Elektromobil Honda e ve finální podobě: dojezd až 220 km

Ve stejný den, jako se světu představil elektromobil Porsche Taycan, se Honda rozhodla ukázat model Honda e. Náhoda?

Všimněte si chybějících postranních zrcátek, které nahrazují kamery.
foto: Honda

Oficiálně se elektromobil Honda e světu představí na autosalonu ve Frankfurtu už za pár dní. Ale Honda jako by ve vzduchu vycítila jakousi magickou příležitost a rozhodla se a odhalit finální verzi v předstihu.

Podobně jako dnes představený Taycan, ani Honda e nepřináší žádná zásadní překvapení. Vypadá totiž přesně tak, jak ho Honda už delší dobu ukazuje. Old-schoolový vzhled upomínající s 70. letům minulého století se v modelu Honda e mísí s nejnovější technologií elektrického pohonu.

Auto je vybaveno baterií o kapacitě 35,5 kWh, se kterou ujede až 220 km. Na výběr bude ze dvou výkonových variant, a to 100 kW nebo 113 kW.

Zrychlení 0-100 km/h zvládne elektromobil Honda e během 8 sekund. Když uvnitř řeknete „OK Honda“, aktivujete Osobního asistenta Honda. Samozřejmě bude k dispozici aplikace, v tomto případě My Honda+.

Skrze ní bude možné auto odemknout s pomocí „digitálního klíče“, podobně jako u Tesla Model 3. Tomuhle modelu ale Honda určitě konkurovat nechce.

Půjde proti menším městským elektromobilům jako jsou „trojčata“ koncernu VW (Škoda e-Citigo iV, Seat Mii a Volkswagen e-Up!), případně nový smart EQ fortwo/forfour.

83 Comments on “Elektromobil Honda e ve finální podobě: dojezd až 220 km”

  1. Už mi to přijde jako fakt trapný že furt někdo píše
    Už mi to přijde jako fakt trapný že furt někdo píše celkovou a někdo zas využitelnou kapacitu baterie. Přijde mi teď nejspolehlivější WLTP. Od toho už se člověk trochu znalý odpíchne. Tohle bude mít využitelnou cca 31-32kwh. tomu odpovídá WLTP 220. Podobě jako e-golf. Celková 35,8 kwh využitelná 32 kwh a WLTP 233. Oproti golfu stejný výkon, asi bude lehčí, ale horší aerodynamika.

    1. To jak, ked niekto napíše údaj o dojazde bez toho aby bolo
      To jak, ked niekto napíše údaj o dojazde bez toho aby bolo jasné podla akej metodiky. Potom sa možeme dohadovať. Tento údaj v spojení s kapacitou baterky ( o ktorej nevieme, či je to celková alebo využitelná) je asi tak k h…u

  2. No důležitý bude kolik ve finále za to? Protože jestli se
    No důležitý bude kolik ve finále za to? Protože jestli se budou s těmito parametry (zejména kapacitou baterie) držet loňského návrhu ceny kdy v článku na nějž je link pod obrázkem kde se spekuluje o 30k EUR, ale třeba EV databáze stále počítá s cenou 35k EUR, což by v konkurenci e-Corsy, P 208, a i ID.3 bylo (nechci napsat neprodejné) řekněme konkurence neschopné.

                1. Ano, už jsem to tu psal, že mají i uvedenu přesnou cenu
                  Ano, už jsem to tu psal, že mají i uvedenu přesnou cenu 22tis. a nějaké drobné. Zahlédl jsem to asi před měsícem na nějakém konfigurátoru (si norském).

                2. Mají to řadu měsíců na ev-database.org na chlup cena
                  Mají to řadu měsíců na ev-database.org na chlup cena stejné s novým eUP. Mimochodem Vison tam má cenu 40 tis. EUR, tedy žádná cena Octávka diesel, dělají si z lidí srandu.

                3. Ještě se asi 2x vyspíme a budeme mít jasno 😉
                  Ještě se asi 2x vyspíme a budeme mít jasno 😉

                4. To já spím každou noc, takže to mám do autosalonu 7x 😀
                  To já spím každou noc, takže to mám do autosalonu 7x 😀

                5. 10.9. to je pro novináře, to je ten správný termín 🙂
                  10.9. to je pro novináře, to je ten správný termín 🙂

        1. Co to mrmláte člověče… 🙂 jakej Tesla Killer?
          Co to mrmláte člověče… 🙂 jakej Tesla Killer? Koncernová trojčata se z žádného, ale absolutně žádného pohledu nemohou nějak přirovnávat k TESLE. Tam není jediný parametr, který by šlo porovnávat.
          Nemluvě o tom, že i kdyby koncern příští rok vyvezl 100% produkce do Norska, tak vše dohromady bude méně než polovina jen letos prodaných Tesel.
          Vůbec bych se nedivil, kdyby si CitiGo (respektive VW trojčata) v Norsku kupovali majitelé Tesel jako druhé auto, případně auto pro děti.

      1. To právě záleží na tom, kolik Honda nasadí cenovku. Ona
        To právě záleží na tom, kolik Honda nasadí cenovku. Ona totiž Honda bude řádově lépe vybavená. A e-CitiGo (či e-UP + e-Mii) verze které jsou plánovány (stále ještě nepotvrzená cena) za cca 420 000,- Kč budou holokrabice. Jakmile tam budete chtít třeba vyhřívání sedaček (což je na krátké trasy u EV mnohem lepší než celokabinové topení), tak cenovka hned poskočí o 50k,- Kč nahoru (ne-li o víc). Takže pokud si budete chtít koupit některé z trojčat v podobné výbavě jako je Honda Urban (což třeba v nabíjení ani taková verze nebude, koncernová trojčata jsou bez debat všechna omezena na 40kW DC), tak se klidně dostanete a cenovku 600 000,- Kč a kdyby Honda stála třeba 24k EUR, tak už bych asi raději bral Hondu.
        Ale za 30k EUR bude těžko prodejná.

    1. Já právě myslím, že Honda začala propagovat reálný
      Já právě myslím, že Honda začala propagovat reálný (odzkoušený) nájezd, a naopak odhady některých jiných producentů jsou trochu přehnané, respektive dosažitelné jen za ideálních podmínek.
      V podstatě to málo není, když já mám se svými 40 kWh WLTP 300km, a běžným provozem v létě ujedu tak 280, a těch 300 jsem dokázal (dokonce mírně překonal na 313 km) jen naprosto ideálním experimentálním výletem – sám, bez klimy v rovinatém terénu rychlostí mezi 80 až 90 km/h. Cokoliv z toho poruším (jede nás víc, rychleji, pustím klimu nebo topení) tak jdu okamžitě o 20km dojezdu dolu. Takže si myslím, že v zimě mi to i se 40kWh baterií dá 250km a budu rád.
      Takže pokud Honda reálně docílí 220km, tak to 35,5 kWh přesně odpovídá.
      Stejně jako se odhaduje dojezd u koncernových trojčat. Tam má být baterie 36,6 kWh, a dojezd WLTP max 250, takže reálně taky bude těch 220.

        1. To bude ten Číňan, JAC něco. Zrovna dnes jsem koukal na
          To bude ten Číňan, JAC něco. Zrovna dnes jsem koukal na test od Elektrodad a tam říkal, že těch 40 zřejmě není využitelná kapacita. To auto mi přišlo už dost zastaralé…

          Pak jsem ještě koukl na jeho test i3 a to bylo jiné nadšení 🙂

          1. Mate odkaz na test? Do cinana bych jeste asi nechodil. I3 je
            Mate odkaz na test? Do cinana bych jeste asi nechodil. I3 je do mesta a okoli pekna jen jsem slysel ze se sype a drahy servis, ale pokud se jde do nove OK. Ja mel Japonce i miev 3 roky a nevim co to je zavada. V servisu “ tak za rok naschle“

            1. Je to na YouTube, kanál Elektrodad. Do Číňana bych nešel
              Je to na YouTube, kanál Elektrodad. Do Číňana bych nešel a už vůbec ne do tohoto a za cenu co se bude nabízet třeba P208 nebo Corsa. To nemůže konkurovat.

              O i3 jsem začal přemýšlet jako o druhém autě víceméně při ženu. O nějaké poruchovost jsem neslyšel. Ono je čas, uvidí se co a jak…

                1. Bývalá anglická automobilka.
                  Bývalá anglická automobilka.

                2. Spíš bych napsal značka bývalé anglické automobilky.
                  Spíš bych napsal značka bývalé anglické automobilky.

                3. To bude presnejšie. Z anglického v tom zostalo len to logo.
                  To bude presnejšie. Z anglického v tom zostalo len to logo.

                4. Nicméně, vybavení asistenty toho auta je výborné, vůbec
                  Nicméně, vybavení asistenty toho auta je výborné, vůbec nevypadá špatně a vedle toho je JAC IEV7S jako chudý příbuzný s vyšší cenou.

              1. Vždyť taky na základě recenze Electro DAD se již začali
                Vždyť taky na základě recenze Electro DAD se již začali dít změny. Změní se délka periody servisních kontrol, vyjednává se s výrobcem o prodloužení záruky (na jak se zdá zaváděný trend 8 let, nebo 160 000km), a ani cena po novém roce nebude stejná.
                První vlaštovkou budiž cenovka, která bude na e-Salonu 2019. Tam již bude JAC za 760 000,- Kč (prozatím jako promoakce se slevovým kódem FF2019).

                1. No jo, ale to je podle mě pořád málo… to auto, co jsem
                  No jo, ale to je podle mě pořád málo… to auto, co jsem mohl vidět, je zoufale nemoderní, v interiéru zastaralé, nemá pořádnou výbavu (asistenty), žádnou konektivitu (mobilní aplikaci, kde si mohu kouknout jak je nabito, předtopit/předklimatizovat si to), slabou dynamiku a maximálku na hranici dálniční rychlosti, prakticky bez servisu a zázemí, atd, atd… přitom za to chtějí tolik, co za P208 nebo Corsu, což jsou auta s lepším dojezdem, moderní a velikostí +- stejná.

                  Tomu autu by náležela cena tak 600-650 tisíc max. I to je hodně, ale bohužel je to realita ve světě EV. Tak uvidíme co vymyslé, ale takto, si myslím, není šance na nějaké výraznější prodeje.

                  Chystám se na eSalon, tak jestli tam bude, schválně se podívám naživo. Přeci jenom, pohled na živo je nejlepší, tak možná koriguji některé názory 🙂

                2. Bohužel máte ve spoustě věcí pravdu, aktuální stav je
                  Bohužel máte ve spoustě věcí pravdu, aktuální stav je neuspokojivý. Třeba tu aplikaci to má (umí), ale zatím jen čínskou, a zatím není vůle tomu naprogramovat nějakou ANG (nebo nedej bože českou). Servis by taky neměl být problém – JAC je v podstatě vyráběn koncernem VW, takže až se tu začne prodávat pod značkou SEAT, tak je budou opravovat defakto všechny autorizované servisy koncernu.
                  A Corsa, ID3, ani Peugeot 208 nemají (sice o chlup) ale ani jedno nemá větší dojezd.

                3. No vsadím se, že auto s baterkou 50 kWh bude mít delší
                  No vsadím se, že auto s baterkou 50 kWh bude mít delší dojezd než auto s 40 kWh baterkou. Zvlášť, když jsou obě +- stejně velká. Samozřejmě, se stejným řidičem a za stejných podmínek. Neříkejte mi, že Číňan zkonstruoval nějaký zázračný a úsporný pohon.

                4. No uvádějí u Corsy dojezd WLTP 330 km, a JAC má to samé.
                  No uvádějí u Corsy dojezd WLTP 330 km, a JAC má to samé. U JACka je to nereálné – můj osobní rekord (v EKO režimu, sám, bez klimy, po rovině a průměrně 80km/h) jsem se dostal na 313km, a to bylo ze 100% na 3% baterie.
                  Takže uvidíme jak moc bude u CORSY WLTP 330 reálné.

                  Jinak matematické logice Vašeho příspěvku plně rozumím. Ona ta 50 kWh baterie bude nabízet určitě veliký komfort v rozmanitosti výbavy. Např je možné, že těch 300 překoná NORMAL modu a třeba i dálniční rychlostí.

                5. U Corsy uvádějí WLTP 330 km a u JAC NEDC 300 km. Takže
                  U Corsy uvádějí WLTP 330 km a u JAC NEDC 300 km. Takže pokud ten JAC i podle staré a nereálné metodiky ujede míně než Corsa dle WLTP (co už je realitě blíž), tak skutečný rozdíl dojezd bude podstatně větší než těch 30 km, nemyslíte?

                  Pokud jste s tím dojel 313 km, vychází mi spotřeba kolem 12 kWh/100 km. A to jste jel opravdu extrémně úsporně. Pokud byste jel stejným stylem s Corsou, nevidím důvod, abyste nejel se stejnou spotřebou a pak by dojezd činil ke 400 km!

                  Ostatně, jet za 12 není nijak obtížné ani třeba s i3, co jsem tak četl zkušenosti. A to je aerodynbamická krabice. Takže, žádný zázrak to opravdu není, standardní výsledek.

                  takže myslím, že ta Corsa bude mít dojezd min. o čtvrtinu vyšší než ten JAC.

                6. No jen pro formu, dojezd 330km WLTP (P208/corsa) mi prijde o
                  No jen pro formu, dojezd 330km WLTP (P208/corsa) mi prijde o dost vice nez odhadem 240-250 km WLTP u JACka ( ten ma 300km NEDC, a prepocet na WLTP vychazi povetsinou tak, ze WLTP = NEDC * 0,8 )

                7. Samozřejmě… je nesmysl, aby moderní auto s baterkou o 25%
                  Samozřejmě… je nesmysl, aby moderní auto s baterkou o 25% větší, mělo nižší dojezd než ten Číňan… při cca. stejné velikosti těch aut.

              1. No to bych ale mohl k ZhiDO 18kWh, mohl přece připočítat
                No to bych ale mohl k ZhiDO 18kWh, mohl přece připočítat jen 8kWh Iona, protože těch druhých 8 kWh je sousedovo. 😀
                Ne jak jsem psal všem výše, mluvil jsem o zkušebním provozu JAC iV7S – http://jacauto.cz/showroom/iev7s.html
                Přece jen Ion dříve či později (spíš už dříve) půjde do věčných lovišť, a tak oťukávám různé nástupce.

                Budete 21.9. v Boskovicích? Budu tam s tím, možná i s oběma.

                1. Jako skvělá náhrada za Iona mi přijde i3 s alespoň tou
                  Jako skvělá náhrada za Iona mi přijde i3 s alespoň tou prostřední baterkou kolem 28 kWh. Oproti JAC je to moderní auto, prostorné a praktické, s dynamikou už na úrovni. Akorát teď přemýšlím, že možná bude překážkou jenom 4-místné uspořádání…

                2. No BMW I3 jsem si zkusil jen první verzi (nemohu tedy soudit
                  No BMW I3 jsem si zkusil jen první verzi (nemohu tedy soudit tu novou) kde pravda už není to co jsem vyhodnotil jako největší slabinu. Kámen úrazu tkvěl v tom „prodlužovači dojezdu“. Byl to prvek BMW i3 který vyžadoval údržbu spalováku, to je prostě komplikace se kterou se nechci potýkat, proto jsem také vyřadil z výběru i všechny PHEV. Jo a taky jsem si nemohl zvyknout na ty zadní dveře – respektive na nutnost otevřít přední, aby šli otevřít zadní – ale to by se dalo skousnout, časem bych si zvykl.

                  Zatím mám favorita Siona od Sono Motors, kterému šlape na paty ZOE, ale protože kupovat budeme nejdřív příští rok, a možná až 2021, tak se může na trhu objevit vhodnější auto.

                3. Můj názor je stejný, pokud i3 tak rozhodně bez
                  Můj názor je stejný, pokud i3 tak rozhodně bez prodlužovače dojezdu REX. To je lepší si připlatit alespoň za tu prostřední baterku 94Ah (29 kWh), se kterou to dojede v pohodě 200 km. Taková i3 se sežene kolem 600 tis (DE) a to ještě bude mít i placený servis do 5 let věku 🙂

                  Ale pokud chcete nové auto, tak to je, bohužel, přes milion. Taky nejdu kupovat teď, možná na jaře a to se ještě uvidí jaká bude situace…

                4. Přesně, teď se trh rozvíjí tak rychle, že nelze ani
                  Přesně, teď se trh rozvíjí tak rychle, že nelze ani odhadnout natož s určitým stupněm jistoty říci, co si člověk bude chtít koupit za rok touto dobou.

                1. JACka nevlastním vůbec – toho si jen půjčuji.
                  A z

                  JACka nevlastním vůbec – toho si jen půjčuji.
                  A z doslovného výkladu práva nevlastníme ani to Zhi-Do, protože je na splátky, a do poslední splátky jej vlastní E-way.
                  A v podstatě nevlastním ani toho Iona, protože je napsaný na toho souseda.
                  Takže z právního hlediska nevlastním ani jedno z aut, ale používám všechny tři.

                2. Vaše vyjádření „já mám se svými 40 kWh“, bylo
                  Vaše vyjádření „já mám se svými 40 kWh“, bylo zavádějící, proto ty dotazy na Vás. Ať se správně rozhodnete 😉

                3. Jo tááák, tak správně jsem měl napsat „já využívám“
                  Jo tááák, tak správně jsem měl napsat „já využívám“ 40kWh…
                  A máte pravdu, protože terminologicky bych pak mohl napsat, že mám elektromotor o výkonu 750kW protože často jezdím tramvají. 🙂 a ani nevím jak výkonný motor mám v metru. 😀

              1. Pro mě je to jasná volba, ale samořejmě někdo to může
                Pro mě je to jasná volba, ale samořejmě někdo to může vidět jinak 🙂 Já jsem nikdy nelpěl na novém autě ze salonu a se zárukou, radši za stejný peníz podstatně lepší auto, i když ojeté. Jinak ale ty i3 většinou mají servis v ceně do 100 tisíc nebo do 5 let nebo jak to mají.

          1. Psal víckrát, a máte to téměř správně: ZhiDo model
            Psal víckrát, a máte to téměř správně: ZhiDo model D2S
            http://www.ZD-cars.cz a nejen manželce, též se s radostí někdy svezu. Je s tím hrozná prča – ještě mě neomrzelo sledovat v křižovatkách vyvalený oči řidičů spalováků, kteří vidí auto velikosti Smarta, ale čínské produkce v domění, že bude akcelerovat jako náklaďák a než tam daj dvojku, tak já tam mám 50 a (obrazně řečeno) mizím v prachu…

        2. Když ono na tom už není co vymýšlet. Elektropohon má
          Když ono na tom už není co vymýšlet. Elektropohon má vysokou účinnost a můžou tam moderníma součástkama dohnat max procento, dvě proti IONu.
          Pro snížení spotřeby a tím zvýšení dojezdů můžou ledatak kouzlit Cx, váhou a samotným odporem při jízdě (gumy, ložiska, pružiny v brzd. destičkách)

          1. časem půjdou spotřeby elektrik na polovinu. Vím že tomu
            časem půjdou spotřeby elektrik na polovinu. Vím že tomu asi nevěříte, ale podívejte se na spotřeby aut z 90 tých let. (po 90 letech vývoje) a nyní jsou na polovině.

            Jen to jen o pokroku a nových technologiích. Když Ioniq tak velké auto bere o 1/3 měně ,než Miev. Tak proč by malá Honda měla brát více?

            1. Jenže účinnost elektromotoru je odhadem nad 90%. Tak tam se
              Jenže účinnost elektromotoru je odhadem nad 90%. Tak tam se těžko už vykouzlí spotřeba o 1/2 menší.
              To že ioniq bere o 1/3 míň, tomu nevěřím. Možná tak při vyšších rychlostech, kde se projeví to, že ION nemá skoro žádnou aerodynamiku.
              Jestli je ion schopný jezdit za 13kWh /100km, tak pochybuju že by ioniq jezdil pod deset.

              Stačí se podívat na statistiky jaké auta za kolik jezdí. Vesměs je to podobné. Rozdíly ve skutečné spotřebě může dělat třeba i to, že nové auta mají tepelné čerpadla, takže se tam do souhrného průměru projeví zimní měsíce.

              Mě ion v reálu bere ze zásuvky něco okolo 18kW na sto. Je to se vším. Ztráty při dobíjení, topení.
              To je jediný důležitý údaj. Co ukazuje pal. PC je bezpředmětné.

                1. Já to začal měřit před zimou. Teď přes léto jsem to
                  Já to začal měřit před zimou. Teď přes léto jsem to nějak moc nesledoval.
                  A mám tu blbou cestu, kde je prostě vyšší spotřeba. Samej kopec za vesnicema, takže se pořád rozjíždět do kopce. Ani se spalovákem se mi nedaří dostat na tabulkové spotřeby, ale jak jedu někam dál, tak se na ně dostanu bez problému.

                2. Prévě že uživatelé ioniqů hlásí spotřebu kolem 12 a
                  Prévě že uživatelé ioniqů hlásí spotřebu kolem 12 a to je o hodně větší a težší auto. Pokud by opravdu výrobce chtěl udělat malé úsporné vozidlo postavené jako Ioniq tak by určitě s dnešní natož budoucí technologií nebyl problém udělat spotřeby hluboko pod 10.

        3. Mám by nebyl správný výraz – nevlastním jej, ale
          Mám by nebyl správný výraz – nevlastním jej, ale používám a mluvil jsem o JAC iV7S.
          Jinak též máme se sousedem napůl P-Iona ještě tu první verzi co měla též 16 kWh baterii, a i když MiEV byl (a je) lepší (lituji, že jsem tenkrát ten rozdíl neznal a z chamtivosti s dojmem, že jsou auta identická kupil Iona). Tak mohu potvrdit, že i po těch téměř devíti letech těch 100 též ujede.
          A ještě jsme si na splátky vzali jako druhé auto ZhiDo D2S (18kWh) které sice nezná nic jako rychlonabíjení (má prostě jen palubní nabíječku max 3,6 kW), takže je omezeno na jedno nabití za den (tedy noční nabíjení), ale zase ze svých 18ti kWh zvládne veškeré manželčiny denní potřeby, protože na ně ujede po městě (díky své velikosti) neuvěřitelných 250 km (samozřejmě max rychlost je 84km/h).

    1. Jo tak to si budeme muset několik let počkat na ojetiny.
      Jo tak to si budeme muset několik let počkat na ojetiny. Pokud dodrží tu cenu uvedenou v článku na nějž je odkaz pod obrázkem (tj. 30k EUR), tak to u nás vychází něco mírně přes půl milionu. Ale třeba na EV databázi stále visí předpokládaná cenovka 35k EUR, a to už je nepřiměřeně vysoko.

Napsat komentář