Na autosalonu v Detroitu automobilka Coda Automotive ohlásila podrobnosti týkající se uvedení svého elektromobilu na trh. Konečně víme to hlavní, tj. parametry jako cena elektromobilu a dojezd.
foto: Coda Automotive
Od února 2012 si zájemci budou moct objednat dvě verze elektromobilu Coda Sedan. Cena $39 900 dolarů je přiklepnuta verzi s dojezdem 240 km na jedno nabití.
Kromě té je však připravena ještě druhá verze s cenou $37 250 a dojezdem 200 km. Obě verze mohou být samozřejmě obdařeny federální dotací $7500, plus státními dotacemi, které v několika státech mohou dosahovat totožné částky.
Cena elektromobilu Coda Sedan tak může klesnout až ke $22 250, v přepočtu asi 445 000 Kč. To je hodně příjemné ocenění, vezmeme-li navíc v úvahu, že automobilka poskytuje na baterii záruku 10 let/160 000 km.
PERFORMANCE
Vehicle Rangeup
PERFORMANCE
Vehicle Rangeup to 150 miles[1]
Top Speed85 mph (Electronically Limited)
Charge Time6 hours from 220V (30AMP EVSE)
Occupancy5 passengers
New Vehicle Warranty3 year/36,000 mile
Powertrain Warranty5 year/60,000 mile
Battery Warranty10 year/100,000 mile
BATTERY
Battery Chemistry Lithium iron phosphate (LiFePO4)
Battery Configuration 728 cells (104s7p)
Battery Energy 36 kWh
Nominal Battery Voltage 333 V
TECHNICAL
Motor Power100 kW/134 hp (peak)
Motor Torque300 nm/221 ft-lb
TransmissionSingle speed gear reduction
Drive Ratio6.54:1
SuspensionFour-wheel independent with front MacPherson struts
SteeringRack-and-pinion with electric power steering
Climate ControlStandard air-conditioning system (A/C) and heating systems
DC:DC Converter2.2 kW @13 V output
Charger6.6 kW/240VAC input or 1.3 kW/110 VAC Input (back-up charging)
Wheels17-inch 5-spoke wheels with 205/45/17 all-season tires
SAFETYBrakesAnti-Lock Braking System (ABS)
Vehicle HandlingElectronic Stability Control (ESC) with Traction Control
Airbags6-airbag system (2 advanced front, 2 seat-mounted side, 2 side curtain)
Seat Belts3-point, force limited and pre-tensioned (front seats only)
Child Restraint SystemTwo rear outboard LATCH positions
DIMENSIONS
Wheelbase102.4 inches
Legroom (front/rear)41.3 inches/30.3 inches
Trunk Space14.1 cubic ft
Passenger Space82 cubic ft
Curb Weight3,670 lbs
Track-Front58.2 inches
Track-Rear58.3 inches
Overall Length176.4 inches
Overall Width67.2 inches
Overall Height58.0 inches
Headroom (front/rear)35.5 inches/31.7 inches
Shoulder Room (front/rear)53.0 inches/52.4 inches
Ono to bude tim, ze je to
Ono to bude tim, ze je to „neznama“ automobilka, neco jako Tesla pred par lety. Firmy jako GM apod. uz ukazali, ze na to nemaji a kdyz omylem daji nejake casti volnost a ukaze se, ze to lze vedeni to utne a radej srotuje…
Osobne verim, ze budoucnost je v 1 ci maximalne par malych ktere ukazou cestu. Ve stylu omylem se jim podari sehnat penize a rozjedou levnou vyrobu a pak budou muset zacit i velke firmy, bo uz bude videt „dokaze mala firma a velka ne?“. Sak to tesly bylo odborniku a sefu velkych automobilek alektromobil nelze…
Ovšem taky je možné, že
Ovšem taky je možné, že se mezitím podaří velkým automobilkám svými modely s reálným dojezdem 100km a astronomckou cenou, myšlenku elektromobilu natolik zdiskreditovat, že těm malým se už nepodaří sehnat na vývoj ani dolar. Podívejte se na diskuze v běžných médiích co si o elektromobilech myslí veřejnost. Tristní. Téměř nikdo totiž netuší, že s dnešní technologií jde postavit elektromobil s parametry o 100% lepšími než to, co prezentují mastodonti. Stále ještě je možné, že dnešní vlna elektromobilů skončí na šrotišti, jako ty od GM.
To vypadá velmi velmi
To vypadá velmi velmi zajímavě.
Že by konečně někdo pochopil. Že je lepší vyrobit normální auto a ne designovou studii budoucnosti.