Elektromobil Nissan Leaf pro rok 2012 – vyšší cena, více vybavení

O nové verzi pro rok jsme pasli před nedávnem. Dnes přinášíme podrobnosti, včetně ceny a dalších informací.   

foto: Nissan

se musí cítit pěkně pevný v kramflecích. v jde více než dobře. Zatímco hybridy padají, elektromobily rostou.

Nová verze Nissan Leaf, modelový rok 2012, přináší několik podstatných změn. Předně, dostupnost auta se ve rozšiřuje na jihovýchodní státy a Illinois. Od 25. července si moct auto objednat ti lidé, kteří ho již mají rezervované. A to ve státech Alabama, Florida, Georgia, Illinois, Maryland, Mississippi, Severní a Jižní Karolína a Washington D.C.

Od 4. září bude moct objednávat Nissan Leaf každý ve zmíněných státech plus těch, kde byla dostupná už i 2011 verze. Tj. Arizona, , , Oregon, Tennessee, a Washington. První dodávky 2012 verze Nissan Leaf by se měly uskutečnit na podzim.

A teď to nejzásadnější. se bude prodávat ve dvou verzích – levnější SV a dražší SL. První bude za 35 200 dolarů, druhá za 37 250 dolarů. To je výrazně víc, než původní Nissan Leaf, totiž 33 720 dolarů.

Zákazníci díky tomu jako standardní vybavení dostanou balíček pro studené počasí, tj. vyhřívanou baterii, zrcátka, volant, přední a zadní sedačky a topení po zadní sedačky. SL model navíc bude mít standardně k dispozici zásuvky pro .

Všímaví spotřebitelé ale upozorňují, že zásuvka pro rychlodobíjení byla původně nabízena za 700 dolarů jako doplněk. Navíc, balíček do studeného počasí byl dokonce standardním vybavením těch modelů, které se prodávaly ve státech, kde v zimě běžně padají teploty pod bod mrazu.

Nissan jinými slovy zdražil svůj elektromobil Leaf, a to o 2420, resp. 3530 dolarů. Narozdíl od , které novou verzi svého elektrického auta iMiEV zlevňuje. Co k tomu automobilku vede?

Na konferenci Plug-in 2011 měli redaktoři magazínu Autobloggreen možnost se na to zeptat Brendana Jonese, hlavního marketingového manažera Nissan Leaf. Ten jim řekl, že nejde o následky ničivého , ani o omezenou výrobu. „To v těchto úvahách nehraje žádnou roli,“ řekl doslova. „Naše pozice je ta, že jsme zvýšili hodnotu vozidla,“ dodal prostě.

Co si z toho odnést? Zájem o elektromobil je v USA zjevně tak velký, že se Nissan nemusí být cenu zvyšovat. Prozatím prodal něco přes 4400 kusů, a to pouze ve vybraných státech. Jakmile během letošního a začátkem příštího roku začne Leaf prodávat v celých USA, bude mít o poptávku postaráno.

„Jsem si velmi, velmi jistý, že všechno poroste, a naše data to i potvrzují,“ dodal nakonec Jones pro jistotu. Není pochyb – dospělý elektromobil je pro Američany, s $7500 vládním bonusem a dalšími incentivami a stoupající , jasná koupě.

3 Comments on “Elektromobil Nissan Leaf pro rok 2012 – vyšší cena, více vybavení”

    1. Na tuto věc jsem se tázal
      Na tuto věc jsem se tázal při ofiko představení Leafu v ČR. Konkrétně jak se bude do ceny a/nebo dojezdu Leafy během následujících 5 let promítat rostoucí kapacita baterií a hlavně klesající cena nahnaná vyrobeným množství. Odpověď byla jednoduchá – nijak. Jednoduše, jak nakonec učinili v USA, spíše budou více vydělávat. Ale za tu odvahu a počin jim to přeji. A jak přibude konkurence, určitě se ceny zase upraví.

      1. 5 let je hrozně krátká
        5 let je hrozně krátká doba, aby se něco takového mohlo projevit. Už jenom kontrakt s výrobcem akumulátorů bude minimálně takto dlouhý a cena zkalkulovaná předem právě i s ohledem na předpokládaný pohyb ceny výroby během celé této doby. Uvědomte si, že tohle není amatérská přestavba nebo nějaké čínské skútry, kam výrobce nasází každý půlrok ad hoc zrovna to, co je zrovna nejvýhodnější na trhu. Seriózní automobilka si něco takového nemůže dovolit.

        Kromě toho to teď nevypadá na nějaké velké pohyby cen akumulátorů směrem dolů. Cena surovin jde nahoru, cena práce v Číně taky, Západ se plácá někde mezi mírnou recesí a mírným růstem, takže nějaký masový nákup elektromobilů ani budování infrastruktury moc nehrozí a žádná reálně dostupná nová technologie akumulátorů přes mnoho „zaručených“ zpráv taky v nejbližší době asi nehrozí.

Napsat komentář