Dopravní podnik hl. m. Prahy ukončil provozní test hybridního autobusu Volvo

Dopravní podnik hl. m. Prahy ukončil provozní test hybridního autobusu Volvo 7900LAH. Účelem testu bylo zejména ověření jeho úspornosti, spotřeby paliva, provozní spolehlivosti a jízdních vlastností.

Autobus byl vybaven Telematikou umožňující sledovat styl jízdy řidiče a zároveň vyhodnocovat základní provozní parametry.
foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy

V závěru zkušebního provozu vyhlásil DPP pro řidiče soutěž o nejlepší styl jízdy s nejnižší spotřebou paliva. Ve finále bylo oceněno 5 řidičů a jedna řidička, nejlepších výsledků dosáhl pan Petr Doubrava. Řidiči hodnotili na hybridu dobrý výhled, pohodlné a přehledné pracoviště nebo komfortní pérování.

Dosažené úspory hybridního autobusu v porovnání se srovnatelným dieselovým článkovým, autobusem se pohybovaly v rozmezí 20-25 %. S ohledem na dočasné testování nebyl autobus vybaven systémem preference na světelně řízených křižovatkách.

V případě rutinního provozu by byl systém preference samozřejmě doplněn. Výslednou úsporu paliva, emisí i hluku lze tedy uvažovat ještě mírně vyšší. Závěrem testu bylo konstatováno, že funkční hybridní technologie je logickým mezičlánkem mezi konvenčními dieselovými busy a elektrobusy.

Šetří naftu a tím životní prostředí, snižuje hluk v městských aglomeracích a nepotřebuje nákladnou dobíjecí infrastrukturu.

tisková zpráva

6 Comments on “Dopravní podnik hl. m. Prahy ukončil provozní test hybridního autobusu Volvo”

  1. 20% není mnoho. Tak si jen říkám, jestli by on úsporný
    20% není mnoho. Tak si jen říkám, jestli by on úsporný řidič neměl podobné výsledky i na klasickém autobusu. Očekával bych, že 20% úspory způsobí samotný styl jízdy. U osobáku to tak rozhodně funguje. Jinak kdo chce vyzkoušet téměř zadarmo Hybridní auto, tak může v Praze s Anytime. Částečně kvůli článku zde na Hybridu, jsem se zragistroval a vyzkoušel (kdo použijete můj promokód M9FABR – nebo číkoliv jiný, dostanete 20minut zdarma. 😉 Zatím jsem s tím jel dvakrát a pokaždé celkem spěchal, nicméně jel jsem v ECO módu. Zobrazovaná spotřeba 6l/100km – pravda nevím, zda za moji jízdu, nebo za nějaký nulovatelný cyklus – mne vůbec neoslovila. Starý Opel Astra, co máme v rodině jezdí pod 6 i bez hybridního pohohu. Je ale možné, že spotřebu zvyšuje cenová politika, kdy je pronájem hrazen od minuty a za palivo se neplatí. Celkově to na mne udělalo dojem, že jedinou výhodou Hybridu je dynamičtější způsob jízdy, ale rozhodně tam nevidím velký ekologický přínos proti nejúspornějším nehybridům. Je zkrátka úspornější, než podobně nadupané auto, ale k tomu vcelku zbytečně nadupaný. Naopak samotné sdílení aut uspoří hodně, člověk si dvakrát rozmyslí kam potřebuje autem a kam ne. Vzdálenost mezi tím kde stojím a autem samotným jsem překonal na Rekolo, kdyby to víc spěchalo použil bych asi Freebike, sdílené koloběžky jsou mi stále proti srsti. Kdyby se domluvili na spolupráci, například zaplatíme vám při výpůjčce auta výstupní poplatek u Freebike, bylo by to ještě zajímavější…

  2. Prostě milí Pražáci, my Vám tu naftu budeme pod nosama
    Prostě milí Pražáci, my Vám tu naftu budeme pod nosama pálit ať chcete nebo nechcete. Páč by pak nebylo na čem si nakrást, kdybyste jezdili těmi protivnými elektrikami, tedy tramvajemi, metrem a elektrobusy. A kravál Vám taky dodáme, bude v ceně.
    V roce 2019 Pražáci testují vhodnost hybridního autobusu a konstatují 20% úsporu paliva. Test ukončen, vozidlo vráceno. V této zemi se málo střílí.

Napsat komentář