Elektrický skútr GenZe 2.0 - stále online

Jan Grohmann - 28 Leden 2015

Indická automobilka Mahindra představila nový elektrický skútr GenZe 2.0. Výjimečný by měl být tím, že bude stále online.GenZe 2.0

GenZe 2.0 má praktické vychytávky usnadňující městské cestování.
foto: Mahindra

Mahindra u svého nového elektrického skútru zdůrazňuje pokročilou konektivitu označovanou jako Cruise-Connect. Komunikační systém Cruise-Connect skútru GenZe 2.0 obsahuje SIM kartu a mobilní internetové připojení přes 3G síť.

Skútr je tak neustále napojený na firemní cloud (vzdálené využívání počítačových technologií), kam posílá nejrůznější jízdní a výkonová data a naopak z něj sosá zajímavé statistiky.

Zaslaná data chytrý software na cloudu přehledně a graficky katalogizuje. Jde například údaje o rychlosti, najeté kilometry, zatížení motoru, počty nabití baterie, úroveň proudu a napětí baterie, napětí a teplotu článků nebo spotřeba energie na kilometr jízdy při určitých jízdních módech, a řada dalších.

Taková kolektivizace dat přináší řadu výhod. Například při sdílení elektrických skútru GenZe 2.0 muže majitel (např. město) vytvářet přehledné statistiky o používání.

GenZe 2.0

Komunikaci člověk-stroj zajišťuje rozměrný dotykový displej
foto: Mahindra

Výrazně se také zjednoduší opravy a údržba – technici mají okamžitě přístup o technických údajích o jednotlivém skútru. Lze také automaticky upozornit majitele na možné problémy nebo posílat doporučení.

Veškerá komunikace mezi řidičem a skútrem se odehrává pomocí 7 palcové dotykové obrazovky. Řidič zde vidí například okamžitou rychlost, dojezd, úroveň nabití baterie nebo okamžitou spotřebu energie. Řidič zde i volí tři režimu jízdy – začátečnicky, úsporný a sportovní (umožňuje vyšší rychlost).

Displej také slouží pro odemknutí motorky. Při startu se objeví na obrazovce klávesnice, kde musíte naťukat svůj osobní startovací kód.

Pojďme se podívat na samotnou konstrukci. Základem GenZe 2.0 je lehký hliníkový rám. Velké přední kolo, lithium-iontové baterií uložené v podlaze (nízké těžiště) pak přispívají k vynikající stabilitě.

GenZe 2.0. Zaujal vás?
video: YouTube

Pohon zajišťuje elektrický motor s točivým momentem 130 Nm (výkon není udáván) umístěný v zadním kole. S průměrně vážicím člověkem (80 kg) a nákladem (10 kg) je maximální rychlost téměř 50 km/h. Z nuly na maximální rychlost se s GenZe 2.0 dostanete za 8 sekund.

Teď to nejdůležitější – zdroj elektrické energie. Lithium-iontová baterie o kapacitě 1,6 kWh se ukrývá v podlaze vozidla. Dojezd v úsporném módu je 50 km.

Baterie je vyměnitelná a lze ji dobíjet z klasické zásuvky. Dobití baterie trvá 3,5 hodiny. Baterie dokáže také skrze přípojné USB porty pod sedadlem dobíjet nejrůznější přenosné elektronické přístroje (mobil, tablet).

Nosnost GenZe 2.0 je 125 kg plus náklad do hmotnosti 16 kg. Náklad lze uložit do rozměrného a praktického košíku za sedadlem řidiče. Vychytávkou je pak polohově nastavitelné sedadlo nebo úsporné osvětlení.

GenZe 2.0 dorazí na trh ve Spojených státech za několik měsíců. Doporučená maloobchodní cena je 2999 dolarů (74 000 Kč). Vzbudil GenZe 2.0 u vás pozornost?

Mahindra
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vidíte někdo výhodu v tom, že se nechám šmírovat nevím kým, nevím proč? Jinak design je hezký, dojezd a rychlost by mi asi taky nevyhovovala, ale někomu stačit může.

Obrázek uživatele Radovan

Pozornost vzbudil. Dobrý design, dobře vyřešené odkládání věcí (jen je otázkou, zda na hrbolech nebude vypadávat), jednoduše odpojitelná baterie k dobíjení doma, velká kola. ALE - Směšná nosnost, směšný dojezd (třeba Ostrava má v průměru 20 km, takže nedojedete ani přes město a zpět), směšná kapacita baterie, směšná rychlost (budete brzda provozu i na padesátce, do kopce tragéd, navíc spousta úseků ve větších městech má už 70 nebo 80 km/hod.), skútr jen pro 1, divný posez na něm, polohovací sedadlo při jízdě jsem nepochopil, displej zřejmě ukrade první poberta. Shrnuto je potřeba ještě hodně zapracovat na praktičnosti. Už jsem si vyzkoušel E.ON 90 S Max i modely od Akumoto, a osobně stále považuji za nejlepší ten E.ON (lépe ovšem v silnější verzi 120) a hned za ním nejsilnější Akumoto 800.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 57 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 19 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% online

Newsletter


185.66.36.26