Elektromobil Jaguar I-PACE si prošel tvrdými testy v -40 °C

redakce - 31 Leden 2018

Elektromobil Jaguar I-PACE se dostane do prodeje 1. března a jeho hlavními přednostmi jsou rychlé dobíjení a vysoký výkon. Dobít vůz je možné za méně než 45 minut a kombinuje výkon sportovního vozu a praktičnost SUV. Výkon Jaguaru I-PACE s pohonem všech kol otestovali jezdci v arktických podmínkách při -40 °C.

Výkon Jaguaru I-PACE s pohonem všech kol otestovali jezdci v arktických podmínkách při -40 °C. Auto se představí 1.března 2018 v 19:00 SEČ, kdy budou zveřejněny i detailní technické informace a ceny.
foto: Jaguar

Během přísných testů v extrémním terénu a teplotách si Jaguar I-PACE podmanil Arktidu. Testy probíhaly ve švédském Arjeplogu, kde se nachází centrum Jaguar Land Roveru a teploty dosahovaly až -40 °C. Tony Westerlund, jeden z potenciálních zákazníků ze Švédska, měl na funkčnost modelu I-PACE v arktických podmínkách několik otázek.

Zejména ohledně stability a trakce na ledu a sněhu. Inženýři značky Jaguar mu jako odpověď poslali pozvánku do Arjeplogu. Stal se tak vůbec prvním řidičem tohoto vozu a na vlastní oči viděl testy, které probíhají v extrémních podmínkách.

Test elektromobilu Jaguar I-PACE v tuhé švédské zimě

Test elektromobilu Jaguar I-PACE v tuhé švédské zimě
foto: Jaguar

Řidiči mohou využít napájení pro zahřátí baterie a kabiny dříve, než vyrazí na cesty. Předběžné nastavení vozu zajišťuje maximální dojezd, výkon a pohodlí, ať už jsou teploty extrémně vysoké nebo hluboko pod bodem mrazu. Nastavení doby nabíjení lze provést buď z palubního systému InControl, nebo pomocí mobilní aplikace v chytrém telefonu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Môže mi niekto vysvetliť, prečo je ten týpek v tričku pri, akože, -40°C ?!
Je otužilec, alebo že jaguar môže kúriť na plné pecky a nemá problem s dojazdom ?

Nenásilné ukazuje, že vám v autě nebude zima ani v -40 ;)
Jakej to má vliv na dojezd nám prozraděj až majitelé :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Testovani trakce na ledu pri nizkych teplotach je akorat marketingovy chytak pro blbce. Cim nizsi teplota, tim lepsi trakce na ledu. nejhorsi je od 0 - 5 stupnu C. A kdo jezdi pri -40 st. C? Mozna ani eskymaci...

Mimo téma, na Leodendulu: Zmínil jste zde nezávislé topení na biolíh. Já všude našel jen lihové krby, existuje konkrétnívýrobek či výrobce? Mohu poprosit o odkaz či zmínku kam zacílit hledání? Díky předem.

A tady jeste schema na topeni:
http://mmc-manuals.ru/manuals/i-miev/online/Service_Manual/img/90/HET12E02BC00ENG.png
http://mmc-manuals.ru/manuals/i-miev/online/Service_Manual/img/90/HET02E00BC00ENG.png

a zde cely manual.
http://mmc-manuals.ru/manuals/i-miev/online/Service_Manual/2013/index_M1.htm

Manual na opravy iMiev zde:
ev-power.eu/docs/web/2015/imiev_workshop_manual.zip

Jelikoz se to musi instalovat, doporucuji nejdrive projet antivirem. Ja problem nenasel, ale clovek nikdy nevi.

Chtel jsem to resit na jare 2017. Pak jsem koupil Leaf s tepelnym cerpadlem a tim to uvadlo. Iona mam jen na kratke cesty a kdyz neni moc velka zima. Nemam ani zimni pneu. Topeni na biolih: EBERSPÄCHER Hydronic 2 Ethanol E4S 12V.
Jeste jsem planoval koupit lithiovou baterku ca. 2,5 kWh a pouzivat na topeni tepelnou spiralou. Behem jizdy by odber nemel byt vic nez 1 kW. Na 2,5 h by to melo stacit. Kdyz by se jezdilo na vzdalenosti kam staci dojezd, tak by pomohla i mensi topna baterka. Asi nejpriznivejsi ceny baterek zde (prazska firma): ev-power.eu/Winston-40Ah-200Ah/?cur=1
Jeste doporucuji zateplit topny okruh. U trojcat C-Zero, Ion, iMiev je to odflaknuty.
Nekde mam ulozene navody na opravy trojcat a blokova schemata topneho okruhu. pokusim se najit a dam vedet.

Ohledně doplňkového topení s LFP baterií jste dospěl ve "vývoji" kam až? Uvažoval jste to i pro Leafa?

---

Elektronům Zdar!
Leaf Acenta/real 20kWh/150km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.

Doplnkove topeni jsem po zakoupeni Leafa uz dale nesledoval. V kazdem pripade by bylo pouze oddelene od hlavni trakcni baterky. Na webu jsem videl nekolik vyhorelych EV po snaze majitelu nejakym zpusobem vylepsit kapacitu baterky. Tepelne cerpadlo v Leafu zatim slouzi k me spokojenosti. Jelikoz letosni zima je slaba, tak neznam spotrebu za velkych mrazu. Pred delsi jizdou si auto natopim ze site, coz u Iona neslo. Pak uz pritapeni neni moc narocne.
Jako jeden z vystrelku mych ideji na vytapeni je 60 litrovy sud ktery by byl zahrivan spiralou ze site. Pri nahrati na 80 st. C je vyuzitelna tepelna energie ca. 2,5 kWh. 50l vody+fridex a 10l expanzni prostor. Takovy hrejivy spolujezdec :-)

Obrázek uživatele Radovan

To bychom ocenili, protože nám aktuálně u většiny aut skončily záruky a tak se do toho pustíme. Včetně třeba dalších 2 stupňů rekuperace á la kiwi-ev.com. Díky.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 57 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

V komentech o par vise jsou ty linky na manualy. V jednom on-line manual a v druhem off-line manual pro ulozeni do PC.

Obrázek uživatele Radovan

Aha, já jsem myslel, že to máte někde zvlášť navíc. Díky.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 57 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

nafta https://www.youtube.com/watch?v=7NBMq5o_UJU&t=280s

montáž od A po Z https://www.youtube.com/watch?v=3RHiDYGPZlY

text videa vyššie aj s palivom - E85 a so zmienkou na ETANOL
http://300mpg.org/imiev-heater-installation/
ctrl c/v:
So, far, I’m running the heater on E85 from my local gas station. I have a friend who makes his own ETHANOL from scratch, and I intend to get some pure, sustainably produced ethanol from him. Even with the heater running full blast, fuel use translates into hundreds of miles per gallon.

Díky moc za info. Takže dotyčný tvrdí, že benzinový bufík pojede na E85 a dokonce i na čistý líh...to by bylo super, takže sehnat něco jeté a vyzkoušet. Zatím spíš sním o N. ENV200, tím by se stal trochu použitelnějším. Ještě dotaz do fóra, co dát do nákladohého prostoru druhou baterku a když budu na suchu prostě zastavit, výkonovým přepinačem ručně přepnout a pokračovat. Ono by se toho ale muselo přepojit asi víc -chlazení, diagnostika...no trochu plácám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli mohu se přidat, zvolil jsem naftu

1. je Bezpečnější , vozit sebou pár litrů hořlaviny 1 třidy je o hubu, s ohledem, že ta nádržka navíc nemá v tom voze schválení, žádná homologovaná se tam nikam nevejde

2. cena spotřeba nafty bude prakticky na polovině (v litrech)
a myslím že cena lihu za litr bude vyšší než nafty.

smrdí to ,ale dá se s tím žít je třeba včas nezapomenout vypnout topení než vjedu do garáže , když se topení vypne tak ješte cca 4 minuty prohání čerpadlem vodu a topí to docela slušně, takže se to dá.

Za jízdy to nesmrdí a na křižovatkách spíše načuchnete od auta před Vámi, takže vnitřní cirkulace.

Jinak spokojenost, nádrž na 5 litrů nafty vydrží cca 500 Km ve městě,nebo až 1000 Km na dálku, takže se s tím bez problému dá jet kamkoliv po rychlodobíječkách jako v létě.

Oproti spalováku to topí i z kopce a je z toho přijemný teplo
protože ten vzchuch je opravdu horkej a tím pádem stačí dát ventilátor na minimum

Do jakeho auta jste to namontoval? Trojcata? Jak jste napojil vodovodni hadice na stavajici topeni? A jeste nechapu problem s CO2. To vypoustite splodiny z "vyfuku" do kabiny? Trojcata maji v kufru viko k motoru. Viko se da nahradit jinym plechem/drevenou deskou a udelat prostupy pro vyfuk a nasavani cerstveho vzduchu. Pak se da topeni kompletne zapouzdrit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně trojčata.

Hadice-odpojil jsem tu vrchni do se vrací do nádobky voda z radiátoru a na tu opojenou jsem napojil vstup Webasta a výstup jsem dal zase to topení. Takže je elektrické topení a Wabasto v serii, takže se dá topit i elektrikou, jen pak jde teplá voda přes Webasto, nevadí to jen tam je asi nějaká teplelná ztráta tím že se vyhřívá elektrikou nezávislé topení a zase naopak naftou se vyhřívá originál topení.

S tím CO2 to byl samozřejmě vtip, co jsem na tu provokaci asi měl odpovědět?

To topení je originál do aut homologované a samozřejmě nesmí být v kabině, je ve předu pod nárazníkem,nebo v podběhu jako u ostatních spalovacích aut, není v té montáži vůbec rozdíl, až na to že se někam musí umístit nádrž na naftu. Ja jsem zvolil po norském vzoru místo nad pravou poloosou "samozřejmě zadní ve předu poloosa není". Ti Norové dávali topení nějak dolu na levou stranu ke kompresoru klinatizace, to mě přišlo dost nepřístupné a tak jsem ho dal za nárazník přesně za SPZ ,sice se musí při opravě, nebo výměně sundat nárazník,ale pak tam je super přístup.

Jestli budete mít zájem pošlu fotky, kdysy jsem montoval LPG takže mi to nedělalo problémy to udělat, ale je to docela pakárna dva tři víkendy to dalo,ale výsledek stojí za to

Tak mate podobnou montaz jako jeden Kanadan na youtube.
Mojeho Iona budu na jare prodavat, tak uz to nema cenu resit. Ale presto by nebylo spatne ty fotky nekam umistit a dat odkaz.
Pekne vyhraty trojcata jsou i v zime fajn. Ted ale nedam na Leafa dopustit. Je to prece jenom poradny auto a nedrnca tolik.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Fotky a pro zajímavost jak vypadá když se sundá kryt baterie, když jsem tahal dozadu hadičku na naftu

photos.app.goo.gl/5HHrt8uOiLWrGfLz2
photos.app.goo.gl/jMm2LBeZ61OF7gmz1
photos.app.goo.gl/r56qnNZQPcIZKHUg2
photos.app.goo.gl/KXGJRntBAgHnYxBA3

Hezky udelane. Diky za fotky. A hodne pohodovych kilometru.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to podobné , tam jsem se inspiroval, nicméně evropská verze má ten předek trochu jiný je tam mnohem méně místa,ale dá se to.

Vyhřátý auto je v zimě základ jsem z Jizerek a jezdím do Harrachova, Rokytnice na servis na otočku a bez toho by to nešlo, když by začaly padat s.... tak bych se bez toho topení domu už nedostal.

Ted když budou mrazy , tak si z mobilu jen pošlu SMS a topení ze zapne na dálku,ale nehrabal jsem se do elektriky auta a tak to nemám napojené na ventilátor topení.

1. Malá baterka 12V brzo by se vybila tím ventilátorem
2. při startu by to asi natáhlo do kabiny trochu smadu
3. nechtěl jsem se hrabat do origo eletriky a přerušovat vodiče k elekronice ventilátoru

Takže při zapnutí topení na dálku se mě ze 5 minut ohřeje voda v topení na 90 st a topení se vypne a když pak zapnu auto, tak se zapne ventilátor a hned to okamžitě topí, protože voda je horká.

Super je, že jdu z 5 minut z auta, třeba dát dítě do školy,tak dám vniřní a nechám auto s klíčem v zapalování, druhým klíčem zamknu a když přijdu tak tam je snad 30 stupnů
a čelního skla , se hulí. (to topení se dává do superba).

Leafa jsem chtěl taky líbí se mi, ale dostal jsem nabídku na roční Miev 9000 Km ze Švýcarska za 300 tis. a ještě s odečtem DPH takže vyšlo na 260 . A docela jsem si ho oblíbil jezdím hodně po městě na na parkování je super. Leafa bych už nechtěl jedině jako "plnohodnotný" auto ,ale k tomu je ještě dlohá cesta. I když u mě to "plnohodnotný" najdede polovinu co elektrický.

Nespálíto všechen kyslík z kabiny? Aby pak posádka neomdlela.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne je to bez problému na kratší cesty se to dá udýchat a na další cestování sem si sehnal pohlcovač CO2 se superoxidem draselným je to z ponorky,nebo se to dá sehnat v potřebách pro potápěče. Stačí otevřít pixlu a hodinku dvě to bez problémů dá.
Doporučuji je to super i při vnitřní curkulaci.

Fíha! Nejdůležitější je příliv čerstvého kyslíku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

"BIO" lieh si vyrobím aj doma. v drevníchdobách som ho pridával do nádrže trabiho, melasa z cukrovaru, produkt sa dal aj piť, ale iba otrlým, potreba 20l hotového produktu stačí 10l melasy a pol dňa smradu z varny.

Obrázek uživatele Radovan

Chce to fakt trochu více, rozumět tomu a pohrát si s tím. Kolega na Opavsku takto provozuje starší Citroen Berlingo. Baterky klasika Winstony na europaletě nabíjí z FVE. Když jede někam dál, tak paletu hodí do kufru Berlinga a připojení si udělal do podběhu. Auto pak jede a netuší, že má zapojeno dalších 100% dojezdu navrch.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 57 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Týpek si přihodil druhou Leaf baterku do kufru Leafa a taky jede, akorát má megatežkej zadek a jízní vlastnosti už nebudou nic moc. 48 kWh celkem.
https://www.youtube.com/watch?v=Y9agY5Vbv8U&t=14s
https://cleantechnica.com/2016/01/19/3rd-party-nissan-leaf-battery-pack-upgrades-doubling-to-48-kwh/

Zato jinej kutil dal do Leafa DIY poskládaný 18650 packy a "připích" se na vysokonapěťovej kabel s 378 V :O
https://www.youtube.com/watch?v=6Zivzvh9Bx0
https://www.youtube.com/watch?v=UcGoSO_uRXs&index=8&list=PL5Nz1FJp-6dtcfy52ArsE6-EyGCAKRlS1

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Všechny testy ukončili koncem minulého roku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC Group

Newsletter


185.66.36.26