Tuzemští autorizovaní prodejci značky Škoda začali přijímat objednávky na nový elektromobil Škoda Enyaq RS iV. První exempláře budou svým majitelům k dispozici v průběhu druhého čtvrtletí letošního roku. Vrcholný model naplňuje poslání vlajkové lodi mladoboleslavské automobilky. Za doporučenou prodejní cenu 1 644 900 Kč včetně DPH dostanou nároční zákazníci vše, co od vrcholné verze elektromobilu očekávají.
S novým modelem Enyaq iV udělala česká automobilka významný krok v realizaci své elektromobilní strategie. První sériový model značky na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) v sobě spojuje typické přednosti vozů Škoda, které kombinuje s ekologickým provozem. Široký výběr verzí korunuje vrcholné provedení RS iV, které se nyní dostává na český trh i v karosářské variantě SUV.
Všichni autorizovaní prodejci již zahájili příjem objednávek, první exempláře budou svým majitelům k dispozici v průběhu druhého čtvrtletí letošního roku. „Po úspěšném uvedení modelu Enyaq iV, který se ihned stal jedničkou českého trhu a v současnosti drží třetinový podíl mezi všemi elektromobily, přináší nový Enyaq RS iV ještě více dynamiky a emocí. Spojuje velkorysý vnitřní prostor s atraktivním vzhledem a jízdními výkony, které označení RS iV dělají čest,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky Škoda Auto.
Škoda Enyaq RS iV disponuje výkonem 220 kW a maximálním točivým momentem 460 Nm. Díky druhému elektromotoru, který je umístěn na přední nápravě, má stálý pohon všech kol. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za pouhých 6,5 s, maximální rychlost dosahuje 180 km/h. Je tedy o 20 km/h vyšší než u všech ostatních variant tohoto elektromobilu. O skvělou ovladatelnost ve vysokých rychlostech se stará sportovní podvozek s progresivním řízením. Díky efektivní aerodynamice je vrcholné SUV velmi úsporné a dosahuje dojezdu přes 500 km v režimu WLTP.
Design přídě zvýrazňuje maska Crystal Face, kde 131 LED diod osvětluje vertikální lamely a horizontální linku přední masky. Stejně jako všechny ostatní modely RS značky Škoda má i Enyaq RS iV červený reflexní pásek v zadním nárazníku, který se táhne přes celou šířku vozu. Vysoký standard základní výbavy potvrzuje vyhřívané čelní sklo, navigace či balíček Asistovaná jízda 2.5. Uvedením modelu Enyaq RS iV značka Škoda ještě více zpřehlední strukturu své nabídky. Nejprve si zákazník zvolí jeden ze dvou designů interiéru – RS Lounge nebo RS Suite, které jsou exkluzivně nabízeny pro tuto variantu.
Následně lze vybírat z celé řady výbavových paketů či jednotlivých prvků výbavy, mezi které patří například tažné zařízení nebo panoramatické střešní okno. Majitelé nového vozu Škoda Enyaq RS iV mohou využívat výhod ekosystému Škoda iV a prostřednictvím karty Powerpass dobíjet na více než 400 000 místech po celé Evropě. Na vybraných nabíječkách je možné dobít vůz i bez karty díky nové funkci Plug & Charge, která vůz Enyaq iV RS sama identifikuje.
Rozšiřující se nabídka, další elektrické modely se představí již brzy
Uvedením verze RS iV se dále rozšiřuje nabídka modelové řady elektromobilů Enyaq iV na českém trhu, cesta elektrifikace značky Škoda však teprve začíná. Mladoboleslavská automobilka plánuje do roku 2026 uvést celkem 3 nové plně elektrické modely: vedle sedmimístného rodinného vozu vycházejícího z konceptu Vision 7S to budou ještě kompaktní SUV a malý městský elektromobil, který zpřístupní lokálně bezemisní pohon široké skupině zákazníků. Do roku 2030 chce Škoda Auto dosáhnout podílu čistě elektrických modelů v Evropě přes 70 %.
zdroj: tisková zpráva
copáak taky došla hydraulika u káry za 2 mega … 😀 😀 😀
https://youtu.be/qWBudJgi3U0?t=3454
jj u žluťáků jen co si vodevřeš hubu už tě ládujou do eletromobilu mlaskhotam… 😉 😉 😉
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-pokud-sledujete-toto-video-dostali-me-v-cine-mizi-mlade-zeny-224081
PS: rozšíření GF3 se odkládá a CATL staví o stošest 😉
Co to je za debila? 🙂
S křížkem po funuse, všichni už radši kupují brutálně zlevněnou Teslu než zdraženou Škodovku.
Kdes byl Ty eMatlo, kdyz tady cca pred tydnem Khal-EV psal, jak jeho Tesla 3 je kvalitou zpracovani nejhorsi auto, ktere kdy mel? Ma ji jen proto, ze ji ma na leasing. Pak diskutoval to, jak se zkratomrdky nebudou chytat na sekundarnim trhu? Protoze ma Khal ‚ve svem nicku kouzelnou zkratku „EV“, tak zdejsi zastanci EV svesili ohony a ani necekli. Otazka tedy zni “ Proc by nekdo soudny kupoval slevneny stejne jako predrazeny eVergl“?
Pro Dlaždicy…Zajeď si prohlédnout Biskupský kočár do Arcidiecézního muzea v Olomouci…. Panečku – tomu říkám dílenské zpracování….😁
Uz jsem Ti psal Ostepe, ze se na mne mas vys.rat. Mel jsi delat ramena v diskusi s tim, kdo tim verglem jezdi. To jsi ale radsi drzel pysk. Drz tedy cunu i dnes.
pro Dlaždicy…Od té doby co ses projevil jako úplnej posera (ty víš, že 😉) , jseš nějakej smutnej 😢…
Ty sis pichnul gumovatku a nudis se? Kup si medvidka myvala nebo si vyrezavej razitka z brambor? Proste si najdi zabavu adekvatni Tve zalibe v obrazkovem pismu ci flandackych kocarech….
pro Dlaždicy…😆…🤡💩…😜
Doba dodání od objednávky bude taky za cca pět let, protože – je covid, není hliník, není guma, máme opičí neštovice, není kůže, máme celozávodní dovolenou, nejsou plasty, zase není guma, takže zase máme opičí neštovice, není papír na tisk omluvnek a tak dále a tak dále?
Škoda RS iV 1 644 000 Kč vs Cena Tesla Y Long Range 1 350 000 Kč. Tesla je větší, z 0-100 za 5s …… 324 kW, nižší spotřeba, rychlejší nabíjení, kufr vpředu, větší kufr v vzadu atd……
A zákazník škody auto odchází s velkou elegantní jitrnicí na čele.
I tak bych radši vzal Enyaq*, pokud bych tedy kupoval EV v té ceně. Stačí obyč 80, jeden motor, v ceně kolem 1,3 mega. Když do toho sednu, mám pocit, že jsem v autě a né ve vybydlené popelnici s tabletem a kuchyňskou linkou namísto palubky. Ale chápu, že někomu to může imponovat tento „minimalismus“.
* ještě radši teda EV6 🙂
Nikdo ti nebrání kašlat na fakta zaplatit za pocit a pořádně si tu jitrnici užít… Jenže za 1 160 000Kč dostaneš základní Teslu Y s jedním motorem a 220kW.
Ceny Tesly samozřejmě znám, na mé odpovědi to nic nemění. Viděl jsem obě auta, seděl v nich a když vezmu do úvahy nějakou tu slevu (předváděčku) od Škody, tak jsme na cca. stejné ceně. A i kdyby byl Enyaq +100k, tak ten rozdíl je na tom autě znát. Proto Enyaq, nebo ještě lépe EV6. Ale věřím, že někdo jiný zase dá přednost Tesle…
off
Pěkně zpracovaná historie tragického osudu GM EV1 od Coldfusion.
How General Motors Killed the First Modern Electric Car
https://youtu.be/eIHDyB9bgbA