Elektrobusy v Lipsku budou k dobíjení používat systémy Siemens

redakce - 16 Červen 2020

Dobíjecí systémy Siemens budou k dispozici na třech linkách i v depu v Lindenau. Zahájení provozu je naplánováno na příští rok. Siemens nainstaluje v Lipsku sstémy pro příležitostné dobíjení v depu. Dobíjení bude možné 100 kW a 450 kW přes pantograf na střeše autobusu a přes dobíjecí konzoli na stojanu.

Siemens nainstaluje v Lipsku sstémy pro příležitostné dobíjení v depu. Dobíjení bude možné 100 kW a 450 kW přes pantograf na střeše autobusu a přes dobíjecí konzoli na stojanu.
foto: Siemens

Společnost Siemens Smart Infrastructure poskytne dobíjecí infrastrukturu pro 21 nízkopodlažních elektrobusů VDL v Lipsku, kde výrobce elektrobusů VDL Bus & Coach získal smlouvu na dodávku plně elektrických autobusů od lipského dopravního podniku Leipziger Verkehrsbetriebe GmbH (LVB).

Elektrifikace místní hromadné dopravy je významnou součástí udržitelného plánování města, jehož Strategie pro mobilitu 2030 si klade za cíl rozvoj ekologických dopravních systémů.

„Pro přechod na elektrifikovanou autobusovou dopravu potřebujeme nejen samotná vozidla, ale i účinnou dobíjecí infrastrukturu se zárukou spolehlivého provozu. Jsme rádi, že naším partnerem v tomto projektu je právě společnost Siemens, která v této oblasti nabízí diverzifikované portfolio produktů a bohaté zkušenosti,“ uvedl jednatel VDL Bus & Coach v Německu, Boris Höltermann.

Siemens dodá systémy pro dobíjení 21 elektrobusů v průběhu trasy i v depu. Na čtyřech terminálech bude instalováno pět vysoce výkonných dobíjecích stanic SICHARGE UC 600 o výkonu 450 kW pro příležitostné nabíjení.

Snadné připojení k místní energetické síti umožní integrovaná přípojka pro vysoké napětí, transformátor a možnost rozvodu nízkého napětí. Díky kompaktnímu designu zaberou stanice poměrně málo místa.

Nabíjení v depu bude probíhat především v noci nebo během provozních přestávek a zajistí je celkem 21 stanic SICHARGE UC 100 s výkonem až 100 kW.

U obou systémů dochází k nabíjení vozidla prostřednictvím dobíjecí konzole na stojanu. To znamená, že autobusy budou podobně jako tramvaje vybaveny výsuvným pantografem pro nabíjení. Dobíjení probíhá automaticky přes dobíjecí konzoli na stojanu.

„Jsem přesvědčen, že společně s VDL a lipským dopravním podnikem se nám přechod na elektrickou dopravu snadno podaří,“ uvedl Jean-Christoph Heyne, který v rámci Siemens Smart Infrastructure odpovídá za energetické sítě budoucnosti.

„V městské dopravě budoucnosti budou depa s elektrobusy hrát významnou roli. Při plánování je proto důležité navrhnout celý systém přesně podle konkrétních požadavků a potřeb zákazníka, včetně napájení, dobíjecích technologií a řízení procesu dobíjení. Při tom všem uplatníte tu nejlepší kombinaci znalostí a zkušeností ze světa energetiky, mobility a řízení budov.“

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol