Dánská zdravotnická společnost Falck působící i v České republice nasadila doma v Dánsku nový ambulantní vůz. Jde o přestavěný elektromobil Tesla Model X.
foto: Falck
Elektromobil Tesla Model X byl upraven tak, aby skutečně mohl převážet pacienty. Musel proto být údajně navržen nový samostatný elektrický systém nezávislý na trakční baterii vozu, který pohání vybavení ambulance.
NEPŘEHLÉDNĚTE Opel Ampera plug-in hybrid jako britská ambulance
Pro vytápění zejména během tuhé dánské zimy je zase určen speciální metanolový systém. Nespotřebovává se tím cenná energie z baterií. Je to z důvodu často dlouhých čekacích dob u některých případů.
Falck bude novou elektrickou ambulanci testovat v oblasti Syddanmark a v Kodani. Pro zajímavost, také v Nizozemsku už záchranné složky využívají elektromobily Tesla Model X. Ty ale nemohou převážet pacienty.
Je tam jedna nepresnost.V Dansku nie je tuha zima. Ani zima
Je tam jedna nepresnost.V Dansku nie je tuha zima. Ani zima ani leto.Niekedy je -1 . Niekedy je horuco dva dni 22,5.
Jo a stál je v přepočtu 4,5 M korun . A to se vyplatí 🙂
Jo a stál je v přepočtu 4,5 M korun . A to se vyplatí 🙂
Vynatek ze zpravy prazske zahranne sluzby:
Dodavatelem
Vynatek ze zpravy prazske zahranne sluzby:
Dodavatelem třiceti kusů sanitek se na základně veřejné zakázky stala společnost BAUS-AT CZECH s.r.o. Hodnota zakázky dosahuje 122 milionů korun, cena pořizovaných vozů RZP je konečná a zahrnuje i jejich kompletní přístrojové vybavení, komunikační a dohledové systémy včetně přístrojového vybavení (tiskárna, přenosný počítač) pro systém elektronické zdravotnické dokumentace,
Mercedes Sprinter 4 miliony/kus. Nafty se behem zivotnosti naleje milion. Plus oleje, a jiny zbytecny srot.
Té nafty je pro zajímavost spíš tak za 1,3 – 1,5
Té nafty je pro zajímavost spíš tak za 1,3 – 1,5 milionu.
Jinak na převážení pacientů je Model X moc malý, na službu jako rendez-vous zase zbytečně velký. Až bude Model Y, tak myslím, že jako RV bude ideální.
Jenže to je 3 tunová plně vybavená velká sanitka s
Jenže to je 3 tunová plně vybavená velká sanitka s technikou za více než milion , ne předražený zásahový vůz . Tyhle argumenty jsou šílené .
Neco podobneho jsem videl vcera u Norimberske
Neco podobneho jsem videl vcera u Norimberske Tesly.
https://postimg.cc/PPhTwZ9R
OFF : nějaké informace k nové verzi domácí nabíječky
OFF : nějaké informace k nové verzi domácí nabíječky TESLA ?
Podle vseho nic pro nas – resp. nic, co by bezny elekrikar
Podle vseho nic pro nas – resp. nic, co by bezny elekrikar nedokazal vyrobit z evropske verze. Jen varianta s pohyblivym privodem a americkou „dvoufazovou“ zastrckou. Polovicni max proud, stejna cena.
Myslíte, že použili P100D-čko 😀
Při převážení
Myslíte, že použili P100D-čko 😀
Při převážení těhotných by to mohlo působit jako urychlovač porodu 🙂
…nebo zpomalovač, podle toho, jak se dotyčná natočí 😉
…nebo zpomalovač, podle toho, jak se dotyčná natočí 😉
No konečně někdo začal používat metanol.
Tak jen dál a
No konečně někdo začal používat metanol.
Tak jen dál a víc.
Jak to funguje? Je to jenom palivo ve Webastu, nebo je v tom
Jak to funguje? Je to jenom palivo ve Webastu, nebo je v tom něco víc?
Webasto nebo Eberspächer vyrabi ciste etanolove topeni. Uz
Webasto nebo Eberspächer vyrabi ciste etanolove topeni. Uz jsem premyslel si ho namontovat do jednoho EV. Nakonec jsem koupil nove teplovzdusne naftove topeni za 150 EUR do IONu made in PRC. Zere 0,2 l/h nafty a topi nadherne. Mam ho zabudovane v kufru a vyfuk je ven skrz viko od motoru. Abych nemusel vrtat do originalu, udelal jsem si nahradni viko z OSB desky. V dubnu ho zase odstranim.
Jaké přesně? A náročnost instalace ?
Když jsem se v
Jaké přesně? A náročnost instalace ?
Když jsem se v servisu ptal na náročnost instalace Webasto a kouleli očima že tam zrovna už měsíc pracují na dodávce tak … jsem koulel očima já 😀
Nasel jsem toto:EBERSPÄCHER Hydronic 2 Ethanol E4S 12V
Nasel jsem toto:EBERSPÄCHER Hydronic 2 Ethanol E4S 12V Artikel Nr.: 201920050000.
https://www.koberger-hamburg.de/standheizung-eberspaecher/eberspaecher-wasserheizungen/eberspaecher-hydronic-2-ethanol-e4s-12v.html
Mozna ze se uz nevyrabi. Ale tady je jeste v nabidce.
Nejjednodussi je to nechat udelat v Nemecku. Tam maji vic zkusenosti.
Tady forum o montazi naftoveho do Leafa:
https://www.goingelectric.de/forum/nissan-leaf-allgemeines/leaf-dieselstandheizung-eingebaut-t8493.html
Nafta do EV nepatří! To je fuj, hnus…
Když, tak ten
Nafta do EV nepatří! To je fuj, hnus…
Když, tak ten alkohol.
Predpokladane mnozstvi nafty na celou zimu kalkuluji na mene
Predpokladane mnozstvi nafty na celou zimu kalkuluji na mene nez 10 litru!
Montážní technici jezdí s e-NV200 24kWh. V zimě z důvodu
Montážní technici jezdí s e-NV200 24kWh. V zimě z důvodu topení klesl dojezd na 60-70 km. Nainstalovalo se tedy nezávislé naftové topení – spotřeba kolem 0,8l/den.
Ion je podstatne mensi a topi mensi prostor. Vykon topeni je
Ion je podstatne mensi a topi mensi prostor. Vykon topeni je udavan 3kW. Navic vasi hosi asi maji casto otevrene dvere pri nakladani vykladani. Pak je dulezita nastavena teplota. Jedu na 50%, nemam nastaveni dle stupnu C. Kluci jedou asi na plny vykon…
Měl bych prosbu, google není moc ku pomoci bohužel…
Mohl
Měl bych prosbu, google není moc ku pomoci bohužel…
Mohl byste vybrat z jejich webu něco adekvátního tomu co používáte vy ? Tzn. snadná instalace, za babku.
Koukal jsem na ty položky kolem 250E ale vlastně netuším jestli to nejsou jen nějaké držáky… :-/
Co se mi povedlo zjistit, je že tu mají nějaké „partnery“ (servisy) kde bych se mohl zastavit a zkusit je vyzpovídat, ale dávám tomu 15%.
Presne toto topeni mam v
Presne toto topeni mam v Ionu:
https://www.ebay.de/itm/et-12V-3KW-Auto-Air-diesel-Parken-Heizung-Luftheizung-Luft-Standheizung-LKW-oc/254049850187?hash=item3b268d134b:g:b-IAAOSwe9VcLH4I&redirect=mobile
…
Posilaji i do CR. Absurdni je, ze to je nejaky Cinan se skladem v CR. Do Nemecka posila zadarmo a do CR postovne je 15 EUR. Cena je jeste o 30 EUR nizsi nez jsem platil pred par mesici.
Tak už jsem to zprovoznil/otestoval, teď ještě
Tak už jsem to zprovoznil/otestoval, teď ještě zabudovat…
Vzal jsem to ještě neznačkovější (ne LKW), tuším za 109E +5E poštovné.
Měl bych ale dotazy:
* provozní poloha nezáleží ? (směr nasávání a výfuku)
(nejsem mechanik, jen se chci ujistit, když to je vypnuté tak čerpadlo čas od času tikne tak si říkám jestli to tam nedělá loužičku…)
* zkoušel jste kerosen ? (co míň smrdí ? :-D)
* přimontoval jste to na pevno pomocí té desky, resp jak jste řešil upevnění… do plastových stěn v kufru ?
* nějaké doporučení ohledně nového filtru ? (ten přiložený nevypadá moc bytelně, při nasazování se málem polámal 🙁 )
Gratuluji k porizeni za dobrou cenu. Nikde jsem nenasel info
Gratuluji k porizeni za dobrou cenu. Nikde jsem nenasel info ohledne smerovani vyfuku, ale nejspis by mel smerovat dolu.
Do okruhu jsem instaloval vypinac. Pozor, musi zvladat 10A. Tim setrim baterku a kdyz topeni nepotrebuji je vse odpojene.
Primichani petroleje muze vypalit pripadne saze po dlouhodobem pouzivani. Ja pouzivam jen naftu a kupodivu nic nesmrdi.
Montaz jsem provedl zhruba jako majitel Iona ze Slovenska. viz youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=7NBMq5o_UJU
Pouzivam dodany filtr. Pokud je trubicka tepla, jde lehce nasadit. Zatim je filtr cisty a v nafte asi zadne necistoty nejsou. Je nutne odstranit hobliny po vyvrtani otvoru do plastove nadrze.
Regulator teploty mam na 50% a uplne staci. Jelikoz 12V baterka je u Iona docela mala, nenechavam topeni bezet dele nez par minut bez zapalovani, protoze by to mohlo vycucnout energii. Proto radeji „nastaruji“ auto aby se baterka dobijela z trakcni baterie. Otacky vetraku se citelne zvysi. 12V baterka je uz 5,5 let stara… Tim nemam moznost pridelat dalkove zapnuti topeni z domava.
Preji vam pohodove jezdeni i v zime 🙂
Děkuji za odpovědi.
Co jsem viděl různá videa tak to
Děkuji za odpovědi.
Co jsem viděl různá videa tak to také všichni montovali směrem dolů ale mám dojem že jeden karavaňák do strany. Jde mi spíš o konstrukci dávkování v komoře motoru. Sám jsem to nerozebíral a z videí mi přijde že tam je to celé dokulata ale můžu se mýlit a je tam nějaká odkapávací mistička… ?
Vestavěná pojistka je 25A, kterou hned vyměním za 15A. Z videí je patrné že při rozběhu si to vezme až 9, tak bych nerad stále skákal měnit pojistku. V autě je pojistka 20A takže jsem vyvedl speciální konektor a na zařízení s vyšším odběrem protikus takže se tam dá zapojit jen jedna silnější věc naráz. Vypínač je samozřejmost, nechci aby mi tam čerpadlo běželo když neběží motor.
O dálkové předtápění zatím nemám zájem, garáž toto supluje dostatečně a nemám dobrý pocit když tam něco běží a nejsem u toho :-/ takže to také budu pouštět jen při zapnutém autě.
Ještě jsem netestoval regulaci, na mém „ovládátku“ je možnost nastavit 10 programů (nechápu proč tolik) s různou teplotou a bufík samotný má teplotní senzor uvnitř ale na displayi se stále ukazovala teplota 11 (asi z místnosti, což nechápu) a na kabelu je jeden konektor nevyužitý, jakoby na externí senzor ale k čemu by tam byl ?
A výfuk je dost horký a přivedlo mě to na myšlenku to prohnat nějakým radiátorem pod ofukem ventilátoru…
Montaz je uplne jednoducha. Potrebujete +12V s jistenim 15A. I
Montaz je uplne jednoducha. Potrebujete +12V s jistenim 15A. I ta pojista je v sade. A uzemeni na kostru. Vse ostatni se pospojuje jednoznacnymi konektory, nic se nemuze zamenit, je to blbovzdorne. Kabely jsou dostatecne dlouhe. Je to kompletni sada, nic vic neni nutne. Na youtube jsou navody. Napr. zde:
https://www.youtube.com/watch?v=9YthaCqkMOs&app=desktop
Moc děkuji !
Moc děkuji !
A jak to topí ION má přeci kufr vzadu? Máte tam nějakou
A jak to topí ION má přeci kufr vzadu? Máte tam nějakou trubku dopředu nebo do sání originálního topení? Aby to foukalo na přední okno.
Dal jsem hlinikovy husi krk prumer 80mm az k rychlostni pace a
Dal jsem hlinikovy husi krk prumer 80mm az k rychlostni pace a foukam do nozniho prostoru. Kdyz je potreba, tak namirim na celni sklo. Planoval jsem trubky 50mm pod sedackama a s odbockou na sklo, ale ten husi krk me staci. Elektrinu beru primo z baterky 12V, tak si muzu Iona pekne predehrat. Ale na zacatku bere zhavici svicka a vetrak 10A! Bude to od prosince do brezna, tak provizorium vydrzim. Na pohodlnejsi jezdeni mam Leafa 🙂
A nádržka je v kabině?
Já jsem si dal normálně
A nádržka je v kabině?
Já jsem si dal normálně teplovodní na okruh topení a nemá to chybu ,ale je fakt že webasto je dražší, vyjde tak na 15 tis.
Jde z toho opravdu horkej vzduch, když stojím na místě a foukám na sklo, tak je z druhý strany horký a když sněží tak se i z něho kouří.
Když by měl někdo zájem pošlu informace a nádrž na 5 nafty mám nad pravou zadní polosou kousek od vývěvy a tankování na pistoli v narazníku.
Puvodne jsem chtel dat nadobku pod viko, ale zacal jsem s
Puvodne jsem chtel dat nadobku pod viko, ale zacal jsem s montazi pozde a pak uz bylo blbe pocasi, tak jsem ji dal do kufru. Nic nesmrdi. Pokud bych si Iona nechal i na pristi zimu, udelal bych to drive a lepe. Stacila by nadobka od sekacky na travu s delsi hadickou. Pak se da dolevat mimo auto. S Ionem ujedu i ted pres 100km a mame tady kopce.
Udelejte video a dejte na youtube. A pak staci sem dat
Udelejte video a dejte na youtube. A pak staci sem dat odkaz.
Moje provizorium radeji ukazovat nebudu…
hmm no to falkonky tam sou jak pěst na voko, to už lepší
hmm no to falkonky tam sou jak pěst na voko, to už lepší by byly dveře posuvný ;))
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-x/
Super vyuziti, jen tak dal a vic.
Super vyuziti, jen tak dal a vic.
Naprosto nevhodné využití, zvláště kdy tam ještě musí
Naprosto nevhodné využití, zvláště kdy tam ještě musí topit toxickým metanolem.
čím je metanol ako palivo/rozmrazovač na okná/čistiaci
čím je metanol ako palivo/rozmrazovač na okná/čistiaci prostriedok toxicky? napíšete obdobný posudok na kolínsku vodu, francovku (alpa), dezinfekčný prostriedok ktorý je ODOROVANý benzínom?
Pisatel se asi napil metanolu a kdyz zadal o slepecky duchod,
Pisatel se asi napil metanolu a kdyz zadal o slepecky duchod, tak mu rekli aby to uz nepil, protoze metanol je jedovaty. A ted siri sve moudra po svete.