Elektromobil Chevrolet Bolt EV se hromadí ve skladech

Americká automobilka GM dočasně přerušila výrobu elektromobilů Chevrolet Bolt v továrně Orion v Michiganu. Cílem je snížit skladové zásoby.

Prodej elektromobilů Chevrolet Bolt EV v USA zatím spíše zaostává za očekáváním, skladové zásoby jsou vysoké, a tak má výrobní linka a celá továrna prodlouženou pravidelnou letní odstávku
foto: GM

Elektromobil Chevrolet Bolt EV se prodává v USA od prosince 2016. Celkem se ho už prodalo 7592 kusů s tím, že za červen to bylo rekordních 1642 kusů.

GM prodává elektromobil s dojezdem 380 km (305 km po dálnici) půl roku pouze ve vybraných amerických státech. Teprve minulý měsíc pomalu začal celonárodní prodej. Do Evropy se auto chystá jako Opel Ampera-e, ale prodej zatím pořádně nezačal.

Původní plán GM zněl: prodáme 30 000 Boltů za rok. To by se snad i mohlo podařit, ačkoliv nyní je aut na skladě víc než dost, a tak zaměstnanci továrny Orion dostali tři týdny volna navíc.

Zejména na odbytových trzích jako je Kalifornie díky vysokým skladovým zásobám elektromobilů Bolt EV údajně není problém získat na auto zajímavé slevy.

Hlavními konkurenty pro Bolt jsou Tesla Model 3, která se právě začíná vyrábět, a připravovaný nový Nissan Leaf, který bude představen 5. září.

62 Comments on “Elektromobil Chevrolet Bolt EV se hromadí ve skladech”

    1. Tech důvodů je celá ředa.
      Třeba špatně testovaná

      Tech důvodů je celá ředa.
      Třeba špatně testovaná palubovka, kdy světlé typy velmi nebezpečně odráží světlo, takže se budou muset vyřadit z výroby a objednávat jiné.

      thetruthaboutcars.com/2017/07/the-chevy-bolt-has-a-glaring-problem/

    1. Tak oni si to určitě nemysleli, oni s tím počítali. My,
      Tak oni si to určitě nemysleli, oni s tím počítali. My, co s elektrikami už pár let jezdíme, v tom máme jasno. Ti co ve spalovacím byznysu jedou už pár desítek let, v tom jasno mít nemohou. To je efekt koňských klapek na očích.
      Je to krásně vidět na jejich neustálém vylepšování spalovacích motorů z hlediska spotřeby a filtrování spalin, když špatný je už základ = druh pohonu a tedy spalování jako takové. Jestli se udusím při garážovém testu za 10 minut nebo za 15 minut přece nehraje žádnou roli. Zvláště pak v situaci, kdy třeba v ČR je průměrný věk aut dle poslední statistiky 15 let, takže nějaké vylepšování spalování je opravdu k ničemu. Jenže oni tuhle hru stále hrají. A když jim dáte možnost švindlovat – a teď nemyslím dieselgate, ale kupování spalovacích odpustků produkcí hybridů a elektrik – tak prostě trochu těch krámů vyrobí, ale přesně do limitu. A dál jdou do laboratoří vylepšovat své spalováky.

      1. souhlas, jenže tihle dinosauři mají peníze,moc,konexe a
        souhlas, jenže tihle dinosauři mají peníze,moc,konexe a nebudou si řezat pod sebou větev, ekologie jim je u prdele, na ně platí jedině více Elonů a dieselgate, naštěstí číňani se v těch jejich městech už dost dusí a řeší to

    1. Teraz som cital tento clanok:
      auto.pravda.sk

      Teraz som cital tento clanok:
      auto.pravda.sk /novinky/clanok/435419-schaeffler-p2-hybridny-modul-aj-pre-auta-s-manualmi/

      je to trocha podobne ale nie je jasne ci je mozna prestavba uz existujuceho (vyrobeneho) vozidla. Mozno by to stalo za napisanie nejakeho clanku na hybride.

    1. Len ceny v US udavaju bez DPH. Takze z 37.5k$ je pre nas 45k$.
      Len ceny v US udavaju bez DPH. Takze z 37.5k$ je pre nas 45k$. A po dotacii a v EUR Bolt od 33.8k EUR aTM3 od 36.3k EUR.

      Na TM3 dotaciu nedavaju 🙁
      A o Bolt/Ampera-e mi povedali, ze importer ho tohto roku k nam nedovaza, takze zatial tiez len ak bez dotacie 🙁

  1. Podle mě ve výrobě zjistili, že jim to jde smontovat
    Podle mě ve výrobě zjistili, že jim to jde smontovat snadno a rychle, ale mají domluven omezený počet baterií do konce roku kolem 30 000.
    A jejikož teď prodávají jen na pár trzích, a jinde se pomalu domlouvají s ditributory na maržích, tak se rozhodli podříznou výrobu a nařídit dovolené dnes, aby mohli naplno vyrábět bez hrozícího nedostatku baterek raději ke konci roku na více místech.
    Jinak dlouhodobě budou mít problémy v USA určitě, protože ten jejich návrh je spíš typicky pro Evropu, a Tesle 3 přesně pasující pro elektro zákazníky v USA to konkurovat v prodejnosti fakt nemůže.
    Ovšem zároveň GM v EU prodal Opel Peugeotu, tak fakt mají ty své tradiční prodejní kanály pěkně rozj*bané.

      1. Ja bych to videl v obrovskem mnostvi veci ktere se namixovaly
        Ja bych to videl v obrovskem mnostvi veci ktere se namixovaly jako smrtici koktejl….tedy napr…GM nemuze prodavat sam, musi pres dealery, kterym se auto moc neche propagovat a prodavat protoze z nej nemaji takove marze + zadnou vidinu dalsich penez za opravy….dale pak TM3….dale pak ze Bolt ma zbytecne velkou(a tedy drahou) baterku na jezdeni do prace po meste, ale zase moc pomale nabijeni na jezdeni delsich tras, nehodi se tedy ani pro jedno…dale TM3….dale ze v US nemaji radi tyhle economy hatchbacky….dale TM3….vypada hnusne,ma dementni sedacky,infotament a interier vozu srovnately s vozy za 20k$….dale lidi nesnasi GM obecne za jejich chovani v dobe krize, sesrotovani EV1 apod…..dale TM3….kazdy kdo rozumi EV si radsi koupi TM3 za 35k$ nez Bolta za 37.5k$….sakra vzdyt muzu mit 2x lepsi auto se siti SCH za mensi prachy….tedy jen debil by si koupil Bolta….

          1. Jde o úhel pohledu.
            Naše firma obdržela příslib dotace na

            Jde o úhel pohledu.
            Naše firma obdržela příslib dotace na nákup EV. Zhruba do března 2018 ale musíme doložit vysoutěženého (dle zákona o zadávání veřejných zakázek) dodavatele. Ano souhlasím, TM3 je senza, ale já musím poptat něco teď do konce roku. No a co bude do konce roku k mání?
            Mám dva základní požadavky:
            a) Aby auto ujelo alespoň 300 km na jedno nabití
            b) Nesmí se jednat o moc malé auto a moc sportovně laděné (jsem obézní a musím se tam nasoukat a nějak vejít)
            Co tedy máme na trhu
            1) Nyní IONIQ – senza – ale chtěl bych větší baterku. Není to malé auto, není to ani vyložený sporťák, ale neujede 300 km.
            2) BMW I3 – senza – krásně se do něj nastupuje, je poněkud dražší, ale nenajede 300 km
            3) Nissan Leaf – slabý dojezd – zastaralá technologie, velikostně OK – jinak senza
            4) VW – dojezd už začíná být zajímavý – výborné jízdní vlastnosti – velikost vyhovuje -senza OK
            5) KIA SOUL – velikost senza – již delší dobu bez faceliftu – dojezd velmi slabý – jinak OK
            6) Renault ZOE – malé

            Co nás čeká v nejbližší době?
            7) TM3 – neumím vysoutěžit dle Českého zákona – smlouva nebude včas – nemohu koupit, jinak vše OK – je to auto mých snů
            8) Nový Nissan LEAF – velká naděje – když bude dobrý dojezd a rozumná cena, tak splňuje mé požadavky. Musí ale být do konce března 2018
            9) Opel AMPERA E – pokud bude v prodeji, tak vše OK, je dost veliké a má dostatečný dojezd. Cena si myslím, že bude na úrovni dnešního BMW i3. Musí ale být k mání do března 2018.
            10) snad facelift BMW i3 prý by měl dostat až snad 45 kWh baterii, tak uvidíme – pokud nějak výrazně nezdraží, tak ba to šlo – ale musí být do konce března 2018
            11) Ioniq – nevím, jestli do konce března 2018 bude nějaký facelift – když už nyní nestíhají výrobu
            12) vW – vyšel s novou verzí nedávno, podle mne nelze čekat do března 2018, že by vyšel s dalším vylepšením.

            Závěrem. Kdo si počká, ten se nepochybně dočká krásné, nové Tesly M3, ale kdo chce použít dotaci 220 000, ten musí vybírat z nabídky, která bude aktuální v tomto roce 2017 a z tohoto pohledu se zdá OPEL AMPERA E, jako naprosto vhodný kandidát – favorit – tedy pokud v té době bude k mání. Osobně velké naděje vkládám do nového LEAFU? který bude představen v září 2017 – snad by se to mohlo stihnout.

            Pokud je ale pravdou, http://www.hybrid.cz/novy-elektromobil-volkswagenu-ma-byt-vyrazne-levnejsi-nez-tesla-model-3-dojezd-400-km, že by toto auto od VW mělo přijít již za 2 roky a mělo by stát cca 25 k Eur, tak to bude přímý konkurent TM3 (Teslu dostaneš pravděpodobně taky v roce 2019, když si jí dnes objednáš) a uvidíme, co vlastně v roce 2019 bude na trhu k mání od ostatních výrobců.

            1. Díky za zhrnutí, ve kterém je vidět, že se dnes prakticky
              Díky za zhrnutí, ve kterém je vidět, že se dnes prakticky nedá koupit (maximálně objednat) auto nižší střední třídy s reálným dojezdem 300km, nemluvím o autech střední střídy. Dlouho jsem hledal něco rozumného, vyzkoušel prakticky vše zajímavé, co je na trhu a výsledek je, že počkám pravděpodobně do roku 2019, kdy VW a Škoda nastaví nové ceny a ostatní výrobci se budou muset přizpůsobit. Podle mé kalkulace se vyplatí EV auto, které je max. 2x dražší, než klasické auto. Samozřejmě nepřesedlám z špičkově vybavené Mercedesu S do eGolfu a na druhou stranu ani do Tesly S za 2,5 mil., klidně něco slevím z prostoru, ale ne o 2 nebo 3 třídy. Pro mě je strop u nového EV střední třídy kolem 1,5 mil. u lehce použitého starého 1 rok tak 1 mil. To že bych mohl jezdit už dnes třeba Leafem a ušetřit třeba 80 tis. na palivu za 2 roky není rozhodující, když ceny EV aut v 2019 padnou výrazně níže.

                1. Máš odkaz na ty jejich sliby? Dnešní vyjádření jsou ve
                  Máš odkaz na ty jejich sliby? Dnešní vyjádření jsou ve stylu ne slibů, ale jasných plánů na vyvinuté platformě a když už nic jiného, tak když řekne škodovka, že začnou vyrábět to a to auto za 2 roky, tak jsem nezažil, že by nezačali.

                2. Jen tak namátkou jsem v rychlosti našel článek tady z
                  Jen tak namátkou jsem v rychlosti našel článek tady z hybridu. Výroba měla začít někdy v roce 2013-14. Na youtube je i dokument, který proběhl čt, kde jasně zástupci VW slibovali už hodně dávno jak budou vyrábět elmobily a dostali peníze od spolkové vlády a nic neudělali. Ve chvíly kdy příjde VW(škoda) s elektromobilem tak jiné automobilky již budou mít 2 generace elmobilů. Nepočítám e-golf, to je slátanina. Abych poslal odkaz, tak bych se musel zaregistrovat, tak píšu jenom název článku : autosalon-pariz-2010-elektricka-skoda-octavia-nova-rada-greenline

                3. Pravda v té době to bylo takové prohlášení, když se to
                  Pravda v té době to bylo takové prohlášení, když se to povede a vše dopadne apod., dnes už by si uřízla ostudu po siláckých prohlášeních typu „Česká značka se nikdy nestavěla do pozice určovače trendů, ale i kvůli tomu, že nechtěla být průkopníkem a sázela na jistotu, se jí daří. „Proč jsme tak úspěšní? Také proto, že Škoda udělala méně chyb než ostatní,“ řekl pro iDNES.cz před nedávnem šéf automobilky Berhnard Maier. Tentokrát se ovšem Škoda staví do první řady
                  Zdroj: http://auto.idnes.cz/skoda-vision-e-elektromobil-koncept-studie-fka-/automoto.aspx?c=A170418_095325_automoto_fdv

                4. Moc bych to škodovce přál. Samozřejmně škodovka udělá
                  Moc bych to škodovce přál. Samozřejmně škodovka udělá jenom to co bude chtít VW. Věřím, že i nadále budou úspěšní, i když nerozumím do jaké první řady, to zní jako vtip. V momentě kdy škodovka chce opatrně spouštět hybridy a elektromobil, tak už některé značky podle posledních zpráv chtějí úplně skončit s diesly(porsche, volvo). Toyota má už dnes snad u každého typu i na výběr hybridní pohon. I tak podceňované hyundai, poté co letos(2017!!! a ne 2019-20) přišlo u nás s elektromobilem, chtějí příští rok(2018!!!) uvést do prodeje malé elektrické suv. Kdo ví co bude mít v roce 2020 nissan a jiné značky? jsem patriot, ale v roce 2019 nebo 2020 to první řada určitě nebude.

                5. Šchodofka začne 2020 s výrobou elektropekáčů, ale
                  Šchodofka začne 2020 s výrobou elektropekáčů, ale vyloženě chrlit je budou až 2025! Vidíte někde že by začali s výstavbou Gigatováren? ;D A bez těch to fakt nepůjde.
                  Však se podívejte na nástup slavného GM Bolta, v 2016 je to mediální bomba, auto roku a já nevim co ještě, ale automobilka jich vyrobí asi jen 30 000 kusů. Té jak plivnutí do moře. V Kanadě skučej že jich neni dost. V Norsku, Korei okamžitě vyprodané omezené předobjednávky. Pro Německo pár kousků. Do zbytku Evropy dodávky až za 2 roky…. možná.
                  IONIQ je na tom ještě hůř, výroba začala už dávno, ale oni si objednaj jen 7000 baterek!!! U nás do konce roku nesehnatelné. V USA taky.
                  Leaf 2 už tu měl být 2 roky. Nissan nikam nespěchá. Stejně ho dodá jen s 40 kWh baterkou.
                  Taková je realita nástupu EV aut od dinosaurů.
                  Příslib začátku výroby nerovná se stejně masovému nástupu jako je to u spalováku. Pomalými přískoky vpřed.
                  Představte si jak děsivě by to vypadalo, kdyby si TM3 rezervovalo jen 100 000 lidí, nebo kdyby nebyla Tesla… :-(((

                6. Jenom doplním, že u nás je Ioniqu naštěstí dost. Teď
                  Jenom doplním, že u nás je Ioniqu naštěstí dost. Teď jsem koukal na stránky dealera v Praze. Ale jinak samozřejmně nevím jestli záměr, nebo skutečné podcenění.

                7. Na jaře tu lidi tvrdili, že nejbližsí reálný termín
                  Na jaře tu lidi tvrdili, že nejbližsí reálný termín dodání je koncem roku.

                8. On web snese všechno. Bude potřeba zjistit realitu, třeba
                  On web snese všechno. Bude potřeba zjistit realitu, třeba když chci do firmy 5 kusů, tak která pětiletka pro mne platí :-(. Donedávna Peugeot a Citroen taky hrdě na svých webech ukazovaly Ion a Zero. Jen jste je nesměl chtít fyzicky vidět a prakticky koupit. Pak mohli sem tam dodat ojetinu nebo starší předváděcí kousek. Počet v republice jste spočítal na prstech 1 ruky.

                9. Prostě greenwshing v praxi.
                  Ano myslíme na planetu Zemi,

                  Prostě greenwshing v praxi.
                  Ano myslíme na planetu Zemi, podívejte.
                  Jé to chci!
                  Ano ano za rok ho tu máte.
                  Možná…

                10. Bavíme se opravdu o IONIQ electric nebo hybrid? Hybridů
                  Bavíme se opravdu o IONIQ electric nebo hybrid? Hybridů těch je dost, ale nikoliv electric.

                11. „Vidíte někde že by začali s výstavbou Gigatováren?“ +1
                  „Vidíte někde že by začali s výstavbou Gigatováren?“ +1 , vic netreba rikat.

                  Popravde me vzdycky prekvapi kolik lidi si naivne mysli ze nejaky VW do roku 2019 zmeni pomery na trhu s EV a podobne blaboly( skodovku snad nikdo nebre vazne). Az budou mit v plnem provozu 3 baterkarny velikosti GF, zacnu tomu venovat pozornost. Do te doby vam jen slibujou vzdusne zamky lidi

                12. No uvidíme, škodovku kupovat nebudu, ale určitě jejich
                  No uvidíme, škodovku kupovat nebudu, ale určitě jejich tlak pomůže cenám EV. Je fakt, že jsme zatím pro trh EV nezajímavý a nikomu se do investic nechce, podle mě 50% lidí si tady EV auto ještě po mnoho a mnoho let nekoupí, leda by stálo 100 tisíc.

              1. Naprosto souhlasím, naše firma dostala dotaci a já to
                Naprosto souhlasím, naše firma dostala dotaci a já to musím řešit rychle. Doma ale soukromě jezdím v Hondě CRV – velké pohodlné SUV, manželka má Hyundai I30 – jde o výrazně menší auto, které bych ale taky byl ještě ochoten akceptovat. (menší už ne). Mluvím teď o velikosti, ne o pohonu. Tak jsem si říkal, že krásné by bylo nějaké menší SUV s elektropohonem (Něco, jako ŠKODA YETI)

                Jinak ve škole nás učili klasický model vstupu nového výrobku na trh.
                1) Někdo přijde s geniálním nápadem a objeví díru na trhu.
                2) Začne dodávat na trh komoditu po které je veliká poptávka
                3) Přizpůsobí cenu komodity poptávce a zdraží – tím realizuje tzv SUPERZISK – postupně zvyšuje výrobu – výroba stále nestačí poptávce.
                4) Všimnou si ho velcí – globální dodavatelé a sledují, zda se nejedná o jednorázový, nebo dočasný efekt. Pokud dojdou k závěru, že poptávka po komoditě je stabilní a trvalá, zapojí do vývoje své mamutí zdroje a kapacity.
                5) Po určité době globální dodavatelé vrhnou na trh stejnou komoditu, jako génius, který před několika lety přišel s nápadem, ale na rozdíl od něj dodávají komoditu na trh daleko levněji, s lepší kvalitou, s plynulejšími dodávkami a vyrovnají poptávku trhu s nabídkou,
                6) cena komodity prudce padá, ale globální dodavatel je schopen pracovat i s malými maržemi a stále si drží ziskovost, naproti tomu geniální dodavatel není schopen konkurovat velkosériové výrobě a začíná prodělávat.
                7) poslední fáze je, že geniální dodavatel odchází z trhu a na jeho místo nastupuje globální dodavatel s nízkými cenami.
                8) Geniální dodavatel přemýšlí nad novým geniálním nápadem, který by mu umožnil realizovat superzisk.
                9) Globální dodavatel nechává geniálního dodavatele vymýšlet novinku, nechá ho projít nejrizikovějším testovacím obdobím a čeká až se nová komodita udrží na trhu, aby vstoupil do hry on a celý koloběh se opakuje.

                No a Musk s Teslou je klasický – učebnicový příklad teorie v praxi. Jsem jen zvědavý, jestli se Muskovi podaří (svou heroickou snahou přejít od kusové výroby k velkosériové výrobě) přepsat učebnice.
                Obecně si myslím, že pokud se mu to podaří, tak zcela jednoznačně jen proto, že se velcí – globální dodavatelé naprosto neodpustitelně zaspali a podcenili tento segment trhu, protože jinak – podle učebnic, by Tesla vlastně neměla mít moc šancí na přežití.
                …..
                Když tak nad tím přemýšlím, tak možná sehrálo svou roli kombinace více faktorů. Jednak je to podcenění konkurencí a neochotu vstupu na trh nového produktu, dále je jasné, že je zde výrazná bariera vstupu na trh a to je nedostatečná výroba baterií, ale nakonec i možná podcenění trhu, kdy nikdo nepředpokládal, že vše nemusí být jen o penězích, ale také o jakémsi kladném vnímání ekologie a přínosu každého občana ke zlepšení životního prostředí (a to ať už skutečně, nebo jen zdánlivě), no a v neposlední řadě nepochybně aféra s falšováním spotřeby a emisí přišla ve správnou chvíli.

                Zdá se, že geniální dodavatel Musk byl prostě ve správnou chvíli na správným místě a já mu držím palce.

                1. Dotace je fajn, ale produkty jaksi nejsou. Pokud bych měl
                  Dotace je fajn, ale produkty jaksi nejsou. Pokud bych měl dnes volit a koupit rychle auto a někdo by mi nabízel třeba 40% dotaci, pak bych asi volil BMW i3 REX.

                  Co se týká té analýzy, vždycky se světě objevilo něco, na co ostatní výrobci nebyly připraveni a překvapilo je to, že malá neznámá firma převálcovala velké výrobce, pěkný příklad je Michael Dell, která přímým prodejem dokonale zaskočil IBM i HP do té doby neomezené vládce a dnes se podívejte, Dell je nejvýznačnější IT firma na trhu a ti „velcí borci“ skoro končí. Apple je rovněž zajímavá firma i když s odchodem Jobse ztratila svůj půvab a armáda hladových akcionářů bortí Jobsův program „počítač pro lidi, který bude dostupný“. Apple se hodně rozkročil a obávám se, že za 8 let bude mít problémy, tak jako kdysi, když odešel Jobs.

                  Muskovi taky držím palce, je úžasné se dívat co všechno dokázal, teď ještě musí začít vydělávat, zatím do něj všichni pumpují peníze, což může být dost nebezpečné. Velkých nadutých bublin s obrovským kapitálem je na trhu dost, zvláště těch startupů.

                2. Nikdo nezaspal, kdy už všichni pochopí, že ostatní
                  Nikdo nezaspal, kdy už všichni pochopí, že ostatní automobilky ev vlastně vyrábět nechtějí. A taky proč? Aby lidi jezdili takřka zadarmo bez servisních nákladů? Po třech letech ježdění s ev mi je to úplně jasné. Budou dělat cokoliv, aby to brzdili co to půjde. Naštěstí to již nemůžou zastavit.

                3. Myslím, že tento postup je jen postup pro naprosto
                  Myslím, že tento postup je jen postup pro naprosto negeniálního „objevitele“. Totiž každý skutečně alespň trochu „geniální“ dodavatel se bude snažit stále inovovat a stále investovat do budoucí lacinější výroby, což Musk dělá. V budoucnu se mu totiž ani ty velké automobilky nebudou rovnat v efektivitě výroby.

                  Tedy tento výše popsaný postup funguje jen pro hloupé „inovátory“.

                4. no pro ty, co umí počítat 1+1, tak je to jasné
                  1) Musk má

                  no pro ty, co umí počítat 1+1, tak je to jasné
                  1) Musk má už jistých 21 mld příjem příští rok za dodané M3
                  2) jako jediný má „benzinky“

                  = jen ten, co nemyslí, nevidí 🙂

                5. o Muska se nebojím, mám spíše obavy o investory kteří to
                  o Muska se nebojím, mám spíše obavy o investory kteří to všechno financují, jednoho dne jim dojde trpělivost a budou chtít ze svých peněz konečně vyplácet zisk ve formě dividend,
                  Musk určitě těch 21mld hned investuje dál :-))ale čím více si Musk napůjčuje tím lépe, pak už Tesla příliš velká na to aby jí nechali padnout,
                  jinak staré zavedené firmy radím rozhodně nepodceňovat
                  na účtech se jim válí obrovské množství peněz

                6. tvá obava přišla pozdě asi o 2 roky, nyní už je jasné,
                  tvá obava přišla pozdě asi o 2 roky, nyní už je jasné, že příští rok vydělá a všechny půjčky bez problémů bude splácet i se ziskem

                7. A uvedomujes si ze tu mluvis o novem vyrobku a ne o tom o cem
                  A uvedomujes si ze tu mluvis o novem vyrobku a ne o tom o cem EV jsou a sice lepsi verze ICE, tedy NAHRADA stavajiciho vyrobku? Kdyz ten tvuj globalni dodavatel zacne chrlit EV levne ve velkem tak defakto aninhaluje veskery svuj dosavadni zisk/infrastrukturu/vyrobni kapacity/R&D , vsechno. A ono tu jde. Dinosauri jsou ve slepe ulicce. Nemohou proste delat to co tesla, ikdby chteli sebevic, zijou z mrtve kravy do ktere dali uz tolik $$$ ze ji nemohou nechat shnit. Tomu se rika sunken effect. Zahraj si nekdy poker, pochopis velice rychle o co jde. ( a ted nemam ne mysli hazard:)

                8. myslím,že Tesla má jedno obrovský eso v
                  myslím,že Tesla má jedno obrovský eso v rukávu,které
                  dinosauři zatím také neřeší-síť superchargerů

            2. Takze pre vas to vypada zeby som pockal na Leafa novej
              Takze pre vas to vypada zeby som pockal na Leafa novej generacie. To by sa malo stihnut do zaciatku buduceho roku. TM3 sice bude ale jej dostupnost je skor na rok 2019. Bolt sa podla mna bude predavat v dobe ked uz bude dostupna aj TM3, lebo GM je klasicka automobilka s dinosaurim spravanim, takze si cakaju na lepsiu konkurenciu aby nemohli predavat svoje vyrobky, ktore teraz konkurenciu nemaju.

              1. Ano, podle mne je vhodné počkat na ten nový LEAF a až
                Ano, podle mne je vhodné počkat na ten nový LEAF a až uvidíme, jaký bude a kdy se začne nabízet v prodejnách, tak teprve pak se rozhodnout které auto, protože LEAF bude v té době opravdu asi největším kandidátem na nákup (pokud nějaká jiná automobilka nepřekvapí s nějakou nečekanou modernizací a aktualizací – osobně doufám, že by mohl překvapit KIA – Sou a vylepšit především baterku.

                Prostě já jsem své rozhodnutí o nákupu odsunul až za dobu, kdy se představí nový LEAF.

            3. „příslib dotace“
              Asi jsem trdlo a málo jsem si nastudoval,

              „příslib dotace“

              Asi jsem trdlo a málo jsem si nastudoval, takže to funguje tak že nejdřív se žádá a až pak se může rozject řízení ?
              (předpokládám že u dotací pro soukromé osoby je toto pravidlo stejné?)

              Všude jsem totiž vykládal co píšou jako – dodejte kolik jste utratili, my vám to možná uznáme…

              1. Ministerstvo životního prostředí prostřednictvím svého
                Ministerstvo životního prostředí prostřednictvím svého státního fondu životního prostředí (SFŽP) vyhlásilo před časem výzvu mj. na nákup vozidel na elektrický pohon a stanovilo různé podmínky a kritéria.

                Jednou z podmínek bylo, že o tuto dotaci nemohou žádat občané, ale pouze firmy a nebo obce (pokud se nepletu). Tak jsme jako firma podali žádost a po určitém čase nám přišel dopis, že naše žádost byla schvále, ale že musíme ještě do určité doby doložit některé věci (je jich plno a mezi nimi je například i to, že do jednoho roku od doručení informace o schválení žádosti musíme doložit kupní smlouvu).
                Mimo to budeme pravděpodobně muset udělat výběrové řízení podle podmínek SFŽP.

                Myslím, že teprve pak nám bude vystaveno závazné Rozhodnutí o poskytnutí dotace a pak jakmile nakoupíme vozidlo, tak budeme muset doložit, že bylo dodáno, zaplaceno, zprovozněno přihlášeno a podobně, a pak budeme moci požádat o proplacení dotace ve výši 220 000,-Kč.

                Takže v současné době jsme ve fázi, kdy nám oznámili, že naše žádost o dotaci byla schválena a dostali jsme tedy nějakou formou příslib dotace, že když budeme i nadále postupovat podle harmonogramu a podmínek poskytovatele dotace, tedy SFŽP, tak jsme na dobré cestě tu dotaci skutečně nakonec obdržet.

                1. Přesně popsáno. Česká korupční republika je nádherný
                  Přesně popsáno. Česká korupční republika je nádherný příklad toho, jak to dělat draze a složitě na účet všech občanů a z jejich daní, jak lze rozkrádat stát nekriminální cestou, přesně dle zákona.
                  Nešlo jako na Slovensku / v Německu říci: Ke každému nakoupenému autu dá vláda tolik a tolik, když dá výrobce stejnou slevu. A aby se nekupčilo s auty, pořízenými s podporou, směrem ven, dá vláda slevu postupně po částech ve 3 letech. A to všem místním, bez rozdílu. A vše bude transparentně vidět na webu vlády.
                  Bráno eufemisticky, tak naši šíbři na ministerstvech, ve vládě a parlamentu jsou mistry ve výrobě tzv. kurvítek. Ne těch fyzických, ale legislativních. V této zemi se málo střílí…….

                2. Každoparádně… nepřemýšlel někdo z podnikajících
                  Každoparádně… nepřemýšlel někdo z podnikajících zprostředkovávat nákup EV na firmu ? No DPH, dotace pro řidiče, odpočty, zvýšení nákladů a bakšiš pro podnikatele.
                  Nemyslím masově, rozprostřít mezi podnikající 🙂

                  Jasně, ukamenujte mě za čecháčkovství ale já v tom vidím jednu z cest jak dostat na silnice trochu více EV.

                3. Myslím, velmi zajímavý nápad. Je potřeba si ale
                  Myslím, velmi zajímavý nápad. Je potřeba si ale uvědomit, že o dotaci musíte požádat a v té dotaci pravdivě sdělit na co to vozidlo budete používat a je tam takový pojem – a to je doba udržitelnosti. (to je doba po kterou se zavazujete, že vozidlo budete užívat přesně tak, jak jste uvedl v žádosti) – jinak je to podvod a musí se pak vracen dotace.
                  Obdobně pak DPH, nárok na odpočet DPH máte u nákladů, které jste si pořídil za účelem tvorby zisku. Pokud by jste to pak použil (myslím EV) jinak, tak Vám FÚ oprávněně na to DPH skočí….
                  Myslím si ale, že u těchto vozidel se u majitelů, nebo u nejvyšších manageru spíše jedná o srdeční záležitost, takže si to sice koupí jejich firma, ale hlavně to používají oni.

                4. Jak píšete – samozřejmě minimálně po dobu odpisů v
                  Jak píšete – samozřejmě minimálně po dobu odpisů v majetku firmy (tady je to otázka důvěry zřejmě) a do reprezentace se asi vejde hodně 🙂 A kdyby ne, tak pronájem nebo reklama…

                  Účetně to taky nebude žádný med, to je mi jasné. Jen uvažuji nahlas no 🙂

                5. Souhlasím, ale k tomu pronájmu musíte přičíst i DPH
                  Souhlasím, ale k tomu pronájmu musíte přičíst i DPH (např. pronajímáte za 10 000,-Kč měsíčně, takže reálně to bude tak že k této částce musíte přičíst DPH, které odvedete státu), takže odpočet DPH přestává mít smysl. Ledaže by nájem byl velmi nízký.

                6. Pronájem za účelem reklamy – šul nul :-p
                  Pronájem za účelem reklamy – šul nul :-p

                7. oslov s tímto nápadem české miliardáře typu Bakala,
                  oslov s tímto nápadem české miliardáře typu Bakala, Kellner, Rittig, Janoušek, Babiš a mnoho dalších, třeba někteří z nich budou mít srdce na správném místě a budou mít zájem na čistém vzduchu v naší zemičce :-))a začnou zprostředkovávat nákup EV na firmu

Napsat komentář