Elektromobil Tesla Model S dokáže ve své nejvýkonnější verzi P100D zrychlit z 0 na 100 km/h během méně než 2,5 sekundy. Americké letectvo se rozhodlo to využít.
foto: ElliotL- CBGSpotterHD
Na vybraných amerických leteckých základnách mohou vojáci spatřit úžasnou podívanou. To když startuje špionážní letadlo U2, vyvinuté během Studené války v 50. letech, které po startovací dráze stíhá nejmodernější elektromobil Tesla Model S.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla ukázala elektromobil Tesla Model S v maskáčích
S letounem U2 je velmi obtížné se pohybovat po zemi, zejména díky velkému rozpětí křídel. A navíc, ačkoliv ve vzduchu se může zdát pomalé, na zemi je extrémně rychlé.
Při startech proto musí být doprovázeno rychlými auty, jehož pasažéři s pilotem letounu U2 v reálném čase komunikují a předávají mu zprávy o tom zda start probíhá v pořádku.
V minulosti americké letectvo pochopitelně sahalo po amerických „muscle cars“. Jenže teď, když je k dispozici Tesla Model S P100D, není už moc co řešit. Tohle auto trumfne všechny.
Elektromobil Tesla Model S je dnes na špici zrychlení 0-100 km/h mezi běžně dostupnými, sériově vyráběnými vozy. Pravidelně to dokazuje v různých závodech, kdy soutěží např. s Dodge Viper, BMW M5 a dalšími nadupanými spalováky.
Svým zrychlením do 100 km/h trumfne Tesla Model S i superdrahé supersporty typu Lamborghini Aventador, viz. video:
Na následujícím videu si můžete prohlédnout závody Tesla Model S a amerických „muscle cars“:
A přitom by stačilo obyčejné auto a přivázat za lano k
A přitom by stačilo obyčejné auto a přivázat za lano k tomu U2.
Akorát se pak nesmí zapomenout odpojit 🙂
No, hlavně myslim, že to řešení je ‚cost-effective‘. Auta
No, hlavně myslim, že to řešení je ‚cost-effective‘. Auta se spalovacími motory, která mají podobné parametry zrychlení jako Tesla S P100DL jsou asi o dost (resp. dostkrát) dražší.
No v Americe na to stačej obyčejný ševroletky nebo
No v Americe na to stačej obyčejný ševroletky nebo Pontiaky, tak to asi tak horký nebude.
https://www.youtube.com/watch?v=W2tnCDBkIoI
Přistání, to je hovno akcelerace.
Přistání, to je hovno akcelerace.
Ještě mi řekni že na start používali jiný auto :))
Ještě mi řekni že na start používali jiný auto :))
To už jsme tu rozebírali pár tejdnů zpět. Přistání U2
To už jsme tu rozebírali pár tejdnů zpět. Přistání U2 je strašně nezpečný protože to má jen jen centrální podvozek a ostruhu a nic na křídlech. Takže i při malé rychlosti když to lehce štrejchne křidlem tak se éro okamžitě stočí do strany a končí v oranici a může se poškodit. Dost naprd. Stačí najít YT video pod heslem U2 bad landing, tam je celá série nehod a dokonce to ty naváděcí auta musej občas prudce strhnout do pole taky a končej v nepěknejch hodinách, když to éro nezvládne. Dost stresující pro oba.
..ale vymysleli, jenom to neleta na ropu…
www
..ale vymysleli, jenom to neleta na ropu…
www youtube.com/watch?v=NBdS8jiTM6E
Jen bych poupravit text. Letadlo stíhá auto hlavně při
Jen bych poupravit text. Letadlo stíhá auto hlavně při přistávání, protože nemá podvozek na křídlech, ten shodí po startu. Auto ho stíhá, protože mu pomáhá vyvažovat letadlo. Lockheed U-2 má stálý podvozek pouze na trupu. Tesla je jedno ze „superaut“, které ho stíhá.
Zajímavé je, že tento koncept letadla je skoro 70 let starý a stále létá. (nic levnějšího nevymysleli) 🙂
Blaník taky lítá 100 let. Už ukončili jeho výrobu a pak
Blaník taky lítá 100 let. Už ukončili jeho výrobu a pak jí zase obnovili. Některý éra nestárnou.