektory, nebo použít redukci. Proto je také logické, že se na tomto konektoru shodl celý civilizovaný svět a „YAZAKI“ by měl co nejdřív zmizet.

            2) DC dobíjení: Tady je problém v tom, že se nikdo do nedávna nedokázal shodnout na ničem kloudném a tak využilo šance jedno konsorcium firem s CHAdeMO standardem. Opět nic závažného proti němu a navíc už prokázal že spolehlivě funguje. Jediná nevýhoda je, že prostě v autě musí být dvě zásuvky. Nicméně nedávno došlo k nějaké dohodě na „vyšší“ úrovni, že by bylo dobré používat COMBO konektory, tedy v autě bude jen jedna zásuvka do které půjde strčit buď samotný AC konektor, nebo COMBO konektor i s piny pro DC dobíjení. Aby v tom byl bordel co největší, tak se to COMBO postavilo jak kolem „YAZAKI“ tak kolem „MENNEKES“ konektoru (tomu MENNEKES se říká COMBO2).

            pohled do budoucna:

            největší problém je teď v tom, že
            – CHAdeMO dobíjecích stanic je už po světě instalováno řádově tisíce ks. Kdežto DC dobíječky s COMBO konektory tuším nestojí ani jedna.
            – CHadeMO a COMBO DC dobíjení využívají naprosto odlišný komunikační standard jak fyzicky, tak programově (CHAdeMO komunikuje po CAN, kdežto COMBO DC komunikuje modulací signálu po silových vodičích na jistém PLC standardu)

Napsat komentář