Elektromobil Jaguar I-Pace se dobře prodává v USA i Nizozemsku, mrkejte na crashtest

V listopadu 2018 si elektromobil Jaguar I-Pace připsal v Nizozemsku 607 prodaných kusů. To je 91 % všech v zemi prodaných Jaguarů!

Euro NCAP crashtest elektromobilu Jaguar I-Pace – čelní náraz.
foto: Euro NCAP

Také v USA se v listopadu Jaguaru dařilo. Za první celý měsíc prodejů se ve Spojených státech podařilo prodat 165 kusů elektromobilu Jaguar I-Pace. Nevypadá to sice jako mnoho, ale vzhledem k omezené výrobě je to úspěch.

Vrátíme-li se ještě do Nizozemska, ve stejném měsíci se tam pro srovnání prodalo 736 elektromobilů Tesla (428 Tesla Model S, 308 Tesla Model X) nebo 657 elektromobilů Nissan Leaf. Jaguar I-Pace tak patří mezi 15 nejprodávanějších aut v Nizozemsku vůbec. Víme proč.

Organizace Euro NCAP aktuálně podrobila Jaguar I-Pace nelítostným crashtestům. Výsledkem je pět hvězdiček a skóre 91 % pro dospělé cestující a 81 % pro dětské cestující.

49 Comments on “Elektromobil Jaguar I-Pace se dobře prodává v USA i Nizozemsku, mrkejte na crashtest”

        1. Na autofore musíš všechny informace 10x ověřovat.
          Když

          Na autofore musíš všechny informace 10x ověřovat.

          Když koupím náhradní modul do svého i3, který měl stál 1,253 mil. Kč vč. DPH, tak ten jeden bateriový modul stojí jako náhradní díl (tj. včetně zisku automobilky a prodejce) cca 50 tisíc Kč. Je jich tam osm, takže dohromady 400 tisíc Kč vč. DPH.

          Jestli se to aspoň trochu blíží k těm 4/5 ceny celého auta, to už je na tvém zvážení.

  1. Kamarád měl Ipace půjčenýho a přivezl ho ukázat , tak
    Kamarád měl Ipace půjčenýho a přivezl ho ukázat , tak jsem hledal spotřebu, baterie ukazovala 45% a aktuální dojezd 115 km, to asi udělali soudruzi někde chybu. Moje Tesla (85D ) při stejném stavu baterie ukazuje dojezd 200 km.

                1. Podla toho co som cital, indukcny je pri rovnakej vahe na
                  Podla toho co som cital, indukcny je pri rovnakej vahe na vecsie vykony a mensiu efektivitu, s PM na mensie vykony a lepsiu efektivitu. No to sa tykalo doteraz vyrabanych motorov s PM.
                  ktore ma doteraz vecsina elektromobilov. Motory s PM casom trochu stracaju vykon, lebo PM starnu, indukcne nie.
                  Mozno ze nove motory tesly s „switched reluctance, partial permanent magnet“ maju ine vlastnosti.
                  Technologia motorov pre EV je este zrejme stale v pociatocnom vyvoji, este chvilu potrva, dokedy budu na trhu najefektivnejsie kombinacie motorov a invertorov k nim.

                2. Asynchronní motor je především těžší „uřídit“, kdo
                  Asynchronní motor je především těžší „uřídit“, kdo má malou vodní elektrárnu, tak ví, o čem mluvím. 🙂

                3. MVE mám ale větší nesmysl jsem fakt neslyšel :-)))
                  asi

                  MVE mám ale větší nesmysl jsem fakt neslyšel :-)))
                  asi byl myšlen synchronní motor jako generátor….
                  asynchronní motor jako generátor prostě při 95% provozních otáček připojím stykačem na síť a podle množství vody člověk na wattmetru vidí jaký výkon to dává, když je málo vody a jde to po dobu 5min na -3kW tak se to automaticky vypne

                4. Ano, tak jsem to myslel. Ostatně bez externí sítě
                  Ano, tak jsem to myslel. Ostatně bez externí sítě nerozběhnete MVE, bude se vám točit naprázdno.

                5. jj bez správného napětí ve všech fázích a frekvenci to
                  jj bez správného napětí ve všech fázích a frekvenci to automatika nedovolí přifázovat, ale synchronní generátor bych fakt nechtěl, zlatý asynchronní motor Schorch a Siemens :-))

            1. Asynchronní má hlavně výhodu, že naprázdno nemá
              Asynchronní má hlavně výhodu, že naprázdno nemá prakticky žádný odpor. Tzn. při použití zadního motoru, tak nemusí do předního dodávat žádný proud a točí se jen naprázdno, ztráty jsou pouze na roztáčení rotoru.
              Jaguar musí do obou motorů dodávat proud i v případě nulového zatížení, jinak by se z motorů stal generátor. Proto IMHO má výrazně vyšší spotřebu než jiné, protože musí krmit oba motory proudem neustále. Tesla primárně může využívat zadní motor a přední zapojovat jen v případech, kdy je to efektivnější.

              1. To máš pravdu, jen bych doplnil, že asynchronní motor
                To máš pravdu, jen bych doplnil, že asynchronní motor naprázdno nefunguje jako generátor, nevytváří napětí. Takže nehrozí zničení polovodičů ve střídači. Naproti tomu motor s PM je generátor a je schopen naprázdno vytvořit vysoké napětí a ty polovodiče zničit.

                1. Asynchrónny motor naprázdno tiež vytvára napätie, pokial
                  Asynchrónny motor naprázdno tiež vytvára napätie, pokial je na kotve (rotore) zvyškový magnetizmus. Záleží z akého materiálu je vyrobený rotor a akú dlhú dobu od motorického režimu si uchová nejaké magnetické vlastnosti.
                  BL motory s PM je sice schopný naprázdno vytvoriť napätie, ale nikdy nebude vyššie pri tých istých otáčkach ako keď je v motorickom režime. Musel by sa roztočiť na vyššie otáčky, napr. jazdou dolu kopcom.
                  Ak treba dosiahnuť aby sa motor s PM nestal generátor, tak netreba do neho dodávať žiadny prúd, ale udržiavať napätie na takej úrovni ako práve generuje. Ak by do neho dodávali prúd, tak bude zrýchlovať, že.
                  Ešte pre zaujímavosť existujú PM motory s prídavnou cievkou v rotore na zhustenie magnetického toku pri malých otáčkach. Využíva sa to pri rozbehu alebo rekuperácii pri malej rýchlosti aby sa zvýšila efektivita.

                1. Dá jednoho šluka trávy, pic letí to zase dolů.
                  Dá jednoho šluka trávy, pic letí to zase dolů.

                2. A cez koho nakupujete a obchodujete s akciami?
                  Fio banka?

                  A cez koho nakupujete a obchodujete s akciami?
                  Fio banka?

      1. Registruju každou prognózu, vedu jí v patrnosti,
        Registruju každou prognózu, vedu jí v patrnosti, porovnávám a hlavně nezapomínám kdo to vyřkl. Často je to docela ftipné jak moc se ty největší „experti“ mýlej. No a podle výsledku si pak udělám názor na jejich důvěryhodnost. 😉

            1. Analytici a experti permanentně vytvářej dojem že už
              Analytici a experti permanentně vytvářej dojem že už nastala válka nebo nebo ještě lépe rovnou konec světa, aby se investoři zbláznili začali prodávat nebo kupovali něco jinýho, aby trochu rozhejbal trh. Ale v reálu se skoro a když se už opravdu něco děje tak jsou lidi tak otupělí, že jim to snadno unikne. Nejhorší je stagnace cen, pak nic nevydělaj.

    1. Elon si nechává ty největší pecky na únor/březen (moc
      Elon si nechává ty největší pecky na únor/březen (moc bych se nedivil, že je to trochu vypočítavost, aby mohl ten březnový miliardový dluh rozpustit co nejvýhodněji do akcií).
      HW 3.0 s vlastním AI čipem pro samořízení, Supercharger V3 s 350+kW, představení a objednávky TMY, Tesla Megapack…
      Pak bych ale hned prodal, protože to může přestřelit rozumnou mez.
      Je to osobní pohled, tak to neber jako radu do investování, občas ty akciové pohyby jdou proti zdravému rozumu. A jinak gratuluju :).

    2. Tak doufám, že máte portfolio patřičně diverzifikované
      Tak doufám, že máte portfolio patřičně diverzifikované a v žádné položce nemáte víc, než deset procent celkového majetku, aby jste sem pak nechodil jednou plakat a nemusel tu někdo řešit obligádní pichování „já to říkal“ nebo zlomyslné „kyš kyš“.

      1. A von má Warren Buffet taky nějak těžce diverzifikované
        A von má Warren Buffet taky nějak těžce diverzifikované portfólio? Já sem slyšel, že právě navopak a prej v tom není sám 😉
        Portofólio mám težce monokulturní neboť o žádné jiné akcii toho nevím tolik jako o TSLA a tudíž je pro mne diverzifikace možná ještě větší risk. 😀

        Největší pláč a zoufalství se teď ozyvá z Bitcoinových diskuzí. :)))
        S BTC jsem začal a pak skončil se ziskem v první půlce tohoto roku. )

Napsat komentář