Elektrokolo 52V CrossCurrent S2: příznivá cena, extrémní možnosti

Kalifornská společnost Juiced Bikes nedávno představila nové elektrokolo 52V CrossCurrent S2. Vyznačuje se zajímavou cenou a zároveň výjimečnými schopnostmi.

Elektrokolo Juiced Bikes 52V CrossCurrent S2 nevyniká drahými komponenty, ale nabízí velmi slušný výkon za rozumnou cenu.
foto: Juiced Bikes

Zatímco většina elektrokol dnes spoléhá na 48V baterie, kola od Juiced Bikes nově nabízejí také možnost připlatit si za 52V baterii. To je také případ modelu 52V CrossCurrent S2 v ceně $1799 (v přepočtu asi 42 000 Kč).

Vyšší napětí dává baterii a elektromotoru možnost dosáhnout vyššího výkonu. A Tora Harris, zakladatel Juiced Bikes, spoléhá na to, že (americké) zájemce o elektrokola zajímá právě výkon.

Americká legislativa zatím na elektrokola není tak příšná jako tako ta evropská, a tak se může 52V CrossCurrent S2 pochlubit „boostovací páčkou“, díky které můžete dosáhnout rychlosti až 45 km/h.

Navíc je k dispozici speciální „závodní mód“, který maximální rychlost zvýší dokonce na 53 km/h. Elektrokolo je vybaveno 750W elektromotorem v zadním kole (max. výkon 1300 W). Baterie má energii 700 Wh/13 Ah.

To by podle Juiced Bikes mělo vystačit pro ujetí až 160 km, ale v takovém případě si samozřejmě budete muset také sami pořádně šlápnout a jet v ideálních podmínkách.

57 Comments on “Elektrokolo 52V CrossCurrent S2: příznivá cena, extrémní možnosti”

      1. Já mám koloběžky vlastní výroby, nejsou skládací.
        Já mám koloběžky vlastní výroby, nejsou skládací. Mají dojezd cca 40km s mými 80kg. Do auta se vejde, ale je to tak tak :). Každopádně zkuste Xiaomi. Na fb je Xiaomi skupina, občas se tam objeví nějaká zajímá, zkuste tam

  1. Kolem hranice 40 000kc začínají e-kola se středovým
    Kolem hranice 40 000kc začínají e-kola se středovým pohonem

    Pokud cyklista jezdí v rovnatém terenu Je levnější na pořízení a méně finančně náročnější na údržbu nábojový motor dobrá volba .
    Problém může být s akumulátorem u kterého vyšší odebíraný proud může znamenat kratší cyklickou životnost .
    U cyklistů kteří jezdí trasy, které jsou v převážně kopcovitém terénu už bude lepe se poohlédnout po elektrokole se středovým pohonem. Ten lépe funguje při jízdě do kopce .
    Lidem se na středovém pohonu oproti tomu nábojovému libí vysí agilita zpřevodovaného pohonu a lepší zátah pri rozjezdu .
    Také cyklista se středovým pohonem dokáže s nižší kapacitou akumulátoru díky Nižší spotřebě el.proudu urazit delší trasu.
    Protože středový pohon využívá k přenosu výkonu na zadní kolo řetěz a soustavu ozubených kol, ty vlivem vyžšího zatížení kterému jsou vystaveny. Vykazují menší životnost a musí byt častěji měněny .
    Take je problém, že v případě aktivovaného vyžšího stupně asistence. Zapomínají „někteří“ cyklisté tzv. měnit převody Podřazovat na vyšší převodový poměr ve stoupání . Chybí zpětná vazba cyklista nepocituje potřebu podřadit a dál pokračuje na stejném převodu i do kopce .
    To může vést k situaci kdy se motor přetíží vypne a překvapený cyklista už nestihne podřadit a havaruje.
    Je to na uvážení každého jednotlivce co si vybere .
    Jeho peníze jeho volba .

    1. Taky jsem koukal, že za 40-43 je už Crussis se středovým
      Taky jsem koukal, že za 40-43 je už Crussis se středovým pohonem. Sice Bafang, ale to používá i tento US zázrak. A navíc ten Crussis bude osazený přehazovačkou Deore a ne Altus. Nevím ostatní komponenty, ale přijde mi, že je to docela dost, dát 40 tisíc za kolo s pohonem v zadním náboji a s nic moc osazením. Jediná výhoda je ten vyšší výkon.

    1. 1944 Elektromobil
      1944 Elektromobil Skoda
      https://www.youtube.com/watch?v=2nbuUbXIXws
      Tatra, Elektricitäts AG. Kolben Praha (který si dodal elektromotory), si je v Kopřivnici převzal 19. prosince 1900 a 26. března 1901.
      https://tatra-oldtimer.webnode.cz/historie-/nw/nw-elektromobil/
      Tatra 1927 Josef Sousedík
      https://svetmotoru.auto.cz/clanek/technika/4287/historie-prvni-hybrid-na-svete-je-z-cech.html
      První český elektromobil v roce 1895 sestrojil vynálezce František Křižík
      https://www.ecofuture.cz/clanek/prvni-cesky-elektromobil-vznikl-v-roce-1895-a-mel-hybridni-pohon-ktery-pouziva-bmw-i3
      Češi s elektromobily předběhli i Porsche.
      https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/cesi-s-elektromobily-predbehli-i-porsche-uz-pred-valkou-auta/r~dbdddbdaffbf11e7af7dac1f6b220ee8/
      Porsche slaví návrat elektromobilu P1 z roku 1898
      http://www.hybrid.cz/porsche-slavi-navrat-elektromobilu-p1-z-roku-1898
      Elektrocykl 1938 inženýr H. Fügner provozoval v domácích podmínkách vyrobené elektrokolo
      http://fugner.cz/2018/08/050a-prvni-elektrocykl-elektricke-kolo-nebo-li-elektrokolo-u-nas/#comment-23
      https://www.youtube.com/user/Fugnerfilm

    1. Tesla dokaze vyhladavat wifi siete tak ako ktorykolvek iny
      Tesla dokaze vyhladavat wifi siete tak ako ktorykolvek iny wifi klient, teda sa da pripojit na kazde wifi, ktore je bud free, alebo ku ktoremu viete zadat spravne heslo.
      V arealoch servisov sa okrem standardneho vyhladavania wifi sieti da kliknut rovno na pripojenie na teslacke wifi, rovnako to zrejme bude aj na superchargeroch.
      U sucasneho softveru tesly som nasiel len jedno obmedzenie – nepozna wireless security: wpa enterprise. standardne wireless security pozna.

      1. určitě? no tak fajn vo to mě šlo dík, jestli se Tesla
        určitě? no tak fajn vo to mě šlo dík, jestli se Tesla dokáže připíchnout na parkovišti na wifi restaurace před ní a brouzdat youtube 😉 Jestli třeba není nějak bloklá využívat jen svoje 3/4/5G připojení… A co útočníci z freewifi, nenabourají tím Tesla systém??

        1. Ano da sa pripojit na hociake wifi, aj stahovat update sa da
          Ano da sa pripojit na hociake wifi, aj stahovat update sa da na hociakom wifi, pri obycajnom browsovani pouziva tesla IP adresu, ktoru dostane od wifi hotspotu. Ak sa dobre pametam, tak tesla ma v aute tri ethernet siete oddelene firewallmi, zrejme ked robi nieco dolezite, tak to robi spoza tych firewallov cez zabezpecene tunely. Ako tu niekto spomenul, cca od leta minuleho roku sa updaty do tesiel uz nedistribuuju cez LTE ale len cez wifi. Predtym sa updaty tahali cez LTE aj pocas jazdy, teraz len cez wifi, len ked auto stoji. Samotny update softveru sa samozrejme robil a robi vzdy len pri stojacom aute. WIFI ma prioritu, ak auto zastane a zaradi sa P a je v dosahu wifi, na ktore ma ulozene opravnenia, tak sa automaticky prepne z LTE na wifi a pouzije najsilnejsie wifi, na ktore ma prihlasovacie udaje. Ak po zaparkovani nenajde wifi, ostane na LTE. Prakticky doma je stale pripojene na domacom wifi a na parkovisku v praci na firemnom wifi. Po zaradeni do D vzdy hned prepne na LTE.

    1. Tehle rychlosti (ne z kopce) dosahuje (po delsi nez trivialni
      Tehle rychlosti (ne z kopce) dosahuje (po delsi nez trivialni dobu) par natrenovanych jedincu na silnickach, rozhodne ne bezny (vetsinovy) cyklista na beznem kole. A popravde, nijak netouzim, aby to po cyklostezce „valil“ 40 nekdo, kdo to sneruje i pri 20…

      EDIT: Resp. klidne ano, ale pokud to ma mit rychlost mopedu, tak i podminky na ridice jako u mopedu – ridicak (a predevsim riziko jeho ztraty), povinne ruceni, znacka (identifikovatelnost),….

      1. A hlavně kolo co jezdí 40km/hod nepatří na cyklostezku,
        A hlavně kolo co jezdí 40km/hod nepatří na cyklostezku, protože jsou v naprostý většině spojený se stezkama pro pěší, pro maminky s kočárky, pro běžce, lidi na bruslích a tak.
        Kola s rychlostí nad 25 patří na silnice!

        1. V Nemecku (alespon na nektere) cyklostezky mopedy muzou. Ale
          V Nemecku (alespon na nektere) cyklostezky mopedy muzou. Ale jake jsou presne podminky, jsem nezkoumal.

          „Profesionalni matky“, co jedou se dvema kocary vedle sebe, rozpravi a nevnimaji okoli nebo bruslare se sluchatky v usich a rozmachlym stylem od kraje ke kraji bych taky moc nezminoval…

        2. kazde kolo muze jet vice jak 25km/h i bez emotoru.
          na

          kazde kolo muze jet vice jak 25km/h i bez emotoru.
          na cyklostezkach neni zadny rychlostni limit. At uz je urcen pro chodce bo neni. je na kazdem cyklistovi aby svou jizu uzpusobil podminkam a provozu na ceste po ktere jede a neohrozil tak jine osoby ci zvirata.
          navic ekolo, ktere nema pomocny motor omezeny na 25km/h, nesmi na pozemni komunikace. tzn muze pouze na ty cyklostezky a jine neoznacene cesty, ktere zaroven neslouzi jen jako chodnik…

          1. Myslím, že pokud může kolo jet víc než 25 tak už je
            Myslím, že pokud může kolo jet víc než 25 tak už je motorové vozidlo, ne? A pak nesmi na cyklostezku.
            Jinak souhlasím, že je to hlavně o lidech, ale často běhám a to co jsou někteří schopni „udělat“ na cyklostezce je k neuvěření (cyklisti, chodci, lidi na lyžích, a pod). Ale ta kola mají jednu výhodu/nevýhodu jsou rychlá a tichá, občas z toho mám skoro infarkt 🙂

            1. kazde kolo muze jet jakoukoliv rychlosti ikdyz neni
              kazde kolo muze jet jakoukoliv rychlosti ikdyz neni elektricke. Vase tvrzeni ze kolo ktere muze jet vice jak 25km/h nesmi na cyklostezku je nesmyslne. na kole muzete jet z kopce o 100km/h. kazde kolo to dokaze. a nezmanema to ze je motorove.
              na cyklostezkach neni zadny rychlostni limit. mozna ze nektere mesto ma nejakou vyhlasku ale jinak to definovane neni.

              1. Samozřejmě se celou dobu bavíme o elektrokolech, nedošlo
                Samozřejmě se celou dobu bavíme o elektrokolech, nedošlo mi, že to musím explicitně uvádět 🙂
                Myslel jsem, že z věty „.. pak už to musí být motorové vozidlo“ to je jasné. Ale možná jste uvažoval o motorové myši :).

                1. ale toto se tyka i elektrokol. i elektrokolo muze jet 50km a
                  ale toto se tyka i elektrokol. i elektrokolo muze jet 50km a stejnetak muze na silnice i stezky.
                  jedine co musi splnit ze pomocny motor funguje pouze do 25km/h. o vetsi rychlsot se uz musi postarat jen cyklista. stale tato kola muzou jak na pozemni komunikace tak cyklostezky.

                2. aha nevsiml jsem si dotazu. psal jsem k puvodnimu
                  aha nevsiml jsem si dotazu. psal jsem k puvodnimu prispevku.
                  ano stale je to ekolo.

                  jen nesmi na silnice. na silnice by smel pouze v pripade SPZ, pojisteni, technicke a dalsich blbosti. coz u (e)kola nedava smysl a predpokladam ze to ani nelze. mozna by to slo zaradit do eskutru, v tomhle state to pravepodobne nelze.

                3. Takže pak logicky nesmí ani na cyklostezku. Ale asi to není
                  Takže pak logicky nesmí ani na cyklostezku. Ale asi to není nezákonné prodávat, jen s tím musí jezdit mimo komunikace, značené stezky a chodníky. Snad s tím nikdo nezačne, to by bylo peklo, už dnes stačí ty koloběžky, větší hrůzu neznám.

                4. nikdo nezacne?
                  davno se zacalo. proc by to melo byt peklo?
                  1kw

                  nikdo nezacne?
                  davno se zacalo. proc by to melo byt peklo?
                  1kw motory se bezne prodavaji. a i ja mam kolo s vykonem 1kw

                  pokud je cyklista rozumny tak to zadny problem nedela.

                5. Bohužel lidé rozumní nejsou, nevím odkud jste, ale tady v
                  Bohužel lidé rozumní nejsou, nevím odkud jste, ale tady v Praze je to občas na chodnících a stezkách peklo. Naštěstí zrovna na mé trase co běhám to policajti dost kontrolujou, ale třeba centrum (Kampa, nábřeží, Letná) – je fakt katastrofa. Občas je to na silnichích bezpečnější než na chodnících a stezkách.

                6. ja jezdim take do prahy.
                  ale po chodnicich jezdim rozumne. nad

                  ja jezdim take do prahy.
                  ale po chodnicich jezdim rozumne. nad 25km jen tam kde to jde.
                  mohu se zeptat co presne kontroluji?

                7. Většinou zastavují kola, co na nich kontrolují nevím. Jo
                  Většinou zastavují kola, co na nich kontrolují nevím. Jo jednou řešili dítě bez přilby, to jsem slyšel jak na ty rodiče ten policajt fakt řval! Že by kontrolovali alkohol jsem nikdy neviděl. Ale četnost je vysoká, já běhám od Radotína kolem vody až do Tróji a tak průměrně 2x týdně je potkávám.

                8. Co asi, zda to maš podle legislativy a ne podle svého
                  Co asi, zda to maš podle legislativy a ne podle svého pohádkového náhledu na zákony, viz citace:

                  Šlapací jízdní kola s pedály, která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem s maximálním trvalým výkonem nižším nebo rovným 250 W, jehož motor je vyřazen z činnosti, jestliže cyklista přestane šlapat, a jinak je jeho výkon postupně snižován až do vyřazení motoru z činnosti, dokud rychlost vozidla nedosáhne 25 km/h;

                  toto odborníku můžou kontrolovat, jestli mas omezeni 1kW motoru na 250w…

                9. nejdrive si precti vyhlasku a pak nekomu tvrd ze pise bludy.
                  nejdrive si precti vyhlasku a pak nekomu tvrd ze pise bludy.

                10. Hlapce a co se naucit pravni rad ceske republiky, tedy bys
                  Hlapce a co se naucit pravni rad ceske republiky, tedy bys vedel ze vyhlasce je nadrazen text co vydala EU?

                  Jasne, jedna moznsot je delat to jako ty prectu si vyhlasku NEBO jako to delaji pravnici se podivat, jestli neexistuje legisltiva topmu nadrazena…

                11. Proč zde píše bludy? Prodat kolo s 1kW motorem lze, ALE už
                  Proč zde píše bludy? Prodat kolo s 1kW motorem lze, ALE už to není kolo a musí mít homogolaci…

                  A za další, hraješ se slovíčky, kolo na cyklostezce může jed rychlej jak 25km/h, ALE co každej bere jako samozřejmost a ty chytáš za slovíčka, pak nesmí motor vůbec fungovat, musí ho elektronika odpojit…

                  Kde jsi vubec vzal ty bludy a proč chytas za slova, jako toho cloveka co ti musí opakovat „tak beru ze v debate o elektrkokolu mluvime o elektrokolu“….

            2. kola ktere je optreno pomocnym motorem, ktere svou cinnost
              kola ktere je optreno pomocnym motorem, ktere svou cinnost neodpoji po prekroceni 25km/hod nesmi na pozemni komunikace (silnice). to je jedine omezeni EVkol co se tyce kde muze jezdit. ale to neznamena ze to kolo nemuze jet klidne 35km/hod kdyz to cyklista uslapne.

                1. Podle legislativy by to mel byt moped. Hlavni problem je
                  Podle legislativy by to mel byt moped. Hlavni problem je homologace, to se samozrejme zadnemu dovozci cinskych zazraku zaplatit chtit nebude.

                2. masoxik o tom vi prd, nezna legislativu čr, co by řekl na
                  masoxik o tom vi prd, nezna legislativu čr, co by řekl na text co ktomu dalo minsiterstvo:

                  Rozbor legislativního odboru Ministerstva Dopravy ČR v roce 2017 deklaroval, že každé vozidlo „vybaveno dodatečně pomocným motorkem“ s deklarovaným jmenovitým výkonem vyšším než 250W musí předlůožit Homologační protokol pro kategorii vozidel L1e-A.

                  A opak zde šíří svoji neznalost a radí, že lidi neví, že tam můžou mít 1kW motor, přitom tam být nesmí, tedy jeslti je to ještě kolo…

                3. zjevne vis o tom vis prd ty. doporucuji si precist platne
                  zjevne vis o tom vis prd ty. doporucuji si precist platne vyhlasky vstahujici se k dane problematice. trochu snahy a zjistis co jsem psal v 1. vete teto zpravy.

                4. Asi to bylo na mě? Tak ti budu citovat nadrazenou
                  Asi to bylo na mě? Tak ti budu citovat nadrazenou legislativní text z EU co je nadřazen Karotko, cituji text co jsi povinna dodržet, protože je nadřazen vyhlášce:

                  „Šlapací jízdní kola s pedály, která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem s maximálním trvalým výkonem nižším nebo rovným 250 W, jehož motor je vyřazen z činnosti, jestliže cyklista přestane šlapat, a jinak je jeho výkon postupně snižován až do vyřazení motoru z činnosti, dokud rychlost vozidla nedosáhne 25 km/h;“

                  Takže mám možnost jako ty jít na facebook, kde je to evidentně samej právník NEBO věřit co je napsáno v samotném právním textu a potvrzuje i ministerstvo 😀

                  Fakt Karotko budu věřit tvé radě, že když schu fakt poradit v právní věci, žře půjdu nafacebook? Fakt si takto vyhrála nějaký spor s policií či soud, kdy jsi řekla „na facebooku, ale psali…“ 😀

                5. zjevne si to EU narizeni necetl cele.
                  zjevne si to EU narizeni necetl cele.

                6. Wow, dosud jste tvrdil, ze musim pouze vyhlasku a najednou
                  Wow, dosud jste tvrdil, ze musim pouze vyhlasku a najednou priznavate existenci jinych pravnich predpisu?¨

                  Zajimavej vyvoj 😀 Tak prosím, dejte pravni rozbor, ale trochu lepsi nez dosud, ze musim pouze vyhlasku a zamlceni existence jinych pravnich predpisu, rad se poucim, pro ministerstvo nema pravdu, krome konstatovani ze ji nema 😉

                  Ale odpoved, ze sem ji necetl celou, kdyz dosud jste vsem zamlcel jeji existenci je fakt vse, jenom ne to, ze vase pravni rady jsou super…

                  P.S. A fakt ze policie na to ted dlabe neznamena, ze je to dukaz, ze mate pravdu jak zde v diskusi nekdo chtel dokazovat 😉

                7. ja psal pouze o vyhlasce CR protoze ta se me jako jedina tyka.
                  ja psal pouze o vyhlasce CR protoze ta se me jako jedina tyka. tys tady uvedl nejaky nesmylsny udaj L1e-A, ktery je prevzat z EU narizeni, a proto jsem ji zminil. ale jaxem jiz psal – ta se me vubec netyka a vetsiny evbajkeru rovnez. jelikoz sis nekde neco precetl ale vubec neznas zneni jak vyhlasky tak narizeni tak nemas vubec pravo psat ze o tom vim prd. az to prostudujes tak se pak muzem bavit na pravnim vykladu. tim koncim.

                8. Tebe se jako jedina netyka vyhlaska, tebe se týká všechny
                  Tebe se jako jedina netyka vyhlaska, tebe se týká všechny legislativa platná na uzemí Čr a bohužel pro tebe, vstupem do EU je to i ta evropská…

                  Takže díky za potvrzení, že nemáš ani šajnu o legislativě, ale fascinujemě tvoje seběvědomí radit v právních věcech 😀 A navíc, když přiznáš, že se tě netýká legislativa EU 😀

                  Takže co se doučit jak funguje právní systém na území ČR? Myslím, že budeš hooodně překvapenej, když jsi napsal co jsi napsal 😀

                9. jaxem jiz psal, nejdrive si to precti. dam ti voditko z te eu
                  jaxem jiz psal, nejdrive si to precti. dam ti voditko z te eu smernice jsou nejake vyluky 😉 proto se me netyka. Troubo

                10. A můžu se zeptat zda víš rozdíl mezi směrnicí, kdy asi
                  A můžu se zeptat zda víš rozdíl mezi směrnicí, kdy asi naznačuješ, že na nějakou se odkazuju VS naříézením, na které se odkazuju já? 😀

                  Chlapče, ale můžeš mi dát onen text výluky ze směrnice, že nemusíš dodržovat text nařízení, tedy úplně jiného druzhu právního předpisu 😀

                  Ty budeš fatk právník, až to duní, když promluvíš 😀

                11. Víš sem ti i citoval ten text nadrazeny vyhlasce…
                  Co

                  Víš sem ti i citoval ten text nadrazeny vyhlasce…

                  Co prestat vykladat, ze lidi musi dodrzovat pouze vyhlasky, ale je legislativa EU, co je nadrazena, tedy pro tebe MUSÍŠ DODRŽET TUTO LEGISLATIVY I KDYBY V ČR VYHLÁČCE BYLO COKOLIV JINÉHO…

                  Takže jinak řečeno, právní názor ministerstva zaloýžený na znalosti celé legislativy, tedy i nadřazené vyhlášce je blbost, protože ty jsi si domal sedl a přečetl vyhlášku 😀

                  Ty budeš hooodně dobrej právní 😉

                12. Ano, neni to uz kolo, ale podle EU legislativy moped.
                  Ano, neni to uz kolo, ale podle EU legislativy moped. Prakticky vsechno elektrokolobezky jsou podle legislativy mopedy, ale nejak se to toleruje

                13. Presne jak pisete, masoxik si precetl jeden paragraf a na jeho
                  Presne jak pisete, masoxik si precetl jeden paragraf a na jeho znalosti vyklada bludy, ze neco muze byt 😉

                  Jaksi zapemnel, ze v tomto je legislativa EU nadrazena ceske, takze musi dodrzet:

                  „Šlapací jízdní kola s pedály, která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem s maximálním trvalým výkonem nižším nebo rovným 250 W, jehož motor je vyřazen z činnosti, jestliže cyklista přestane šlapat, a jinak je jeho výkon postupně snižován až do vyřazení motoru z činnosti, dokud rychlost vozidla nedosáhne 25 km/h;“

                  Proste je to dalsi „odbornik“…

        3. Porsche taky může jet ve městě, v obytné zóně,
          Porsche taky může jet ve městě, v obytné zóně, přestože je maximální rychlost 300 km/h ne 20 a hmotnost 100x vyšší než děti, které si mohou hrát v celé šíři. Stejně tak nákladní vozidla mohou jezdit na silnicích s auty, i když nepoměr kinetickych energií je zřejmý.

          Je to pouze o přizpůsobení rychlosti situaci.

      1. Budu ti citovat ty odborníku:
        „Šlapací jízdní kola s

        Budu ti citovat ty odborníku:
        „Šlapací jízdní kola s pedály, která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem s maximálním trvalým výkonem nižším nebo rovným 250 W, jehož motor je vyřazen z činnosti, jestliže cyklista přestane šlapat, a jinak je jeho výkon postupně snižován až do vyřazení motoru z činnosti, dokud rychlost vozidla nedosáhne 25 km/h;“

        Proč zde píše takové pohádky, když o tom evidetně víš pouze, že to je na elektriku a elektrika kope…

Napsat komentář