DS Automobiles představí na závodech Formule E v Římě nový pohon

redakce - 08 Duben 2021

Ve dnech 10. a 11. dubna se v italském Římě uskuteční druhé kole E-Prix světového šampionátu ABB FIA Formule E.Nové hnací ústrojí, které vyvinula DS Performance (soutěžní divize společnosti DS Automobiles) pro tým DS Techeetah, je vzhledem k využití nejnovějších elektrických technologií a obnově téměř všech dílů synonymem velkého technologického kroku vpřed.

Nové hnací ústrojí, které vyvinula DS Performance (soutěžní divize společnosti DS Automobiles) pro tým DS Techeetah, je vzhledem k využití nejnovějších elektrických technologií a obnově téměř všech dílů synonymem velkého technologického kroku vpřed.
foto: DS Automobiles

Při této příležitosti římského závodu představí DS Automobiles vůz DS E-Tense FE21, monopost, který převezme štafetu od úřadujícího šampiona DS E-Tense FE20. Vůz DS E-Tense FE21 s motorem, převodovkou a invertorem, které prošly velmi významnými změnami, bude mnohem výkonnější než předchozí monopost.

Vývoj tohoto hnacího ústrojí by samozřejmě nebyl možný bez zapojení týmů Total, jejichž odborníci úzce spolupracovali s kolegy z DS Performance na vývoji specifických inovativních maziv a chladicích kapalin.

Nové hnací ústrojí, na němž společnost DS Automobiles ukázala svůj technologický um, získalo homologaci na 2 roky a jeho cílem bude dovést tým DS Techeetah ke třetímu dvojnásobnému titulu ve Formuli E.

Technické vlastnosti vozu DS E-Tense FE21:

Typ: Monopost
Délka/Šířka/Výška: 516 × 177 × 105 cm
Rozvor: 310 cm
Hmotnost: minimálně 903 kg s pilotem
Baterie: Kapacita 52 kWh, 385 kg
Motor: Elektrický spojený se zadními koly
Maximální výkon: 250 kW (338 k)
Rekuperace energie: 250 kW
Napájení: 900 V
Brzdění: karbonové kotoučové vzduchem chlazené, 4 písty, elektrické ovládání zadních brzd
Maximální rychlost: 230 km/h (optimalizováno pro městské okruhy)
Z 0 na 100 km/h: 2,8 vteřiny
Pneumatiky: Michelin Pilot Sport EV Saison 7, 245×40R18 (přední), 305×40R18 (zadní)

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

off
Neni nadto postavit si jaderku když vám slunce pere do makovice celej den každej den.

První jaderná elektrárna v arabském světě zahájila komerční provoz. Stavba nabrala zpoždění
https://www.lidovky.cz/byznys/energetika/prvni-jaderna-elektrarna-v-arabskem-svete-zahajila-komercni-provoz-snahou-je-diverzifikovat-energeti.A210406_195248_energetika_litsp?zdroj=vybava_recombee

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Veselý

To víš, jedna z nevýhod výstavby JE je, že musíš umět odhadnout technologický vývoj na 20-50 let dopředu. Arabové chtěli zkombinovat ptákometrii a dobrý kšeft. Všechno dopadlo dobře, elektrárna se postavila včas a za rozumnou cenu, pindíky si taky přišli na svoje. Akorát 10-15 let po rozhodnutí už ta cena nevypadá nic moc. Arabové si budou hýčkat svého bíleho slona, ale teď už si nechávají stavět FVE za nižší cenu při dodávce než jsou jen provozní náklady té jaderky.

Off. Opet se ukazala debilita ceskych zakonu. Povinna zimni vybava dle kalendare, ve +20 nebo -20 st. C. Dnes zadna povinnost, ale snih na silnici. Tady se zase porouci snehu a desti. V Nemecku to urcili inteligentne. Tam plati cely rok, ze vybava auta musi vzdy odpovidat pomerum na vozovce. Takze kdyz dnes je snih, musi mit v DE zimaky, ale kdyz je v lednu sucho, tak nemusi. Nekdo je hloupy a nekdo chytry.

Obrázek uživatele Kuk

U nás to platí stejně. Když je v lednu sucho nemusíš mít zimáky. Ale jakmile je souvislá vrstva sněhu nebo jsi v úseku kde je to vyznačené značkou tak je musiš mít.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Existuji useky, kde musite mit zimaky i kdyby se asfalt varil. Casti dalnic, nektere useky silnic 1. a mozna 2. tridy. Vy asi zakony CR moc neznate. Dokonce existuje ryze ceska dopravni znacka, kterou nikde jinde nenajdete.

Obrázek uživatele Marek_

Tak je to vždy loterie. Já prezul vcera a venku mrazy. Ale pokud není sníh, tak mě to netrápí. Lepší než zimaky v teple.

---

Lexus GS 450h Premium

Nejsem si jist, ale ta nemecka varianta by mela postihovat i zimaky v lete, protoze je to nevhodna vybava.

Obrázek uživatele Marek_

Takže do minulého týdne zimní, pak na pár dní letní, teď zase zimní, o víkendu letní, pak se ochladí a zase zimní a pak už snad letní až do října. Uf, to jsou náklady na prezouvani :-)

Lepší používat zdravý rozum a prezout tak nějak když už se více méně očekává ta sezóna. A když bude změna počasí, tak jezdit s rozumem, případně na letních na sněhu vůbec nejezdit. Takto to praktikuji léta.

---

Lexus GS 450h Premium

Nene, uz jsem to zde jednou psal. Mam jedno auto na zimnich a jedno na letnich. Pokud chci jet do Prahy, jsem nucen v jednom useku pouzit zimni vybavu za vsech podminek. Musim ze zakona pouzit i ve 20 plus auto se zimaky. Ackoliv je to nebezpecnejsi, nez kdybych jel na letnich. Takze debilni reseni podprumerne vybavenych ceskych politiku a uredniku. Samozrejme jim na ten zakon z vysoka a jsem pripraven se temi pulmozky i soudit, pokud by nekdo vyskakoval. A jedu s autem me volby.

Obrázek uživatele Marek_

Já popisoval situaci, když má člověk jedno auto. Já se chovám podle svého uvážení, abych jedil bezpečně. Prostě přezuju počátkem dubna na letní a koncem října na zimní. A pokud jsou anomálie (letní/zimní), tak jízdu zvážím, příp. jedu opatrně. Nemusím se zamýšlet nad tím, co na to náš hloupý zákonodárce :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Nas hloupy zakonodarce nepotrebuje aby narod premyslel. Narod musi dle tech placenych de.bi.lu drzel hubu a krok.

Ohledne vcerejsiho vyjadreni ruskeho kolaboranta v nejdrazsi LDN v Evrope volam:Hyeny trhejte!

Obrázek uživatele Marek_

Asi tak, no... koukám, že jsou i věci, na kterých se shodneme.

---

Lexus GS 450h Premium

Cha cha https://youtu.be/dwRtevTuXf0

Obrázek uživatele Marek_

Jak to dopadlo? Teď na to nemám čas koukat, ale zajímá mě to, jak si stojí ve srovnání s ostatními a jestli už trochu stáhnul ten desetiletý náskok Tesly :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Dopadlo to tak ze ID.4 ujel 1000km jen o asi 35 minut dele nez Tesly. Na to ze je to SUV a jsou 10 let za Teslou, tak to neni vubec spatny. Spotreba i nabijeni taky dobry. A kdyz pridate lepsi zpracovani....

ID4 bylo docela rychlé, ale stále o 15 min pomalejší než velké SUV Tesla X a Audi etron 55 a o 5 min pomalejší než TM3 SR+ co má malou baterku. Není 10 let za Teslou, ale na špičku stále nemá.

Obrázek uživatele ozana

Budeš ten odkaz dávat všude i když vůbec nesouvisí s diskuzí nahoře?!

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

Hehe.

Obrázek uživatele runner42

Formule E je skvělá.

Tato motoristická paralympiáda skvěle demonstruje ubohé schopnosti elektrického pohonu, proti spalovacímu.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Jolanda42 novodobý Nostradamus má opět vidění....

Jako třeba účinnost elektromotoru 97% proti 30% spalováku_?

Se spalovákem je to jako se žárovkou primární vlastnost je vytvářet teplo.

Tady máš jeden příklad ubohých schopností
https://www.youtube.com/watch?v=T6nYdHwgCIk&ab_channel=VolkswagenMotorsport

Obrázek uživatele runner42

Formule 1 - dálka závodu 300km, průměrná rychlost v kvalifikaci 252km/h
Formule E - délka závodu 100km, průměrná rychlost v kvalifikaci 115km/h

Hahahahaha.

Jsou to kriplkáry, které raději nejezdí standardní závodní okruhy, aby ta ubohost a ponížení nebylo tak do oči bijící.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Bod "G" je užitečný alespoň někdy. Tvoje kecy vůbec nikdy. Takže nejsi ani k mr.du.

https://youtu.be/dwRtevTuXf0

Tak to máme dnes jeden vydrážděný jednozávit...

Obrázek uživatele Kuk

Ty už stejně nemáš čím si štrejchnout tak co se staráš dědku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Kušuj, vykukanče.

https://youtu.be/dwRtevTuXf0

Obrázek uživatele Kuk

Skoč si do zdi dlažko.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Formule 1 je presne sita na pouziti spalovacich motoru. Jsou zase jine discipliny, kde spalovak nema proti EV sanci. Zda ma jedna nebo druha disciplina smysl, necham na zvazeni kazdeho jedince. Vase prirovnani by se dalo prenest i na jine sporty. Treba hulakajici dav pulmozku oproti decentnimu publiku u tenisu nebo golfu. Kazda socialni bublina ma sve preference.

"Jsou zase jine discipliny, kde spalovak nema proti EV sanci." Např? Ani sprinty nejsou jistý.

---

Např ekozávody, kdy každý dostane ekvivalent 100 kWh energie v jakémkoliv palivu. :D

Troufám si tvrdit, že když by se na okruh přidalo bezdrátové dobíjení z vozovky, tak spalovák nebude mít šanci.

Na nějaké poměřování si ale musíme počkat aspoň na Roadster 2. Supervýkonná BEV se moc dlouho nevyvíjí, takže těžko říct, kde jsou maximální limity takového pohonu. U spalováku to alespoň tušíme.

Co vím, tak rekord s Feldou s 1,3 škodováckým rekordem byl v ekorally někde kolem 2,6 l/100 km při 60 km/h průměrné rychlosti. Takže chápu, že je to z Vaší strany vtip, ale objektivně i tam by byl problém.A opět by to bylo na tom, kdo bude za volantem.

Ohledně výkonů mě v poslední době pobavily dvě věci:
viděl jsem dokument o Porsche, kde se chlubili, že na rozdíl od Tesly S umí Porsche opakovaně dosahovat deklarovaného zrychlení a pak kolem mně proběhl na youtube pořad ukaž káru, kde soutěžili na sprinty a majitel povídal něco ve smyslu- no už asi nevyhraju mam baterku jen na 80 procent nabitou a to už takové zrychlení nemám.
Bylo to nějak ve finále, nakonec podlehl, ale bylo přesto vidět, že ani jedna technologie není lepší - že je to pořád prostě o umění řidiče koncentrovat se na start a správně ho zrealizovat.

---

Dobře, ale BEV mají při takových typech závodů spotřebu pod 10 kWh/100km. S Konou nebo TM3 dali kolem 1000 km na jedno nabití. Sice průměrná rychlost byla nějak 30-40 km/h, ale se spotřebou byli někde mezi 6-7 kWh/100km.

To máte pravdu. Když ale odstranímé lidský faktor, tak musí být jedna technologie při daných podmínkách lepší.

Jenže ono ta rychlost je také nutný faktor a není to jen o spotřebě a samozřejmě pořád jsou to závody lidí - tedy bez špičkové technologie jste nekonkurenceschopný, ale golemův šém jakéhokoli motorsportu je stále člověk.

---

Souhlasím. :)

Obrázek uživatele runner42

Koukám, že si další, kdo nechápe, že elektřina není primární energie, ale pouze druh jejího přenosu.

Takže ti dáme 18 kilo uhlí a můžes se s elektromobilem předvést :-D

Já si vezmu 9 litrů nafty a uvidíme :-D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Vy máte neuvěřitelnou samo stírací schopnost. :D

Definice primární energie: "Primární energie je energetická forma nacházející se v přírodě, která nebyla vystavena žádnému procesu člověkem prováděné přeměny"

Takže vám dám kýbl a dokud ho nenaplníte stoprocentně přírodní naftou, tak radši nic nepište. :D

PS: Když budete hledat tu naftu s tím ocelovým kýblem, tak dejte pozor na vyvýšená místa, aby vás neusmažila podle vás neprimární energie při bouřce. Možná by se vám ale rozsvítilo a vzpomněl byste si, že existují elektrony.

Obrázek uživatele runner42

Jsou chvíle, jako je například tato, kdy mě přijde, že si na Hybridu dopisuji s dětmi se znalostmi maximálně šesté třídy základní školy.

Venco, otevři učebnici chemie pro základní školy a najdi si zpracování ropy.
Tam si doplníš znalosti. Rektifkace je totiž pouhé rozdělení uhlovodíků podle bodu varu. Nic se nepřeměňuje. Jsou to pořád ty samé řetězce uhlovodíků, co vytekly ze země. Na rozdíl třeba od Fischer-Tropschovy syntézy benzínu.

Pane Horčíku, nešlo by tady zřídit nějaký modul, kde by se sbíraly bitcoiny za doučování :-D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

To byla teda rychlost. Prozradíte nám, kde ta nafta vytéká ze země? Že bych si tam taky zajel a rovnou nabral plnou. :D

To vaše "pouhé" rozdělení odporuje definici primární energie. Ve všech odborných i neodborných zdrojích je označována jako primární energie ropa a ne nafta.

S tou elektřinou máte pravdu, pokud se jedná elektřinu získanou z nějakého primárního zdroje energie. :)

To se tu ale jen plácáme v definicích a zacházíme zbytečně do osobní roviny. Ty ekozávody jsem myslel jako vtip. Asi fakt budu muset ke každé podobně míněné větě psát vysvětlivku. :)

Spíš mi povězte váš názor, zda by bylo EV rychlejší na té upravené trati, kde by bylo zabudované nabíjení ve vozovce a EV by mohlo mít jen třeba nějakou lehkou baterii nebo superkapacitor.

Obrázek uživatele runner42

Běž se domluvit s Komárkem, jestli si můžeš natočit do kanystru.

Ropa je směs uhlovodíků. Ty s krátkým řetězcem C6 až C12 nazýváme benzín, ty s delším nafta, ale je to vlastně jedno, jak to pojmenováváme. Nafta je podmnožina ropy. Nic nepřeměňujeme, jen oddělíme ty řídké lehké od hustých těžkých, protože pro to máme různé užití. Dřív se to neoddělovalo a pálilo se to v celku. To tomu ještě říkali petrolej. Dneska je petrolej jen jedna frakce.

Připomínáte mi mě, když mě byly čtyři roky. Myslel jsem si, že se mlíko vyrábí v mlíkárně. Dnes už jsem informovanější.

Ano teoreticky by mohlo být rychlejší, stejně jako spalovák jedoucí v potrubí. Ale je to jedno, nikdy se to nedozvíme, protože to není ekonomicky reálné. Okruhy mají co dělat, aby se uživily, a to opravují jen jednoduchý asfalt.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Jsem rád, že tomu rozumíte, ale nemusel jste se tu tak rozepisovat. Stačilo dodat zdroj, kde je nafta označována jako primární energie, když jste se tím tolik oháněl. Asi to je jak s tím Zemanovým článkem no. :D

Třeba mléko UHT v tetrapacku se vyrábí v mlékárně. Nikdy takové mléko z krávy nedostanete.

Takže EV pohon je teoreticky rychlejší, ale záleží hodně na podmínkách trati. Děkuji.

V tom vasem benzinu je tolik elektriny, ze by EV s tim mnozstvim ulel 50km. Zatim jsem jeste nevidel nejake panely, ktere by z niceho a slunicka vyrabely benzin. Ale urcite to nekdo ma v supliku, aby to emobilite nandal.

Niekto to nechápe ale Venca to nie je. V akumulátore je chemická energia, tak isto ako v benzíne.
To je novinka, čo?
:)))

---

140 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

Obrázek uživatele runner42

Ne novinka to není, to je naprosto v pořádku. Klidně si tam do chemické energie uložte, co vám z těch 18 kilo uhlí zůstane :D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Prečo práve uhlie? Elktrina sa predsa nevyrába len z uhlia. Ja si vyberám Slnko a tých 360MJ chemickej energie si vyrobím. Fosílne palivo sa tiež primárne vyrobilo z toho jediného funkčného fúzneho reaktora, ktorý máme zadarmo k dispozícii.

---

140 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

Obrázek uživatele runner42

Len nie, hlavne áno.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele runner42

To víš že jo. Jsou to naprosto diskriminační pravidla, která zní - pojedeme co nejrychleji dvě hodiny, aby to lidi ještě bavilo, a kdo bude první v cíli, vyhrál :-D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

To přirovnání s paraolympiádou není až tak od věci.
Žádné nedochůdče nemůže konkurovat olympionikům než se vyvine do maximální formy...

A pak tu jsou invalidé bez obou noh co jsou diskvalifikováni ze závodu jenom proto že nejsou dost "klasičtí" a mají odlišný pohon který ztrapní všechny ostatní běžce ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Off.Tesla dodala v breznu pres 3700 TM3. Rekodn. A podil cistych EV na prodeji vsech aut v DE je 10,3%.

Obrázek uživatele Marek_

To je za Evropu nebo jenom DE? Protože co jsem koukal za Evropu, tak za leden a únor má Tesla do Evropy dodaných cca. 7000 ks modelu 3. Ostatní modely nevím, ale to budou asi drobné nebo spíš nic. Takovým tempem se nedostane ani na loňská čísla v Evropě. Ale pokud posledný měsíc v kvartálu bývá silný, tak snad to doženou...

https://ev-sales.blogspot.com/2021/03/europe-february-2021.html

---

Lexus GS 450h Premium

Data se tykaji jen DE Nemecka.

Obrázek uživatele Marek_

A co ostatní producenti? Jak si stojí za Q1/2021. Nějaké info? Německo je velký trh a je zajímavé sledovat jak se tam prosazují domácí EV vs. Tesla. Sleduji to, ale na EV sales to ještě není.

---

Lexus GS 450h Premium

Data jsem ziskal z
https://teslamag.de/news/rekorde-deutschland-maerz-tesla-neuzulassungen-elektroauto-anteil-hoeher-35687
Bohuzel dalsi data zatim nemam.
edit. celonemecka sohrnna data brezen 2021.
https://ecomento.de/2021/04/07/elektroauto-hybridauto-zulassungen-maerz-2021/

Obrázek uživatele Marek_

Myslel jsem něco jako toto:
https://ev-sales.blogspot.com/2021/03/germany-february-2021.html

Ale počítám, že příští týden to zveřejní na EV sales a pak i celou Evropu. Kvartál už bude vypovídající vzhledem k tomu, že Tesůla dodává nepravidelně.

---

Lexus GS 450h Premium

Závody nesleduji vůbec žádné, ani FE a ani F1. Na jak dlouho jim ta baterie vydrží a co pak? Vyměňuje se celá baterie nebo jak?

---

hariprasad

Obrázek uživatele Kuk

U F1 maj taky jen omezený množství paliva. Když to přepísknou tak nedojedou.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Horčík

Nyní už se baterie během závodu nevyměnují, v předchozích sezónách (až do 2018/2019) tomu tak bylo.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Nevim jak to je s baterii u FE. Ale u motoru ve F1 je to tak, ze motor musi po zavode na generalku a pak slouzi asi uz jen na trenink. Formule je plytvani vsim. Jen transport celeho cirkusu z mista na misto spotrebuje obrovske mnozstvi zdroju. Divim se, ze to jeste muze existovat. Usetreny benzin u jednoho zavodu FE je legracni oproti desetitisicum benzinu/nafty u tahacu, letadel, lodi atd. v zazemi a logistice.

Obrázek uživatele Kuk

S těma motorama si zamrz někde před 30ti lety.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Spalovak je pro me mrtva zalezitost. Uz dlouho me nezajima a podobne to vidi uz i vyrobci. Jen vecne vcerejsi to jeste vzrusuje.

Vy jste prostě klasa!

Obrázek uživatele runner42

Ty nevíš nic.

V F1 je limit tři motory na sezónu a auto. Nebyl by samozřejmě problém udělat motor, který odjezdí celou sezónu, ale spolehlivost a výkon jsou v protikladu, proto se motory staví tak, aby jich byl výhodně spotřebován přesně povolený počet.

Formule E je "zábava" pro chudáky a sledovat to je forma trestu. Audi to pochopilo celkem rychle.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Taky jsem napsal asi. Neni to tak davno a bylo to 8 a pozdeji 4 motory za sezonu. No nic, za vic nez 2 miliony Eur za jeden motor a tak mizerna vydrz je fakt zoufale spatna vydrz.
Me teda nebere ani F1 ani FE. Kolikrat jste byl osobne u trate?

Obrázek uživatele runner42

V červenci navštěvuji "domácí" Maďarsko a září pro mě domácí Singapur.

Tento rok Singapur vypouštím, protože tam letím vyjímečně už za dva týdny, ale zase se při letu tam a zpět přes Moskvu nechám 2x očkovat.

Cena za motor je daná počtem vyrobených jednotek, které musí zaplatit vývoj. Výdrž je parametr, který lze libovolně nastavit.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele Kuk

F1 už nikdo nesleduje, mladý znaj F1 už maximálně z games. F1 zajíma už jen pár lidí z východu a pár dědků, alety stejně nadávaj na přiškrcený objemy a výkony. Tedle přežitek brzo zdechne.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-stationNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil