Elektromobil Chevy Camaro eCOPO dá na frak i Tesle Model S P100D

Na veletrhu SEMA 2018 v Las Vegas představila automobilka GM skrze svou značku Chevrolet nový elektromobil eCOPO Camaro. Padesát let poté, co ukázala původní COPO Camaro.

Chevrolet eCOPO Camaro má 800V baterie – to je více než dvojnásobná voltáž, než jakou mají plug-in hybrid Chevrolet Volt nebo elektromobil Chevrolet Bolt.
foto: Chevrolet

Vše začalo navázáním spolupráce se společností Hancock and Lane Racing, která vzala klasickou fosilní verzi závodního speciálu Chevy Camaro COPO 2019 a začala přestavovat.

Vypadl osmiválec, který byl nahrazen speciálně postaveným elektromotorem BorgWarner HVH 250-150. Elektromotor přenáší sílu na zadní nápravu skrze závodní převodovku Turbo 400.

Chevrolet eCOPO Concept

Chevrolet eCOPO Concept
foto: Chevrolet

Energii získává elektromotor ze čtyř 200V modulů po 79 kg hmotnosti (kapacita není známa). Čtvrtmíli díky tomu umí Chevy Camaro eCOPO během devíti sekund. Pro srovnání, Tesla Model S P100D má rekordní čtvrtmíli za 10,63 sekundy. Russ O’Blenes, šéf výkonnostních vozů GM, k tomu řekl:

„Koncept eCOPO je především o tom kam se vydáme v budoucnosti v oblasti elektrifikace v oblasti vysokovýkonnostních vozidel.“

Chevrolet Camaro eCOPO Concept

Chevrolet Camaro eCOPO Concept
foto: Chevrolet
tisková zpráva

20 komentářů u “Elektromobil Chevy Camaro eCOPO dá na frak i Tesle Model S P100D”

  1. Když se bavíme o výrobě jednoho kusu (nazvěme to
    Když se bavíme o výrobě jednoho kusu (nazvěme to prototyp), tak pokuď si dobře pamatuji, máme prototyp novýho TESLA Roadsteru. Postavme tedy nový Roadster vedle Camara, ať se Chevy ukáže. 🙂

    TESLA Roadster
    zrychlení: 0-60 mil – 1,9 sec.
    maximální rychlost: +250 mph
    dojezd: 620 mil

    BTW: Nejrychlejší auto ve vesmíru je taky TESLA Roadster a to ten starší model, co míří k Marsu. 🙂

    1. Klasičtí spalovači. Jakmile to nesmrdí a nedělá kravál,
      Klasičtí spalovači. Jakmile to nesmrdí a nedělá kravál, tak to není auto. Byli jsme nedávno s elektromobily na akci, kde tihle přerostlí puboši tuto „zábavu“ předváděli. Lidi na to koukali a mohli se z toho pominout. tedy první dvě minuty, pak už to byl jen kravál, pískot pneumatiky a vše zahaleno neproniknutelným dýmem a smradem. Šel jsem do baráku na rautíček. Když to skončilo a venku se dalo normálně dýchat bez hmatatelné rakoviny, tak jsme zjistili, že všechny aut v okolí jsou pokryta tím spáleným jemným sajrajtem od jejich pneu. Normálně jako by je někdo pocukroval černým cukrem. Je snad lepší důkaz idiotismu?

  2. Takže si to shrneme. GM dokázalo letos (2018) postavit
    Takže si to shrneme. GM dokázalo letos (2018) postavit prototyp elektro supersportu, který je na čtvrtmíli rychlejší něž sériový rodinný vůz firmy Tesla představený poprvé v roce 2009.

    Být GM, tak se tím radši ani nechlubím, nešoupu nohama a radši makám :-/

    1. To co představila Tesla v roce 2009 byl jenom přeroubovanej
      To co představila Tesla v roce 2009 byl jenom přeroubovanej Mercedes model C nebo CLS, teď nevím přesně. Nevím jak na tom byla baterka motor a ovládací systém, ale k modelu S z roku 2012 to mědo o dost dál než první ukázaný prototypy M3 k výrobním modelům.

  3. Je to auto vubec schopne jezdit v normalnim provozu? Nejspis
    Je to auto vubec schopne jezdit v normalnim provozu? Nejspis jednoucelove pouziti na poutove atrakce. Ale je videt, ze nic lepsiho nez Tesla neexistuje, protoze kdo by se pokousel prekonat nejake druhorade auto. Tesla uz nikoho z autoprumyslu nenecha spat. To je dobre, drzim palce at Tesla vsechny prevalcuje.

    1. Tak tak, vivat Tesla. Jiste GM asi tak na jaře vrhne na trh
      Tak tak, vivat Tesla. Jiste GM asi tak na jaře vrhne na trh miliony těchto BEV a při podzimu si ho já objednám na Alze… Co jiného taky čekat od někoho, kdo sám zadusil výrobu životaschopných elektromobilů tuším v roce 1997. Takže v GM se od té doby. nic nezměnilo.

Napsat komentář