Economy Run 2019: Škoda Citigo G-TEC jela za 2,24 kg/100 km

redakce - 25 Září 2019

V sobotu 21. září proběhl již 38. ročník tradiční soutěže v úsporné jízdě ECONOMY RUN, jejímž cílem je prověřit úspornost vozů značky Škoda v praxi. Soutěž v úsporné jízdě ECONOMY RUN má mimořádně dlouhou tradici: letošní 38. ročník navíc zavedl účastníky do závodu Škoda Auto ve Vrchlabí.

Soutěž v úsporné jízdě ECONOMY RUN má mimořádně dlouhou tradici: letošní 38. ročník navíc zavedl účastníky do závodu Škoda Auto ve Vrchlabí.
foto: Škoda

Na start se letos postavilo 64 posádek, které se za striktních pravidel snažily dosáhnout co nejnižší spotřeby a tím i emisí. Nejlepší výsledek zaznamenala dvojice Radek Pecák a Klára Pecáková s vozem ŠKODA CITIGO G-TEC s naměřenými emisemi 61,38 g CO2 na km. Trať vedoucí po běžných komunikacích měřila přes 330 kilometrů.

Vítěznou posádkou soutěže ECONOMY RUN 2019 se stala v kategorii CNG dvojice Radek Pecák a Klára Pecáková, která trať dlouhou 332,8 kilometru urazila za 5 hodin a 59 minut.

Se zcela sériovým vozem Škoda Citigo G-TEC dosáhli průměrné spotřeby pouhých 2,24 kg/100 km, čemuž odpovídají emise CO2 61,38 g/km. Kompaktní CITIGO, jezdící na zemní plyn, uspělo i v loňském ročníku a prokázalo, že mini vozy s ekologickým spalovacím motorem dokáží zajistit velmi levný provoz, nízkou spotřebu a minimální emise.

Mezi posádkami s vozy poháněnými tradičními palivy si nejlépe vedla dvojice Jan Horák a Radek Bednář startující s modelem Škoda Octavia první generace s motorem 1,9 TDI, která do cíle dojela s průměrnou spotřebou 3,00 l nafty na 100 km. Vítězi mezi benzinovými automobily se stali Štěpán Zvěřina a Jakub Filip, jejichž výsledek s vozem Škoda Citigo 1,0 MPI činil 3,01 l benzinu na 100 km.

V letošním, již 38. ročníku tradiční soutěže v úsporné jízdě, rozhodovaly o vítězích velmi malé rozdíly, které jsou důkazem nejen dobré přípravy posádek, ale také potvrzením toho, že vozy značky Škoda jsou hospodárné.

Posádky tvoří majitelé vozů ŠKODA, kteří používají sériové vozy bez jakýchkoli úprav a za běžného provozu musejí urazit vzdálenost přibližně 330 km

Posádky tvoří majitelé vozů ŠKODA, kteří používají sériové vozy bez jakýchkoli úprav a za běžného provozu musejí urazit vzdálenost přibližně 330 km
foto: Škoda Auto

Trať vedoucí po různých typech veřejných komunikací přivedla soutěžící i do závodu Škoda Auto ve Vrchlabí, kde se vyrábějí jedny z nejmodernějších a současně nejúspornějších automatických převodovek v dnešní produkci: DQ 200.

Škoda Auto letos představila nový vůz na CNG, model Scala G-TEC s úsporným litrovým motorem a celkovým jízdním dosahem, dle předběžných měření, kolem 630 km. Automobilka v minulém týdnu v Kvasinách zahájila výrobu prvních sériových vozů s plug-in hybridním pohonem pod označením Škoda Superb iV.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Jen další mlácení holí do zdechlýho koně.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

Posádky tvoří majitelé vozů ŠKODA, kteří používají sériové vozy bez jakýchkoli úprav a za běžného provozu musejí urazit vzdálenost přibližně 330 km

hranie sa na ekológiu, ktorá vytvára zdanie záchrany planéty. a dôvod ako vyrobiť ešte horší výrobok.
40 rokov nazad robili súťaže so sériovými autami, lenže použili autá/posádky by takú jazdu nevydržali - prehustené pneu, zalepené všetky otvory, škáry, ...

"Kompaktní CITIGO, jezdící na zemní plyn, uspělo i v loňském ročníku a prokázalo, že mini vozy s ekologickým spalovacím motorem dokáží zajistit velmi levný provoz, nízkou spotřebu a minimální emise."

Asi ešte nepočuli o Citigo-e iV, inak by si takúto plynovú zhovadilosť nekúpili a ešte s tým ísť takýto nezmyselný závod !!! Ach jaj !
A ešte aj TDíčka, paráda :(

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

To musela bejt radost je potkat v provozu. Asi tak jako když potkám autobus ICOM co jede mezi vesnicema 50, protože jinak by nedostal do vejplaty bonus za spotřebu.

---

17 tis km elektricky od roku 2018

Jednou jsem ten závod mimo soutěž jel s NIREM HEV a musím říci že se táhnou jak šneci jen po dálnici,ale po vesnicích a mimo města musí trochu švihat aby to časově stihly a nesmí překračovat rychlost v obcích, občas to dohánějí z kopce a do zatáček, takže v nebezpečných usecích je naopak ostatní účastníci brzdí.

V ten ročník co nejlepší benzíny jeli za 3,3 litru /bylo špatný počasí 10 st. a lilo/ tak jsem to jel s o tunu težším Nirem za 3,8 na pohodičku.

Jinak myslím že Citigo je usporné vozidlo a v baterkové verzi jistě zůstane na špičce ve spotřebě elektromobilů a takovou úspornou jízdou by mohlo 350-400 Km dát.

Bjorn Nyland si aspon vylepi dozadu slow kdyz jede hypermiling pri 40kmh :-) To musi byt nervy v P85D.. ale aspon se ho da celkem dobre predjet si myslim..

---

13G

165tkm eGolf 2014

Takze samotny vitez nam vyprodukoval pres 20kg CO2, jen zavodnici pres 1,3t CO2, zbytecny, dekujeme, chudak Greta Thunberg bude muset prepocitat sve CO2 statistiky a zkratit opet dobu lidskeho byti na Zemi :-/
Takovato akce uz by se dala nazvat tim pravym eko-terorismem :-D
Nevim proc se nevykaslou na ty senzace spotreb kolem 3l, na EV to zdaleka nikdy mit nebude ani ucinnosti fosilu ani produkci exhalaci..

---

13G

165tkm eGolf 2014


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol