Elektromobil Nissan Leaf drtí v USA domácí konkurence, v Británii zdražuje

Prodeje elektromobilu Nissan Leaf nejdou tak dobře, jak by si nejspíš japonská automobilka představovala.

Nissan Leaf, dříve stálice ve světovýh žebříčcích prodejů elektromobilů, postupně začíná přenechávat prostor konkurenci.
foto: Nissan

Začátkem této dekády to vypadalo, že Nissan má v elektromobilitě skvěle nakročeno. Nissan Leaf se rychle stal jedním z nejprodávanějších elektromobilů – primárně díky tomu, že byl na trhu téměř osamocen.

Jenže během deseti let vyrostla celá nová generace konkurentů, kteří v řadě ohledů i nejnovější verze elektromobilu Nissan Leaf předčí. Japonský klenot tak postupně ztrácí pozice.

Na nejdůležitějším trhu, v , jeho prodeje kolísají nahoru a dolů, ale spíš klesají a především: jsou hluboko pod domácí konkurencí.

Zatímco v dubnu 2019 se v USA prodalo 10 050 elektromobilů Tesla Model 3, modelu Nissan Leaf se prodalo jen 951. Od ledna do března to bylo postupně 717, 654 a 1314. Takřka celý minulý rok se přitom prodeje držely vysoko nad 1000.

Jenže nový Nissan Leaf se 40kWh baterií, ba ani nejnovější Nissan Leaf e-Plus s 62kWh baterií, prostě zákazníky nepřesvědčily.

Ve Velké Británii Nissan kupodivu přistoupil ke zdražení Leafu, a to o nemalých £1805 (asi 54 000 Kč) pro jeho základní verzi. Nissan to zdůvodňuje tržními požadavky a jinými vlivy, jako je inflace.

InsideEVs

92 Comments on “Elektromobil Nissan Leaf drtí v USA domácí konkurence, v Británii zdražuje”

  1. O Rapidgate, kdy rychlá jízda Nissanem Leaf 2.generace 40
    O Rapidgate, kdy rychlá jízda Nissanem Leaf 2.generace 40 kWh baterie ji natolik s následným rychlonabíjením zahřála, že se pak nabíjela šíleně pomalu, se napsalo mnohé. Prostě tam Japonci nedali aktivní chlazení a je to chyba. My jsme si s kolegou Milanem a jeho Leafem ověřili nechtěně Rapidgate na jeho voze v neděli.
    Doposud Milan všem tvrdil, že on nic takového u svého auta nemá. Přičítal jsem to spíše jeho klidné jízdě i na dálnicích těsně nad stovkou a málokdy násobnému rychlonabíjení. Bylo to v rozporu s mým testem auta prodejce na trase Brno-Ostrava a zpáteční trase Ostrava-Košice. Ale nebyl čas něco takového ověřovat.
    V neděli jsme ve dvou chlapech (přes 220 kg) s plně naloženým autem se sklopenými zadními sedadly, kam jsem doplnili později cestou další materiál, jeli cestou ze Dne čisté mobility Plzeňského kraje trasu Plzeň (plně nabito pomalu Mennekesem na 100%) – Písek (1.rychlonabíječka EON) – Vystrkov omylem, protože jsme díky navigaci zakufrovali (2.rychlonabíječka EON) – dálnice Brno Popovice (3.rychlonabíječka ČEZ AAA auto) – Olomouc (4.rychlonabíječka ČEZ Amigo) – Ostrava (5.rychlonabíječka Lidl).
    Údaje máme až z nabíjení 3., 4. a 5., předtím nás to nenapadlo sledovat. Teploty 5 až 8 stupňů Celsia venku, jízda okresky a silnice 1.třídy mězi obcemi, sem tam dálnice, po Vystrkovu už jen dálnice rychlostmi 100-120 km/h:
    3.nabíjení Brno teplota baterie na polovině, výkon rychlonabíječky měřený autem 30 kW, dojeli jsme s 16% baterie
    4.nabíjení Olomouc teplota baterie před červeným polem, výkon rychlonabíječky měřený autem 24 kW, dojeli jsme s 9% baterie
    5.nabíjení Ostrava, teplota baterie před červeným polem, výkon rychlonabíječky měřený autem 17 kW, dojeli jsme s 15% baterie.
    Celá trasa měla cca 512 km.
    Výsledek je že ano, pokud jezdíte hodně km za den a hodně rychle a potřebujete několikrát po sobě rychlonabíjet, Rapidgate si Vás najde a doplatíte na to časovým prodloužením cesty.

  2. Uff to bylo o fous. Před necelým rokem jsem se rozhodoval
    Uff to bylo o fous. Před necelým rokem jsem se rozhodoval mezi leafem a ioniqem. Nakonec vyhral ioniq. Který má na první pohled horší dojezd. Nicméně je to nasobne lepší volba. Dojezd je v podstatě stejný s mnohem menší aku. Netrpí přehřívání baterie a ty lipolky jsou neskutečný držák. Nějaký Němec na youtube video : 110kkm a SOH stále na 100%. Já zatím jen 22kkm a baterie také 100%. Design má ioniq také, dle mého, mnohem lepší. To auto se prostě povedlo. Leaf je tragedie. To je jen do města a nabíjet to doma přes noc ze zásuvky. S ioniqem jsem za jeden den najel bez problémů 650km v kuse a baterie byla na teplotě 40°.úplná pohodka.

    1. Jak merite teplotu baterie na Ioniqu? A kolik mate prumernou
      Jak merite teplotu baterie na Ioniqu? A kolik mate prumernou spotrebu za dobu, co mate auto (cca samozrejme 😉 …)? A jak pisete nize, ze se vzdalene neda nastavit teplota v aute. OK, neda vzdalene, ale da se to nastavit v menu auta (vim, neni to tak pohodlne, jako nastavit to zmobiku, ale jde to). Uprimne receno – jeste jsem to nikdy nepotreboval. Ioniq skvele topi hned po zapnuti a to same mohu rict o klimatizaci. Hodne stastnych kilometru 😉 !

      1. teplotu a dalsi udaje odecitam pres OBD adapter.
        moje prumerna

        teplotu a dalsi udaje odecitam pres OBD adapter.
        moje prumerna spotreba je 12.1kwh/100km
        najeto mam 22kkm.
        to nastaveni znam. nicmene je to jen pro planovane cesty. ale kdyz treba nahodile chci vyjet a jen si predtim 15minut zapnout klimu tak to nende. dalsi vec je nepohodlne ziskavat stav nabiti. ikdyz to jde pres evnotify, tak to neni spasne. telefon v aute se neda napajet z usb kdyz je auto vypnute. navic OBD konektor je v provozu pouze pri zapnutem aute, nebo pri nabijeni. pokud se evnotify odpoji tak uz se sam nepripoji. tzn zase musim do auta a pripojit manualne.

        1. Tak to mame podobnou spotrebu za skoro stejne kilometry 😉 To
          Tak to mame podobnou spotrebu za skoro stejne kilometry 😉 To nastaveni teploty v aute je mozne nastavit flexibilne na kazdy den pro jinou dobu, je pravda, ze to je fixne dany cas. Nevim vsak, jestli auto nemusi byt na kabelu, aby klimatizovalo/topilo. Jeste jsem to nikdy nezkousel/nepotreboval.
          Jaky mate OBD adapter, pres jakou apku nacitate data a je mozne pri zasunutem adapteru zavrit dvirka, za kterymi je konektor pro OBD? Diky

          1. pouzivam OBDLink LX. pri rizeni pouzivam trogue Pro. pro
            pouzivam OBDLink LX. pri rizeni pouzivam trogue Pro. pro scheduled klimu se musi prave auto prijit na kabl.
            abych mohl zavrit dvirka taxem koupil nekde na ebayi 50cm prodluzovacku na OBD konektor ktery je 90°. samotny obd adapter mam zastrceny za temi dvirky.

        1. Chápu, ale neveřím, že Ioniq objevil baterii, která nemá
          Chápu, ale neveřím, že Ioniq objevil baterii, která nemá degradaci kapacity. Skoro identickou baterii má Kia Soul a tam ty hodnoty kolísají během roku každý měsíc a postupně se kapacita baterie Li-Pol postupně snižuje. Je pravda, že první dva roku má na 100% (degraduje z rezervy 4%) a pak klesá postupně az třeba na 94% po dalších 2 letech a cca 100 tis. km.

  3. Tak cena eplus je srovnatelná s Tesla M3. Asi pak není moc
    Tak cena eplus je srovnatelná s Tesla M3. Asi pak není moc co řešit. Ale vycházím jen z toho co jsem se dočetl. Ani jedno jsem neřídil, natož dlouhodobě.

    Dneska jsem si říkal, jak super by bylo mít EV. Ráno dojezd 200km na palubním počítači, po asi 60km dojezd 90km. Prostě to popojíždění a stání žádá daň. Ano, něco bych možná protopil, ale pořád mi přijde hrůza ta neefektivita těch ICE autíček.

      1. Ja prispevek pana nechau tak, ze by nevedel, jak pocita dojezd
        Ja prispevek pana nechau tak, ze by nevedel, jak pocita dojezd pocitac, ale tak, ze kdyz jede v zacpe, tak ma spotrebu vyrazne (nevim, kolik z sedesati km ujel normalne a kolik v zacpe ale z me zkusenosti > 100%) vyssi nez pri beznem provozu. U EV by rozdil byl zanedbatelny ba dokonce opacny.
        Vy jste to tak nepochopil? 🙂 Tak pak si rikam, co to mate s tim materialem 😀

          1. Z prispevku je vice jak patrne, ze se v kolone Sanymu rapidne
            Z prispevku je vice jak patrne, ze se v kolone Sanymu rapidne zvedla spotreba (verim, ze kazdy vime, ze se dojezd pocita z prumerne spotreby za poslednich X km).
            Pokud budete v kolone jen stat a budete mit pustena svetla, radio, klimu/topeni, pak samozrejme i u BEV poroste spotreba limitne k nekonecnu, pokud se ale bude jednat o pomalu jedouci kolonu, pak muzete mit mensi spotrebu nez pri rychlosti 130 km/hod.
            Kupte, neprohloupite.

          2. Je to skutečně často tak, že když projedete s ev 5km
            Je to skutečně často tak, že když projedete s ev 5km úsek rychlostí 100km/h a více, tak máte větší spotřebu než když těch 5km popojíždíte v koloně.
            I když vám v zimě běží topení a bere třeba 2kW tak to za hodinu udělá v Tesle 2% (tedy 6km dojezdu) v Leafu pak cca 5% (tedy asi 7,5km) což je v celku zanedbatelné. Spalovák si bere na volnoběh cca 1l/h, což je asi 14km. Ale hlavně spalovák při popojíždění při každém rozjezdu spálí hromadu benzínu, takže na těch pomyslných 5ti kilometrech bude mít spotřebu jak kamion.

  4. Já se ani nedivím, že se to mizerně prodává, za tohle
    Já se ani nedivím, že se to mizerně prodává, za tohle bych vyhodil šéfa vývoje a lidi, co se na vývoji bateriové části podíleli, neskutečná lemplovina. U takového výrobce bych čekal naopak navíc chlazené baterie vodou a ne jen vzduchem.

    1. A takova to byla pred pulrokem laska…
      cituji:
      Celkově ale

      A takova to byla pred pulrokem laska…

      cituji:
      Celkově ale musíme uznat, že Leaf udělal v druhé generaci velký krok kupředu. Není tak divu, že se auto rychle stalo nejprodávanějším elektromobilem v Evropě. Jestli takový vývoj bude pokračovat, elektromobily budou stále žádanější volbou. Pro každého elektrovůz v dnešní době ještě stále určitě není, rozhodně ale nový Leaf zaujme širší spektrum zákazníků než předchůdce.

      (auto.cz)

      1. netreba vytŕhať jednotlivosti. auto ako také je lepšie ako
        netreba vytŕhať jednotlivosti. auto ako také je lepšie ako predchádzajúce, vravia (píšu) to tí, čo už mali a teraz vedeli na čo sa zamerať. aj krátko po kúpe testovali ako sa prehreje a aj našli ako sa tomu vyhnúť – pri diaľkovej jazde štart s plnou, prvé rýchlonabíjanie bez problémov, druhé opatrne a tretie striedavým prúdom. tn-košice-tn v jednom dni.

    2. Mám s Leafem najeto už 17tis. km a jezdím i dlouhé trasy.
      Mám s Leafem najeto už 17tis. km a jezdím i dlouhé trasy. S baterií je fakt vopruz, ale dá se. Po příchodu Tesla Model 3 je Nissan Leaf téměř neprodejné auto. Kvůli přehřívání baterie jsme na cestě z Rakouska 760km ztratili 1,5h. Nejhorší je, že auto nedokáže ohlídat přehřátí baterie, při rychlonabíjení nesníží dostatečně výkon a umožní zahřátí baterie až do 100% ukazatele tzn. do červeného pole. To fakt nechápu. Ideální tedy je, přijet k rychonabíječce, 15min počkat a pak začít nabíjet 🙁
      Reportáž z cesty
      https://youtu.be/Bs5qsMINLQU

                1. No žere to jak Tesla S. A nabíjí to zoufale pomalu.
                  V

                  No žere to jak Tesla S. A nabíjí to zoufale pomalu.
                  V 5stupních na dálnici ve 120km/h (tachometrových, takže asi 113km/h) mi to žralo tak, že bych ujel z plné baterky maximálně 130km.
                  Baterka je po půl roce a 10tis.km na 90%… Moje Tesla ztratila po dvou letch a 120tis.km 4%.

                2. Díky moc za info! Je to sice jeden vzorek, ale chybějící
                  Díky moc za info! Je to sice jeden vzorek, ale chybějící tepelný menežment je asi fakt problém.

                  Co Hyundai Ioniq? Asi jej nevlastníte, třeba bude mít někdo jiný info … Docela se mi líbí a dá se koupit pěkně vybavený asi za 20k€ na mobile.de.

                3. Ioniqa mame ve firme. Kupoval jsem ho loni v lete, jezdil jsem
                  Ioniqa mame ve firme. Kupoval jsem ho loni v lete, jezdil jsem s nim asi dva tydny nez jsem ho dal zamestnanci a byl jsem z nej nadseny. Kolega co s nim jezdi je take spokojeny. Jak je na tom baterka nevim. U Hyundaje je to slozitejsi s aplikaci. Neni nic siteho na miru, takze se musi nainstalovat nejaka univerzalni a do ni doinstalovavat nejake pluginy, a na to jsem byl uz liny. Zkusim zjistit.
                  Aktualne bude mit najeto kolem 30tis.km Jezdi furt nalozenej a kolega ho nesetri. Na dalnici se nestydi ho prohnat do omezovace ve 170km/h tachometrovych. A za celou dobu s nim nebyl nejmensi problem.

                  Jinak jak jsem vam o tom psal tak mi to nedalo a sel jsem do garaze nacist aktualni hodnoty.

                  Leaf si po dalsich skoro 5tis., ze kterych jsem neco najel ja na delsich trasach s rychlonabijenim, ale vetsina byla manzelky defenzivni jizda s nabijenim orig. kabelem 230V/10A. a ne do plna. Nabiji v rozmezi 40-80% a baterka si polepsila na 94,2% SOH.
                  https://postimg.cc/MXpPr2Bf

                  Tesla po celkovych 123,5tis.km zustava od posledne beze zmeny tedy kapacita 93,9kWh, takze ubytek treba oproti uplne novemu Xku co si znamej privezl v sobotu z Tilburgu 3,3kWh…
                  https://postimg.cc/PLG5rnZS

                4. Děkuju. Už jsem neměl sílu odpovědět večer. No mladej
                  Děkuju. Už jsem neměl sílu odpovědět večer. No mladej měl chudák bezesnou noc, tak to tušit, nemusel jsem chodit vůbec spát. Jen mi dělá starosti, že nevím co ho trápí.

                  Příští auto bude EV. Ojetý ICE je fakt hrozná loterie. Radši počkám na nějaký EV kus z předváděčky.

                5. Az koupim manzelce eNiro tak vam pustim toho Leafa. Jestli
                  Az koupim manzelce eNiro tak vam pustim toho Leafa. Jestli nejezdite dal nez cca 300km v kuse tak je v pohode. 😉

                6. Jste vtipný. 😀 Dál sice nejezdím, ale blbostí jsem se
                  Jste vtipný. 😀 Dál sice nejezdím, ale blbostí jsem se už nadělal. Nemůžu přidávat další. Jako třeba nakoupit další akcie Tesly. 😉

                7. Bezva. To byl testik jestli jste si ho dal na ten black list s
                  Bezva. To byl testik jestli jste si ho dal na ten black list s vykricnikem.
                  😀

                8. Jsem rád, že jsem to zvládl. 🙂 Ale akcie Tesla, to
                  Jsem rád, že jsem to zvládl. 🙂 Ale akcie Tesla, to podlehnu. Je to riziko, ale jsem připraven na tom tratit. Buď o to přijdu nebo mi to (při)vydělá na to nové EV.

                9. Jestli budete mit dostatecnou trpelivost tak urcite vydelate.
                  Jestli budete mit dostatecnou trpelivost tak urcite vydelate. Pres vsechny me vyhrady a problemy, kterymi si prochazi verim, ze maji naslapnuto stat se druhym Applem.

                10. Trpělivost mít musím. Nejhorší je zpanikařit a prodat.
                  Trpělivost mít musím. Nejhorší je zpanikařit a prodat. Prostě je to risk. Elon riskuje denně. Takže bych se měl inspirovat. 🙂

                11. Já vidím dvě hlavní indície:
                  – Elektromobily jsou

                  Já vidím dvě hlavní indície:
                  – Elektromobily jsou jednoznačně budoucnost dopravy. To už nikdo nezastaví a rychlost s jakou to půjde zaskočí nejen skeptiky, ale i optimisty.
                  – Tesla je co se toho nejdůležitějšího týká, tedy pohonu, baterek a nabíjecí sítě jednoznačně nejlepší s takovým náskokem, že to ještě dlóuho nikdo nedožene.

                  Takže vyďeržaj pianier.

                12. Vyděržam. Čestný pionýrský.
                  Vyděržam. Čestný pionýrský.

                13. 😀 😀 😀
                  Tesla se potápí, kapela hraje a fandové se

                  😀 😀 😀
                  Tesla se potápí, kapela hraje a fandové se vzájemně ujišťují, že se nic neděje.
                  Na tvém místě bych hlavně doufal, že někdo převezme servis.

                14. O me se nestarej a o Teslu taky ne. Tvoje zbozne prani se fakt
                  O me se nestarej a o Teslu taky ne. Tvoje zbozne prani se fakt konat nebude. Kdyz si neumis ani spocitat, ze pri 93,2% nechybi do milionu sto, ale jen 68tis. tak jsem stran tvych prognoz opravdu ledove klidny.

                  PS: A jeste v jednom se pletes. Nejsem fanda Tesly a uprimne velmi rad vymenim Teslu za cokoli co bude stejne dobre a se stejnou moznosti nabijeni. Jenze na to si bohuzel jeste asi dlouho pockam.

                15. Těch sto nebyl jak dobře víš výpočet, ale odhad,
                  Těch sto nebyl jak dobře víš výpočet, ale odhad, protože pokles hodnoty, jak nepochybně víš, není lineární. Může to být 80 nebo 120 tisíc, ale v tom pointa příspěvku skutečně nebyla.

                  Ale diskuzně tonoucí se stébla chytá, že?

                16. A ta stovka u modelu Tesly nikdy neznamenala kapacitu rovných
                  A ta stovka u modelu Tesly nikdy neznamenala kapacitu rovných 100kWh, ale přibližně 100kWh. A třeba u 85ky je to jen kousek nad 80kWh.

                17. Ty jsi vazne vesela kopa.
                  Tak se vratme k jadru veci.
                  Uz jsi

                  Ty jsi vazne vesela kopa.

                  Tak se vratme k jadru veci.
                  Uz jsi si podal stiznost, ze te okradli, kdyz ty tvoje cmoudy maji uvadeny vykon jen zridka kdy a obsah motoru je mensi nez ti prodali?
                  Urcite jim to skvele vycislis o kolik penez to bylo. 🙂

                18. To se zdá skoro neuvěřitelný, že jim ty baterie prakticky
                  To se zdá skoro neuvěřitelný, že jim ty baterie prakticky nedegradují. Buď je v tom nějaká finta např. rezervní skrytá kapacita, nebo opravdu ten velký battery pack má menší tendenci degradovat, tedy myslím to tak, že když baterie ztratí 3 kWh kapacity, tak u malé baterie 30 kWh je to 10%, u velké 100 kWh jsou to 3%.

                19. Spis to bude vysledek toho, ze nabijim jen na 60% a kdykoli
                  Spis to bude vysledek toho, ze nabijim jen na 60% a kdykoli prijedu domu, i kdyby jen na pul hodiny tak se pripojim. Takze v praxi se malokdy dostanu pod 45%.
                  Vyuzivani baterky v tomto rozmezi je pak to nejlepsi co ji muze potkat.
                  Kolega nasel pred casem specifikaci od Panasonicu k clankum co pouziva Tesla. Psalo se tam, ze kdyz je budete nabijet/vybijet mezi 0-100% pak maji asi jen 500 cyklu nez klesne kapacita na 70%. Kdyz je, ale budete pouzivat jen mezi 20-80% tak uz mate tech cyklu 5000, dal uz si to nepamatuji, ale stoupalo to geometricky…

                20. To je důležitá informace. Otázka zní zda umí EV obecně
                  To je důležitá informace. Otázka zní zda umí EV obecně stopnout nabíjení po dosažení určitého procenta.

                21. Zatím jsem to viděl jen u Tesly. Tesla je, ale poměrně
                  Zatím jsem to viděl jen u Tesly. Tesla je, ale poměrně velkorysá v tom kolik dá k dispozici z celkové kapacity.
                  Třeba eTron s jeho využitelnými 83,6kWh z celkových 95kWh…
                  Všichni se rozplývají nad jeho rychlým nabíjením, ale je to ve skutečnosti tím, že i když nabijete na 100% tak má nabito jen 88%. Při takovém stavu i Tesla ještě nabíjí 50kW.

                  Každopádně třeba s manželky Leafem to nemáme problém ohlídat. Má instrukce, že to připojuje jen, když přijede odpoledne s méně než 40%, což je tak jednou za tři až čtyři dny. No a já to pak před půlnocí, když jdu spát odpojím. Včera třeba při 77%. Přičemž Leaf si také nechává větší buffer než Tesla, takže jak je vidět z toho, že se baterka za našich 4,5tis.km zlepšila z původních 90% na více než 94% SOH, evidentně jí to také svědčí.

                22. K tomu nabíjení Leafa: možná by postačil časovač do
                  K tomu nabíjení Leafa: možná by postačil časovač do zásuvky a odhadnout jak dlouho to krmit. Nebo sbastlit něco co si přes mobil zjistí % baterky a pak to vypne. Ale to už zabere dost času.

                  Jo líbil se mi argument Audi k tomu omezení kapacity: aby prodloužili životnost baterii. Sakra, jak to ta Tesla asi dělá. 🙂

                23. Časovač by moc nefungoval neb neví s jakými procenty
                  Časovač by moc nefungoval neb neví s jakými procenty přijela. Ono to funguje dobře i takhle, a když náhodou jeden z nás zapomene tak se pro jednou nic nestane, když pojede druhý den se 40% a nebo naopak se 100%.

                24. Uplne jednoduše. Když nabíjíš rovnakým výkonem, tak
                  Uplne jednoduše. Když nabíjíš rovnakým výkonem, tak víš kolik % nabiješ za hodinu a to plus-mínus platí v celém rozsahu SOC. Takže podle toho kolik % chci dotlačit, tak tolik času nastavím. Dělám to tak pořád.

                25. Jo takhle časovač. Jo to jo, to by fungovalo. Nicméně
                  Jo takhle časovač. Jo to jo, to by fungovalo. Nicméně manželku nutit počítat na jak dlouho to nastavit…
                  Uvidím časem jestli něco takového vymyslím.

                26. Mě to funguje jednoduše, co hodina to 10%.
                  Určitě

                  Mě to funguje jednoduše, co hodina to 10%.
                  Určitě přijdete na nějaký podobný výpočet.
                  Třeba nabíječka z Ioniqu nabíjí asi o 30% rychleji než BMW.(dodávaná k autu)

                27. Nabijecka davana k Ioniqu dava pri nastaveni maximalniho
                  Nabijecka davana k Ioniqu dava pri nastaveni maximalniho proudu v aute 9A. Nabijecka dodavana s i3 dava jeste min? Pokud ano, jak dlouho trva nabiti i3 pres obycejny kabel?

                28. Uz jsem to vysledoval.
                  Kabel k Leafu dava asi 9A. Kazdou

                  Uz jsem to vysledoval.
                  Kabel k Leafu dava asi 9A. Kazdou hodinu pak pribude 5%.

                  Takze za dve hodiny nabije na jednu cestu do mesta a zpet. 🙂

                29. Stejné to má i Kia Soul, na domácí nabíjení ideální,
                  Stejné to má i Kia Soul, na domácí nabíjení ideální, většina starých zásuvek u nás má 10A.

                30. Kupte si polomobilni nabijecku go-e.co/go-echarger-home/ 3f
                  Kupte si polomobilni nabijecku go-e.co/go-echarger-home/ 3f 22kW. Muzete nastavit kolik kWh chcete dobit. Jeste ma dve wifi pripojeni, bluetooth a spoustu dalsich ficurinek. Za 699 EUR asi nejuniverzalnejsi nabijecka.

                31. To vypada zajimave.
                  Kazdopadne ja to zatim resit nepotrebuji.

                  To vypada zajimave.
                  Kazdopadne ja to zatim resit nepotrebuji. Tak jak to delame nam to vyhovuje.
                  Kdyby nabijela manzelka kazdy den tak bych to resil, ale jednou dvakrat za tyden je to v pohode.
                  I tak dekuji za uzitecne rady.

                32. Vidíš, Micheline, kdybys manželce koupil 3ku, bylo to
                  Vidíš, Micheline, kdybys manželce koupil 3ku, bylo to všechno jednodušší.

                33. Kdybych ji koupil trojku cekala by jeste buhvi jak dlouho a az
                  Kdybych ji koupil trojku cekala by jeste buhvi jak dlouho a az by prvne nastoupila do toho suterenu, poslala by me s ni do haje. 🙂

                34. Je vcelku zajímavé, jak některé články a dalo by se
                  Je vcelku zajímavé, jak některé články a dalo by se říci, že jaksi periodicky, vyčnívají nad ostatní. Je to sice v pásmu 17mV (což je řekl bych výborné), ale takovýto hřebínek jsem ještě neviděl. Jak vypadá náhled pro SOC 90 a 10% ?

                35. Nacital jsem to v prubehu nabijeni, takze to mohlo byt
                  Nacital jsem to v prubehu nabijeni, takze to mohlo byt zkreslene.

          1. Nemyslím si, že rychlonabíjení baterce výrazně
            Nemyslím si, že rychlonabíjení baterce výrazně neškodí. Sleduju různé diskuse a někteří baterioví vědátoři tvrdí, že neškodí vůbec, pokud baterii používáte v rozsahu 20% – 80% tzn. nevybíjet pod 20 a nepřebíjet nad 80. Dále baterii často nepřehřívat. My jezdíme dálky cca 4x do roka a to je v pohodě.

        1. Rychlonabíjení je na dlouhých cestách nad 200km nezbytnost
          Rychlonabíjení je na dlouhých cestách nad 200km nezbytnost a přehřívání nejde vyřešit jinak, než vždycky 15min počkat na ochlazení baterie a pak nabíjet. Baterie auta se přehřeje až po ujetých cca 500km. To není žádná velká tragédie. Nejsem typ řidiče, který jede 1000km v kuse a přijede s červenýma očima a drobkama v klíně 😀 Cestu si dokážeme užít a nijak zvlášť nespěcháme a dlouhé cesty často rozdělujeme spaním v pěkném penzionu se snídaní, takže baterka může vychladnout a druhý den můžu jet dalších 500-700km.

        1. Ztratil jsem 1,5h kvůli přehřívání baterie. To je
          Ztratil jsem 1,5h kvůli přehřívání baterie. To je jediný důvod. S tím jsem počítal a není to nijak zásadní problém, že bych s tím dálky nejezdil. Ano, občas mě to štve, ale velmi rychle se nad to povznesu. Jízda elektromobilem a navíc s autopilotem je fakt radost 😉 Kdo nezkusil, nepochopí.

      1. To vám řeknu, to byla teda šichta.
        Mimochodem s Teslou bych

        To vám řeknu, to byla teda šichta.
        Mimochodem s Teslou bych to dal asi za 10h (v zimě možná za 11h) a ne za 13h jak tam uvádíte. Jel jsem 1000km za 12,5h i s nabíjením.

        Na léto jsme naplánovali dovolenou 1000km tam, po týdnu 1000km přejezd a po dalším týdnu 1000km návrat. Že by jsme to dali manželky Leafem? To by bylo video. 😀

        Jinak jsme s ním celkem spokojení, ale na dlouhé cesty to prostě není.

        Apropo, už jste to jel na tom začátku května jak jste na konci psal?

        1. Ano, už jsme byly zase v Rakousku a cesta trvala 13h, takže
          Ano, už jsme byly zase v Rakousku a cesta trvala 13h, takže se těmi 10-11h s Teslou máš pravdu 😉 Video budu mít snad do konce týdne. Hlavně rakev, ale i plně naložené a obsazené auto je hodně znát, což jsem čekal.

          1. Jj, s tou rakví to byla odvaha. To mě hned trklo. Na druhou
            Jj, s tou rakví to byla odvaha. To mě hned trklo. Na druhou stranu odpor vzduchu je vždy o rychlosti a při těch 90km/h kterými jste trpělivě celou dobu jel se to až tolik ještě neprojevuje.

            Na video se těším.
            Přeji hodně spokojených kilometrů.

        1. Úplně k ničemu bych fakt netvrdil 😀 Dlouhou cestu
          Úplně k ničemu bych fakt netvrdil 😀 Dlouhou cestu jezdíme cca 4x do roka a zbytek času jezdíme město a meziměsto, což je s Leafem naprostá paráda a žádný problém. V létě holt přehřeju baterii dříve, tzn. neujedu 500km, ale 400km. Pak budeme počítat s přestávkami na schlazení baterie. Půjdeme na výlet, přespíme atp.. Žádný drama. Ano, Tesla je lepší a do 3 let Leafa vyměním, ale když jsem Leafa kupoval, tak Tesla 3 nebyla k dispozici.

    3. Chlazeni vzduchem… to je nejak bug, nebot u leafa je bat.box
      Chlazeni vzduchem… to je nejak bug, nebot u leafa je bat.box hermeticky uzavren. Ani „omyvani“ venkovnim vzduchem nelze povazovat za chlazeni.
      Lze si trochu pomoci otevrenim obou krytu pred zadnimi sedadly a pustenou klimou za jizdy a hlavne pri nabijeni, kdy klimatizovat na minimum, pokud v aute nejsem; appkou to lze snadno. Tim se alespon ochlazuje horni kovovy kryt bat.boxu.
      A kapalinove/gelove chlazeni neni ani v nissanovych vizich.

Napsat komentář