Elektromobil Hyundai Kona Electric si získává oblibu po celé Evropě

Nový elektromobil Hyundai Kona Electric již získává po svém úspěšném představení v létě 2018 prestižní automobilová ocenění.

Kona Electric je oceňována za cenovou dostupnost, provozní vlastnosti, využitelnost a design
foto: Hyundai

TISKOVÁ ZPRÁVA

Elektromobil Hyundai Kona Electric úspěšně rozptyluje obavy z dojezdu přesvědčivými výsledky v testech, pořádaných významnými evropskými periodiky. „Velký počet prestižních ocenění, která již získal náš model Kona Electric, potvrzuje jeho vedoucí postavení v této třídě,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe HQ, odpovědný za marketing a produkt.

„Kona Electric je výsledkem našich rozsáhlých zkušeností s vývojem velmi hospodárných ekologických automobilů a novým milníkem v segmentu elektromobilů. Kona Electric, kombinující karoserii SUV a elektrickou mobilitu, je opravdu automobilem bez kompromisů, který upevňuje naše vedoucí postavení v oblasti budoucí mobility.“

Hyundai Kona Electric ujela v mnoha nezávislých dálkových testech mnohem dál, než je oficiálně uváděný dojezd 482 kilometrů podle metodiky WLTP. Trasa jednoho z prvních testů dojezdu vedla do Francie, na pařížský autosalon 2018. Pět vozů Kona Electric, každý se dvěma novináři, překonalo vzdálenost z Frankfurtu do Paříže. Maximální dosažený dojezd byl 506 kilometrů s průměrnou rychlostí 75 km/h.

V testu, který uspořádal největší německý motoristický časopis Auto Bild, dosáhl model Kona Electric maximálního dojezdu 613 kilometrů na jedno nabití akumulátorů. Následně testovací řidiči francouzského internetového motoristického portálu Caradisiac stanovili ještě pozoruhodnější rekord u příležitosti autosalonu v Paříži. Kona Electric ujela na jedno nabití 734,4 kilometru, a porazila tak všechny ostatní elektromobily konkurenčních značek.

Hyundai také dosáhl vynikajících výsledků ve Velké Británii. V prvním testu dojezdu elektromobilů s označením „Real Range“ (reálný dojezd) motoristického časopisu What Car?, který byl uspořádán po vzoru testů „True MPG“ (skutečná spotřeba paliva) vozidel se zážehovými a vznětovými motory, dokázala Kona Electric ujet za reálných podmínek 416,8 kilometru na jedno nabití akumulátorů, což byl nejdelší dojezd mezi všemi testovanými elektromobily.

Kona Electric, vybavená sadou akumulátorů s kapacitou 64 kWh, byla testována společně s 13 dalšími vozy s nulovými emisemi na zkušebním polygonu Millbrook, a to na zkušebním okruhu, který zahrnuje rozmanité provozní podmínky.

Významná ocenění v Evropě za zpřístupňování budoucí mobility širokým vrstvám motoristů

Hyundai Kona Electric byl již v únoru 2018 vyhlášen jako „inovátor“ v každoroční britské anketě Fleet World Honours. Toto první ocenění pro zcela nový model Kona Electric bylo začátkem úspěšného příběhu již před jeho oficiálním uvedením na trh v roce 2018. Podle poroty má inovativní charakter tohoto vozu potenciál proměnit elektrickou mobilitu v mainstreamovou záležitost.

V červencové anketě Auto Express New Car Awards 2018 obdržel Hyundai několik ocenění, včetně titulu „Affordable Electric Car of the Year“ (Cenově dostupný elektromobil roku). Model Kona Electric se prosadil v konkurenci modelů Nissan Leaf a Volkswagen e-Golf. Porotci jej chválili za dlouhý dojezd na jedno nabití akumulátorů a dostupnou cenu.

Také na Pařížském autosalonu 2018, jedné z největších akcí automobilového světa, udělila odborná porota, sestavená francouzským internetovým technickým magazínem 01net.com, modelu Kona Electric ocenění „Elektromobil roku“ na základě jeho nejlepšího poměru cena/výkon.

První elektromobil Hyundai v segmentu malých SUV byl rovněž jmenován „Nejlepším ekologickým vozem“ v britské soutěži Parkers New Car Awards 2019 díky svému excelentnímu dojezdu, vynikající využitelnosti v každodenním provozu, přitažlivému designu a cenové dostupnosti.

Zákazníci tak mohou o elektromobilu vážně uvažovat dokonce i jako o svém novém rodinném automobilu. Dalšího úspěchu v soutěži ekologických vozidel dosáhla KONA Electric v České republice. Na výstavě Escape6 Prague Car Festival obdržel model KONA Electric ocenění „Green Car of the Year“ (Zelený vůz roku).

Hyundai Kona Electric je auto, které kombinuje progresivní styl SUV značky Hyundai a elektrický pohon s nulovými emisemi. Vozidlo je prvním zcela elektricky poháněným malým SUV na evropském trhu a nabízí výjimečně dlouhý dojezd až 482 kilometrů podle zkušební metodiky WLTP (Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedure).

tisková zpráva

137 Comments on “Elektromobil Hyundai Kona Electric si získává oblibu po celé Evropě”

  1. Naléhavě potřebujete peníze? Můžeme ti pomoct!
    Jste v

    Naléhavě potřebujete peníze? Můžeme ti pomoct!
    Jste v současné situaci v potížích nebo vás ohrožuje?
    Tímto způsobem vám dáváme schopnost učinit nový vývoj.
    Jako bohatý člověk se cítím povinen pomáhat lidem, kteří se snaží dostat šanci. Všichni si zaslouží druhou šanci, a protože vláda selže, bude muset pocházet od ostatních.
    Žádná částka není pro nás příliš šílená a splatnost, kterou určíme vzájemnou dohodou.
    Žádné překvapení, žádné další náklady, ale jen dohodnuté částky a nic jiného.
    Už nečekejte a komentujte tento příspěvek. Uveďte částku, kterou chcete požádat, a my vás budeme kontaktovat všemi možnostmi. kontaktujte nás dnes na pastorosasben@outlook.com

    Naléhavě potřebujete peníze? Můžeme ti pomoct!

        1. Ano přesně jak píšeš. No a jelikož jsi si v tu samou
          Ano přesně jak píšeš. No a jelikož jsi si v tu samou dobu zarezervoval i Konu, tak bude jasné kdo Tě vyzve k odběru dřív. Nebo je to jinak? Jó ono před třemi lety nešlo rezervovat Konu? Asi tedy měříme nesouměřitelné, že?

              1. Někdo tady píše, že 8-12 měsíců. Jestli se al ena to
                Někdo tady píše, že 8-12 měsíců. Jestli se al ena to dá spolehnout… každopádně to bude určitě levnějšá i než základní Tesla 3 a to by mohl být argument.

                PS:
                Kdybych si chtěl teď koupit Teslu š. kdy bych ji tak odhadem dostal?

                1. Radši bych bral 50kWh T3 a tam cena bud podobná.Otazka je co
                  Radši bych bral 50kWh T3 a tam cena bud podobná.Otazka je co u nás bude ve víc jak 20ks dostupné dřív. Myslím že i ta nevyráběna 50kWh Tesla tu bude dřív.

                2. Na esalonu jsem se ptal a dodací lhůta na Konu po složení
                  Na esalonu jsem se ptal a dodací lhůta na Konu po složení zálohy je 7 měsíců.

                3. Netuším, ale rozlousknutí za těch 12 měsíců bude
                  Netuším, ale rozlousknutí za těch 12 měsíců bude zajímavé. Sám jsem zvědav. Stačí si přečíst Kubišův příběh s Lífem a jsem skeptický k jakýmkoli slibům. O to více k těm které klepou na dveře.

                4. Kubišův příběh z roku 2011?!
                  Kubišův příběh z roku 2011?!

                5. Já objednával na přelomu srpna a září. Ve smlouvě je
                  Já objednával na přelomu srpna a září. Ve smlouvě je termín dodání březen, duben 2019.

                6. Já objednával 1.8.2018. Na smlouvě je 1q 2019, slíbili 6
                  Já objednával 1.8.2018. Na smlouvě je 1q 2019, slíbili 6 měsíců. Také slíbili držet cenu z objednávky a ta je proti dnešní o 65 tis méně.

              2. Kona se nedá zarezervovat, dá normálně objednat závazně
                Kona se nedá zarezervovat, dá normálně objednat závazně oproti složení zálohy v tom je oproti modelu 3 podstatný rozdíl.

                Normálně pro Vás dají to auto do výroby a když budete mít štěstí tak Vám mohou prodat auto co už cestuje na lodi a je volné.

                1. Včera spustili konfigurátor na TM3 pro Čínu, takže pro
                  Včera spustili konfigurátor na TM3 pro Čínu, takže pro Evropu je to otázka 1-2 týdnů.

            1. Podívejte se na situaci v USA. Obrovské množství
              Podívejte se na situaci v USA. Obrovské množství rezervací, přesto je již teď možné objednat si dražší verzi bez rezervace, s dodáním za pár měsíců. Spousta těch, co mají rezervací, čeká na levnou verzi. Nevidím důvod, proč by to v Evropě nemělo být podobné, tím spíše, že mezitím naběhla výroba. Pár prvních měsíců pouze rezervace, pak kdokoliv.

              Ostatně já jsem na tom podobně: rezervaci mám, v dohledné době 3 koupit spíš neplánuji.

        2. Evropské rezervace budou tak 150 tisíc a z toho bych odhadl
          Evropské rezervace budou tak 150 tisíc a z toho bych odhadl tak 50 tisíc lidí ochotných zaplatit za ty nejvyšší verze za amerických 50+ tisíc dolarů. Tesla bude cílit na co největší marže, tak bych se ani nedivil číslům jako 10 tisíc kusů měsíčně pro Evropu od ledna, takže bez ohledu na pořadí rezervace (a pravděpodobně i úplně bez rezervace) pokud budete ochoten koupit alespoň LR+PUP, měl byste přijít na řadu v první polovině 2019.

      1. Kam chodite na ty moudra? Kolega si Konu 64 kWh objednal
        Kam chodite na ty moudra? Kolega si Konu 64 kWh objednal 5.11.2018. Už zná VIN a dodání bude do 15.12.2018!!!
        Je pravda, že vzal barvu jakou mu nabídli, ale TM3 je zatím sen a na E-golfa jsem čekal 8 měsíců.
        Testovací Konu jsem protáhl na konci minulého měsíce po dálniční trase Praha, Brno, Ostrava, Katowice, Wroclaw, Drážďany, Praha.
        Při tempomatu na 130 až 140 km/h byl průměr za celou trasou do 19 kWh/100km. Takže po dálnici 300 km naprosto s rezervou.
        A to mi, fanouškovi evropských značek, přijde ponižující…

  2. Včera jsem se hádal u karet – já tvrdil, že Tesla nemá
    Včera jsem se hádal u karet – já tvrdil, že Tesla nemá až do roku 2020 v Evropě dostupnou konkurenci.
    Spoluhráči tvrdili, že není problém si dojít a objednat BEV. Prej nějakej Jaguár :). Asi mysleli ten, kterej nestačí ani na auto, co se dodává už 6 let (model S).

    Jen takový dotaz všem – jsme schopni dát dohromady tabulku kolik je plánovaná výroba jednotlivých modelů na rok 2019 + nabídkových cen – ať je u příštích karet můžu znova popíchnout

        1. Jeste vam vsem trosku pomotam pocty s dostupnosti. Co treba
          Jeste vam vsem trosku pomotam pocty s dostupnosti. Co treba varianta, ze mam rezervaci, udelam pekne auto, necham si ho dodat a ihned ho nabidnu na prodej? Nebo se rovnou domluvim a nakonfiguruju ho pro nekoho? Za misto v poradniku mi urcite nekdo na na pivo navic. ;o)
          Osobne jsem tu zalohu bral jako podporu blaznivemu napadu a doufal, ze mu to vyjde a zmeni cely prumysl. Moc jsem ani neuvazoval, ze s T3 budu pak jezdit. Osobne asi pujdu do Nira. Prijde mi pro zenu a dve deti do mesta praktictejsi. Nez se uplne rozhodnu, tak se na obe auta podivam zive, ale nevim co by se muselo stat, abych to zmenil.

    1. Když to tak čtu a srovním interiér Jaguaru s tím hnusným
      Když to tak čtu a srovním interiér Jaguaru s tím hnusným (já vím, věc vkusu) v Tesle S, tak bych měl hned jasno:

      fdrive.cz/clanky/test-jak-a-za-kolik-jezdi-jaguar-i-pace-pet-dnu-s-elektrickou-kockou-za-27-milionu-2911

      Druhá věc je, že Tesla má výhodu v nabiječkách SC, ale i to se postupně mění.

      1. Měl jsem to auto v ruce jen krátce, interiér je opravdu
        Měl jsem to auto v ruce jen krátce, interiér je opravdu hezký.
        Ovšem nabíjení palubní 7,4 kW oproti Teslím 11 kW, 2×11 kW nebo 17 kW prostě neobstojí.
        A reálně fungující hustá a stále rostoucí síť SC Tesla zdarma se 125 kW jsou oproti slibovaným (někdy v budoucnu) prvotně 400 ks Ionity se 100-150 kW výkony pořádná pecka navíc.
        O možnostech plánování cesty, které Tesla dělá za Vás a sama dodává SC zastávky, nemluvě.
        Při 6 a více stojanech na SC se Vám taky těžko stane, že by bylo obsazeno.
        Prostě aby evropské automobilky dohnaly Teslu, nebo ji dokonce předehnaly, to je stále jen sci-fi.

        1. Já jsem to viděl na esalonu teď v Letňanech. Ano, máte
          Já jsem to viděl na esalonu teď v Letňanech. Ano, máte pravdu, že ten celý ekosystém kolem Tesly je velká výhoda. Na tom musí zapracovat ostatní a věřím, že to udělají. Protože jinak pěkná auta dělat umí, jak Jaguar tak Audi.

      1. To je očekávané. U Tesly čekám, že do Evropy pošlou
        To je očekávané. U Tesly čekám, že do Evropy pošlou 30-40% výroby, takže cca 100-150 tisíc.
        A chtěl jsem posčítat jestli všichni ostatní výrobci dohromady dají v roce 2019 alespoň 2x tolik.

        Samozřejmě bych chtěl aby se jich prodal milión, ale mám velkou obavu, že se nedostanem v celé evropě ani na polovinu.

  3. Nechci byt za skarohlida, ale nazvat tohle SUV – to je trochu
    Nechci byt za skarohlida, ale nazvat tohle SUV – to je trochu za hranou. Ony totiz SUV nemaji zavazadlovy prostor pouze velikosti na „2 cabin baggage“.
    Co me trosku rozesmalo – dojezd pri prumeru 75km/h – jasne, tech 520km je pri 40km/h – to preci jezdi kazdy. Priste muzete napsat, ze je to spotreba z MtEverestu dolu a ze dojezd je 20k km.
    Bohuzel, pri takovem hodnoceni jsem spise skepticky. Je sice pekne, ze se dojezd patrne zvysi, ale byt temi co maji zajem – vyckam na realne testovani v dennim provozu.

    1. Dovolil bych si nesouhlasit. Muj osobni pohled na EV. Za me
      Dovolil bych si nesouhlasit. Muj osobni pohled na EV. Za me asi jeste delsi dobu auto na to popojizdeni po meste a kolem mesta. Jediny duvod uz je asi jen doba dobijeni na delsi cesty a pripadne cekani na nabijecku nez se uvolni ci nefunkcni nabijecky i kdyz jsou v mapach. Dve male deti v aute na dovolenou a hledat nabijecku ci jen tak cekat az se uvolni funkcni bych s nima fakt asi nedal. Az budou vetsi ci az budeme jen s manzelkou, tak tam klidne vyklepnu hodinu, protoze pred detma jsem hlasal, ze uz cesta na dovolenou je dovolena, tak proc se honit ci nekde neodbocit a neudelat si vylet rovnou cestou do mista urceni.

      Mozne jsou Ceske Budejovice anomalie, ale jsem na placce a z jedne strany mesta na druhy je to kousek. Takze se svym Touranem 2,0 TDI 180k, automat jsem schopny na plnou nadrz najet 900km. Doufam si tvrdit, ze s nirem najedu klidne 750km. A ano. Bude to prumerem hodne pomale, ale je to hold jizda po meste. S tim touranem take netrham rychlostni rekordy.

        1. Nemam problem. ;o) Porad je tu nepomer v porizovacich cenach a
          Nemam problem. ;o) Porad je tu nepomer v porizovacich cenach a tak to usetrene PHM pujde na rozdil nakupni ceny vozu. ;o) Bez dotace zatim kompenzace ceny v nedohlednu. S dotaci uz se to v dohledne dobe smazava. Takze za me uz nadesel cas na nakup. 2019 to jisti.

        2. Dovolím si odpovědět za sebe,
          proč bych to dělal, když

          Dovolím si odpovědět za sebe,
          proč bych to dělal, když jsem zvyklej jezdit na dovolenou autem a vyhovuje mi to.

          Ekonomicky to smysl nedává, to bych si to elektrický auto přeci nemusel kupovat a ekologicky už vůbec, nehledě, že střední vzdálenosti tj 500-600 Km a delší výlety to ledadlem nedává smysl to už by byl i ten elektromobil s nabíjením rychlejší.

        1. Mysleno to bylo tak, ze teren, vzdalenosti z jedne strany
          Mysleno to bylo tak, ze teren, vzdalenosti z jedne strany mesta na druhy je kratka, stale kolony a popojizdeni, ci stale popojizdeni na kratkou vzdalenost jsou pro EV jak delane. tj. kdyz jsem schopny s 2,0TDI, automat, 180k ujet 900km, tak s EV na jedno „tankovani“ si myslim, ze ujedu 750km. Nechci „porad“ dobijet jako nechci porad tankovat. Clovek si asi zvykne, jako napr u mobilu, ktery drive vydrzel 14dni (nokia 6310i) a nyni iphone nabijim ob den ci kazdy den. Ale proc bych to delal, kdyz nemusim. Take netankuju 10litru kazdy den, ale jednou mesicne za 1500,- plnou

          Co se tyka toho nabijeni pres noc, tak to za predpokladu, ze mam domek. Ze ano. ;o) Na sidlisti jsem jeste zasuvku nenasel. To jen na dokreslenou, ze niro uz bude pouzitelne pro vice lidi, nez pro ty s tema domkama (jinak domek mam, ale proste se mi zatim nechce porad dobijet). Jinak muj max denni najezd po meste je asi tak 150km (s nejakou tou cestou domu treba pro zapomenute veci na sport). Kdyz ale pripoctu k tomu delsi vyjezd po kraji za klientem tam max tech 300-400km. Musim take pocitat, ze pokazde nebudu mit nabito na 100% coz by se u EV asi nemelo, ze bude zima a vyklepnu 2hod kolone, protoze nejde objet a ja budu topit, abych neumrznul.

          1. Tak to by sa Vam EV malo krasne vyplatit aj
            Tak to by sa Vam EV malo krasne vyplatit aj ekonomicky.

            Mimochodom, jazdim Ioniq-om uz relativne dost a zvycajne nechavam naplanovany cas nabitia na cas odjazdu z domu – nabitie na 100%. A zatial nevidim ziadnu vyraznu degradaciu. Odchadzam cca do 30-60 minut po planovanom nabiti na 100%.

            Je pravda, ze udajne po nabiti na 100% a vyjazde autom v kratkom case potom, vraj k vyraznej degradacii tiez nedochadza. A ja to robim tak.

            1. Nemáte zjištěno jak to nabíjí? Když nastavíte třeba
              Nemáte zjištěno jak to nabíjí? Když nastavíte třeba odjezd na 7.30 ráno, kdy je tedy auto nabíté na 100%.

              Já jsem třeba u NIRA PHEV zjistil, že když dám odjezd 7,30 tak je nabité na 100% i ráno v 5,50 když s tím jede manželka do práce, tak si to asi dá nějakou rezervu, nebo to špatně vypočítá čas.

              Princip bude u obou aut asi stejný i když to Niro má jen 1/3 baterku.

              1. Rozdiel je inde:
                – presne na 7:30 to mam nabite vtedy, ak si

                Rozdiel je inde:
                – presne na 7:30 to mam nabite vtedy, ak si zapnem aj klimatizaciu/topenie.

                – nabijat skor/ihned (a teda nabije na 100% skor ako 7:30) bude vtedy, ked neoznacim v takom stvorceku, ze chcem mat pri odjazde konkretnu teplotu (zapnutie klimatizacie/topenia).

                Tento rozdiel v spravani som si vsimol nahodou, ked som parkrat zrazu potreboval odist autom skor.

            2. Ja bych to shrnul:
              EV jsou urcena na pravidelne a opakovane

              Ja bych to shrnul:

              EV jsou urcena na pravidelne a opakovane cesty, idealne kratsi nebo s prestavkama
              Fosil je nutnost pro nahodne a neplanovane dlouhe cesty

              (az bude infrastruktura a vetsi baterky tak budou mit EV ve vsem navrch nad fosilama)
              – dalsi vec az bude vsude na dalnici limit 80kmh a ve meste 30kmh pod radarama, snad budeme jezdit zase vlakem co pojede aspon 200-300kmh

              napr. z vlastni zkusenosti znam fosil, ktery se musi tankovat doplna temer kazdych 300km (70l a jen 98+, idealne verva 100 – to nemaji vsude) a jizda s nim taky neni uplne komfortni a navic se meni olej po 10tkm…na dovolenou bych s tim taky nejel…

              na druhou stranu s e-golfem a prestavkama se 600km za den taky da, ale clovek musi byt uz fanda 🙂

              1. Určitě ne. Otázkou je jen kam jezdíte, jestli je tam
                Určitě ne. Otázkou je jen kam jezdíte, jestli je tam možnost nabíjet nebo máte BEV s takovým dojezdem, že to není potřeba ani při dlouhé cestě. Ostatně síť nabíjecích míst houstne každým dnem po celé Evropě.

                Limity rychlostí nemusí jít dolů, je to o reálnosti a pohodlnosti dojezdu, který díky kolonám, opravám a haváriím prostě není. Já jezdím i Ostravu-Olomouc vlakem, je to pohodlné a rychlé, udělám nějakou práci nebo si jen odpočinu s něčím dobrým na stolečku. A jsem v centru města, v uzlu MHD nebo si vezmu Rekolo na další pokračování. O Brnu nebo Praze nemluvě. Ano, jsou lidi co cestují z Ostravy do Prahy fosilem, aby ho pak nechali na P+R na Černém mostě a jeli dál MHD, ale proč jí nejet rovnou z Ostravy a nevystoupit v Libni nebo v centru?

          2. Jezdim s Citroenem C zero po meste denne 150km. S jednim
            Jezdim s Citroenem C zero po meste denne 150km. S jednim nabitim u rychlonabijecky na 25min. Cca 4500km/mesic. 55t kmrocne. Auto stalo 180t kc. Setrimproti naftaku cca 3kc/km. Navratnost cca 13mesicu. Setrim tim na Teslu 3. Pak az ten Citroen zhebne tak si ho vezmu do Recka na jezdeni na plaz a do hospody

            1. Počítám dobře, 900 km za 1500 Kč, že ten Touran 2.0 TDI
              Počítám dobře, 900 km za 1500 Kč, že ten Touran 2.0 TDI s automatem 180 tis. nalítáno žere ve městě 5,5 litru nafty (při 30 Kč za litr) nebo dokonce ještě méně, když je nafta teď kolem 34 Kč? Jako fakt se studeným dýzlem v kolonách po městě, jak je popisováno?

              1. 180koni. ;o) nalitano 50tis. km. Jinak to maximum (viz vyse se
                180koni. ;o) nalitano 50tis. km. Jinak to maximum (viz vyse se rozepisuju jaky jsem nameril rozptyl. 600km az 900km) bylo tak, ze bylo v lete teplo, jezdil jsem v aute sam. 10km po uplne rovine do mesta na tempomat 73km/h. Mesto dle predpisu 53km/h. Auto odstavim do garaze ve meste a po meste pesky ci jinym autem. Pokud jedu po rovine mimo mesto, tak opet Touran. Spotrebu jsem dostal pod 6litru/100. Jeste jsem trochu mistifikoval, protoze tech 1500,- je bez DPH. Preci jen auto je firemni. Mame u nas benzinky, kde se tankuje levneji. Auto menim cca pri 100tis km a zatim jsem s kvalitou nemel problem. Nadrz ma Touran na 60litru. Mohu poslat foto palubniho pocitace. 19.9.2018 – 22 stupnu celsia v 19:06, najeto 52939km celkem, dojezd 10km, ujeto 900,5 km. Naopak v zime, plne nalozene, dalnice, rakev na strese, 150km/h stale a jsem tam na plnou 600km ;o). EV chci ale do mesta misto Yetiho 1,4tsi, automat, kde mam dlouhody prumer ciste meste 7,5litru/100km. Kupovane nove. Najeto nyni cca 60tis km za 3 roky.

              1. Ano.
                Naposledy jsem natankoval plnou v srpnu 2016 za 2.640,-

                Ano.
                Naposledy jsem natankoval plnou v srpnu 2016 za 2.640,- Kč.
                Od té doby ujeto 70.550 kilometrů bez návštěvy čerpací stanice.
                Za dobíjení zaplaceno cca 16.000,- korun.
                Za to jsem dříve jezdil cca 1,5 měsíce. Fakt se mi nestýská.

            2. ;o) to byl extrem za tepleho pocasi. Sleduju to az nyni
              ;o) to byl extrem za tepleho pocasi. Sleduju to az nyni posledni dobou a nyni pri mrazu a par sviznejsich jizdach jsem tam 750km za tech 1500,- a to horko tezko. Uprimne me az zarazilo, jak muze byt rozptyl. 2,0TDI, 180k, automat a najedu od 600km po 900km (plne nalozeny s rakvi v zime, po jizdu v jednom v lete).

          3. Pokud máš Jeníku domek, jak píšeš, není nic snazšího,
            Pokud máš Jeníku domek, jak píšeš, není nic snazšího, než po příjezdu domů zapojit do auta zástrčku.
            A věř mi, že si na to, jak píšeš, rychle zvykneš a nepovažuješ to za nic obtěžujícího. Na tvůj dojez 150 km denně ti bohatě stačí zapojit auto do zásuvky od večera do rána a celý další den budeš jezdit jen za cca padesát korun (těch 150 km). A to je sakra příjemný.
            Nehledej v tom složitosti. Prostě to tak je. A ještě nikdo z nás neumrznul.

            1. Tech 50,- je pocitano jakou sazbou? To je pro mne take takovy
              Tech 50,- je pocitano jakou sazbou? To je pro mne take takovy trosku orisek. Musim se podivat jakou sazbu vubec mam, protoze mam tepelne cerpadlo. E.ON. Vim, ze mam nizky tarif skoro cely den, ale nevim, jestli i nizsi cenu za kWh.
              Nevim jestli to nejak nevyznelo, ale jsem pro EV a myslim, ze niro bude nas prvni vuz EV misto Yetiho. A az nebudu potrebovat skrin (berlingo) coz nebude tak dlouho trvat (az dostavim), tak to jisti 500e do mesta. ;o)

              1. Oříšek to není. Já jezdím se spotřebou cca
                Oříšek to není. Já jezdím se spotřebou cca 15kWh/100km.
                Pokud nabíjím doma ze sítě, vyjde mě 1kWh na 2 Kč. Tedy 15×2= 30Kč/100km. To je těch 50 Kč/150 km. Je to ale mé nejdražší nabíjení. Schválně nepočítám s příjmem z FVE.
                Za nabíjení u ČEZu platím měsíčně paušál 450,- bez DPH (taky podnikáš). Ale dobře, s DPH je to 544,50 Kč/měsíc.
                Pokud tedy ujedeš jen 100 km denně, je to jen v pracovních dnech 2000 km/měsíc. Což vychází na krásných 0,27 Kč/km. Při nájezdu 4000 km/měsíc už je to jen polovina, tedy 0,14 Kč/km.
                Se čtyřmi tvými auty, jak píšeš, najedeš 80.000 km ročně. Pokud bys to ujel v EV, bude tě elektřina stát celkem od 11.200 do 24.000,- korun. Celkem – za rok.

                Počítám to pro běžné malobaterkáče u nás prodávané. Většina Tesel nabíjí na SC bezplatně.

                Schválně si nech vyjet, kolik jsi za PHM za rok zaplatil. Možná to s tebou švihne a budeš hledat co nejrychlejší cestu k EV.
                Přeju ti, ať je krátká.
                A mimochodem, myslím že e Niro je dobrá volba. Na příští rok už ho mám naplánovaný.

          4. Ak niekomu stačí natankovať raz mesačne za 1500Kč na
            Ak niekomu stačí natankovať raz mesačne za 1500Kč na 900km, tak predsa nemôže mať denný nájazd 150km. To jednoducho nevychádza. A ak je niekto lenivý zastrčiť konektor do nabíjacieho portu, tak pre neho samozrejme elektromobil nie je. Pre takých sú benzínky a tam sa za pohodlnosť platí :-)))

            1. Celkem mame pro rodinu a podnikani 4 auta. Muj pokus najet co
              Celkem mame pro rodinu a podnikani 4 auta. Muj pokus najet co nejvice na jednu nadrz byl muj Touran. Tim take prijizdim do prace a presedam do skody Yeti 1,4tsi na jizdy po meste. Proste sachujeme s autama jak to v tu danou chvili vyhovuje nejlepe. Realne ma kazdy ta 15000-25000km na jedno auto na rok. Kdo kolik ve kterem najede neresim. Tech 150km je max za den v souctu Touran + Yeti. Je to u me tezke se dopocitat a porovnavat, protoze nesedim porad v jednom aute. Neni vyjimkou, ze rano jedu do prace Touranem, po meste jezdim Yetim (protoze mam parkovaci kartu do modrych zon), pak sednu do VW CC a jedu do Prahy na jednani a vecer si vemu berlinko, vyndam sedacky, protoze potrebuju odvest neco vetsiho.
              Zatim mi z toho vychazi ze pokud vyuziju dotaci na EV, vymenim Yetiho a budu s nim trosku vice jezdit na ukor ostatnich aut, tak uz se mi to realne vyplati cca do 3 let. Pak uz jen setrim.

  4. V emailu od Hyundaie je toto:
    Dodání vozu by bylo možné

    V emailu od Hyundaie je toto:

    Dodání vozu by bylo možné pouze na objednání do výroby.
    Dodací lhůta je 8 -12 měsíců.

    Zadna zminka o tom, ze to je v CR naprosto nedostupne, ackoliv to z logiky vyrobenych 2tis. ks mesicne vypliva. Treba zajem neni az takovy.. nektere spolecnosti si dokonce plati figuranty ve frontach na sve vyrobky…to je ale celkem znama vec 😀

    1. Já si myslím , že to mají rozdělené na státy logicky
      Já si myslím , že to mají rozdělené na státy logicky jde nejvíce do Norska a Německa,ale třeba na ČR mají virtuálně vyčleněno třeba 5 Ks měsíčně z těch 2000 .

      A tak pokud u nás s ten vůz není takový zájem, tek není problém to do té výroby zadat. A myslím si že kvůli ceně se toho u nás opravdu moc neobjedná.

        1. Ak spravite aspon 25tis. km rocne, tak rocna cena sa vam
          Ak spravite aspon 25tis. km rocne, tak rocna cena sa vam vyrovna cene pri kupe noveho spalovaku (usetrene na benzine = splatka pozicky na rozdiel v cene aut).

          Ak ale jazdite prevazne mesto (okolo komina) a je to len okolo 10-15tis. km rocne, tak je EV za 1,1 mega drahsie ako spalovak.

          1. No ja najedu vicemene presne 25 tisic rocne. Kdyz vemu svuj
            No ja najedu vicemene presne 25 tisic rocne. Kdyz vemu svuj soucasny spalovak (vetsi nez kona), tak naklady za 10 let provozu (porizovacka, nafta, servis, pojisteni) mi vychazi na nejakych 900 000, za to ten hyundai ani nekoupim….
            Jestli se treba VW vytasi s ID se slusny dojezdem a cenou rekneme do 800 000, tak uz by to mohlo byt zajimavejsi…

            1. Moja cenova kalkulacia pri kupe Ioniq-a:
              – 15.000,- €

              Moja cenova kalkulacia pri kupe Ioniq-a:
              – 15.000,- € vlastnych
              – 5.000,- € dotacia
              – 15.000,- € pozicka s mesacnou splatkou 277,- €
              – mesance platim za elektrinu o 50,- € viac ako pred kupou Ioniq-a
              – pred kupou Ioniq-a som platil v priemere mesacne 330,- € za benzin

              Potvrdene rocnou prevadzkou – vyssie uvedene uplne sedi. Navyse, v skutocnosti bola pozicka 20.000,- € a splatka je tych 277,- € pri splatnosti cca 5 rokov.

              Pocital som povodne, ze rocne spravim 30tis. km a spravil som 28tis. km, tak navratnost bude tym padom 6 rokov (presne pri najazde 200tis. km). A s kazdym rastom ceny benzinu sa moja navratnost skracuje 🙂

              Krasny pocit vzdy, ked vidim ako rastu ceny benzinu a nafty 🙂

              1. Ale tos vymeni za toho ioniqa tak ford mustang ne nebo touareg
                Ale tos vymeni za toho ioniqa tak ford mustang ne nebo touareg v benzinu? Ja se svym autem udelam 30 000 rocne totiz za 150 euro/mesic (nizsi stredni trida), coz tu kalkulaci trochu rozbije…
                Jako kdyby mi to vychazelo aspon cenove nastejno, tak jsem prvni ve fronte…. bohuzel zatim nemam vydelano tolik abych mohl utratit statisice navic pro „radost z elektriny“ 🙁

              2. Nedavno jsem si vecer hral s excelem a porovnaval stejne auto
                Nedavno jsem si vecer hral s excelem a porovnaval stejne auto EV vs benzin (nafta). Bez dotace to nedavalo smysl. Nyni to uz dava smysl, ale musite auto kopit za 1mil. protoze u nas je dotace ohranicena prave na 1mil. Co je navic, tak si hradim ze sveho. Cena se srovnala po 5 letech i pri nizsim najedu nez pisete. Pocital jsem 20tis km.

  5. By mne zajimalo, jak je to u Kony s aplikaci pro dalkove
    By mne zajimalo, jak je to u Kony s aplikaci pro dalkove ovladani/zjisteni obdobou toho, co jsme zvykli od r.2011 u Leafa (drive Carwings) a zda-li vubec ma internetove pripojeni (v Leafovi lze cist RSS napr z hybridu).
    V tomto smeru je na tom uplne to nej jednak to, ze kdyz skonci nabijeni (AC ci DC), tak ihned ridic dostane email; muze tak v klidu cucat kafe pobliz; a druhak dalkove zapnuti klima (ta topi ci chladi dle venkovni teploty).

      1. Klídek, vymontoval jsem pejdžr z Formana ve kterém to bylo
        Klídek, vymontoval jsem pejdžr z Formana ve kterém to bylo od roku 1993 a udělá to stejnou službu jako Tebou popsaná vifikundace. Není důvod za to platit majland. Jenže to by lidi ještě museli umět něco udělat a to se dnes nenosí. Každá nevydělaná koruna dobrá. Nemusím platit svou prací dobytek typu Kalouska, Fialy, Světlíka, Mitala a jim podobných.

      1. Myslel jsem že elektrombil něco má na dálku, takže si jen
        Myslel jsem že elektrombil něco má na dálku, takže si jen v palubním menu můžete zadat dobu dojezdu a den v týdnu, případně platnost nočního tarifu? Dá se nastavil aby v ten čas bylo auto i vytopené?

        Právě jsem četl na diskuzích v americe, že tam to mají otázka jestli by to nešlo dodělat.

        Mám NIRO phev a řeším podobný problém nevím jak nastavit aby se mě to nabíjelo jen třeba na 75% u Mieva si nastavím čas vypnutí nabíjení.

        I když to auto má elektrické topení odporové i sedačky a volant, tak to prostě nejde zapnout jinak , než když naběhne pohonný systém a to mě štve je to jen sw záležitost.

        1. V Amerike to ide – cez BlueLink. Ale v EU asi nespravil
          V Amerike to ide – cez BlueLink. Ale v EU asi nespravil Hyundai zmluvu s nikym externym – mozno ide o cenu za datove sluzby?

          Ale kedze sa auto (Ioniq) vie pripojit na WiFi, tak tam dostane aj IP adresu. A teda by sa mohlo dat nanho dostat aj v opacnom smere (z mojho domaceho PC/mobilu-> domaca WiFi -> palubny pocitac Ioniqa).

          A kedze v principe ma v sebe moznost externeho manazmentu niekde uz naprogramovane, tak teoreticky by mohol byt nejaky „hack“ uspesny na jeho pouzitie…

          1. Nedávno jsem četl na fDrive, že se už konečně domluvili
            Nedávno jsem četl na fDrive, že se už konečně domluvili s operátorem Vodafone (bohužel u nás má nejhorší pokrytí). Budou to ale dávat až do aut myslím od 2020. Je otázka zda to půjde udělat zpětně pro naše vozy.
            Dnes všechny vyráběné vozy by měly mít SOS, které má v sobě SIM, tak možné zde by také byla cesta vzdáleného ovládání.

            Aplikace EVNotify (bude brzo hodně vylepšena píše autor) umí již dnes dálkově ukázat %nabití a další věci. Je ale potřeba druhý mobil (nebo jiné zařízení se SIM) pro přenos na server, přes který jsou informace přístupné.

        2. Ano má, ale nejde to udělat dálkově. Je tomu stejně jako
          Ano má, ale nejde to udělat dálkově. Je tomu stejně jako u mého Focuse, kde si přes počítač nastavím dobu odjezdu.
          Jak píšete, u IONIQa si mohu nastavit kdy má být auto připraveno k jízdě nabité a pokud se zaškrtne i klima, tak je připraveno i v požadované teplotě a to celé lze ještě podmínit platností nočního tarifu. Musí to být ale předem nastaveno a EV připojeno do zásuvky.
          U MiEVa to jde přes dálkovku a to mi zde hodně schází.
          Předpokládám, že to má Vaše PHEV stejně jako IONIQ, nebo NÉ?

          Čas vypnutí nabíjení si u Nira můžete udělat jednoduše přes chytrou wifi zásuvku a podmínit vypnutí dodaným množstvím energie. Pokud nechcete použít zásuvku s časovačem.

          Používáte aplikace přes OBDII konektor? Já používám Torque_Pro a EVNotify.
          Nechal jsem si postavit wallbox s plynulou regulací nabíjení + další možnosti (FVE, WiFi, …).

          1. Je to asi stejne mohu poslat fotku. Jen nejde nastavit
            Je to asi stejne mohu poslat fotku. Jen nejde nastavit teplota. Topeni bych pochopil kdyz to topi spalovakem ale proc nejde nastavit klima?
            V AMERICE to umi i na dalku nastartovat motor.

            Ted resim jak tam dat elektrickou spiralu a predehrat motor . Ale aby se mumusel pripojovat dasi dabel s 230v idealne to udelat pres dobijeci mennekes, ale to dost velky zasah do auta.

            1. Topení a klima je třeba brát jako jednu záležitost.
              Topení a klima je třeba brát jako jednu záležitost. Navolím určitou teplotu a zda to bude topit nebo chladit mi může bát jedno…

              Ten předehřev motoru by šel řešit přes zásuvku 230V v autě, pokud ji tam máte? Zeptám se – když máte auto zapnuté a je venku zima, lze topit pouze z baterky, nebo to topí pouze z okruhu spalováku?

              1. Zásuvka tam je ,ale je aktivní jen když je zapnuté
                Zásuvka tam je ,ale je aktivní jen když je zapnuté zapalování ,ale přemýšlím o tom tam dát měnič z 12v na 230V .
                Asi by to fungovalo s vypnutým HV systémem přímo z 12 voltů.
                Nevím jak ioniq ,ale toto má takovou funkci jmenuje se spořič 12V baterie, když poklesne na baterce napětí tak jí to z HV baterie automaticky dobije.

                Jinak topení je i elektrické jsou tam dvě PTC spirály na 12V 2x50A ,ale stejně to je jen na jízdu v hybridním režimu.
                Jak dám na ovladači teplotu o cca 2 stupně vyšší než je v kabině okamžitě startuje spalovák i v EV módu.

                1. U IONIQa mám také zapnutý aktivní spořič 12V baterie.
                  U IONIQa mám také zapnutý aktivní spořič 12V baterie. NIRO je v tomto s IONIQem úplně stejné, včetně navigace.

                2. Jak mate zapnuty sporic 12V baterie? Je to nekde v menu auta?
                  Jak mate zapnuty sporic 12V baterie? Je to nekde v menu auta? Diky.

                3. Ano, zapíná se to v menu auta a udržuje to 12V baterii
                  Ano, zapíná se to v menu auta a udržuje to 12V baterii stále nabitou i když nejezdíte delší dobu.
                  Pokud to nenajdete, tak napište, podívám se. Narazil jsem na to, když jsem projížděl celé menu a z hlavy to nedám…

                4. Prepnete sa k tomu menu tlacitkom na pravej strane volantu –
                  Prepnete sa k tomu menu tlacitkom na pravej strane volantu – ked Vam zobrazi tlak v pneu, tak stlacte to tlacidlo este raz a prejdite si to menu.

            1. Na ty dogly bacha. Koupil jsem BT za 3kila v cz udajne v2.1 a
              Na ty dogly bacha. Koupil jsem BT za 3kila v cz udajne v2.1 a appka jej odmitla pro nekompatibilitu, navic prilozene CD bylo plne haveti.
              Pak jsem koupil za 8kilo v1.5 BT taky v cz a po peripetijich se sparovanim appka dobry a hlasila v2.1. Jenze je to zase kraaam, ktery po vypnuti auta zasunut v obd usne tak, ze pak se musi vyndat, pockat a pak 10x 20x zandat a znova peripetie se sparovanim, aby appka komunikovala. Takze funkcni a nepouzitelne.
              Tedy je to koupe zajice v pytli.

            2. OBDII mám dva, za 4 stovky a za 4 tácy. Rozdíl je v
              OBDII mám dva, za 4 stovky a za 4 tácy. Rozdíl je v rychlosti komunikace (10x), takže CanIon u MiEVa vyžadovalou komunikaci (přenáší hodně dat). Připoužití pomalého načetl několik hodnot a zasekl se. U IONIQa fungují oba, ale používám rychlejší, kde je odezva okamžitá. Nechají se vyčíst různé hodnoty včetně motohodin, které baterka naběhala a kolik energie přijala, vydala, atd. K aplikaci Torque je třeba si stáhnout PIDy pro vaše vozidlo. Pokud by jste do toho šel, tak mohu poslat více mailem.
              Adaptér OBD by to chtělo vyzkoušet s možností vrácení. Jde také o to jak zde upozornil kolega, zohlednit i další věci jako je usínání OBD a jeho nové probuzení (spárování). U jednoho mám tlačítko a nemusím ho neustále vytahovat a připojovat.
              Jsou i OBD s WiFi, ale nevím zda by to šlo připojit přímo na WiFi auta a vidět to na obrazovce…

              1. K Vánocům jsem dostal diagnostiku OBDlin LX .
                Mám s tím

                K Vánocům jsem dostal diagnostiku OBDlin LX .
                Mám s tím problém, že i MIEVA přes canion nevyčtu ty nejpostatnější informace a to teploty článků a napětí jednotlivých článků což je to co potřebuji nejvíc.
                Jinak vše ostaní jako výkony , napětí baterky , vin , km rychlost atd vše funguje.

                Nejde jsem se dočetl, že nové modely MIEV 2015-16 mají trochu jinou komunikaci, nesetal jste se stím?

                U NIRA přes aplikaci ev notify s nastavením IONIQ PLUG-in
                vyčtu jen stav baterie, podle BMS, mírně jiný než ukazuje displej v autě ,ale jinak nic . Vám to u ioniqa vyčte i stavy na článcích?

                DObře funguje u Nira klasická diagnostika co se týká spalovací části a zajimavá je spotřeba paliva při topení a současném dobíjení baterky při cca 2l za hodinu.
                Což odpovídá i mé zimní spotřebě na krátké trasy cca 3l/ na 100 Km při takovém to ježdění po městě a kolem komína.

                díky za odpověď

                1. Pro MIEVa jsou 2 aplikace. CanIon a EVbatMonitor (placená).
                  U

                  Pro MIEVa jsou 2 aplikace. CanIon a EVbatMonitor (placená).
                  U Canionu si musíte v nastavení zafajfknout údaje, kteté chce zobrazovat. Měřil jsem úspěšně i několik dalších iOnů a Zer.
                  Napětí a teploty jednotlivých článků jsou zobrazovány modře ve sloupcovém grafu.

                  Aplikace EVnitify je v plenkách. Autor ale nedávno vydal verzi_2, která už zahrnuje IONIQ Electric +Hybrid +PHEV, Kia Soul EV, Opel Ampera E, Hyundai KONA EV. Niro zatím podporováno není, ale jak píšete nějaké hodnoty (pro které má totožné PiDy) to zobrazí.
                  EVnotify slouží hlavně pro dálkové sledování…

                  Pro NIRO použijte Torque_Pro +je třeba kopírovat PiD pro NIRO_PHEV.
                  Je to super aplikace a dozvíte se zde téměř vše (více než 100 hodnot). Verze lite nestačí, musíte koupit PRO.
                  Zde je odkaz na PID (pokud s tím chcete poradit, dejte mi na sebe kontakt).
                  https://github.com/JejuSoul/OBD-PIDs-for-HKMC-EVs

                2. určitě díky ,ale nebyl čas to řešit, se ozvu
                  určitě díky ,ale nebyl čas to řešit, se ozvu

                3. Tak KIu jsem přes tu aplikaci Torque rozchodil i pidy jsem
                  Tak KIu jsem přes tu aplikaci Torque rozchodil i pidy jsem importoval a funguje dobře je fakt , že to něco neukazuje jako celkový dodaný proud a energii, napětí na kondenzátoru inventoru atd.

                  Ale napětí na článcích, teplotu, výkon systému otáčky HSG generátoru funguje rychle a bezvadně.

                  Zajimavý je okamžitý proud, když jede motor v řežimu topení tak dobíjí baterii proudem kolem 6A tj něco přes 2kW při otáčkách spalováku cca 1300 .

                  Překvapil mě proud při plném zrychlení až 150A což je srovnatelné s MIEVEM a výkon rekuperace až 70A a dokonce i při dobrždování ke křižovatce při rychlosti kolem 15 Km to rekuperuje ještě 40A protože si to podřadí.

                  děkuji moc za pomoc,

                  nejde ta aplikace totrgue i na MIEVa?
                  Ten canion mi sice jde, ale obrazovky s těma grafama napětí a teploty článků se neaktualizují jsou tak ty demo data. Na obchodu play jsem četl komentář že Miev model 2016 má na toto jiné PIDY a vývojář už to neupravil.

                4. Děkuji za info. Je zajímavé zjišťovat jak to ve vozidle
                  Děkuji za info. Je zajímavé zjišťovat jak to ve vozidle funguje.
                  Jsem rád, že jste spokojen.
                  Torque se nechá použít pro jakékoliv vozidlo, pokud jsou PIDy…
                  Pro MiEVa je zatím nikdo neodchytal (můžete se o to pokusit).
                  Jak ale psal „ju“ tak u nových EV nejsou již tyto informace posílány na sběrnici OBDII, ale musí se pořádat o zaslání přes diagnostický přístroj…
                  Pošlete mu vaše VINko. Já to s ním řešil po mailu.

                  Za nějaký čas budou lepší EV také mít několik převodových stupňů.

                5. poslite mi vas VIN na jujjujjujjuj111@gmail.com
                  Snazim sa

                  poslite mi vas VIN na jujjujjujjuj111@gmail.com
                  Snazim sa zistit od akeho VINu prestali fungovat napetia jednotl. clankov a teploty na i-MiEVoch.
                  Zatial v modeli 2013 vsetko funguje a v modeli 2015 nefunguje podobne ako vam.
                  Na EU dvojcatach funguje canion kompletne u vsetkych doterajsich verzii (88clankovych aj novsich 80clankovych)
                  Vsetky i-Mievy maju 88 clankov.

                6. JMBLDH4AWFU000532 je to výroba 01/2015 podle datumu na
                  JMBLDH4AWFU000532 je to výroba 01/2015 podle datumu na měniči.

                  myslím , že s tím i souvisí to, že mě to nechce kamarádit s rychlonabíječkou od ABB po 2 minutách se odpojí nabíjení.
                  protože vše, ostatním dovjčata normálně fungují a tak nový MIEV u nás pravdšpodobně nikdo nemá

                7. ano 8. znak od konca je modelovy rok F=2015, Moj Miev je tiez
                  ano 8. znak od konca je modelovy rok F=2015, Moj Miev je tiez rocnik 2015, vyrobeny cca o 300ks skor ako vas… Tiez na nom nefunguju v canione napetia jednotlivych clankov a 60 hodnot teplomerov.
                  Na mojom druhom mieve – modeli 2013 = D este vsetko v canione funguje. Canion pracuje v pasinvom rezime t.j. len cita co lieta na zbernici. V novsich mievoch uz na zbernici napetia clankov a teploty nie su stale, treba ich vyziadat prikazom, co je podstatne zlozitejsie a aj nebezpecnejsie. Aktivne prikazy zatial nie su zdokumentovane. Na novsich mievoch sa daju napetia clankov vycitat len originalnou diagnostikou Mitsubishi MUT III. Na EU dvojcatach v canione vsetko funguje aj na vovsich modeloch.

                8. Díky ,
                  tak to je škoda ta diagnostika stála dost peněz a

                  Díky ,
                  tak to je škoda ta diagnostika stála dost peněz a je mi k ničemu. Chtěl jsem tím sledovat jestli neodchází nějaký článek mám auto ještě v záruce abych je mohl včas upozornit.

                  Takhle musím jet k deslerovi a za peníze mi to připojí,ale nemůžu tam přijet vybitej kdy to je nejvíc vidět, protože bych asi nedojel zpátky.

                  Koukal jsem že ta diagnostika MUT III stojí ještě víc, máte s ní zkzšenosti?

                9. Cinske klony MUT3 som videl len pre starsie rocniky – tie asi
                  Cinske klony MUT3 som videl len pre starsie rocniky – tie asi nebudu fungovat na rocnik 2015. Este to postudujem a potom navstivim Mitsubishi servis, aby som zistil, ktora verzia MUT3 funguje na i-MiEVy 2015.

                10. OBDLink_LX využijete jistě dobře k NIRU.
                  U MiEVa vyčtete

                  OBDLink_LX využijete jistě dobře k NIRU.
                  U MiEVa vyčtete také dost informací… a jednotlivé články se časem také nechají zobrazit (buď přímo, nebo při paralelním připojení s diagnostikou, až si s tím někdo pohraje…).

                  Napište mi prosím stav „Ah“ a u vašeho MiEVa. Na stránce „Ah History“ je vidět pouze sloupec grafu. Přesnou hodnotu zobrazení si musíte přidat na první uživatelskou stránku tak, že na stránce ťapnete a přidržíte chvilku prst na levém okraji některé řádky a po puštění vyberete ze seznamu hodnotu „Ah“.
                  Přikládám odkaz na graf degradace baterie MiEV.

                  http://evpositive.com/battery-history.html

                11. Stav mě to ukazuje 40,7 AH najeto 48 tis / 4 roky nevím
                  Stav mě to ukazuje 40,7 AH najeto 48 tis / 4 roky nevím jestli to je stejné číslo jako mi vyjedou v Mitsubishi? Jezdíte také na kontroly do autorizáku?

                  Zajimalo by mě jak si to auto počítá, protože kapacitu baterie je podle mě přesně možné sjistit jen zkouškou vybití a to uplného , protože při běžné jízdě se projevuje rekuperace.

                  Na tom odkazu je jen 40 Ah článek z Outlanderu, asi by se musela koupit ta aplikace, abych viděl články ostatních uživatelů? Ale za 550 je dost drahá.

                  Taky se mě v caniounu neustále odpojuje a připojuje jako ukazuje to FPS kolem 150-200 , pak nula na pár sekund a pak napíše connencted a zase funguje, dělá Vám to také?

                  Jakou kapacitu máte vy? Měl jsem kapacitu kolem 43,2 když auto mělo rok a 9000 Km a první rok to kleslo jen o 0,2 AH a další až víc cca o 1 AH přesná číslo bych musel najít.

                12. Mám MX WiFi, také mi nepravidelně ale bezpečně
                  Mám MX WiFi, také mi nepravidelně ale bezpečně vytuhávala komunikace nafurt. Zatím mne včera napadlo zakázat androjdem dotaz na (GPS) polohu a vypadá to, že se chová jinak, zatím kanion nevytuhnul bylo-li wifi spojení. Jak jsem po nabíjení zapnul klíček, tak zase vytuhnul. Asi je kanion na přerušení komunikace extrémně citlivý. Holt mladý, nedočkavý kluk.

                13. Poslal bych Vám obrazovku z CaniOnu „Ah history“, kde je na
                  Poslal bych Vám obrazovku z CaniOnu „Ah history“, kde je na sloupcových grafech vidět pokles baterie, ale neznám mail…
                  Nicméně já měl tuto hodnotu 40,7 Ah ve 38.520 km.
                  Ano stejné číslo vyjedou v Mitsubishi (ve většině jejich servisů ale nevyjedou nic…).
                  Jezdil jsem do autorizáku pro dodržení záruky. MiEVa jsem už prodal, jezdím jen IONIQem.
                  Auto i CaniOn mají svojí historii. Nová hodnota se Vám ukáže cca po ujetí 1000 km (i podle času).
                  Nová baterie má teoreticky 50Ah. Co jsem četl na netu, tak nová auta mají ve skutečnosti 45 až max. 48 Ah. Proto se % baterie obecně zjišťuje podělením 0,48. Vaše baterie má tedy kondici 84,8 %.
                  Tu aplikaci (EvBatMonitor) mám koupenou, ale CaniOn je lepší.
                  K odpojování u mě docházelo ojediněle. Někdy jsem se s tím setkal u dalších trojčat. Zkuste si pohrát s nastavením, nebo zkuste tablet místo mobilu (nebo jiný mobil, který bude asi příčinou).
                  Můj graf kapacit bych Vám poslal, když mi napíšete mail…
                  V číslech tedy alespoň takto:
                  41,2 Ah – 85,83% – 31.230 km (30.7.2017)
                  40,7 Ah – 84,79% – 38.520 km (31.10.2017) … vaše hodnota Ah
                  39,8 Ah – 82,92% – 44.360 km (10.6.2018)
                  …nechci opisovat s celou řadou měření.

                  Pro informaci jsem dohledal měření KIWI-EV u dvou iOnů v 60.000 km:
                  1) 33,0 Ah – 68,8 %
                  2) 34,47 Ah – 71,67 %

                  Osobně jsem nedávno naměřil kolegům u iOnů tyto hodnoty:
                  34,2 Ah – 71,25% – 98.550 km
                  31,9 Ah – 66,46% – 82.541 km (nabíjeno pouze DC a články jsou napěťově velmi rozházené)

                  Vaše 43,2 Ah bylo rovných 90% baterie.
                  Za začátku to rapidně klesá, pak se křivka ustálí na jakési klesající přímce a ke konci nastane opět rychlý pokles…

                14. děkuji mail mám habelo@seznam.cz
                  Tak podle všeho nemám tu

                  děkuji mail mám habelo@seznam.cz

                  Tak podle všeho nemám tu kapacitu tak hroznou,ale že mě právě zarazilo, že první rok jsem měl pokles jen 0,4 Ah za ujetých 18 tis. KM a ted jsou roční poklesy cca dvounásobné. A už je znát, že dříve jsem na 1 čárku než klesla ujel až 20 Km a nyní jen 10 Km podle mě se za tou první čárkou schovává ta rezevní kapacita.

                  Je otázkou v jaké části poklesu kapacity jsem, doufám že ten pokles byl ten první a čeká mě část stagnace.

                  I podle elektroměru dřív jsem nabíjel 1 Kwh na jednu čárku a nyní jen tak 0,9.

                  Je fatk že nanabíjím na DC jen AC 8A v 90% případů a snažím se nenechávat auto nabité třeba přes víkend. Na druhou stranu mu dávám za uši , hodně rekuperace, máme tu kopce a jízdy v mrazu za každého počasí.

                15. děkuji mail mám habelo@seznam.cz
                  Tak podle všeho nemám tu

                  děkuji mail mám habelo@seznam.cz

                  Tak podle všeho nemám tu kapacitu tak hroznou,ale že mě právě zarazilo, že první rok jsem měl pokles jen 0,4 Ah za ujetých 18 tis. KM a ted jsou roční poklesy cca dvounásobné. A už je znát, že dříve jsem na 1 čárku než klesla ujel až 20 Km a nyní jen 10 Km podle mě se za tou první čárkou schovává ta rezevní kapacita.

                  Je otázkou v jaké části poklesu kapacity jsem, doufám že ten pokles byl ten první a čeká mě část stagnace.

                  I podle elektroměru dřív jsem nabíjel 1 Kwh na jednu čárku a nyní jen tak 0,9.

                  Je fatk že nanabíjím na DC jen AC 8A v 90% případů a snažím se nenechávat auto nabité třeba přes víkend. Na druhou stranu mu dávám za uši , hodně rekuperace, máme tu kopce a jízdy v mrazu za každého počasí.

                16. Cim novejsi modely tim slozitejsi. Jsem rad ze mame ty stare c
                  Cim novejsi modely tim slozitejsi. Jsem rad ze mame ty stare c zera s 88 clanky. Casem sz bude zapotrebi se daji vymenit clanky baterii celkem jednoduse. Pres obdi link se da zjistit ktere to budou potrebovat.

                17. Stare zera/iony s 88 clankami maju priblizne rovnaky dojazd
                  Stare zera/iony s 88 clankami maju priblizne rovnaky dojazd ako novsie zera/iony s 80 clankami, pretoze stare pouzivaju clanky LEV50 a novsie LEV50N. LEV50N maju lepsie vlastnosti a o nieco vylepsili aj spotrebu motora.
                  Canion funguje na vsetkych zerach/ionoch, takze clanky sa daju analyzovat na vsetkych zerach/ionoch – je jedno ci su 88 alebo 80 clankove. Problem s canionom maju len i-MiEV-y modely 2015 a novsie (mozno uz aj 2014) kde canion neukazuje napetia jednotlivych clankov a teploty clankov. Vsetky iMiEV-y maju 88clankov, starsie maju clanky LEV50 a novsie i-MiEV-y maju clanky LEV50N. Takze novsi i-MiEV je zrejme najlepsi z trojciat – moj model 2013 aj model 2015 maju v COC napisany dojazd 160km (samozrejme len nerealisticky podla NEDC), takze oba maju zrejme nove clanky LEV50N.

                18. Diky za informace. Podobne mam. U c zera ale prechod u
                  Diky za informace. Podobne mam. U c zera ale prechod u novejsich modelu na 80 clanku ma dusledek pokles kapacity z cca 16kwh na cca 14kwh. I kdyz nove clanky lev 50n jsou lepsi typem a mene degraduji. I miev zustal na 88 clancich i pri novejsich typech clanku a je na tom kapacitou nejlepe.
                  Ja jsem myslel casem prejit na nivehsi clanky lev 50n a ve starsim c zeru by se jich vymenilo vsech 88ks takze by kapacita byla lepsi. Nekde jsem videl i moznost prejit na baterie 100aH ve stejne velikosti – to by melo ta vysledek zdvojnasobeni kapacity a nebo prejit na tuzkove baterie jako tesla. Tam je to ale asi i o zmene elektroniky pro dobijeni. Spatne je ze se asi nedaji kombinovat Lev 50 a lev 50n v jednom vozidle a muselo by se to vymenit vsechno najednou. Premyslel jsem koupit nabourany novejsi i miev klidne i z japonska kvuli baterii a dodelavce spousteni vyhrivani na dalku.

                19. Můj názor je , že nemá smysl cokoliv s tím autem dělat
                  Můj názor je , že nemá smysl cokoliv s tím autem dělat snad s vyjímkou výměny vadného (nikoliv jen degradovaného) článku.

                  Dát tam úplně jiné baterie, tedy pokud neste něco jako bratři Kreiselové je mimo realitu. Musíte vyřešit max. proudy při rekuperaci, nabíjení v závislosti na teplotě. Jinou klimatizaci bat. boxu atd.

                  Navíc řešit něco tak drahého i ojetiny za pár korun, která může na cokoliv jiného kleknout je blbost.

                  Prostě ojezdit a prodat na články do bat. úložiště za článek dostanete tak 1000 Kč x 88

                  jen můj názor.

                20. Jo asi tak nejak. Dojezdit to do mrte. Max vymenit par
                  Jo asi tak nejak. Dojezdit to do mrte. Max vymenit par spatnych clanku.

                21. Dajte dovod, preco by vymenou clankov za kapacitnejsie bolo
                  Dajte dovod, preco by vymenou clankov za kapacitnejsie bolo treba nieco menit na elektronike alebo na chladeni?
                  Je jasne ze by sa na AC aj DC nabijalo dlhsie kvoli vecsej kapacite a odhad dojazdu by zrejme nebol spravny, ale to je asi tak vsetko co by bolo negativne.

                22. No pokud by jste sehnal baterku se stejnou charakteristikou,
                  No pokud by jste sehnal baterku se stejnou charakteristikou, tak asi nic, ale kapacitnější má jiné složení a parametry.

                  Např. drtivá většina li článků se nesmí nabíjet za mrazu např. v Tesle při záporných hodnotách teploty článklu Vám u |Tesly omezuje rekuperaci i výkon vozu.

                  Za to MIEV nepoužívá vytápápění boxu za jízdy vůbec a při nabíjení až od -18, protože baterka MIEVu se může nabíjet i při -25 st.C. tak mi najděte baterku co toto umí a má 2x takovou kapacitu.

                23. Chapem, ze to nebude uplne trivialne, bez kurenia baterie
                  Chapem, ze to nebude uplne trivialne, bez kurenia baterie mozno pouzit len priblizne rovnaky typ clanku, teda nie 18650 a podobne.
                  No BMS trojciat radikalne znizuje nabijaci prud pri nizsich teplotach, pretoze aj clanky Yuasa LEV50N to vyzaduju. Pri -25 stupnov vyzaduju len max. prud 10A. Pre viackapacitnu bateriu bude ten isty prud menej problematicky ako pre nenejkapacitnu.

                24. Můžete mi prozradit jaké máte kapacity aku a kolik
                  Můžete mi prozradit jaké máte kapacity aku a kolik najeto.
                  Já mám 40,7 AH po 48 tis. Km zdá se mě to docela málo na to že články LEV50N mají 5500 plných cyklů a já mám podle všeho plných cyklů jen nějakých 480 cca.

                25. Kde jste vyčetl 5500 cyklů? To ani náhodou, max. tak
                  Kde jste vyčetl 5500 cyklů? To ani náhodou, max. tak polovinu.

                26. pushevs.com/2015/11/04/gs-yuasas-improved-cells-lev50-vs-lev50n
                  pushevs.com/2015/11/04/gs-yuasas-improved-cells-lev50-vs-lev50n/

                  5500 při vybíjení na 100% je tak uveden i proud, je jasný že když vybíjejí proudem jen 1C za stálé teploty, tak jsou v autě rozdílné podmínky Vadí hlavně rekuperace za – teplot.

                  měl jsem za to že teoretická vydrž baterie je nějakých 500 tis km v Mievu i když s tím tolik nikdo rozumný asi ještě nenajel byl by to slušnej očistec

                27. Děkuji za odkaz (měl jsem v hlavě starší baterie).
                  Vidím

                  Děkuji za odkaz (měl jsem v hlavě starší baterie).
                  Vidím tam dole u 5500 poznámku 80% ale přesně tomu nerozumím.

                  Dvojčata iOn a Zero odhaduji max. na 200-250 tis km a pak už jen tak do 50 km…
                  MiEV 500 tis. nedá. Ale o 100 tis víc než dvojčata možná ano.

                28. Mam i-MiEVa rocnik 2013 len dva tyzdne, najazdil som s nim len
                  Mam i-MiEVa rocnik 2013 len dva tyzdne, najazdil som s nim len nieco nad 200km, takze neviem ci canion dava spravne info – tvrdi, ze kapacita je 43,1Ah – no tento i-MiEV aj ked je stary, ma najazdenych len 8000km.
                  Viete aka ma byt kapacita u noveho trojcata? ma to byt skutocne 50Ah ?

                29. 50 Ah je jmenovitá, můj měl nový podle měření
                  50 Ah je jmenovitá, můj měl nový podle měření uloženého v baterii nový 48,5 Ah

                30. Ako ste vycitali „měření uloženého v baterii“ z modelu
                  Ako ste vycitali „měření uloženého v baterii“ z modelu 2015?

                31. V servisu mi dělají každý rok výjezd na 6 stran A4 o
                  V servisu mi dělají každý rok výjezd na 6 stran A4 o stavu baterie. Tam to je zaznamenané. Nevím kolik to stojí já to mám v rámci ročního servisu a podle toho co se dělá (brzdy,fitr)
                  platím od 2500-4000 Kč.

                32. V servisu mi dělají každý rok výjezd na 6 stran A4 o
                  V servisu mi dělají každý rok výjezd na 6 stran A4 o stavu baterie. Tam to je zaznamenané. Nevím kolik to stojí já to mám v rámci ročního servisu a podle toho co se dělá (brzdy,fitr)
                  platím od 2500-4000 Kč.

                33. Koupil jsem obdlin lx a citroen c zero prectu
                  Koupil jsem obdlin lx a citroen c zero prectu

    1. Asi ako u Ioniq-a – pre US a Koreu ano (cez BlueLink), pre EU
      Asi ako u Ioniq-a – pre US a Koreu ano (cez BlueLink), pre EU nie.

      Takze principialne je na to auto pripravene, a mozno to v buducnosti povolia aj pre EU. Vraj modely od 2020 to uz budu mat.

      Zatial sa auto vie pripojit na WiFi aj mobil, a mat v navigacii online info, ale to na ziskanie info napr. o nabijani ci topeni nestaci.

Napsat komentář