Elektrické vysokozdvižné vozíky se vyrovnají těm spalovacím, jsou tišší a provozně levnější

redakce - 16 Červen 2021

Kde bychom v dnešním globalizovaném světě byli bez vysokozdvižných vozíků? Elektrická mobilita postupně proniká i tam.Elektrický vysokozdvižný vozík Linde X35

Elektrický vysokozdvižný vozík Linde X35
foto: Linde

Nové modely elektrických vysokozdvižných vozíků Linde X20-X35 s nosností od 2,0 do 3,5 tuny jsou prvními elektrickými vysokozdvižnými vozíky, které se výkonem a odolností vyrovnají motorovým vozíkům Linde s hydrostatickým pojezdem.

Spolu s novými modely elektrických vozíků pro standardní aplikace Linde E20-E35 jsou založeny na stejné platformě jako vozíky Linde H20-H35 se spalovacími motory, které byly uvedeny na trh na konci roku 2019. Díky modularitě obou řad budou zajištěny kratší dodací lhůty, snadněji dostupné volitelné položky a téměř identický koncept ovládání vozíků pro řidiče.

„Mnoho našich zákazníků si přálo přejít na elektrické vysokozdvižné vozíky, ale nebyli ochotni se vzdát vysokého výkonu motoru, větší světlé výšky stroje, robustnosti, odtlumených kabin řidiče a ergonomických prvků, které nabízejí motorové vozíky Linde s hydrostatickým pohonem. To je však již minulostí a nová řada vozíků na elektrický pohon splní veškeré požadavky našich zákazníků,“ říká Björn Walter, Senior Product Manager Counterbalanced Trucks z Linde Material Handling.

Nový model elektrického vysokozdvižného vozík Linde X35

Mezi nové výkonové standardy vozíků Linde patří zvládnutí náročných stoupání, dosažení dlouhodobě vysoké rychlosti manipulace a také provoz v prostředí s velkým množstvím prachu a nečistot.
foto: Linde

K dosažení takové úrovně výkonu se v obou modelových řadách používají elektromotory nové generace založené na technologii synchronní reluktance (SRM). To zvyšuje účinnost elektromotorů trakce a zdvihu až o 5 %, což má za následek celkové zvýšení účinnosti.

Ještě dva další technické prvky posouvají elektrickou řadu Linde X20-X35 až na úroveň výkonu motorových vysokozdvižných vozíků: zaprvé jsou nové elektromotory vybaveny neodymovými permanentními magnety pro zvýšení výkonu a zadruhé je to vodní chlazení výkonových modulů pojezdu.

Toto chlazení zajistí práci vozíku na plný výkon a bez jakýchkoli omezení po dlouhé časové období, což je výhodou např. v náročném vícesměnném provozu.

Pro venkovní použití je důležitá skutečnost, že vozíky Linde X20-X35 zvládnou stejně nerovný terén jako motorové vozíky. Umožňuje to nejen jejich vysoká světlost podvozku, ale také velké pneumatiky. Zapojena jsou také kroužková ložiska z elastomeru, která se používají na odtlumení přední nápravy.

Kroužková ložiska zabraňují přenosu vibrací a otřesů vyvolaných nerovným podkladem od kol na obsluhu. Díky tomu se celkově snižuje fyzická zátěž obsluhy a zajišťuje trvalá a vysoká úroveň pracovního výkonu řidiče i stroje.

Výhodou jsou zcela uzavřené nebo zapouzdřené moduly bateriové a motorové části zaručující nepropustnost nečistot a prachových částic. Dostatečný zdroj energie obstarává lithium-iontový systém vyvinutý společností Linde Material Handling. Skládá se z vysoce výkonných baterií odolných proti rázům a nabíječek. Tyto mají rozdílné výkony a jsou navrženy s ohledem na maximální bezpečnost provozu.

Stále více společností volí nasazení elektrických vysokozdvižných vozíků pro dlouhodobě udržitelnou a klimaticky neutrální intralogistiku. Navíc, pokud je elektřina pro nabíjení čerpána z obnovitelných zdrojů, neprodukují elektrické bateriové vozíky Linde během svého provozu žádné emise a žádný škodlivý CO2.

Kromě udržitelnosti je nasazení elektrických vozíků atraktivní i ekonomických důvodů. Pokud má firma vlastní výrobu elektřiny, může významně zlevnit provoz manipulačních vozíků. Velkým bonusem je také nezatěžování okolí hlukem díky tichým elektromotorům.

Několik výhod konceptu nové platformy

Pokud je pro vnitřní použití na hladkých průmyslových podlahách vyžadován elektrický vysokozdvižný vozík nebo pokud úzké regálové uličky ztěžují manipulaci s materiálem, je k dispozici tradiční verze elektrického vysokozdvižného vozíku Linde.

Kompaktní rozměry nových modelů E20-E35 a schopnosti „combi” řídící nápravy, vyvinuté exkluzivně společností Linde Material Handling, umožňují zatáčení na nejmenším možném poloměru.

K dispozici je také výběr z různých možností zdrojů energie: elektrolytické olověné baterie, lithium-iontové baterie nebo systém palivových článků. Lze také využít stávající baterie používané v předchozích modelech. K boční výměně baterie nyní stačí pouze paletový vozík.

Jak nová série elektrických vysokozdvižných vozíků Linde, tak i motorové vozíky současné modelové řady jsou založeny na stejné koncepční platformě. To znamená, že řidiči těží z vynikajícího výhledu mezi profily sloupu do stran, dozadu a nahoru.

Stejně jako kabina na ochranu proti povětrnostním vlivům s plně prosklenými dveřmi je pro nové elektrické vysokozdvižné vozíky k dispozici většina volitelných položek již použitých u dříve představených motorových vozíků.

Stejně jako kabina na ochranu proti povětrnostním vlivům s plně prosklenými dveřmi je pro nové elektrické vysokozdvižné vozíky k dispozici většina volitelných položek již použitých u dříve představených motorových vozíků.
foto: Linde

Na přání dodávaná integrovaná klimatizace s ventilačním systémem s osmi výstupními tryskami zajišťuje výkonné chlazení a vytápění pro maximální pohodlí obsluhy a tím vysokou produktivitu za rozmanitých podmínek okolního prostředí. Volitelný asistenční systém „Linde Motion Detection“ poskytuje větší bezpečnost při couvání: senzory registrují pohyb za vysokozdvižným vozíkem a zastaví couvání, pokud se do blízkosti přiblíží jiné osoby nebo vozíky.

Přicházející generace vysokozdvižných vozíků 12xx také stanoví nové standardy z hlediska provozní disponibility. Požadavky na pravidelnou údržbu jejich robustní konstrukce jsou nižší díky vyšší odolnosti proti zatížení, a navíc hlavní komponenty pracují s nižší mírou opotřebení.

Servisní procesy a nový podpůrný systém Truck Health Management, založený na bezdrátovém přenosu údajů o vozíku, pomáhají ještě dále zvyšovat jeho disponibilitu.

Zaměnitelné díly a smíšená montáž přinášejí výhody

Koncept modulární platformy a výsledně většího počtu zaměnitelných dílů přinášejí další výhody. Ty spočívají jak v montáži na společném průběžném dopravníku a tím jednodušší výrobní logistice, tak ve větší flexibilitě v případě kolísání objemu výroby.

Patří sem i možnost výměny komponent mezi různými modely a rychlé dovybavení již dodaných vozíků ve flotilách půjčoven. Všechny tři nové řady 12xx vysokozdvižných vozíků Linde mají téměř identické rozložení ovládacích prvků. Díky tomu obsluha vozíku změnu druhu vozíku téměř nezaznamená. V neposlední řadě budou k dispozici nové volitelné doplňky shodné pro všechny modely příslušné třídy nosnosti.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Anonym123

toto je pýár pre deti, prípadne neznalých!
osobne som v rokoch 1971-3 chrániac výdobytky socializmu ábsolvoval kurz ovládania. pre prácu v skladoch, na pevných plochách a v teréne mali aku, "propán butánová", benzínové (motory upravené na "letecký" bezolovnatý benzín) i dýzle. vnútri výlučne akumulátorové. tn benzínový smel po zahriatídnu, ale nik to nerobil. a tie aku dokázali fungovať i v mrazoch (sklady sa nevykurovali) a dvanásť hodinové smeny.

Obrázek uživatele Cipísek D

vyrovnají ??? s lepgčkem v hale by dneska už nedělal ani ten debýl :))) elektrovozíky jsou standart

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Obrázek uživatele Marek_

"Skutečnost, že velké množství pisatelů ve slově standard chybuje, může být zapříčiněna výrazem standart, pod kterým se ve skutečnosti skrývá 2. pád množného čísla slova standarta. Tento původem německý výraz se používá pro označení vlajky (v Čechách je slovo standarta často spojováno s prezidentskou vlajkou, tedy státním symbolem)."

Zdroj:
https://www.pravopisne.cz/2010/10/standard-x-standart/

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele PaRi

A stálé opakování této chyby evokuje vytváření nelichotivého názoru na inteligenci pisatele, ač se ten snaží sebevíce ukrýt svou vlastní neschopnost používat rodný jazyk. :-D

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (14000 km)

Postupně proniká i tam? Tvl, vždyť elektrické ještěrky tu jsou už dekády.

---

30 tis km elektricky od roku 2018


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebNabíječky elektromobilů Circontrole-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil