Druhá generace plug-in hybridu BMW X5 xDrive45e se může pochlubit 24kWh baterií a dojezdem až 87 km!

Masité SUV do zásuvky v podobě BMW X5 xDrive45e přichází ve své druhé generaci a chce šokovat. Montují do něj 24kWh baterii!

BMW X5 xDrive45e plug-in hybrid
foto: BMW

Nová verze BMW X5 xDrive45e se díky 24kWh (354 V) baterii stává plug-in hybridem s jednou z největších baterií na trhu. Využitelná část sice činí „pouze“ 21,6 kWh, ale i tak jde o úctyhodné číslo.

Pro srovnání, BMW X5 xDrive40e má stále jen 9,4kWh baterii. BMW X5 xDrive45e se díky 160% nárůstu kapacity může pochlubit dojezdem 67 km až 87 km WLTP čistě na elektřinu!

Není bez zajímavosti, že díky 24kWh baterii dosáhnou zájemci o nákup plug-in hybridu BMW X5 xDrive45e v na federální dotaci $7500.

Ani další specifikace vozu nejsou k zahození: výkon stoupl na 290 kW/600 Nm, akcelerace 0-100 km/h se zlepšila na 5,6 sekundy. Maximální rychlost je 235 km/h, v elektrickém módu 135 km/h.

Elektrickou výzbroj doplňuje 3.0l benzinový šestiválec (210 kW) a osmistupňová převodovka Steptronic. Výkon elektromotoru činí 50 kW, nebo až 83 kW špičkově (265 Nm).

BMW X5 xDrive45e papírově slibuje celkovou spotřebu 2,0 l/100 km. Kupodivu v autě zůstala 3,7kW nabíječka (16 A/230 V), díky které lze baterii nabít zhruba za sedm hodin.

70 Comments on “Druhá generace plug-in hybridu BMW X5 xDrive45e se může pochlubit 24kWh baterií a dojezdem až 87 km!”

  1. To BMW je fakt marný. Nejdřív špatný žravý motor s
    To BMW je fakt marný. Nejdřív špatný žravý motor s mizernou převodovkou, arodynamický odpor jako prase a teď to ještě du***í 250 kilama mrtvý váhy, díky kterým to chvíli jede na uhlí místo ropy.

    Vy tu planetu fakt chcete zlikvidovat.

    1. Teda co je špatnýho na ZF8? Kdyť je to nejlepší automat
      Teda co je špatnýho na ZF8? Kdyť je to nejlepší automat současné produkce pro podélnou zástavbu a v BMW (a to tuhle značku nemusím) ho navíc narozdíl od koncernu VW umí i nastavit tak, aby s tím šlo jezdit. Navíc tahle verze R6 jezdí s X3 kolem 10-12l a tohle bude zásadně jinak naladěný. Moc lepších R6/V6 motorů na trhu není. A krom toho to nemá tu hromadu průšvihů co má BMW V8. Jako chápu tvůj postoj tady, ale zrovna u tohodle auto není moc na co reálně plivat. Jako ok, ta palubní deska, umělej zvuk v reproduktorech co nejde vypnout, laufy jak do sloní pr*ele to jako jo, ale ten pohon je hodně zajímavej.

      Edit:
      250kg navíc je podle mého optimismus, protože s takovoudle baterií to spíš bude 300. Ale 230 je mezi 40i a 50d, kde bude navíc většina vepředu. 45e bude mít lépe rozloženou hmotnost. Ostatně SQ7 váží stejně jako Cayenne E hybrid, opět ale rozložení hmotnosti bude u Ehybridu podstatně lepší. Jen pro úplnost, základní Q7 benzín váží stejně jako základní Cayenne.

      1. Má pořád V8 problém, zajímalo by mě jaký jestli víš
        Má pořád V8 problém, zajímalo by mě jaký jestli víš konkrétně? Poslední V8 BMW jsem měl asi v roce 2012 a ty se zapékali. Myslel jsem že už změnili konstrukci a je to vyřešeno. Jinak souhlasím že ZF je to nejlepší s čím jsem jezdil.

        1. já to naposled vím o autech z roku 2015. Dál už také
          já to naposled vím o autech z roku 2015. Dál už také nemám info.
          co vím tak chlazení snad na tenhle rok už vyřešili a zapejkání válců pod palubkou taky. Ale řešila se nějaká elektrika a pak vstřikovače. Bylo to na X6, vcelku normálně jetý a kolem 100tkm.

        1. Hele jako tvojí pozici tady chápu a je mi jasný, že
          Hele jako tvojí pozici tady chápu a je mi jasný, že musíš poplivat cokoliv elektrickýho, aby sis nepošramotil renomé. Ale tady je to vcelku zbytečný, to topný těleso jak to nazýváš funguje v Cayenne (nevím jaká je to specifikace převodovky) a i v dalších PHEV. Nemá smysl očekávat, že zrovna tohle bude průšvih. Krom toho řekněme si narovinu, auta jako je X5 a ostatní patří k technologické špičce a to je sakra znát na servisní náročnosti a poruchovosti. Podstatně zajímavější než převodovka bude v tomhle autě chlazení, předehřev baterií atd. Někde byl rozkres chlazení Golfu GTE a to byl teda masakr.
          Zase na druhou stranu že by poslední biturbo-kompresorovej V8TDI byl etalon spolehlivosti se říct nedá. Vzduchovej vícekomorovej podvozek se stavitelnejma tlumičema a aktivníma stabilizátorama případně aktivním difem taky zrovna nevydrží donekonečna a servisní náklady na výměnu komponent minulýho (a jednoduššího) podvozku Cayenne jsou snad legendární. To auto ale zase díky tomu nezatáčí jako parník (GCH, Mercedes ML/GLE) a nepřetěžuje přední vnější kolo jako TMX. Takže svůj půvab to určitě má, stejně jako okamžitou reakci na sešlápnutí plynu a pak drobnosti jako nezávislou klimu. Kolik PHEV jsi řídil, zkoušel si aspoň XC90T8?

          1. Nikoliv, jsem fanda hybridů. Koncepce s vestavěním do
            Nikoliv, jsem fanda hybridů. Koncepce s vestavěním do převodovky je ale špatná z důvodu špatného chlazení a velkých nároků na servis. Smysl dává jen u hybridů, nikoliv PHEV.
            Na hodnocení aktuálního Cayennu je po pár měsících brzo.
            Předchozí verze neměla ZF, ale výbornou Aisin TR-82SD, tato ZF je velký downgrade – proti Aisinu i dvojspojce je výrazně pomalejší a bude se vařit.

            PS: BMW k technologické špičce opravdu neřadím. Je smutný koukat na ty jejich za hranu ošizený řešení. PHEV i BEV jsem řídil spoustu a nedává smysl je tu vypočítávat. PHEV jsem schopen pochopit a akceptovat jako hračku pro podivíny, ale budiž. BEV jedna hrůza vedle druhé, šílenost pro narušené. Přesto jdu ve čtvrtek mučit Model 3, protože rád testuju.

            1. Ja teda ve svych autech krom sl600 mam dvouspojky a jsem s tim
              Ja teda ve svych autech krom sl600 mam dvouspojky a jsem s tim v pohode, ale zf mi v autech co jsem ridil nevadila. Posledni byl Touareg z jara 2018 a fungovala vyborne, totez auto z podzimu byl ale prusvih. BMW jak rikam nemusim, ale v tedle kategorii phev to maji vsichni stejne krom xc90, ale tam si pohon zije hodne svym zivotem. Kazdopadne jak pisu neresil bych to, objednas zaruku a nazdar. Ale pristup k zarucnim opravam je u bmw a mb pro me neprispustny na rozdil od audi nebo vw, kde se resi za flasku cokoliv.
              PHEV mi prijde do velkyho suv super a je to bez kompromisu na rozdil od bev, ktere pro me neni.

              1. Já proti samotné ZF nic nemám, sice Aisin je nelepší, ale
                Já proti samotné ZF nic nemám, sice Aisin je nelepší, ale pro mainstream super. Se servisem to vidím zcela stejně jako ty.

                Od nových řešení čekám posun k lepšímu (hybridní řešení typu Lamborghini Sian), ne ke stejnému (většina PHEV) nebo dokonce výrazně horšímu (BEV).

                1. Já s aisinem jezdil déle jenom s verzí pro příčnou
                  Já s aisinem jezdil déle jenom s verzí pro příčnou zástavbu (XC90))a tam jsem si z toho teda na zadek nesedal, zlatý DSG.
                  V tohmle se teda neshodnem, podle mého je celej systém mildhybridu úplně k ničemu. Naopak s T8 jsem se za pár dní docela zkamarádil (jako s pohonem, auto si žije svým životem a nesedělo mi).
                  PHEV mi dává smysl, mám jak doma tak v práci garáž se zásuvkou a každý den jezdím po městě. Stejně mi ale auto na každodenní ježdění musí vozit vlek, ujet za den 1000km (řekněme 10 až 15 cest za rok) a k tomu mít nějakou dynamiku. Jezdím mimo jiné jako ty se Supem 200kw, ale už mi to začíná strašně ale fakt strašně lízt krkem, takže čekám na toho Touarega PHEV, protože X5 je na můj vkus taková moc nabubřelá a GLE vždycky jezdilo na poje použití mizerně. A na Cayenne nemám.

            1. Pokial použili články, ktoré zvládnu nabíjanie 2C, tak
              Pokial použili články, ktoré zvládnu nabíjanie 2C, tak záleží len na BMS. Výstup z palubnej nabíjačky je tiež len DC pripojené priamo na baterku.
              Inak pokial mám dobré info, tak LiIon baterky zvládnu takmer všetky 1C, takže aspon tých 25kW by nebolo zlé.

              1. Jaký by to mělo smysl se na cestác zdržovat
                Jaký by to mělo smysl se na cestác zdržovat rychlonabíjením, které Vám vyjde cenovo skoro na stejno jako jet v hybridním módu ? A navíc budete čekat na nabití a ješte si budete amortizovat baterku?

                Kdo chce BEV ten si ho koupí , kdo PHEV ten také , ale dělat nějakého křížence je podle mě blbost.

        1. jenze tohle PHEV ma baterku kapacitnejsi nez nektera starsi
          jenze tohle PHEV ma baterku kapacitnejsi nez nektera starsi BEV 😀 s timhle se s trochou snahy da dojet na elektrinu o z Prahy do Brna, s jednou pauzou nekde uprostred, pritom moznost rychlonabijeni by to auto asi ani nijak zvlast neprodrazilo, ani mu nepridalo nejak vyrazne na vaze, je to takove az na oko oklestene

            1. ja od auta ocekavam ze pojede ruzne trasy, a tohle auto ma k
              ja od auta ocekavam ze pojede ruzne trasy, a tohle auto ma k tomu ty moznosti, pri delsi trase s kratsima zastavkama ale jednoduse pojede jako normalni hybrid, pritom by stacilo jen opravdu malo a mohlo by mnohem casteji jezdit i jako elektromobil

              a ani bych se nedivil kdyby moznost rychlonabijeni byla casem kjako priplatek, ci si to proste schovavaji pro dalsi facelift, technicky tam rychlonabijeni nic nebrani, ty baterie kvuli rekuperaci jiste zvladaji treba i 50-100kW, takze moznost to nabijet treba 50kW by jiste potesila, navic 3.7kW u baterie 24kWh je celkem pomale nabijeni, dnes bych ocekaval u takoveho auta i to AC alespon 11kW, je to velke a drahe premiove auto a oni tam daj tu nejpomalejsi nabijecku?

              1. Sice vás chápu, ale myslím, že tohle nemá být takové
                Sice vás chápu, ale myslím, že tohle nemá být takové auto. Už pro výkon benzínového šestiválce (210kW) vůči elektromotoru (50kW).
                Myslím, že to o čem píšete, bude až další level. Něco jako BEVE -BAterry EV + engine, kde motor bude sloužit jako doplněk pro nouzi, pro topení při „zamrznutí“ na dálnici a pod. Poměr výkonů bude opačný a auto ujede na elektriku srovnatělně jako na benzín (třeba 400/400).

                1. veskutecnosti je lepsi si topit z baterky nez za benzin 😀
                  veskutecnosti je lepsi si topit z baterky nez za benzin 😀 podobny 6 valec bude mit za kuprikladu hodinu volnobehu spotrebu 1-2 litry benzinu, kdesto topeni z baterie vezme treba za hodinu do 1kWh, cenove tedy mnohem lepe vychazi toput prave elektrinou

                  ja to auto vidim jako rodinne auto, a kdys jedu s detma delsi trasu, casto stavime i na 30-50 minut, a za takovou dobu by se dala baterie bezproblemu dobit na dalsich treba 60-70km, a mit tohle auto s moznosti rychlonabijeni, tak bych toho tak i v pripade ze by byli volne stojany na nabijeni vyuzival

                  jinak ty vykony motoru jsou vesmes zbytecnosti, s tim benzinakem vetsina lidi nepojede vic nez na ctvrtinovej vykon, tech 210kW si parkrat vyuzijou nekde na zrychleni a tim to tak +- skonci, pri 13-150km/h na dalnici treba na tempomat to predpokladam bude tocit do 2.5-3 tisic a vykon nepujde v tu chvili treba nad 80-100kW

                2. Jasně, chybí tomu rychlonabíjení a má to zbytečně
                  Jasně, chybí tomu rychlonabíjení a má to zbytečně velký motor. Stejně stavíte každých 60 km na pul hodiny. Něco mi říká, že tohle auto se míjí s vašimi potřebami.

                3. kde pisu neco o tom ze stavim kazdych 60km a ze to ma zbytecne
                  kde pisu neco o tom ze stavim kazdych 60km a ze to ma zbytecne velky motor? kdys mas potrebu nekomu podsouvat neco co nenapsal, tak to delaj laskave jen u sebe, ostatni z toho vynech 😉

                  naopak X5 se s mejma potrebama vubec nemiji, to aut jsem mel i v uzsim vyberu s jinou motorizaci, ale nakonec jsem si vybral u jine znacky prostorove podobne velke auto 😉

                4. Omlouvám se za těch 60km, tam jsem to špatně pochopil. Ale
                  Omlouvám se za těch 60km, tam jsem to špatně pochopil. Ale „jinak ty vykony motoru jsou vesmes zbytecnosti“ mi indikuje, že považujete poskytovaný výkon za zbytečný.

                5. tak to jsi pochopil spatne, ten vykon byl minen ku tomu
                  tak to jsi pochopil spatne, ten vykon byl minen ku tomu elektrickemu, kdys i 50kW elektromotor s tim autem bude hejbat v ramci moznosti tak ,ze to bude vesmes normalne pouzitelne vozidlo, neb i bezny ridic z toho spalovaku bezne o moc vic nevyuzije 😉 takze to auto by se pak dalo vyuzivat vice elektricky i jako pozirac dalkovych kilometru 😉 a ne vesmes jen jako mamataxi/kancltaxi, pokud to ma na elektrinu maximalku 135, je to vesmes dobre pouzitelne i elektricky na te dalnici, a proc si proste nedobit rychle kdys mam nekde pauzu a mam tu moznost dobit? a tady je problem, ono to nejde rychle dobit, abych dobil „do plna“ tak to proste zabere treba 6-8 hodin, takze jedina doba kdy to ma smysl nabijet je pokud nekde opravdu tak dlouho auto stoji

                  rozdil mezi nabijeci elektronikou na 3.7kW AC a 11kW AC je smesne mala, a kdybych si mel vybrat prirovnani, tak je to jako by to auto misto na pekny litaky posadili na plechace jen proto, ze usetrej ve vyrobe asi tak 20 euro 😀 naprosto zbytecne ojebany na takove prkotine, a kdyby tam byla i moznost DC nabijeni, prida to asi tak 5 kilo na vaze a v cene auta asi tak 200-300 eur, takze to mohli dat alespon jako priplatkovou vybavu kdys nic jineho

                6. Na tu elektriku ta má maximálku kolem 130, kontinuálně to
                  Na tu elektriku ta má maximálku kolem 130, kontinuálně to nejede na dálnici na elektriku, ale na benzín. Je nastaveno tak, že si elektriku nechává na město a na potřeby prudké akcelerace, a vyšší rychlosti (na rovině kolem 120) přepíná na benzín. To znamená že Praha Brno jede skoro stále na benzín nebo rekuperuje, protože to je „horská“ dálnice. Ale i Praha Hradec jede na benzín pokud jedete na max limit.
                  Pokud by to mělo být i na dálnici provozováno na elektriku tak by muslelo být jinak koncipované i nastavené.

                7. Mám podobný, a papírově je to stejný, takže
                  Mám podobný, a papírově je to stejný, takže předpokládám, že se bude chovat obdobně.

                8. aha 😀 jina zkusenost nez jakou mam ja s X5 40e , a to jesm ji
                  aha 😀 jina zkusenost nez jakou mam ja s X5 40e , a to jesm ji ridil jen kratce par desitek km, v rezimu Eco Pro se spalovak nezap dokud pedal nesel temer k podlaze

                9. Na ECO do je jiná, ale to pak máte jen 50kW, a o si
                  Na ECO do je jiná, ale to pak máte jen 50kW, a o si přiznejme, není na takovéhle auto mnoho :). Mne ten kombinovaný režim velmi příjemně překvapil, protože jsem se bál, že do města budu muset nastavovat EV only a ono to dělá samo.

                10. Alektromotor má 83kW, což sice není zrovna na závodění,
                  Alektromotor má 83kW, což sice není zrovna na závodění, ale s ohledem na hmotnost kolem 2,4tuny to bude úplně stejný jako základní motorizace dodávek (2tuny prázný a 66-75kW). Jerzdit s tím určitě půjde…

                11. 83kW je krátkodobě, dlouhodobě právě jen 50kW, mám
                  83kW je krátkodobě, dlouhodobě právě jen 50kW, mám stejnou motorizaci a na dálnici je to málo.

                12. Aha, tak to se omlouvám. Já si počkám na Touarega PHEV,
                  Aha, tak to se omlouvám. Já si počkám na Touarega PHEV, měl by mít 100kW elektromotor a aspoň 18kWh baterií, ale tohle možná taky vrátim na kandidátku. Vadí mi ale, že to nelze kombinovat s aktivníma stabilizátorama.

          1. PHEV je určené na každodenní pravidelná trasy , na jejich
            PHEV je určené na každodenní pravidelná trasy , na jejich délce až tak nazáleží, čím jsou kratší tím víc jezdíte na elektřinu.

            Pokud to ujede na elektřinu 80 KM ta je za rok 28000 KM čistě na elektřinu, když bude mít možnost dobíjet v cili třeba práci tak to už je 56 tis. Km to je Vám málo?

            Ten kdo nikam nejede a jednou za týden pojede 300 Km na chatu , ten si to asi kupovat nebude

            1. pisu snad nekde ze me je to malo? me tam schazi jedine, treba
              pisu snad nekde ze me je to malo? me tam schazi jedine, treba lepsi tedy vykonnejsi AC nabijeni, treba 7 nbeo 11kW, tedy dnes celkem standard alespon za priplatek, jako dat za PHEV 2+ miliony a nemit moznost nabojet jinak nez 3.7kW je proste zvlastni

              popripade tak klidne mohli tad i nejake 40-50kW DC nabijeni, alespon jako priplatkovou moznost

              1. Ano s ohledem na zravost toho auta 7 Kw tam dat opravdu
                Ano s ohledem na zravost toho auta 7 Kw tam dat opravdu mohli.
                Ale DC je blbost lidi by stim jezdily jak s elektromobilem a ta baterka by brzo odesla a spalovak by tam byl asi k cemu?

                Podle me ma spravne pouzivane PHEV jezdit v prumeru 1:1 na benzin po zapocteni dovolene. Tedy v realu denne 70% ELEKTRINA 30% benzin. A ta dovolena a dlouhe trasy to srovnaji. Pak se to ma sanci nejak vratit.

                1. te baterce je to uplne jedno jestli ji nabijis ze zasuvky a
                  te baterce je to uplne jedno jestli ji nabijis ze zasuvky a nebo rekuperaci, tou rekuperaci dostava mozna i vetsi „slupky“ nez stabilnim nabijenim

                2. Podle mě to není jedno, rekuperací to jsou šlupky
                  Podle mě to není jedno, rekuperací to jsou šlupky poměrně krátké v řádech sekund. Pokud do toho bude prát celou kapacitu, ohřeje se a musela by mít chlazení aktivní.

                  Pro informaci při plné rekuperaci u Nira PHEV to jsou proudy kolem 70A tj. výkon rekuperace kolem 26Kw což je stále na polovině běžného rychlodobíjení.

                3. takze kdys pojedu z nejakeho kopce v Alpach treba 5 minut, tak
                  takze kdys pojedu z nejakeho kopce v Alpach treba 5 minut, tak to jako bude rekuperovat jen v sekundach, ale no tak, s timhle samozrejme vyrobce musi pocitat a take jiste pocita 😉

                4. Jistě počítá, ale výkon až 3 Kw to auto spolehlivě
                  Jistě počítá, ale výkon až 3 Kw to auto spolehlivě zastaví, netuším jaký je průměrný výkon z nějakého táhlého kopce.

                  S plně naloženým Nirem jsem alpy dělal .

                  Klesání od konce Felben tauerského tunelu do vesnice Mittersil to je 1600-800 metrů. Trasa dlouhá 16,5 Km, tak to jelo jakoby zadarmo a ještě se baterka nabila na polovinu cca 4kWh dojezd 26 Km. S puštěnou klimou.

                  Nevím jak dlouho se mohlo jet průměr 60? 1/4 hodiny tak to je průměrný výkon rekuperace na té trase 16 kW to je slušný.

                  Ale takový šok ta baterka dostane jeden,dva za rok.

                  Ale vy by jste ji jistě takhle chtěl trápit rychlonabíjení 4x za den?

                  edit: Navíc když toho má systém dost odpojí rekuperaci a připojí spalovák, podřadí na dvojku a píše to motorová brzda.
                  to EVčko neumí.

                5. PHEV nemusí mít nutně DC, ale dobíjet něco z 16A zásuvky
                  PHEV nemusí mít nutně DC, ale dobíjet něco z 16A zásuvky 2 hodiny je na doma fajn, dobít si na půlhodinovém nákupu (kávě při přestávce apod.) díky nabíječce 11 kW by bylo rozumnější, vždyť je to dnes už skoro standard 11 kW

                6. Kdybych to v mel v Niru nabijec 11 kW vubec bych se nezlobil,
                  Kdybych to v mel v Niru nabijec 11 kW vubec bych se nezlobil, je to otazka ceny a chlazeni baterek. Ale zatim to nemaji ani cista EV.

                  Navic proc do PHEV doma to 15A nabiju hrave a dalkach prece u toho nebude nikdo cekat a navic cena za nabijeni na stanicich se blizi 6-8 kc. Zatim jen PRE a Eon drzi 3kc. Az zdrazi nebudu nabijet ani tam.
                  Vzdyt to niro jezdi i bez nabijeni za 4 litry. Tak proc to resit stejne se ten motor musi projet kvuli karbonu.

                7. Naštěstí už to mají např. BMW i3, eTron, Honda-e, bude
                  Naštěstí už to mají např. BMW i3, eTron, Honda-e, bude mít Vison, Seat eBorn, Sion, MB EQA, Mini Cooper, Volvo XC40, ID3 MR a LR, takže se to postupně zavádí.
                  Služební PHEV nenabíjejí vůbec, nemají k tomu lidi důvod, mají to jen na parkování zdarma.

                8. jen 3kW pri rekuperaci je samozrejme nesmysl 😉 to bys
                  jen 3kW pri rekuperaci je samozrejme nesmysl 😉 to bys nenarekuperoval vesmes nic 😉 rekuperaci to jiste zvlada vpohode okolo 40kW a tak to melo a ma i X5 40e 😉

                  nejak si pletes kW a kWH, protoze pokud bys rekuperoval 4kW po cobu ctvrt hodiny, tak do baterky narekuperujes jen 1kWh 😉

                  nikde nepisu nic o rychlonabijeni 4x za den, proc maj zdejsi diskuteri potrebu si neco domejslet z nejakeho textu kde se nic takoveho nepise?

                9. Upsal jsem nulu vykon rekuperace je az kolem 30kW vykonu.
                  Tedy

                  Upsal jsem nulu vykon rekuperace je az kolem 30kW vykonu.

                  Tedy za1 1/4 hodiny 4kWh to je prumerny vykon rekupetace 16 kW.

        2. Výrobce tedy počítá s tím, že si PHEV koupí pouze
          Výrobce tedy počítá s tím, že si PHEV koupí pouze majitel rodinného domku nebo garáže? Kdyby udělal alespoň palubní nabíječku 3x16A (lépe 2x32A), po cestě zastavím na kávu nebo na rychlý nákup a je nesmysl PHEV nabíjet 2,5 hodiny, co mi Kia Niro psalo na displeji. To je opravdu odsouzeno k nabíjení přes noc. To mi pak dává daleko větší smysl HEV, se spotřebou o 20% větší, ale úsporou např. 300 tis. Kč při nákupu.

          1. Myslím, že máte pravdu. PHEV je pro ty, co mohou nabíjet
            Myslím, že máte pravdu. PHEV je pro ty, co mohou nabíjet přes noc (rodinné domky, v budoucnosti ze zásuvky na lampě na ulici apod.). Není určeno primárně pro dobíjení přes den, proto je zbytečná silnější palubní nabíječka.

            A spotřeba závisí na skladbě vaší jízdy (město=elektrika, dálnice=benzín).

          2. Zrovna u Nira mi čas nabití za 2:15h připadá poměrně
            Zrovna u Nira mi čas nabití za 2:15h připadá poměrně rychlý je to na 50 Km tj. 25 Km za hodinu to je stejně jako mají elektromobily s 16A AC nabíječkou.

            2 hodiny nejsou opravdu noc když jedu do Prahy na výstavu ani se nerozkoukám a už to běžím odpojit , abych stojan neblokoval
            kolegům.

            Po cestě to snad nikdo rozumný nabíjet nebude, nehledě pokud nemáte čip čezu , tak to čechách ani není kde. Protože za ceny EV mapy se to ani nabíjet nevyplatí.

            A HEV nemá spotřebu o 20% větší , ale o 100% neboli 2x takovou u mě v přůměru při nájezdu kolem 30 tis. Km za rok. Při vyšším nájezdu a jen jedním nočním nabíjení vyhodnost PHEV klesá.

            Ale pokud máte podle podpisu najeto za 3 roky jen 50 tis. tak zrovna ten nájezd u Vás nehrozí.

            1. Mám nájezd 20 tis. km ročně, pracovní den standardně 70
              Mám nájezd 20 tis. km ročně, pracovní den standardně 70 km. Nedávno jsem nabíjel na Kladně, přijel tam s chlapík s půjčeným PHEV Ioniqem, zrovna jsem odpojil Soul od nabíječky 50kWh. Připojil to k Mennekesu, ukazovalo to 2,5 hod. nabíjení, tak se podrbal na hlavě a říkal, hm, to tady mám sedět v autě? No asi na to kašlu, na to nemám čas.

              1. Asi měl kabel jen na 13A nebo to měl vybitý až na
                Asi měl kabel jen na 13A nebo to měl vybitý až na kost.
                Normálně se to vybije jen do 20% ,ale pokud vybitou baterku drtím v hybridním módu do kopců tak se umí vybít i na 6%.

                Jinak asi opravdu měl ioniqa půjčeného, protože podruhé by takovou blbost neudělal. Ale jinak každý kilometr na elekřinu se počítá, pokud někam jedu a je sloupek v pěším dosahu jednání hodím to tam pokud vím že tam budu aspoň hodinu.

                Zabiju dvě mouchy jednou ranou, jednak si ušetřím benzín a za druhé to používám jako bezplatné parkoviště a pokud je obsazeno nic neřeším pojedu na benzín jen si nedám kafe 🙂

                protože jedno nabití 9 Kwh baterky Vám tak na to kafe, nebo sváču vydělá.

        1. Cena je opravdu tohole modelu, navíc mi prodejce na první
          Cena je opravdu tohole modelu, navíc mi prodejce na první dobrou a bez jakékoliv debaty o ceně řekl, že mi na PHEV dá o 5% větší slevu než na 40i, tzn ty auta vyjdou skoro stejně. K tomu tam zůstala 69l nádrž a auto přišlo pouze o zavazadlový kufr pod podlahou, tedy je tam rovná hrana.
          Tohle je vážně dost dobrý!

Napsat komentář