Elektrický Range Rover prochází testy v horkém počasí

Range Rover Electric prochází klíčovou fází vývoje – prototypy jsou testovány v pouštích Spojených arabských emirátů při teplotách přesahujících 50 °C.

Prototypy elektromobilu Range Roveru Electric se v současné době nacházejí v jedněch z nejnáročnějších klimatických podmínkách světa a podstupují nejintenzivnější testování, jakému byl kdy Range Rover podroben.

V rámci náročného vývoje prvního čistě elektrického Range Roveru se Spojené arabské emiráty staly místem pro testování v poušti. Výkonnost a účinnost vozu jsou neúprosně testovány, aby bylo zajištěno, že teplotní management celého systém pohonu je spolehlivý a navržený tak, aby podporoval dlouhou životnost a optimální dojezd.

Elektromobil Range Rover Electric. foto: JLR
Nový tepelný management Range Roveru Electric, který inteligentně řídí distribuci tepla ve voze, je podroben nejtěžší zkoušce. foto: JLR

Range Rover podrobuje svůj nejnovější a nejinteligentnější systém tepelného managementu náročným testům v nemilosrdných teplotách 50 °C a až 90% vlhkosti. Pro systém klimatizace neexistuje náročnější místo než prostředí, kterému jsou při testech všechny Range Rovery vystaveny.

Ve snaze o maximální komfort v kabině pro cestující a schopnosti vozidla nezůstává nic opomenuto, od dynamických stoupání v poušti až po jízdu ve sluncem zalitých ulicích měst.

Range Rover Electric přináší působivou účinnost, která při teplotních testech na písku překonává výkony zaznamenané u všech Range Roverů. Navzdory všem omezením byla udržována ukázková tepelná výkonnost nepřetržitě po celou dobu intenzivní, dlouhé jízdy v poušti.

„Horké podnebí je pro každý bateriový elektrický vůz jedno z nejnáročnějších prostředí, protože je třeba chladit kabinu a zároveň optimalizovat výkon baterie. Další výzvou jízdy v písku je, že vyžaduje kontrolu točivého momentu při nízkých rychlostech. Proto naše speciálně vyvinuté systémy řízení trakce a tepelného managementu spolupracují tak, aby nebyla ovlivněna dodávka výkonu. Naše testy ukázaly, že v těchto klimatických podmínkách se Range Rover Electric při opakované jízdě na jemném písku do stometrového kopce vyrovná výkonům Range Roveru s odpovídajícím spalovacím motorem; v některých případech ho díky použití těchto nových systémů dokonce předčí,“ řekl Thomas Müller, výkonný ředitel pro produktové inženýrství.

Range Rover Electric těží z více než 50 let průkopnických inovací, které zajišťují klid a pohodlí v jakémkoli terénu. Tento cyklus testování robustnosti a odolnosti potvrzuje, že Range Rover je schopen „jet kamkoli“ i ve své elektrické éře.

Inteligentní systém elektrického pohonu Range Roveru a pokročilý systém Terrain Response vytvářejí bezproblémový jízdní zážitek za hranicemi Dubaje. Range Rover Electric je vybaven schopnostmi, které vzbuzují důvěru, a může se bez obav vydat do pouště.

Rovnoměrné rozložení hmotnosti a vyspělý podvozek bez známky námahy udržují kontrolu a stabilitu v písku a pracují s maximálním klidem. Nekompromisní trakční systémy poskytují okamžitý točivý moment dovolující rychlou akceleraci, pohotovou odezvu a kultivovanou jízdu i při překonávání dun nejrůznějších tvarů.

Nový systém Intelligent Torque Management rozděluje pokyny řízení prokluzu kol přímo na jednotlivé řídicí jednotky elektrického pohonu, čímž zkracuje reakční dobu nástupu točivého momentu na každém kole z přibližně 100 milisekund na pouhou 1 milisekundu. Při jízdě v jemném písku tak nabízí lepší kontrolu trakce.

V srdci pouště Al Badayer v Šardžá se mezi šafránově zbarvenými dunami tyčí „Big Red“. Přírodní stometrový útvar dun je největší kopec v dubajské poušti. Všechny Range Rovery musí stoupání absolvovat pětkrát, aniž by se projevil jakýkoli pokles výkonu, a teprve poté pokračují do další fáze testování. Range Rover Electric zvládl tento úkol na výbornou.

Klientské rezervace Range Rover Electric se spustí v roce 2025.

zdroj: tisková zpráva

24 Comments on “Elektrický Range Rover prochází testy v horkém počasí”

  1. 30% – o tolik průměrně zdražilo meziročně pojištění elektromobilů. Pojišťovny už mají dostatek dat a z nich podle Focusu vyplývá, že levnější servis a opravy, kterým to elektrofilní Pinocchiové tlačili, jsou nehorázná lež a je to přesně obráceně – v průměru jsou tyto náklady u BEV flotily o 25% vyšší, než u srovnatelné spalovací flotily.

    hxxps://www.focus.de/auto/ratgeber/kosten/neuer-kosten-schock-kostenfalle-elektroauto-versicherungspreise-steigen-staerker-als-beim-verbrenner_id_260515775.html

    1. pro Péťu(?)…. Ale to přece klidně může být součástí akce s krycím jménem ,,hybrid vede – ropa jede“ ..😃
      Co říkáš, že to nejde protože TRH? Ale zase jindy říkáš že trh je tu úplně domrvený.. 🤪
      Jo mimochodem sem tě čapnul u další lži… Pomatuješ jak jsem sem dával výtah ze článku o STK, Tesla Model 3 měla krutých 14,2% repete…
      A ty si napsal ať se nedivím, že v Německu je to 20%….
      A teď jsem koukal že ty bundes čísla jsou némlich stejný jako ty z českého článku. Fakt: např Tesla Model 3 – 14,2 % vážných závad, všechno stejně….
      Ono to vypadá že český novinář lhal o STK (od začátku šlo o německá data), a ty si lhal tuplem, že v Německu je to ještě horší. NEŽ V NĚMECKU!!! 🤡😅

      1. Nejcastejsi zavady Tesly u nemecke TK jsou rezave disky u brzd a rozestelovane svetlomety. Tak to urcite nejsou zadne zavratne zavady, ale brzdy si musi ridic sam uhlidat a svetla se daji sroubovakem behem par minut seridit. Je to tim, ze Tesly nejezdi do servisu. Paradoxne nejlepsi auta u TK jsou ty nejmene spolehliva auta, ktera jsou kazdou chvilku v servisu a na opravach. Tesla je z technickeho hlediska hodne spolehliva, jen to chce aspon minimum servisu.

  2. Lamborgini v pokročilé fázi zrušilo projekt elektrického nástupce Uruse, který byl přesně před rokem prezentován jako budoucnost značky.

    Another one bites the dust…

    Není dne, aby nezkrachoval projekt nějakého dříve plánovaného elektromobilu. Takto vypadá porážka, Drvoštěpe…

    1. v koncernu se rocne rusilo a rusi cca 25-30 projektu, tazke to ze zrusej u Lamba elektrickeho Uruse je ciste jen odskrtnuta kolonka, ono se neni ani cemu divit, staveli ho na zastarale platforme, a neni nic snazsiho nez za rok s velkou slavou zacit noveho elektrickeho uruse na nejnovejsi platforme od Porsche/Audi

  3. Docela zajímavý článek na Aktuálně.cz.
    Deset elektromobilů z pohledu STK….
    Jako obvykle tendenčně proti EV, ale ještě v normě.
    Úplně nejhůř dopadla Tesla Model 3, víc jak 14% má vážnou závadu a musí přijet znovu. Přitom většina ostatních EV v tabulce se vešlo do 7%, takže docela výrazný rozdíl….
    Čím to může být? První mě napadla šikana (a ať mě nikdo netvrdí že ne – vím co dělá na STK za typ lidí)… Ale asi v tom bude něco víc… Je pro Teslu třeba problém zajet si někam do obyč servisu na předběžnou kontrolu?🤔

    1. Uz tu moc nechodim- resp. ctu a nepisu, protoze proc si huntovat klavesnici, kdyz je bitva vyhrana? EU se rozlozi sama a EV pohrbi samy sebe taky….. Jen kdyz uz ctu neco, co indikuje, ze pisatel ma byt neprodlene umisten v klecovem luzku (pripadne chovu), tak se ozvu. „Sikano“ nech se vysetrit nebo ani nemusis a hybaj mezi pletivo, mrize, do betonove kobky…. Cokoliv Te odstini od sveta a internetu, to udela dobre Tvemu choremu ja. Treba se tam stihnes dat do Vanoc do kupy? Pral bych Ti to.

        1. Tululumku, slavim jen kafickem, na rulandu dojde rada az vecer. Kdybych se mel pokazde ozrat, kdyz ctu nejakou radostnou zvest ze sveta upadku EU/EV (pripadne kdyz ctu, jak silis pri kazde zmince o hybridech) tak jsem na tom jak ten neslavne slavny ridic hovnocucu s petkou v zile ….. PS: a to jsem nedavno zahlid nejakou zkratomrdku od Suzuki – prvni evecko, kdy se mi nezvednul uz od pohledu kufr. Kdyz jej predelaji na spalovak, jak se to v soucasnosti zhusta deje, bude po cem v budoucnu loupnout okem.

    2. Jen 14%, když vedle v Německu je to pětina?
      A ty se vážně divíš??? Překvapuje tě, že auto které vypadá jako laciný šunt, kde si strčil mezi plechy prst, které po třech letech rezne jak starý moskvič, má problémy na technické? Jsem překvapen, že jsi překvapen.

      Mimochodem, moc pěkný rozhovor, vlastně tryzna za Německou ekonomiku dnes na iDnes: hxxps://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/zuzana-lizcova-nemecko-volby-scholz-merkelova-migrace-jadro-vojna.A241128_212632_zahranicni_vov

      To hlavní je hned na začátku – stejně jako v každém jiném socialistickém státě ztratilo Německo schopnost přirozeného rozvoje jinak, než na dluh. A na to dojelo. Úpdek je naprosto všudypřítomný – automotive, chemický průmysl, strojírenství, energetika, bezpečnost… kam se podíváš, tam to jde soudruhům, jako vždy když ideologie zvítězí nad ekonomickým pragmatismem, do hajzlu.

      Dlaždič má naprostou pravdu – vaše válka se základními ekonomickými zákony je prohraná. Jen pár elektrošašků si ještě namlouvá, že nejsou poraženi a doma nosí květiny pod obraz Si Ťin-pchinga.

      1. Pro Runnču…. Ty a Dlaždice máte zajímavé období, trochu jako nafrčený perníkem…. To bude asi nepříjemný dojezd 🙂
        K těm zásadním problémům, kterými reálně trpí naše pozdně kapitalistická společnost… Kdysi jsem četl výborný postřeh jednoho spisovatele, přesný citát nedám, tak jen parafrázi:
        Člověk má geniální schopnost vždy odhalit příčinu svých problémů; CHYBNĚ.😒

          1. pro Leodendula…. Jo, to je hodně podobná a podobně vtipná myšlenka…
            Zajímavá je i otázka: Co je intuice?
            Určitě nejde o nic nadpřirozeného, ale jen o smyslové vjemy tak neúplné a matoucí, že sami o sobě nemají význam. Ale pokud několik nezávislých senzorů hlásí abnormální detaily, intuitivně pochopím, že jsem v akutním ohrožení.
            Divoce žijící zvíře například periferně postřehne stín, hned nato zaslechne zvuk drápu, který se krátce smekl po kůře. A pokud se intuitivně nedá na útěk , hned ucítí smrad tlamy, která mu zlomí vaz…
            Ale jak je to u lidí? Je pro ně intuice, že často slyší a čtou podobné věty a narážky a ,,argumenty“? A slyší a vidí a čtou je tak často, že INTUITIVNĚ dojdou k názoru, že to všechno je zhruba i jejich názor?…. Myslím že ano.
            Možná proto je manipulace tak účinná: lidé jsou vlastním podvědomým atavismem nuceny brát intuici vážně – jako kdyby šlo o život….
            Rozpoznat že se nejedná o skutečnou vjemovou intuici ale o podvod, je evidentně pro většinu i jinak inteligentních jedinců nad jejich mentální možnosti 👏👏👏😃

              1. 😃 Vždyť ano. A že manipulativní mašinérie a strašení jede na obou stranách víme oba.
                Jen pozor na ty proruský dezoláty: asi neexistuje žádná věrohodná statistika, ale řekl bych že fanatický fandové kievských pučistů nejsou obecně fandové EV a OZE … Skoro bych řekl, že je to spíše naopak, protože jsou to většinově měšťáci. Znáš to – panelák bez garáže 😉

                1. …fanatický fandové kievských pučistů… to jako myslis fanousky Janukovice? Neboj, ten uz nic nezmuze.

      1. V Nemecku nedostane placku auto, kteremu nesviti treba parkovaci zarovka a musi prijet znovu. To pak samozrejme vyhrajou auta, ktera musi kazdych par mesicu do servisu, protoze se neco porouchalo a pri te prilezitosti vse omrknou a samozrejme majitele podoji, Takze nakonec ty nejmene spolehliva auta budou u TÜV ty nejlepsi, diky castym porucham.

Napsat komentář