Dopravní podnik Hradce Králové otestoval dva elektromobily, jaké jsou výsledky?

Dopravní podnik města Hradce Králové vyhodnotil půlroční testování dvou elektromobilů zapůjčených od společnosti innogy.

Dopravní podnik testoval elektromobily zapůjčené od innogy. Společným zájmem je rozvoj čisté mobility v Hradci Králové.
foto: innogy

„Působení obou automobilů, jejichž pohon je pro velkou část řidičů stále netradiční, tedy elektrický, hodnotíme veskrze kladně. Jejich provoz byl i z dlouhodobého hlediska jednodušší, efektivnější a s nižšími náklady než u vozů klasických,“ řekl Zdeněk Abraham, ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové.

Dopravní podnik města Hradce Králové dlouhodobě testoval vozy VW e-Golf a Nissan Leaf, které doplnily jednu z největších flotil elektrobusů v Česku a přispěly k rozvoji čisté mobility v Hradci Králové. Elektromobily od innogy byly využívány jako servisní vozidla.

„V rámci půlročního testování oba automobily najezdily více než 20 tis. kilometrů. Na krátké obslužné pojížďky po městě je elektromobil ideálním dopravním prostředkem. Hravě si však poradí i s delšími jízdami, které naši zaměstnanci uskutečňují v rámci služebních cest. Uplynulých šest měsíců nám ukázalo chování elektromobilů také v zimním období, které samozřejmě může částečně ovlivňovat jejich reálný dojezd. Po překonání určitého ostychu spojeného s absencí řazení rychlostních stupňů, si naši zaměstnanci oba pomocníky velice oblíbili. Také náklady spojené s provozem nás příjemně překvapily,“ dodává Zdeněk Abraham.

Oběma subjektům pilotní projekt umožnil získat reálná data při používání v běžném pracovním nasazení. „Podle našich analýz se podle současných cen paliv a elektřiny provoz elektroauta vyplatí při denním nájezdu nad 200 kilometrů. Při využití aktuálních dotačních programů, které například městům a obcím zlevní nákup elektromobilu minimálně o 250 000 Kč, se ale provoz vyplatí i při nižším nájezdu. Pro řidiče však bude velice důležitá také infrastruktura pro nabíjení, tedy počet veřejných nabíjecích stanic. Těch nyní obecně v České republice stále přibývá. Rádi bychom, aby nejpozději za dva roky byl takový stav, že majitelé elektroaut nebudou mít problém najít místo pro dobíjení,“ řekl Pavol Biják, manažer pilotního projektu za společnost innogy Česká republika.

Hradecký dopravní podnik patří mezi lídry a průkopníky čisté mobility v Česku. Polovina přepravní flotily hradeckého dopravního podniku je bezemisní, a to , které doplnily tehdy stávajících 31 trolejbusů a 3 elektrobusy. Co se týká elektromobility dopravních podniků, je ten hradecký ve své kategorii na špici.

Společnost innogy patří podle tiskové zprávy „mezi největší provozovatele dobíjecí infrastruktury a IT řešení pro elektromobilitu v Evropě“. Výkonné obslužné systémy innogy v současnosti propojují 7 250 dobíjecích bodů ve více než 20 evropských zemích.

tisková zpráva

41 Comments on “Dopravní podnik Hradce Králové otestoval dva elektromobily, jaké jsou výsledky?”

  1. Otestoval jsem hajzpapír, jaké jsou výsledky? Je to lepší
    Otestoval jsem hajzpapír, jaké jsou výsledky? Je to lepší než si zadek utírat holou rukou. :)))

    No tý vado, tedle článek se sem dostal kterou časovou bránou? Te je téma někdy z úsvitu ektromobility. Slušná zoufalost. BMW testovalo elektromobily 40 let. Považte :)))))

                1. Takže musí, protože kdyby ne tak ty zobrazení nemá. Té
                  Takže musí, protože kdyby ne tak ty zobrazení nemá. Té jak u blbečků na dvorku.

  2. Tyto šmejdi se s největší pravděpodobností
    Tyto šmejdi se s největší pravděpodobností nevyplatí:
    1) degradace baterií Nissanu je katastrofální
    2) kvalita obou aut je „standardní“, tedy šmejdská na pár let, pak se bude vše porouchávat, aby se EV už vůbec nevyplatily

    Tesla naopak konstruuje svá auta na úroveň nákladních aut dle ofiko vyjádření z tohoto týdne (možná minulý týden).

    Všechna EV krom Tesly je jen loterie, tedy stupidita, bacha na to.

      1. lžeš:
        1) servis Tesly je zdarma, protože na něj nemusíš,

        lžeš:
        1) servis Tesly je zdarma, protože na něj nemusíš, narozdíl od ostatních podvodníků, co vyrábí EV
        2) takže doporučuješ kupovat nekvalitní šmejdy jen proto, že Tesla ještě nemá řádně pořešený servis, který je i tak nižší?

        Velké riziko doporučuješ firmám také tím, že ty šmejdy pak ani neprodají ani po 5 letech 🙂

        3) Tesla téměř vždy okamžitě ovládne trh daného vozu, tedy jsi mimo, nebo záměrně lžeš 🙂

        1. Přečti si o tom něco.
          Tesly jsou bohužel ukrutně

          Přečti si o tom něco.

          Tesly jsou bohužel ukrutně poruchové, servis velmi drahý a s dlouhými čekacími dobami (v řádu týdnů, dokonce i měsíců).

          V ČR (zatím) žádný není, majitelé jezdí do Berlína (SK případně Vídně).

          Nejblbější nápad je koupit ojetou Teslu po záruce…

    1. Jo jasný Tesla je jistota že? Jen auto které se rozpadá
      Jo jasný Tesla je jistota že? Jen auto které se rozpadá už při první cestě od výrobce a nemá žádný servis není loterie. Kde si na to přišel, že je Tesla tak spolehlivá prosím tě? Přečetl si si to na facebooku? Psal to tam elon? 😀 dej si mokrej hadr na hlavu a už sem raději nic nepiš

  3. V roce 2019 si teprve všimli, že existují elektro auta a
    V roce 2019 si teprve všimli, že existují elektro auta a začali je intenzivně testovat? Takže podle jejich plánů by tak v roce 2035 mohli v elektro vozech jezdit první lidé, asi ne? 😀
    Ty jo, kde to jsme? V bolševickém SSSR v 80. letech kdy přední socialističtí vědci objevili osobní počítače a usilovně je zkoumali ve vědeckých ústavech? Zatímco v USA a západní Evropě to mělo doma už i každý dítě na hry.
    Nevím, jestli se nad stavem v naší republice mám smát, nebo brečet.

    1. co bys chtěl od západných „hodnot“, kde se každým rokem
      co bys chtěl od západných „hodnot“, kde se každým rokem zvyšuje % podíl bezdomovců a více a více se otevírají příjmové nůžky, kde pomalu mizí střední třída, která jakžtakž ještě je schopna svou inteligencí a alespoň nějakou tou morálkou ovládat to dobré na světě

      1. Ok, elektrobusů.. Ale testují osobní auta a článek je o
        Ok, elektrobusů.. Ale testují osobní auta a článek je o osobních autech. A ty jsou počítám určený pro vlastní přepravu osob, ne hromadnou. Stejný argument mělo to SSSR. Počítače se překotně rozšiřují mezi veřejnost. Rozuměj každý výzkumný ústav a velký podnik má jeden počítač. A rozuměj ne osobní PC, ale sálový stroj. A rozuměj ten má stejný výkon, jako Apple 2, ale žere elektřiny, jako průměrná železárna. A jeho uvedení a udržení v chodu si vyžaduje podobné množství pracovních sil, jako start středně velké vesmírné rakety. Takže asi tak. 😀

    2. V USA a na Západě měli děti na hry většinou speciální
      V USA a na Západě měli děti na hry většinou speciální herní konzole, díky čemuž nakonec dokázali ruští a čínští hackeři své země v kybernetické a kultirní válce ubránit, a do bankrotu teď půjde ten Západ, který nadále nedokáže bez hyperinflace udržet své totálně předlužené ekonomiky dalším vynucovaným skupováním reálných globálních aktiv za nekonečně tištěné papírky.

      1. Zase jeden neoultrarevolucionář. 😀
        Prosím, tě vystrč tu

        Zase jeden neoultrarevolucionář. 😀
        Prosím, tě vystrč tu hlavu, víš odkud… Čína je víc kapitalistická, než kdy bude celá Evropa a brzo i než USA. Jestli už se tak dávno nestalo. A jejich komunismus je jen pohádka pro takové, jako ty, aby se mohli vymezovat proti zlému západu. 😀

      1. Tak mi vysvětli proč dopravní podnik hromadné dopravy:
        1.

        Tak mi vysvětli proč dopravní podnik hromadné dopravy:
        1. Testuje osobní auta, když zajišťuje hromadnou dopravu?
        2. Proč testuje jedny z nejhorších a nejvíce technologicky zastaralých modelů na trhu?
        3. A proč testují něco, co bylo takto testováno světovou (a i místní) odbornou veřejností a podobnými firmami z oboru někdy tak před 10 lety a závěry jsou dávno známe i široké neodborné veřejnosti?

        Sorry, ale já pro to mám jen jedno vysvětlení. Jsou 100 let za opicemi, jako ten Sovětský svaz. Jestli ti to přijde hloupé? Tak prosím.

        To je jako kdyby si v roce 1995 pořídili dva Passaty v dieselu a jali se zjistit pravdu o ekonomické výhodnosti nafty. To je prostě směšný. 😀

        1. Dopravní podnik hromadné dopravy? 😀 pěknej blábol 😀 to
          Dopravní podnik hromadné dopravy? 😀 pěknej blábol 😀 to slyším prvně takový název. Není to spíše dopravní podnik města Hradec Králové? A když je to tedy podnik města, tak asi město zajímá jak taková auta fungují nemyslíš? A pokud chtějí pracovat na čisté mobilite ve svém městě tak toto asi potřebují vědět ne? Pokud chtějí aby bylo ve městě výrazně více EV tak jde z jejich pohledu hlavně o budování infrastruktury pro EV v daném městě, dále pak také o nákup vozů pro úrad jako takový. Nejde tu vůbec o nejmodernější EV. Pokud by si se trochu zajímal, tak víš, že města nakupují vozy od zavedených a transparentních dodavatelů se zárukou a servisem, ne od nějakého virtuálního pofidérního prodejce jako Tesla, který nemá servis vůbec nebo někde v prdeli. Město rozhodně nebude jezdit servisovat svá auto někam 150km daleko, už vůbec ne takové sračky jako je Tesla které potřebují servis minimálně každý druhý měsíc. Vše je tedy logické a jasné.

Napsat komentář