Elektromobil Lucid Air: základní cena $60 000

Americko-čínský start-up Lucid Motors ohlásil cenu základní verze elektromobilu Air. Začne na $60 000, v přepočtu 1,5 mil. Kč. Díky americké federální dotaci se ale sníží na $52 500, a auto tak bude výrazně levnější než Tesla Model S.

Americká společnost Lucid Motors, dříve známá jako Atieva, jde velmi podobnou cestou jako Tesla.
foto: Lucid Motors

Základní verze elektromobilu Lucid Air by měla nabídnout tyto parametry a výbavu: dojezd 384 km, výkon 300 koní, hardware pro plně autonomní řízení (ale zřejmě nikoliv software, ten bude za příplatek), elektricky ovládaná přední sedadla, LED světlomety, dva kufry (vpředu a vzadu), čtyři obrazovky, z toho tři dotykové, 10 airbagů, 19″ kola, softwarové updaty.

Cena základní verze elektromobilu Lucid Air má být $60 000, což je v porovnání s nejnižším Tesla Model S 60 ($71 300) asi o šestinu méně. Lucid Motors ale plánují prvních vyrobených 255 kusů prodat jako „Launch Edition“, což budou plně vybavená auta s vyšší specifikací za cenu pravděpodobně o dost vyšší než $100 000.

Tyto verze nejspíš nabídnou ~100kWh baterii, dojezd přes 500 km, výkon 1000 koní při využití dvou elektromotorů a pohonu všech čtyř kol. Lucid Motors jdou tedy jak vidno velmi podobnou cestou jako Tesla Motors, už proto, že v ní pracuje spousta původních zaměstnanců Tesly.

Lucid Motors

28 Comments on “Elektromobil Lucid Air: základní cena $60 000”

  1. Čekal jsem mnohem vysší základní cenu, ale do výroby a
    Čekal jsem mnohem vysší základní cenu, ale do výroby a dodání je ještě asi dost daleko takže se skutečná cena může díky „objektivním“ důvodům vyšplhat někam úplně jinam. Zatímco Tesle federální podpora za chvíli skončí, tak Lucid jí má ještě zcela před sebou, tedy pokud jim to Trump v rámci demontáže EPA mezitím nezruší.
    Továrnu maj mít v Arizoně, ale kdoví kdy vůbec kopnou do země? Mezitím Trump rozvorá stát a investice se budou shánět hůř. Dost možná proto je Musk shání už teď dokud ješte nějaký jsou.
    Bude zajímavé jak to bude Lucid stíhat v porovnáním s FF?

  2. No jo, ty vaše „superchargery“ už taky nejsou zadarmo a
    No jo, ty vaše „superchargery“ už taky nejsou zadarmo a protože jich tady máme na každém kilometru 8, tak nevím kterej si dřív vybrat…. Jsem majitelem elektromobilu, nejezdím každej den po Evropě nebo v Americe, takže nějakej „supercharger“ mi je úplně putna… Tesla tady nemá ani prodejnu ani servis, takže taky dobrý a pro každou kravinu jet do ciziny…Boreček mi odřel mého „elektromazlíka“ a už vidím ty extraproblémy se servisem a pojišťovnou někde „venku“… Tesla jinak fajn až na tu cenu, za ní mám jiné vozidlo a ještě mi hóóódně zbyde… Zduř.

    1. Ja nechapu, proc vsichni resite jen a jen cenu s tim, ze tesla
      Ja nechapu, proc vsichni resite jen a jen cenu s tim, ze tesla je pro vas nesmyslne drahe auto… neni to ale relativni? Kdyz ma clovek octavii, tak preci nemuze premyslet o tesle, ale o autu v jeho financnich ramcich… jako je treba kia nebo nissan… kdo ma bmw 7 nebo range rovera, tak pro nej model S nebo model X jsou alternativou, se kterou stale muze usetrit… mam pocit, ze se tu casto srovnava nesrovnatelne… navic je nutne si uvedomit, za jakym ucelem si clovek to auto kupuje… jestli chce usetrit nebo pro radost… kamarad si koupil bmw i3, i kdyz by mel na model X, ale chtel auto do mesta.. co se tyka servisu, tak nevim, jak ostatni, ale ja mam zkusenost, ze u nas neumeji opravovat auta… maximalne maly automechanici, kteri jsou poctivi, nelzou a nekradou… velky servis byva problematicky… vetsina lidi s drahym autem jede radsi do nemecka, takze jestli je servis 200 nebo 300 km daleko… je otazka, jestli a pro koho to je problem… a jestli je problem s pojistovnou? Tak to je taky o tom, jestli ma clovek pojisteni u nejlevnejsi CPP nebo u nejake drazsi pojistovny, ktera uz nejake zkusenosti ma… jo a do ciziny pro kravinu clovek nemusi… existuje spedicni sluzba, ktera to doveze za par dnu… nemyslim, ze by u nas v nissanu nebo kia nekdo nekomu poslal neco na dobirku nebo na fakturu, jak se mi to stalo v tesle…

                1. No, jak se to vezme. Občas jsem loni, když jsem ještě měl
                  No, jak se to vezme. Občas jsem loni, když jsem ještě měl přístup k oběma rychlonabíječkám, musel k nim dojet nabít, protože i po městě a okolí jsem se dostával k 1 dílku z 16 a případně oranžové želvičce nouzového dojezdu (místo kilometrů dojezdu tři čárky, žádný dílek baterky a blikající ikonka nabíjecí stojánek). Letos jsem bez čipu, tak to řeším průběžným pomalým nabíjením. Zásuvek se po městě dá najít dost a pracujeme s městem na dalších. Pokud tedy nevyjedu ráno s plnou baterkou.

              1. Kia Soul EV je na dojezdy fakt dobré elektrické auto. Plus
                Kia Soul EV je na dojezdy fakt dobré elektrické auto. Plus slušná palubní nabíječka 6,6kW v základu a rychlonabíjení CHAdeMO. Ujet při 94% baterky 130 km v +2C s vyhříváním sedadla, volantu a mírným topením po dálnici s tempomatem na 110 km/hod. nebyl problém. Vyškov-Ostrava.

          1. Mám též Soula a loni po Praze jsem také ujel 230 km, ale
            Mám též Soula a loni po Praze jsem také ujel 230 km, ale na dálku ne. Dnes jsem jel ze šumavy do Prahy a velký kus po dálnici, kde jezdím cca 105 km/h a těch 230 pouze v létě a po městě. Ta cesta měla 170 km a měl jsem nabito na 93% a radši jsem jel rychle a dal jsem si Plzeň rychlonabíječku. Do Prahy jsem dojel s 37%

        1. Tak to je absolutní nesmysl. Servis prémiových značek
          Tak to je absolutní nesmysl. Servis prémiových značek určitě venku není dražší než u nás. Je to přesně naopak a o kvalitě odvedené práce se nemá cenu ani zmiňovat.
          Nevím, možná je to jinak u Škodovek a Dáčijí, to je možné, ale ať jdou s hodinovkou 2.450,- Kč + DPH v Audi (na Smíchově) do háje. Tolik si účtovali v roce 2011, dnešní ceny neznám.

        2. A to byste koukal, kolik Čechů zase jezdí do Německa na
          A to byste koukal, kolik Čechů zase jezdí do Německa na servis. Mám zkušenost s Vohenstrauß, kde je BMW, MB, Audi, VW a každý den ráno se to v každém z nich hemží českými auty.
          Já tam jezdil s X5 a nejenže se dalo spolehnout na německou preciznost, ale servis byl levnější než tady v Čechách. Tutéž zkušenost mám se Sharanem.
          Možná mluvíte i klasickém, neautorizovaném, servisu, ale najít český autorizák, který by byl za poloviční cenu než v Německu, tomu nevěřím, že něco najdete…

            1. Moje zkušenost je opačná. Tady normální servis + výměna
              Moje zkušenost je opačná. Tady normální servis + výměna oleje 13,5 tisíce, venku za totéž 8,5 tisíce. A je to hotové přesně na čas, ne jako tady, kdy auto odevzdáte a pak se vám někdy ozvou odpoledne. Tam odevzdám v 8:00 a když řeknou, že v 10:00 bude hotovo k předání, tak to tak je. A nemusím se bát, že při výměně oleje tam mechanik nechá litr starého oleje, aby si našetřil pro svoje auto na doma.

Napsat komentář