Elektromobil Hyundai Kona Electric by se mohl vyrábět v Česku!

Magazín InsideEVs informuje o zprávě korejského deníku BusinessKorea. Podle ní plánuje Hyundai Motor vyrábět elektromobily Hyundai Kona Electric v české továrně v Nošovicích.

Do rozšíření závodu v Nošovicích pro výrobu elektromobilů Kona Electric by měla automobilka Hyundai investovat v průběhu následujícího roku zhruba 1,6 mld. korun.
foto: Hyundai

V továrně Hyundai v Nošovicích už se vyrábí Hyundai Tucson Hybrid a plánuje se výroba plug-in hybridu Tucson PHEV. Podle všeho by se mohla stát základnou pro výrobu elektrických vozidel Hyundai v Evropě.

A to právě díky tomu, že by se tam mělo začít vyrábět až 46 000 kusů elektromobilu Hyundai Kona Electric ročně. Dost možná už od první poloviny příštího roku.

Pro srovnání, v domácí továrně v jihokorejském Ulsanu se vyrábí 48 000 elektromobilů Kona Electric ročně. Na vývoz šlo minulý rok pouze 11 685 v Jižní Koreji vyrobených elektromobilů Hyundai Kona Electric.

To je relativně velmi malé množství, zájem je přitom podle dosavadní ohlasů mnohem větší. Pokud se rozjezd výroby elektromobilu Kona Electric v Nošovicích potvrdí, půjde o první elektromobil této značky vyráběný mimo Jižní Koreu.

Auto totiž nabízí mezi aktuální nabídkou elektromobilů vynikající poměr cena/výkon/dojezd.

34 Comments on “Elektromobil Hyundai Kona Electric by se mohl vyrábět v Česku!”

  1. To jsem rád, že to nakonec vyšlo. Na závodech vodíkových
    To jsem rád, že to nakonec vyšlo. Na závodech vodíkových RC modelů v Ostravě to byla z úst zástupců Hyundai Nošovice ještě neověřená informace, protože probíhala jednání na nejvyšší úrovni šéfů zda do Evropy ano nebo ne.

    P.S. něco pro pobavení – elektromobily kolabují na předpotopní olověné baterčičce pro palubní elektroniku. Tak, jak jsem si já na iMobilitě vyšlehal blikáním a svícením při nenastartovaném autě olověnou baterku Peugeot Ion a musel dojet se startovacími kabely, abych auto oživil, tak dopadlo na tom vodíkovém víkendu i Kona. Baterka byla stejně hin jako ta moje, nešla rozjet ani přes nabíjení trakční baterie, prostě se vůbec nerozjelo. Jenže tady se ukázala síla značky a servisu, do půl hodiny tam byl maník od prodejce Hyundai ve slušivém firemním oblečku s přenosnou Hyundai nabíječkou, baterku oživili a už šlo nastartovat i odjet.

    1. O to se ani nikdo nebál. Problém je, že vyrobit EV je
      O to se ani nikdo nebál. Problém je, že vyrobit EV je jednodušší, takže bude potřeba méně lidí a bude se v budoucnu propouštět. To co by mohlo způsobit velké problémy ČR je zavedení daní na pořízení spalováku – lidé by přestali nová auta kupovat, protože by neměli ani na spalovák ani na EV.

      1. na Gigafactory dodnes taky neni ani jeden fotovoltaicky panel,
        na Gigafactory dodnes taky neni ani jeden fotovoltaicky panel, a to je Tesla i vyrabi, no kdo by cekal ze na hale kterou vsude prezentovali se strechou pokrytou fotovoltaikou nemaj dodnes ani jeden jedinej panel?

        kdys mate potrebu kritizovat jednu stranu mince, proc nekritizujete i tu druhou?

          1. Kovářova kobyla.
            Někdo to vysvětloval tím, že GF2 v

            Kovářova kobyla.
            Někdo to vysvětloval tím, že GF2 v Buffalu nejdřív uspokojuje klienty Solar City a teprve potom když zbyde kapacita tak se pár kousků dodá do Nevady. Neověřená informace.

            Matně se pamatuju že GF1, bere pouze OZE elektřinu z Nevadskejch větrníků. Je to tak?

          1. ano maji tam malinkou cast pokrytou fotovoltaickou instalaci,
            ano maji tam malinkou cast pokrytou fotovoltaickou instalaci, co se da dohledat tak se o tom pise jako o testovacim systemu s automatickym naklonem

            nic to bohuzel nemeni na tom, ze puvodne mela byt ta strecha pokryta cela fotovoltaikou, a bohuzel je to az to posledni co tam resi

            etch pruhu tam maji 3+1 mensi

      1. Vyrobí (a prodají) jich tolik, kolik se jim to ekonomicky
        Vyrobí (a prodají) jich tolik, kolik se jim to ekonomicky vyplatí, na kolik budou mít baterky a tolik, aby jim to vykompenzovalo pokuty za spalovací auta prodávaná v Evropě. A proto se třeba ani Toyota moc nehrne do EV, stačí ji hybridy.

Napsat komentář