Singapurská společnost Azura Marine představila solární jachtu Solar Eclipse. Jde o katamarán až pro osm mořeplavců.
foto: Azura Marine
Solární loď Solar Eclipse je vybavena 60kWh baterií a 10kW solární elektrárnou. O pohon se starají dva 10kW elektromotory.
NEPŘEHLÉDNĚTE Solarwave: loď, která může plout donekonečna
Délka lodi je 13,5 metru, šířka 6 metrů a ponor 0,65 metru. K dispozici jsou čtyři kajuty a celková kapacita je osm pasažérů.
Aby nemuseli na cestě zastavovat kvůli doplňování pitné vody, je loď vybavena zachycováním vody srážkové a výrobnou pitné vody.
Společnost zodpovědná za výrobu jachty vyzdvihuje možnost nekonečné plavby s nulovými náklady na palivo, žádnými vibracemi či hlukem a emisemi.
Jachta by měla být schopna urazit až 185 km během jediného dne bez zastávky. Základní cena této unikátní solární lodi je €495 000, v přepočtu asi 14 mil. Kč.
No atlantik dáš za 14 dní 😀
Ale pokud neřešíš pitnou
No atlantik dáš za 14 dní 😀
Ale pokud neřešíš pitnou vodu, ani palivo, ani elektriku, tak ti to asi nemusí vadit.
V nejkratším místě z Newfoundlandu do Irska asi jo,
V nejkratším místě z Newfoundlandu do Irska asi jo, možná i rychleji. Ale obráceně bych to nezkoušel, golfský proud má průměrnou rychlost +- stejnou, jako rychlost téhle loďky. Ne že by se mi nelíbila, ale tvrdit, že je to vhodné na zdolávání oceánů je od výrobce dost hloupé. Na otevřeném moři je často potřeba mít v rezervě výkon a rychlost, třeba aby se dalo stihnout změnou kurzu vyhnout nebezpečné bouři, nebo na proplutí nebezpečným úsekem (vlnobití u pobřeží).
Jiné katamarany téhle velikosti mají motory s výkonem řádově ve stovkách kW, tady jsou el. motory s výkonem jen 2x10kW. Rychlost 4 kt zřejmě při napájení jen z panelů, dočasně 9-10 kt (s pomocí baterií asi 60kWh). Třeba průměrná rychlost Golfského proudu je právě ok. 4 kt, max. místy 6 kt.
Podle mě lepší dělá jiná firma, https://www.silent-yachts.com/silent55/, má vyšší výkon motorů a téměř dvojnásobnou rychlost. Má ovšem taky generátor a nádrže na normální palivo – taková záložní jistota.
A ještě jedna drobnost, u takové lodi, kde je spotřeba a
A ještě jedna drobnost, u takové lodi, kde je spotřeba a účinnost velmi kritická, bych čekal použití třeba vysoce účinných HET motorů. Ale co tam dali se člověk nikde nedozví…
Kdo byl kdy na palube sportovni lode, vi, ze se musi setrit
Kdo byl kdy na palube sportovni lode, vi, ze se musi setrit kazdy elektron. U solarni lodi je veskery elektricky komfort. Vetsinu casu clovek stravi v nejake zatoce a uziva si zivota. Na presuny mezi zastavkami od zatoky k zatoce nebo ostrovy by to melo stacit. Kdo cestuje kazdy den pres ocean? Suchozemsky experti samozrejme potrebuji mnohem vetsi rychlost.
No hlavně jim na ten elektrický komfort musí pořádně
No hlavně jim na ten elektrický komfort musí pořádně svítit slunko, což třeba v tropech nebývá až tak moc. Bez něj ty baterky nevydrží ani na 3 hodiny loudavé plavby
No pokud má výkon panelů kolem 10kWhp… třeba si to
No pokud má výkon panelů kolem 10kWhp… třeba si to kupují důchodci a mají času dost! 😀
185km /24 hodin = rychlost 7,7 kmh. To je dost málo.
185km /24 hodin = rychlost 7,7 kmh. To je dost málo.