Elektromobil Coda Sedan jde do prodeje příští měsíc

Na autosalonu v Detroitu automobilka Coda Automotive ohlásila podrobnosti týkající se uvedení svého elektromobilu na trh. Konečně víme to hlavní, tj. parametry jako cena elektromobilu a dojezd.

Čím to, že elektromobil Coda Sedan tolik připomíná rané začátky čínských automobilek? Právě tam totiž auto původně vzniklo.
foto: Coda Automotive

Od února 2012 si zájemci budou moct objednat dvě verze elektromobilu Coda Sedan. Cena $39 900 dolarů je přiklepnuta verzi s dojezdem 240 km na jedno nabití.

Kromě té je však připravena ještě druhá verze s cenou $37 250 a dojezdem 200 km. Obě verze mohou být samozřejmě obdařeny federální dotací $7500, plus státními dotacemi, které v několika státech mohou dosahovat totožné částky.

Cena elektromobilu Coda Sedan tak může klesnout až ke $22 250, v přepočtu asi 445 000 Kč. To je hodně příjemné ocenění, vezmeme-li navíc v úvahu, že automobilka poskytuje na baterii záruku 10 let/160 000 km.

tisková zpráva

4 Comments on “Elektromobil Coda Sedan jde do prodeje příští měsíc”

  1. PERFORMANCE
    Vehicle Rangeup

    PERFORMANCE

    Vehicle Rangeup to 150 miles[1]
    Top Speed85 mph (Electronically Limited)
    Charge Time6 hours from 220V (30AMP EVSE)
    Occupancy5 passengers
    New Vehicle Warranty3 year/36,000 mile
    Powertrain Warranty5 year/60,000 mile
    Battery Warranty10 year/100,000 mile

    BATTERY

    Battery Chemistry Lithium iron phosphate (LiFePO4)
    Battery Configuration 728 cells (104s7p)
    Battery Energy 36 kWh
    Nominal Battery Voltage 333 V

    TECHNICAL

    Motor Power100 kW/134 hp (peak)
    Motor Torque300 nm/221 ft-lb
    TransmissionSingle speed gear reduction
    Drive Ratio6.54:1
    SuspensionFour-wheel independent with front MacPherson struts
    SteeringRack-and-pinion with electric power steering
    Climate ControlStandard air-conditioning system (A/C) and heating systems
    DC:DC Converter2.2 kW @13 V output
    Charger6.6 kW/240VAC input or 1.3 kW/110 VAC Input (back-up charging)
    Wheels17-inch 5-spoke wheels with 205/45/17 all-season tires
    SAFETYBrakesAnti-Lock Braking System (ABS)
    Vehicle HandlingElectronic Stability Control (ESC) with Traction Control
    Airbags6-airbag system (2 advanced front, 2 seat-mounted side, 2 side curtain)
    Seat Belts3-point, force limited and pre-tensioned (front seats only)
    Child Restraint SystemTwo rear outboard LATCH positions

    DIMENSIONS

    Wheelbase102.4 inches
    Legroom (front/rear)41.3 inches/30.3 inches
    Trunk Space14.1 cubic ft
    Passenger Space82 cubic ft
    Curb Weight3,670 lbs
    Track-Front58.2 inches
    Track-Rear58.3 inches
    Overall Length176.4 inches
    Overall Width67.2 inches
    Overall Height58.0 inches
    Headroom (front/rear)35.5 inches/31.7 inches
    Shoulder Room (front/rear)53.0 inches/52.4 inches

  2. Ono to bude tim, ze je to
    Ono to bude tim, ze je to „neznama“ automobilka, neco jako Tesla pred par lety. Firmy jako GM apod. uz ukazali, ze na to nemaji a kdyz omylem daji nejake casti volnost a ukaze se, ze to lze vedeni to utne a radej srotuje…

    Osobne verim, ze budoucnost je v 1 ci maximalne par malych ktere ukazou cestu. Ve stylu omylem se jim podari sehnat penize a rozjedou levnou vyrobu a pak budou muset zacit i velke firmy, bo uz bude videt „dokaze mala firma a velka ne?“. Sak to tesly bylo odborniku a sefu velkych automobilek alektromobil nelze…

    1. Ovšem taky je možné, že
      Ovšem taky je možné, že se mezitím podaří velkým automobilkám svými modely s reálným dojezdem 100km a astronomckou cenou, myšlenku elektromobilu natolik zdiskreditovat, že těm malým se už nepodaří sehnat na vývoj ani dolar. Podívejte se na diskuze v běžných médiích co si o elektromobilech myslí veřejnost. Tristní. Téměř nikdo totiž netuší, že s dnešní technologií jde postavit elektromobil s parametry o 100% lepšími než to, co prezentují mastodonti. Stále ještě je možné, že dnešní vlna elektromobilů skončí na šrotišti, jako ty od GM.

Napsat komentář