Elektromobil může fungovat jako domácí elektrárna

Když Japonsko před časem zasáhlo silné zemětřesení a následná vlna tsunami, někteří zručnější majitelé elektromobilů Mitsubishi iMiEV jej využili jako záložní zdroj energie pro svou domácnost. Mitsubishi se inspirovalo a připravilo pro Japonsko novou nabídku speciálního “power BOXu”.

Malá krabička jménem power BOX může být ve spojení s elektromobilem záložním zdrojem energie na celý den. Pokud vám tedy auto neodplave kamsi do oceánu.
foto: Mitsubishi

Mitsubishi MiEV power BOX si zákazníci budou od 27. dubna moct pořídit jako příslušenství ke svému elektromobilu za cenu ¥149 800 ($1801, tedy asi 33 300 Kč). Zařízení se připojí k rychlodobíjecí zásuvce auta a následně dokáže dodávat výkon až 1500 W střídavého napětí 100 V (tedy 15 A).

Pokud krabičku o rozměrech 395 mm x 334 mm x 194 mm připojíte k plně nabitému elektromobilu iMiEV (ten je vybaven 16kWh baterií), vydrží dodávat energii po dobu pěti až šesti hodin. To znamená, že průměrná japonská domácnost může jet prakticky celý den pouze na power BOX.

Využití baterií jakožto skladiště energie, nejen pro případ krizové situace, má v dnešní době obrovskou perspektivu. Rychlý rozmach obnovitelných zdrojů jako jsou větrné a solární elektrárny si žádá kvalitnější regulaci zátěže rozvodné sítě (tzv. smart grid) – a právě úložná kapacita je zde tou nejcennější komoditou.

Mitsubishi MiEV power BOX váží 11,5 kg (z toho samotná krabička 9,5 kg a 1,7 m dlouhý kabel další 2 kg). K dispozici je jedna 100V zásuvka.

tisková zpráva

3 Comments on “Elektromobil může fungovat jako domácí elektrárna”

  1. Toto zariadenie vzniklo na
    Toto zariadenie vzniklo na základe požiadaviek zákazníkov.
    Je treba si uvedomiť, že elektromobily iMieV boli zapožičané pri záchranných prácach. Čo sa týka napájania, bolo myslené skôr ako zálohový zdroj pre rôzne prístroje, ktoré nosili špecialisti so sebou. Keďže o výpadky el. energie vtedy nebola núdza a sú údajne aj teraz, je to určité riešenie.
    Nehovoriac o tom, že uvariť jeden obed v teréne je reálne i s ešte dostatočným dojazdom. Nie je to nič viac a ani nič menej.
    A na druhej strane ak si predstavíme akumulátor napríklad u Tesla S, alebo X, ktorý má dojazd cca 500km, tak je to celkom slušný zdroj energie a toto zariadenie dostane iný zmysel použitia.

  2. Je to fantasticke.Ale jak
    Je to fantasticke.Ale jak řikal kdysi pan Vojta o těch super americkych kamnech.Jak to bude po uplynuti těch osmi hodin.To se rodina zapřahne do postroju a mile auti odtahne hledat dobijeci stanici do sousedniho kraje.Možna v nasledujicich měsicich Mitsubishi toto dotahne do konce a vybavi střechu tohoto vozidla solarnim panelem pro nahradu dobijeci stanice.Ona pokud přijde takova katastrofa jaka postihla Japonsko neni totiž odstraněni nasledku pravě otazkou jen 24 hodin.

    1. Proc zase ten negativismus?
      Proc zase ten negativismus? Jak dotahnout do konce!!!
      Tohle je konecne reseni. Maly panylek na strese auta je smesny o proti tomu FVE na strese domu, kdyz uz nekdo ma elektromobil je fve idealni volba.

      Chtel bych videt jak ti tak mala plocha na strese auta muze dobit baterii v aute! Vubec nevis o cem to je. fve na strese auta muze napajet maximalne tak vetrak v aute a radio, pro dobijeni se to taky zkousi, ale v celem elektrickem aute to prida tak kolem 3-4 km dojezdu, tj. je to hodne zanedbatelna hodnota.

      Tohle je rozhodne lepsi reseni nez nemit nic.
      Kdyz vypadne elektrika a je jedno z jakeho duvodu, tak je rozhodne lepsi mit toto a uvarit si teply obed, nez nemit nic a jist studeny syrovy brambory….

      Takze naopak je to vyborna zprava, ze se neco takoveho vubec vyrabi a nemusi se to delat podomacku doma na kolene.

Napsat komentář