Elektromobil Hyundai Kona Electric je pro letošní rok v Norsku vyprodaný

Jan Horčík - 05 Červen 2018

Hyundai ohlásil ceny elektromobilu Kona Electric pro Norsko. Pro mekku elektromobility je připraveno 2500 kusů, o které má ale zájem 20 000 lidí.auto elektromobil Hyundai Kona Electric

Hyundai oznámil ceny elektromobilu Kona Electric, které vypadají víc než dobře!
foto: Hyundai

Hyundai v Norsku otevřel rezervace na nový elektromobil Kona Electric a setkal se s obrovskou odezvou. O rezervaci projevilo zájem 20 000 zákazníků.

Problém je, že pro Norsko je na letošek vyčleněno pouze asi 2500 kusů. Rezervace byly proto opět promptně uzavřeny. První auta by měla k zákazníkům dorazit v červenci.

Cena elektromobilu Hyundai Kona Electric v Norsku je pro 39kWh verzi (dojezd 300 km WLTP) stanovena na v přepočtu asi 850 000 Kč a pro 64kWh verzi (dojezd 470 km WLTP) na 930 000 Kč.

Nesmíme ale zapomenout, že elektromobily jsou v Norsku zvýhodněny mimo jiné daňovými odpustky. Hyundai Kona Electric i tak vypadá na opravdový hit letošního roku.

Hyundai tím po Hyundai Ioniq Electric opět potvrzuje, že má ambice stát se lídrem elektromobility. Za velmi příznivou cenu nabídne velmi konkurenceschopné elektrické auto.

Hyundai Kona Electric ve verzi s 39,2kWh baterií nabídne výkon 99 kW (395 Nm), zrychlení 0-100 km/h za 9,3 sekundy a max. rychlost 167 km/h. Verze s větší 64kWh baterií bude mít výkon 150 kW a zrychlení 7,6 sekundy. Obě verze nabídnou 7,2kW palubní nabíječku a CCS rychlonabíjení až 100 kW.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tohle se povedlo. Konu bych si klidně i pořídil. Za dobré peníze hodně muziky. Dojezd 470km na plnou baterii je taky velká paráda !! :)

Obrázek uživatele spetak

Tak na ten dojezd zapomeň, Patriku .....

---

Už jen EV, najeto 110 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kona cena -409 990 Kč, chceš Elektro ? přidej 100% :-))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To si nemyslím, že to bude taková raketa, oni ty auta maj v celku levný, když si vezmete, že jinde se platí o cca 50% víc za značku a tady nabídnou to samé a ještě něco přidaj a je to levnější...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neboj, nebude to drahý, očesaný model s menší baterkou se vejde pod milion :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jde vidět, že hyundai opravdu chce být špičkou co se týče elektromobilů. Nedávno jsem četl článek o Hyundai Tuscon a teď tohle. Hlavně se mi líbí i zmiňovaný výkon, na elektromobil opravdu pěkný. Také cena se mi nezdá nijak přemrštěná. Za mě velmi dobrá práce!

Pre provnanie
- Ioniq : 730.000,- CZK cena v Norsku pre to co je v CZ ako "Ultimate"
- Kona (64 kWh) : 850.000,- CZK v Norsku pre "basic" (cokolvek to znamnena, lebo pre Ioniq to je v Norsku takmer plna vybava)

TM3 basic je na norske pomery "len" o 40.000,- CZK drahsiwe ako Kona

Pozn.: EV su v Norsku oslobodene od DPH, aj preto ten rozdiel ceny.

Edit: opravena referencia - cena pre 39kWh verciu Kona electric este zverejnena nie je.

---

Ioniq EV, Solar, FVE

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Omg, 'opravdový hit tohoto roku'. Jasně, asi tak jako byla Ampera-e opravdovým hitem loňska...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

já čekám na český ceník, protože to bude podle mě pecka i u nás, designově se jim to povedlo a dojezd 470km na plnou baterku není vůbec zlý

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

O 470km můžete jenom snít budete rádi když to dá 300 km.
BTW má to chlazení baterie ? jestli ne tak to ani nemá smysl kupovat.

470km je dojazd pre 64kWh bateriu; 300km je dojazd pre 39 kWh bateriu.

Mimochodom EPA dojazd pre Ioniq je 198km, pricom ten je pravdivy aj v zimnom obdobi pri uplne normalnej jazde mimo dialnic. Pri jazde aj po dialniciach je to aj v zime 175-185 km.

Dojazdom Hyundai-a sa da dost verit.

A tepelny manazment to ma.

---

Ioniq EV, Solar, FVE

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

K čemu o ale je, když budou vyrábět desítky kusů denně :(

Kto Konu chce a objedná si, ten sa dočká a myslím si, že v čase kratšom ako rok.
Tak ako som sa ja dočkal Ioniq-a ( z 9 mesiacov to bolo nakoniec za 6 mesiacov).

Nižšie v tejto diskusii som napísal aj porovnanie prečo si to myslím - extrapolacia Nórskych čísel na naše krajiny.

---

Ioniq EV, Solar, FVE

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ano, Kona Electric bude mít aktivní tepelný management baterie.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Huyndai není Nissan a navíc to má Li-Pol baterie.

Obrázek uživatele Josef

Mohu se zeptat, co myslíte pod pojmem Li-Pol? Protože to nedává vůbec žádný smysl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak si to dejte do googlu.

Obrázek uživatele Josef

Já vím, co je Li-Pol. Smysl mi nedává ve spojení s auty. V autech žádné Li-Pol nejsou. Nebo pak jsou všude. Jediný rozdíl je v tom, že jsou to články typu pouch, pytlíky. Chemie je ovšem stejná, NCM, jediné rozdíly by snad mohly být v separátoru katody a anody a v samotné anodě (křemík/grafit).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Josefe, tohle asi nemyslíte vážně že? 2 roky se tady bavíme, že v autech jsou prakticky výhradně Li-Ion baterie. V Kia a Hyundai zvolili sice dražší, nicméně lepší Li-Pol baterie, které i při teplotě 40°C nabíjí bezproblémů příkonem 45 kW a mimo jiné nehoří. Rozdíly Li-ion a Li-pol jsou známé asi 20 let co se s nimi v běžném životě potkáváme.

Obrázek uživatele Josef

Aha, jasně. Tak jo. Tak mi dejte nějaký slavný odkaz, kde je napsáno, čím se to liší, mistře. Interní chemie těch článků je totiž naprosto shodná.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není potřeba se čílit, mrkněte na internet, je tam řada článků. Chápu, že tu malou neznalost budete svádět na chemii, ale o té to tak úplně není.

https : //notebook.cz/clanky/technologie/2011/Li-Pol-akumulatory

Obrázek uživatele Josef

Čílit? Zřejmě nevíte, co to znamená. Použití polymerového pojidla k ničemu zásadnímu nevede. Stále to jsou Li-Ion články. Ty články nejsou ani výkonnější, ani v ničem lepší, naopak jsou náchylnější k destrukci teplem a mechanické destrukci kvůli pytlíkovému provedení. To, co je napsané v článku už dávno neplatí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už to raději nechte být a nerozvádějte to.

Obrázek uživatele Josef

Proč? Já si myslím, že diskuze na toto téma je docela důležitá. Vy si možná myslíte, že rozdíl mezi Li-ion články s polymerovým nebo tekutým elektrolytem je velký, ale já si to nemyslím a i samotný název Li-Pol mi přijde velmi zavádějící, protože to prostě nedává smysl.

Rozdiel medzi Li-Ion a Li-Pol podla Wiki (ceskej) vyzera byt trochu vacsi. Rozumiem, ze podstata rozdielu je v elektrolite.

Aj ked rad by som videl niekde presnejsie porovnanie ako len z tohto:

Li-Pol: https://cs.wikipedia.org/wiki/Lithium-polymerov%C3%BD_akumul%C3%A1tor

Li-Ion: https://cs.wikipedia.org/wiki/Lithium-iontov%C3%BD_akumul%C3%A1tor

---

Ioniq EV, Solar, FVE

2.5k pro norsko tento ROK? To tesla vyrobi v podobe TM3 za 3 dny. Hlavne ze vsude kazdej bambula zvatle jak TM3 nezvlada vyrobu. To ze Kona se vyrobi v poctu 1kus/tyden nikoho nezajima :) Aspon ma Musk recept pro priste, nedavat velke odhady, drzet hubu a vyrabet 1kus/tyden, pak na tebe nebude nikdo nadavat :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A kolik tech TM3 je letos urcenych pro Norsko?

Nevim, proc? To je dulezite? Nebo se ti zda ze vyrabet pro US je snazsi nez pro Norsko? :)Nebo snad bydlis v Norsku? :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže on držet hubu neumí a už z něj brzo vypadne, že 10 tisíc týdně bude co nevidět :) Tady se ukazuje, že zavedení výrobci nechtějí EV vyrábět a Kona se bude vyrábět v polovičním množstvi co Ioniq, na ČR připadne odhadem 100 ks na rok.

Skor to vyzera, ze Kona sa bude vyrabat v takom pocte ako Ioniq - vo Februari v Norsku bolo zaevidovanych 207 Ioniq-ov, co je na rocnej urovni okolo 2500.

Takze Ti, co ho naozaj budu chciet, sa ho dockaju aj u nas (snad).

https://pushevs.com/2018/02/28/top-6-electric-cars-in-norway-february/

Mimochodom - zaujimve info na tej linke je v popise pod Grafom k eGolfu: Nova baterkaren Samsungu v Madarsku zacne vyrabat tento rok "... the 50 Ah PHEV2 battery cells that Samsung SDI will start producing this year in its Hungarian plant."

---

Ioniq EV, Solar, FVE

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to pěkný auto, tak se ani nedivím, že je o něj zájem. Hyundai celkem valí, a řekl bych, že má naše škoda opravdu silného soupeře.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vyrobce spalovaku se rozhodl vyprdnout par EV-aby se vlk regulator nazral, v Norsku maji kvoty na spalovaky a cmoudometi jsou prinuceni nejake to EV vyrobit.. proc myslite, ze u nas zadne Kona EV ani nechystaji? a zaryty vyrobce rakovinometu VW Skoda je podle vas ceska firma?

Obrázek uživatele Josef

OffTopic: Neví tady někdo, jak je na tom Mitsu Outlander Plug-in se spolehlivostí? Ceny v Německu už pomalu padají na velmi přijatelných 350–400 tisíc...

Také jsem o něm uvažoval, ale baterka už nebude nic moc. Takže to pak postrádá smysl. Uvažoval jsem proto raději o novém, ale pak jsem si řekl, proč mít v autě spalovák i elektřinu, to je přeci více možných poruch a výměny olejů atd. v jednoduchosti je síla a proto mám již dva EV. Rozhodně se podívejte na netu kolik kapacity mají baterie a před případnou koupí si ověřte baterii přes OBDII.

Obrázek uživatele Josef

Já jsem právě koukal a zdá se, že většinou mají baterie stále kolem 90 %. Což není vůbec špatné. Navíc kusy s velkými nájezdy obvykle jezdily čistě na benzín a baterii skoro vůbec nepoužívaly. Dvě EV bych samozřejmě chtěl, jenže druhé EV musí být EV schopné jezdit pohodlně s dětmi i delší trasy a z toho mi vychází reálně tak rozumně ojetá Tesla, jenže to je stále milion...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já myslím že dobrý, mají tak kusy s nájezdem běžně 200 tis. Km což se u čistého EV tak často nevidí, kromě aut pár nadšenců.
Defacto jsem neviděl I3 nebo Leafa e-golfa s nájezdem 200 tis k prodeji. Asi protože by byl už v křemíkovým nebi ...

Když potřebujete 4x4 a větší auto, tak dobrý ,ale když se nenabíjí extra často, tak má docela velkou spotřebu.

Dá se říct že průměr uživatelů na sprintmotoru je srovnatelný se spotřebou full hybridů

Obrázek uživatele Radovan

"Defacto jsem neviděl I3 nebo Leafa e-golfa s nájezdem 200 tis k prodeji. Asi protože by byl už v křemíkovým nebi ..." - jestli to spíše nebude tím, že si to pořizují obyčejní lidé s nájezdem 15-20 tisíc ročně, takže Leaf s +-6 lety výroby má dnes nájezd 90-120 tisíc. Pokud by ho měla firma a nalítala s ním alespoň oněch 150 km denně na jedno nabití, tak při 250 pracovních dnech máme 37,5 tisíc ročně, které se ovšem teprve dnes budou přehupovat přes 200 tisíc. A musela by to být firma, která ho koupila mezi prvnímu v roce 2012, kdy se ještě nevychytaly všechny mouchy. BMW i3 je ještě mladší. Do křemíkového nebe mají daleko.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

máte pravdu, otázka je proč si elektromobily kupují lidé s tak malým ročním nájezdem. Přitom na elektromobilu je super , že má nízké provozní náklady a tak je přeci předurčen vyšším nájezdům.

Občas jsou v inzerátech vidět "trojčata" stáří 5-6 let a najeto 12 tis. Km. To najdede moje máma v důchodu za rok.

Nicméně se asi shodnem , že nic kromě tesly pravděpodobně nepřežije metu 200 tis. Km

Dufam, ze sa mylite, a ze ten moj Ioniq do tych 200 tis. km vydrzi denne 170 km jazdy.

A potom manzelkine jazdy "okolo komina" s rocnym najazdom okolo 7 tis. km.

---

Ioniq EV, Solar, FVE

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky to všem přeju aby to vydrželo. Předpokládám,ale že jako majitel fungl nového auta to nebudete riskovat a rok dva před koncem záruky to dobře prodáte.

Obrázek uživatele Josef

To se neshodnem. i3 v USA už mají často nalítáno kolem 100000 mil (160000 km) a degradace je zatím kolem 5 %. Ty baterie netrpí ani tak na nájezd, jako se spíš teď zdá na věk a teplotu i přes aktivní management.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uvidíme časem jak bude přibývat nájezd zatím jsem na mobile našel nejvyšší cca 80 tis. Km. Větší nájezd až 170 tis. mají jen hybridní verze. I trojek

Obrázek uživatele Josef

Já mluvím o USA, kde i BEVka mají obrovské nájezdy. Často s tím taxikaří.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za rok vám dam vědět,o kolik klesla baterka na Leafu2....zatím za 3 týdny najeto 5500 km. Už teď se trosku bojím, že bude malicko problém diky teplotnimu managmentu baterie...v 30° při malicko svizne jízdě teplota baterie kousek pred cervenym

Obrázek uživatele Josef

No mě by právě těch 30 elektrických km u druhého auta úplně stačilo. i3 manželka do práce, ta to má každý den zhruba 70–80 km celkově. A já holky do školky a ze školky a občas nakoupit. A občas s tím autem i delší cestu na dovolenou nebo různě. Ale to jen fakt občas.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A o tom to je.na to je to auto super

Nevýhoda je právě že když s tím pojedete na dovolenou do chorvatska, tak pojedete za 7 litrů s lehkou nohou za 10 normálně.

Zvažuju koupit KIA NIRO plug-in tak to jede i vybitou baterkou za 4,5 litru , ale jsou docela drahé a jak psal dole kolega Outlander jako jede z mála , snad jediný plug-in má chedemo

Obrázek uživatele Josef

Vzhledem k tomu, že na dovolenou jezdím jednou ročně, mi 10 litrů na sto benzínu nevadí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas aspoň by jste byl nucen pilně dobíjet, ta KIA jezdí tak levně že by jeden až tom dobíjení občas polevil :-)

Obrázek uživatele Josef

Hlavně mám pocit, že ta Kia je uvnitř menší, ne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavně KUFR u plug-in hybrida vůbec je o 100 litrů menší.
cca 350l a hlavně není 4x4

Co se týká osádky tak v tom nebude velkej rozdíl

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Má taky chademo, takže teoreticky stačí velmi krátká přestávka každých 50km a jedete téměř pouze na elektřinu.

LOL. Kratka prestavka kazdych 50km:) To uz je rychlejsi jet na kole ne?:) Ty nabijecky taky nejsou na kazdym kroku takze v realu spis pojedes tak 30km, pak 20km k nabijecce a z5 a hura na dalsich 30km :) Usetris 30kc za benal a vyhodis 1000kc za promrhany cas! A TO SE VYPLATÍ! To si umi spocitat kazdy spravny cech!

Obrázek uživatele Radovan

50 km po dálnici ani náhodou. Jezdil jsem s tím jako elektromobilista pár hodin, myslím před 2 lety. Po městě to opravdu 50 km na elektřinu najede, osobně ověřeno. Jinak to žere jako kráva, protože je tam stejné ústrojí, jako mají Mitsubishi iMiev (alias Peugeot Ion/Citroen C Zero). A těm dálnice vůbec nesvědčí, klidně mají dojezd ze 150 papírových km poloviční. A baterka je v Outlanderu PHEV oproti trojčatům jen poloviční, 8 kWh. Ale má to taky rychlonabíjení CHAdeMO, takže pokud jezdíte po městě a poblíž je rychlonabíječka, klidně jezdíte stále elektricky.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Alien5

OFF : https://www.svethardware.cz/obnovitelne-zdroje-na-vzestupu-emise-co2-vsak-rostou/46758

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Obrázek uživatele Joe

OFF: citace: Volkswagen, Daimler a BMW objednaly výzkum, v jehož rámci vědci v roce 2014 nechali deset opic ve vzduchotěsných komorách čtyři hodiny dýchat zplodiny z naftového vozu. Cílem bylo zjistit vliv těchto exhalací na plicní tkáně.

Zdroj:
https://ekonomika.idnes.cz/volkswagen-emise-diesel-pokusy-zvirata-opice-zplodiny-pgy-/eko-zahranicni.aspx?c=A180605_133639_eko-zahranicni_mato

PS: Nejsem teda žádnej aktivista, ale tohle ...???

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Obrázek uživatele Kuk

A dokonce to zkoušeli i na lidech! Ale radši v Americe než v Německu.
Není to poprvé co německá firma vystavuje lidi jedovatému plynu…

German shock at car exhaust tests on humans and monkeys
http://www.bbc.com/news/world-europe-42858668

VW condemned for testing diesel fumes on humans and monkeys
Experiments involved monkeys and humans breathing in exhaust fumes for hours at a time
https://www.theguardian.com/business/2018/jan/29/vw-condemned-for-testing-diesel-fumes-on-humans-and-monkeys
https://www.npr.org/sections/thetwo-way/2018/01/29/581586906/german-carmakers-test-emissions-on-humans-and-monkeys

Japonci pro změnu v rámci "vědeckého výzkumu" pozabíjeli 122 těhotnejch plejtváků!
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-44307396

Osa Berlín-Řím stále řádí.

Putin nechce zůstat pozadu tak sestřeluje dopravní letadla a testuje nervový látky hromadného zabíjení v zahraničí.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak tak, Volkswagen, Daimler a BMW jsou obecně GERMÁNSKÝ PŘEBORNÍCI ELEKTRO NATAHOVÁGN ;))

hybrid.cz/bmw-40-let-elektromobilu-ktere-jste-si-nemohli-koupit

ekonomika.idnes.cz/sef-volkswagenu-winterkorn-si-chce-nizsi-mzdu-fqd-/ekoakcie.aspx?c=A130208_144040_ekoakcie_fih

tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html

"nj kuci jí mají podpalcem ;))"

autoforum.cz/tmp/magazin/aa/Angela_Merkel_IAA_2013_01_503_0.jpg

Obrázek uživatele Kuk

Mohli jsem vyrobit 10ti tisíce, co 10ti rovnou statisíce IONIQů a KON, ale my jsem řekli NE! Žádný takový! Nebudem jich tolik vyrábět a už vůbec nebudem stavět žádnou baterkárnu, aby jsem to vůbec stihli zásobit. Takový my jsme lídři elektromobilty u nás v Hjůndaji. Máme sice největší továrnu na světě, ale todle už fakt nezmáknem.
V emerice už jsme dokonce letos dodali 151 elektroaut a jsem na žebříčku předposlední za takovejma žabařema jako je Honda.
Konečně máme něco co lidé chtějí, ale mi jim to nedáme.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zkuste poradit hyundai odkud by měli vzít všechny ty kovy na desetitisíce baterek.

Obrázek uživatele Josef

Už dneska se těží dost kovů na zhruba 5 milionů EV ročně při započtení kovů pro další využití.

Obrázek uživatele Kuk

Chudáci, automobilka jak kráva co investuje bambiliony do novejch modelů na který pak ani nemá suroviny a místo toho dělá kusovky. Slušná banda amatérů. :)))

Kdo to tady vyhrožoval, že kdyby dinosaři chtěli tak z fleku taky vyroběj baterkáče a zhltěj tím trh?
Koukám, že se jim to nějak ne a nedaří. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1* jéa hnůjdaj :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když Tesla Model X budí respekt

fdrive.cz/clanky/kdyz-tesla-model-x-budi-respekt-2402

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Automobilové odvětví patří jasně k nejvíc zmagořeným ohledně prodejní ceny svých výrobků, už i arabské tržiště se zdá efektivnějším systémem.

Před měsícem jsem se dozvěděl, že luxusní automobilky jako Audi a BMW prodávají svá nová auta největším firemním odběratelům i s 50% slevou.
A teď tihle Hyundaiští trapasáci uctívající jako nejvyšší božstvo přidělování prodejních kvót pochybnými manažary Vošického typu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale ted už popírám co jsem popřel a potvrzuji páč sem prozřel ;)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

???


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?