Do prodeje jdou Škoda Kamiq G-TEC a Scala G-TEC s pohonem na stlačený zemní plyn

Nové varianty G-TEC modelů Škoda Scala a Škoda Kamiq představené na autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu jsou již k dispozici k rezervaci. U autorizovaných prodejců budou v prvním čtvrtletí 2020.

Modely Škoda Kamiq a Scala přicházejí exkluzivně ve výbavovém stupni Style s ekologickými a úspornými motory uzpůsobenými k provozu na zemní plyn
foto: Škoda Auto

Tuzemské zastoupení automobilky Škoda Auto spustilo zákaznické rezervace nových variant G-TEC modelů Kamiq a Scala. Městské SUV i kompaktní hatchback jsou k dispozici exkluzivně ve výbavovém stupni Style s motorem o výkonu 66 kW.

Příplatek za variantu G-TEC v porovnání se standardní verzí činí 30 000 korun. Rezervace úsporných a ekologických varianty lze provádět již nyní přes oficiální konfigurátor, u autorizovaných prodejců budou vozy k dispozici v prvním čtvrtletí roku 2020.

„Stlačený zemní plyn je mimo elektřiny jedním z alternativních paliv, která jsou pro zákazníky prakticky ihned dostupná a využitelná. Navíc je provoz na CNG výrazně ekonomičtější než u běžných dieselových či benzinových agregátů. Náklady na palivo nepřesahují jednu korunu na kilometr,“ vysvětluje výhody nových variant Petr Janeba, vedoucí marketingu Škoda Auto Česká republika.

„Právě proto jsme nabídku CNG vozů rozšířili o hatchback Scala a také Kamiq, který se stal prvním SUV značky Škoda s tímto pohonem. Jestliže G-TEC varianta v modelu Octavia je především záležitostí fleetových zákazníků, s novými modely věříme ve větší procento v oblasti privátní klientely,“ dodává Petr Janeba.

Stlačený zemní plyn (CNG) obsahuje více energie než benzin nebo nafta. Emise CO2 jsou ve srovnání s provozem na benzin nižší o přibližně 20 %. Navíc při jeho spalování vzniká mnohem méně oxidů dusíku a nevznikají žádné saze.

Ekologická bilance se ještě výrazně zlepší, pokud se místo CNG spaluje bioplyn vyrobený z odpadních vod, zemědělských produktů či syntetický plyn. Dále lze ekologickou bilanci zlepšit, pokud se pro výrobu plynu použije elektrická energie z regenerativních zdrojů. Vozidlo na plyn se přitom tankuje podobně jednoduše, rychle a pohodlně jako modely s benzinovým nebo naftovým motorem.

Konstrukce motoru vozů Scala G-TEC a Kamiq G-TEC byla speciálně upravena pro provoz na stlačený zemní plyn. Představuje ekologickou alternativu k čistě benzinovým a naftovým motorům.

Benzin, který se nachází v dodatečné devítilitrové nádrži, se používá pouze v určených situacích při startování motoru, například po doplnění zemního plynu, protože se mění tlak v nádržích a také se automaticky kontroluje kvalita doplněného zemního plynu.

Celková kapacita tří ocelových nádrží na CNG je 13,8 kilogramu. Díky velmi čistému spalování CNG bez vypouštění částic není nutný filtr pevných částic.

Vozy s pohonem na CNG nedílně patří do modelové palety značky ŠKODA a stávají se stále oblíbenějšími. Může za to i stále rostoucí síť plnících stanic, kterých je v současné době v České republice přes 200.

Jen v roce 2019 jich přibylo kolem 20 a v celé Evropě je jich už provozováno více než 5 000. Zároveň na atraktivitě těchto modelů přidává i státní podpora formou snížené spotřební daně, které dělají z CNG mobility jednu z nejekonomičtějších.

Doporučená základní prodejní cena modelu Škoda Kamiq G-TEC činí 475 900 Kč vč. DPH. Součástí standardní výbavy jsou například Bi-LED přední světlomety s funkcí adaptivního svícení a přisvěcováním při odbočování, Ambientní LED osvětlení či automatická dvouzónová klimatizace Climatronic.

Kompaktní hatchback Scala G-TEC přichází na český trh s doporučenou základní prodejní cenou od 462 900 Kč vč. DPH a přináší jako standard TOP LED zadní světla s animovaným ukazatelem směru jízdy, protažené sklo víka zavazadlového prostoru nebo světelný a dešťový asistent.

Zákazníci mohou nové varianty rezervovat v oficiálním konfigurátoru, první vozy dorazí na český trh začátkem roku 2020.

tisková zpráva

81 Comments on “Do prodeje jdou Škoda Kamiq G-TEC a Scala G-TEC s pohonem na stlačený zemní plyn”

          1. nemá to tak strašný emise a v rámci eko kdy každý nemá
            nemá to tak strašný emise a v rámci eko kdy každý nemá na přepal elektromobil je to lepší palivo než dízl co příliš nezatěžuje eko státu. Je to čezký výrobek a navíc odpadní recyklát. Tlak 20tina cng ale to moc dobře víš 😉

  1. off
    Mezitím ID.3 jsou uzemněné kvůli nedokončenému SW,

    off
    Mezitím ID.3 jsou uzemněné kvůli nedokončenému SW, takže VW už pronajímá parkoviště po Německu, kde chce uskladnit desetitisíce nových auťáků, než se to podaří vyřešit. ID.3 má mít Over The Air aktualizace jako Tesly, ale bohužel to nefunguje, takže pak budou muset technici všechny ty mrtvé auťáky ručně po jednom aktualizovat.

    A Model Y půjde na trh dost dobře asi už na jaře.

    https://www.teslarati.com/tesla-model-3-killer-vw-id3-software-problems/

      1. Kdyby je chteli uz od zacatku prodavat od pulky 2020, tak by s
        Kdyby je chteli uz od zacatku prodavat od pulky 2020, tak by s vyrobou nezacali tak brzy. Hardware naplanovali dobre, ale SW se nepodarilo vcas vyvynout, tak museli prijit s pohadkou, ze prodej zacne az pozdeji. Takova harakiri akce stoji hromadu penez a hlavne cele image jde do WC. Vite jaky je rozdil mezi Kalifornii a Wolfsburgem? Nad Kalifornii se smeje slunce a nad Wolfsburgem se smeje cely svet.

        1. Ja se jim nesmeju. Naopak oceňuju jejich snahu na poli EV.
          Ja se jim nesmeju. Naopak oceňuju jejich snahu na poli EV. Viz třeba masivní kampaň na ID.3 v Evropě. My tu na EV webech jsme v bublině. To jsem si znovu uvědomil když jsem jezdil před měsícem po Evropě. EV jezdí zatím zoufale málo a třeba u stanic Ionity jsem neviděl nabíjet ani jedno auto. Ani jedno. Superchargery téměř prázdný. Navíc vzpomeňte na potíže při náběhu výroby TM3. A někde jsem četl že s emisema podvádět asi každý. To je samozřejmě neomlouvá. Spíš než Schadenfreude bysme měli bejt rádi že se do toho konečně opřeli. Ale vaše pocity chápu.

          1. Mě to nepřekvapuje. VW je zkušená automobilka, která
            Mě to nepřekvapuje. VW je zkušená automobilka, která zvládla konstrukci těla podle plánu a jistě v dobré kvalitě, ale nejsou tak zkušení s elektrem a softwarem.

            Kdežto Tesla měla přesně opačný problém. Špičkový podvozek, baterie, elektromotor a software, ale nulové zkušenosti s masivní výrobou aut. Modely S a X jsou přece jenom z velké části ručně vyráběné auta.

            Tesla už tělo očividně zvládla a VW elektroniku a software jistě časem taky dotáhne. Důležité je, že se konečně rozhoupali k OTA aktualizacím. Každý kdo to nemá, tak je z dlouhodobého hlediska ve velké nevýhodě.

                1. Adolf, Albert, Andreas, August, Adalbert, Annegret, Annemarie
                  Adolf, Albert, Andreas, August, Adalbert, Annegret, Annemarie a spousta dalsich brigadniku. Urcite budou zastoupeny jmena cele abecedy. OTA – OTZ.

          2. Ja ctu prevazne nemecke servery a tam se VW vytahuje mnohem
            Ja ctu prevazne nemecke servery a tam se VW vytahuje mnohem casteji jaky ze jsou borci. Neni to tak davno kdy slapali po Tesle a zesmesnovali ji jako nejvetsiho nepritele. Uz nekolik let VW, Mercedes, Audi prohlasovaly, ze nemecke automobilky jsou Vorreiter der Elektromobilität (neco jako prukopnici). Tu jejich aroganci a zakernost jim nemuzu zapomenout a upozornuji na jejich neschopnost. Ani nejsou schopni okopirovat jiz davno vyrabenou Teslu. Vsude vykrikovali ze VW MB Audi vyviji Tesla Killer a ze Teslu zrusi. ID3 pry bude srovnatelne jako TM3 za polovicni cenu. To jsou duvody meho rozhorceni a tudiz jim oplacim stejnou minci. Jsou to obycejni ubozaci co maji akorat namalovane Power Point prezentace a mysli si, ze zmacknou knoflik a jejich fantazie se preklopi ve funkcni software. Dost meho rozhorceni. Jinak znam „machry“ ve VW koncernu. Pracoval jsem pro VW, Audi a Skodu jako SAP Consultant a vidim jim az do utrob.

            1. „Pracoval jsem pro VW, Audi a Skodu jako SAP Consultant a
              „Pracoval jsem pro VW, Audi a Skodu jako SAP Consultant a vidim jim az do utrob.“

              :)))))

              Koukám že to pro Jurgeny bude bolestná a strastiplná cesta než se k něčemu dopracujou. Jen screenshoty ovládacích appek pro Teslu a e-tron mluví za vše.

              Je to smutný, fakt bych si přál, aby byli dál. Takhle to brzdí rozvoj celýho odvětví.

        1. Ale většina lidí si za stejné peníze raději pořídí
          Ale většina lidí si za stejné peníze raději pořídí větší vybavenější a lepší auto se spotřebou 1kč/km než menší auto s menším dojezdem a pomalým „tankováním“. Osobně se divím, že se na plyn nepřechází daleko víc masově s podporou státu, když už chceme čistší vzduch.

            1. Nevyrábí se dostatek aut na CNG a vyrábět se ani nebudou
              Nevyrábí se dostatek aut na CNG a vyrábět se ani nebudou kvůli EU, která výhledově zakáže všechny spalovací motory. Jediná naděje je, že si lidi zvolí někoho jiného než marxisty co teď EU vládnou. Já vím, že nadšenci do elektromobility jsou z EU teď nadšení, ale to bude jen do té doby, než kvůli tomu přijde krize. Nemůžete jen tak 2x zdražit auta, udělat je horší a čekat, že to nebude mít vliv na prodeje.

              1. Kazdy odpurce EU si ohyba sve „argumenty“ jak se mu to hodi.
                Kazdy odpurce EU si ohyba sve „argumenty“ jak se mu to hodi. Jednou je EU pod nemeckym diktatem. Ale ze Nemecko bylo nejvic proti zavedeni BEV vam nevadi ted tvrdit, ze EU zakaze spalovaky. EU se k podpore BEV pripojila docela pozde. Jeste pred rokem EU komise odmitala jakekoliv omezovani vyroby spalovaku a dodnes se krouti zavest nejake kvoty. To v Cine je kvota uz davno jine staty podporuji BEV take davno. Kalifornie, Kanada, Australie, Norsko ale i NL, Francie, GB navzdory EU.

                1. A copak Německo neovládá celou EU? Copak není Merkelová
                  A copak Německo neovládá celou EU? Copak není Merkelová bývalá marxistka? A kdyby Vám šlo o čistší vzduch, tak podporujete auta na LPG, CNG a LNG mimo elektromobilů. Mít čistý vzduch je možné už dnes a nemusíme si kvůli tomu pod sebou řezat větev.

                2. Vsechny ty spalovaci motory co pisete maji jedovate emise.
                  Vsechny ty spalovaci motory co pisete maji jedovate emise. Nejhorsi je NOx. Ze směsi tzv. oxidů dusíku je z hlediska lidského zdraví nejvýznamnější právě oxid dusičitý (NO2). Ten totiž velice snadno proniká do plic, kde je ho téměř 60 % pohlceno v krvi. Je málo rozpustný ve vodě, to znamená, že snadno proniká do dolních dýchacích cest, na rozdíl od např. dobře rozpustného oxidu siřičitého nebo formaldehydu, které působí zejména v horních cestách dýchacích. Zdraví lidé snesou bez následků krátkodobé zvýšení koncentrace až na 2 000 µg/m3, proto tyto látky představují riziko obtíží zejména pro děti a citlivé jedince nebo lidi s astmatickými potížemi. Pro ně je za bezpečnou považována koncentrace desetkrát nižší než pro zdravé lidi. Proto byl limit pro krátkodobou koncentraci stanoven na 200 µg/m3. Podle lékařů a hygieniků jsou oxidy dusíku asi 6 až 10x nebezpečnější než oxid siřičitý.

                3. Ale vozy na CNG mají přece daleko nižší emise NOX než
                  Ale vozy na CNG mají přece daleko nižší emise NOX než klasické spalovací motory, tak o co jde? Konkrétně 11x menší emise než naftové motory dle studie ČVUT.

                4. To je hezke, takze velice vhodne na prechodne obdobi k
                  To je hezke, takze velice vhodne na prechodne obdobi k naprosto bezemisni doprave a energetice.
                  Ja byt v cele EU, tak uz pred nekolika lety zakazu prodej benzinovych a naftovych vozu s alternativou v CNG. Skoda, ze EU neni dostatecne marxisticka 🙂 Nebo je prozretelna a ma CNG nejake ekologicke nevyhody vuci benzinu a nafte?

                5. A co by rafinerie delaly s tim benzinem a naftou? Ropna mafie
                  A co by rafinerie delaly s tim benzinem a naftou? Ropna mafie je mocnejsi nez plynova mafie. Jak v rusku, tak v EU.

                6. Jsou oblasti, nad kterejma s emi nechce ani premyslet (toto je
                  Jsou oblasti, nad kterejma s emi nechce ani premyslet (toto je jednou z nich). Udelam vyjimku, rafinerie nenakoupi ropu, tezebni firmy ji nechaji pod zemi. Ale je mi jasne, ze jsme v tomto za jedno. Skoda jen, ze nasi (obecne v EU) predstavitele nemaji koule.

                7. Vsude kde jsou spalovaci teploty nad 1000°C a je O2 a N2, tak
                  Vsude kde jsou spalovaci teploty nad 1000°C a je O2 a N2, tak se tvori NOx. CNG ma nizsi spalovaci teploty nez diesel, ale nebezpecne NOx vznikaji ve mestech primo lidem do plic. U BEV pouze v nizke koncentraci ve fosilnich elektrarnach a v ostatnich vubec nic, ZERO.

                8. Takže raději budete mít ve městech auta na benzin a naftu
                  Takže raději budete mít ve městech auta na benzin a naftu než na plyn, protože to není perfektní? To je problém vás radikálů, chcete okamžitou změnu ale to prostě nejde. Nějak si pořád neumím představit to množství baterií, které bude potřeba na všechny ty auta a nabíječky pro ně. To se budou muset vězni v Číně snažit aby to všechno vyrobily.

                9. Baterky bude business tohoto stoleti. Kdo nezaspi, vydela
                  Baterky bude business tohoto stoleti. Kdo nezaspi, vydela balik. Zasuvku u RD ma snad kazdy. Akorat ty kralikarny. Delaji jako vzdy problemy. Ale i to se da vyresit. Priorita vyrazovani je 1. Nafta, 2. Benzin, 3. Ostatni spalovaky. Kdo chce, muze si cng koupit, mame svobodu. Cim jezdite?

                10. Bydlím v králikárně a jezdím jak jinak než 17 let
                  Bydlím v králikárně a jezdím jak jinak než 17 let starým nafťákem. A auto je to poslední, do čeho chci vrážet peníze.

                11. A ja bych sazel, ze jezdite na CNG. Budte rad, ze nemate CNG.
                  A ja bych sazel, ze jezdite na CNG. Budte rad, ze nemate CNG. Mohlo by se stat to co dnes v Bosne.

                12. Az klesne pod cenu platiny ktera je v palivovem clanku, pak to
                  Az klesne pod cenu platiny ktera je v palivovem clanku, pak to pujde na dracku.

                13. Mozna ale ta odpoved neni uplne relevantni. Takova kara za 2
                  Mozna ale ta odpoved neni uplne relevantni. Takova kara za 2 mil jenu JE dost levna uz ted a presto zda se na dracku nejde. A to tu plnicky celkem jsou. Tak nevim kde je chyba.

                  I kdyz ted mi doslo, mozna jsem nepochopil vasi ironii.?

                14. Vsak vite jake mineni mame tady o H2 vehiklech. Tak jsem si z
                  Vsak vite jake mineni mame tady o H2 vehiklech. Tak jsem si z Miraie trochu vystrelil.
                  Preji hezke vanoce. Porad se ale ptam, co v tom Japonsku delate. Jste tam sluzebne, nebo dobrovolne? Napiste trochu o japonskych zvycich kolem prelomu roku. Stromecek a jeziska tam asi neznaji.

                15. Dobrovolne od roku 1998. Mel jsem uz od detstvi zajem o HiFi a
                  Dobrovolne od roku 1998. Mel jsem uz od detstvi zajem o HiFi a pokukoval jsem po nich v Tuzexu. (je mi 53) Nasel sem si na netu skolu japonstiny a pak mi v ni nabidli misto. Delam tu vse mozne pres IT. Btw japonstinu me ucil kdysi i soucasny predseda SPD. 🙁

                16. Wow, tomu rikam ze si nekdo jde svou cestou. V dobrem slova
                  Wow, tomu rikam ze si nekdo jde svou cestou. V dobrem slova smyslu.
                  merīkurisumasu

                17. Diky a napodobne. Je fakt ze kdyz je clovek vytrvalej, lecos
                  Diky a napodobne. Je fakt ze kdyz je clovek vytrvalej, lecos se podari (nikdy ne vsechno). Ale vsude je jak se rika chleba o dvou kurkach. Mam to tezsi o to ze mam Cesko a evropu taky rad. Tak je apon jednou rocne navstevuju. Porad pokukuju po cistem levnym (ojetym) EV. Je to mozna prekvapivy ale v Japonsku se treba neprodava vubec Hyundai ani Kia. Clo na auta je myslim nulove ale Japonci si proste korejska auta nekupovali (pokusy tu byly). Zlomilo se to u monitoru, ted se uz prodavaji i korejske TV, tak se snad dockame i u aut. Takze na vyber tu je vlastne jen Leaf. (i3 a Tesla taky ale TM3 se tu teprve nedavno zacala prodavat a to relativne malo. Proti S a X prodeje poskocily, to zas jo. https://teskas.net/201911daisuu/ – prodeje Tesly v Japonsku – trojka se zacala prodavat, ano v zari.)
                  Ten Leaf by vetsinou asi uplne stacil, krome nejakejch vyjimecne dlouhejch presunu v lete (rapidgate). A nebo za par let ojeta TM3. No zatim budu trapit minibaterku u plugin Priusu, blizim se k 17000 km v EV modu.
                  Leaf 40kWh se da sehnat uz za 2 mil jenu, 62kWh jem nejlevnejsi videl za 3.5 mil. jenu. Jinak delam pro http://www.yamasa.org 🙂

                18. Není nad to jezdit studeným nafťákem do práce 17km nebo
                  Není nad to jezdit studeným nafťákem do práce 17km nebo kam z králikárny?

                19. Nejezdí 17km ale 17 let starou károu. Odkud a kam je snad
                  Nejezdí 17km ale 17 let starou károu. Odkud a kam je snad jeho věc.
                  A dělá to tak skoro polovina majitelů aut. Bohužel.
                  A pokud auto je to poslední, do čeho chce vrážet peníze, tak holt bude za pár let jezdit busem.
                  Zatím je to jen jeho rozhodnutí.

                20. já vím, ale těch 17km může být také blízké pravdě
                  já vím, ale těch 17km může být také blízké pravdě

                21. No, po pravdě jezdím 17 let starým naftákem 12km do práce
                  No, po pravdě jezdím 17 let starým naftákem 12km do práce 🙂 Ale přes léto jezdím na kole. Já jenom chci říct, že kdyby se už dávno vyráběli vozy převážně na plyn, CNG nebo LPG. Tak žádný problém se znečištěným vzduchem od aut prostě nemáme a lidi by ještě ušetřily za palivo. S topením přes zimu to už trochu problém je, co budete dělat se starou bábou nebo dědkem, kteří topí dřívím zadarmo a peněz navíc moc nemají?

                22. To nechce skoro nikdo. A proto to ve mestech vypada jak to
                  To nechce skoro nikdo. A proto to ve mestech vypada jak to vypada. V Praze je fakt strasnej smrad. Hlavne ten dyzlpuch je tam cejtit. V Japonsku nastesti o dost min protoze je tu malo osobakku na naftu (opravdu malo) a k tomu jeste hodne hybridu. Pulka vsech aut je navic kategorie KEI, ktera maji malou spotrebu. A je to opravdu znat. V Japonsku napriklad mizi docela rychlym tempem benzinky. Proste se min taknuje.

                23. Babis, Zeman a Klaus je zase StBak. Vy se z nenavisti k EU
                  Babis, Zeman a Klaus je zase StBak. Vy se z nenavisti k EU brzy zblaznite.

                24. Podle me Nemecko neovlada EU. A i kdyby, furt by to dle meho
                  Podle me Nemecko neovlada EU. A i kdyby, furt by to dle meho bylo lepsi, jak vladnou nasi politici.
                  Mate zdroje, ze byla Merkelova marxistka? Ja nasel o ni toto

                  Je to par mesicu, kde jsme se dohadovali, zda je ucinejsi spalovat CNG v aute, nebo v PPE a pak pouzivat BEV. Mne mirne vychazelo lepe druha varinata (pozdeji podporena nejakym clankem o chabe ucinnosti CNG motoru), Vam zase prvni. Kazdopadne PPE muze vyuzivat teplo k ohrevu budov, u aut to jde velice tezko. A take jsem presvedcen, ze udrzovat 1 komin je snazsi jak tisice vyfuku. A plynove elektrarny navic mohou slouzit k regulaci site, kterou stejne potrebujeme. Takze u modelu plynovka – BEV vidim dalsi synergie.

                25. Jaké zdroje, vždyt se to v tom vašem článku píše, že
                  Jaké zdroje, vždyt se to v tom vašem článku píše, že byla svazačka. Jestli ještě navíc byla agentka Stassi, tak to nevím ale marxistka to byla určitě. Mě je jedno co je účinější, musí to dávat ekonomický smysl, a to v současné době elektromobily nedávají.

                26. Asi docela hodne rozlisuji marxistu a svazaka. Vy ne?
                  I kdyz

                  Asi docela hodne rozlisuji marxistu a svazaka. Vy ne?
                  I kdyz jsem chodil do pionyra, rozhodne se nepovazuju za marxistu (maximalne ekoteroristu).
                  Problem s ekonomii se mi nezda moc relevantni, kdyz cast financni zateze se presouva na verejne rozpocty (zdravotnictvi, boj se suchem) a dalsi cast na nase potomky (otepleni, mozne odsavani CO2 z atmosfery)

                27. Pane Horaci, takže BEV nedavá ekonomický smysl, zato
                  Pane Horaci, takže BEV nedavá ekonomický smysl, zato spalováky ano. Protože cena životního prostředí se nepočítá a fosilní paliva, která mu škodí a jednou dojdou, jsou stále za hubičku. A tak je to správně, že? Gratuluji!

              2. Co to meleš? Poděkuj VW že udělal podvodej soft, chlubil
                Co to meleš? Poděkuj VW že udělal podvodej soft, chlubil se v americký reklamě „čistým dízlem“ a pak jim na to v Americe přišli a oni se k tomu okamžitě doznali. Načež následoval celosvětovej neututlatelnej skandál.
                https://youtu.be/yl8B7bviTZU?t=174
                https://uloz.to/file/Z8rU8Qjnh5hB/dirty-money-2018-s01e01-web-x264-strife-eztv-mkv
                Dále poděkuj BMW, Mercedesu a VW za největší kartel v historii automobilek a zároveň kartel tahačů. Kartely samožejmě dělali vše proto, aby se do aut dostali patřičné ekotochnologie s co největším zpožděním.

                Největší kartel v historii Německa
                https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/der-spiegel-predni-nemecke-automobilky-tvorily-od-90-let-kartel-dohodly-se-i-na-podvodnem-softwaru-34639
                Kartel kamionů
                Výrobci kamionů zaplatí obří pokutu 78 miliard. Unikl jen oznamovatel MAN
                http://ekonomika.idnes.cz/pokuta-rekord-kamiony-kartel-man-d4e-/eko-zahranicni.aspx?c=A160719_132058_eko-zahranicni_neh

                Kdyby ti idioti z VW radši místo chlubení drželi zobák, tak si mohli ty svý „čistý dízly“ vyrábět ještě spousty let a nikdo z politiků by se ani nenamáhal cokoliv změnit.

                To vo čem tady blábolíš už je jenom důsledek hovadin a podvodů, který napáchali samotný dinosaurský automobilky, který naprosto ztratili soudnost a mysleli si že si můžou dělat co si zamanou. Smůla.

                Navíc VW má 40 % trhu v Číně a čínský komouši jim prostě dali koule do svěráku ařekli jim že budou vyrábět elektroauta jinak že u nich nic neprodaj. Nepomhla ani okamžitá návštěva a intervence ministra průmyslu. Nazdar bazar.

              3. Uz jsem tu nedavno zminoval, ze si pamatuji tetsovani
                Uz jsem tu nedavno zminoval, ze si pamatuji tetsovani tedomackych CNG autobusu v Brne na zacatku stoleti. Neverim, ze do roku 2010 nekdo premyslel o zakazu spalovaich motoru. Na netu jsme nasel, ze Mercedes prisel s prvnim CNG tahacem v 2010. I kdyby se dnes mluvilo o zakazu spalovacich aut, tak za tu dobu, nez se to uskutecni, se ve firmach nekolikrat obnovi vozovy park. Navic nemame k tahacum ekologictejsi alternativu (lavirovani Tesly ohledne Semi ve mne nebudi zrovna duveru), proto bych byl vsemi deseti, kdyz by se vsechna nakladni vozidla vymenila na CNG. Technologie je tu desitky let, tak me zarazi, proc i pres usporu tomu tak nebylo / neni. Sam rikate, ze uspora je znacna (aspon 50 %?). A nevidim zatim zadne snahy o zakazu spalovaciho motoru v nakladni doprave.
                Vase argumentace a prevedeni tematu do politiky a bulvarizace EU a neuzitecnosti BEV misto realnejsi vlastni myslenky, proc se nerozsirilo CNG (jak treba sepsal pan Svarc a melo to hlavu, patu a logiku), mi prijde … minimalne divna, neduveryhodna.

            2. Je to dost podobné jako u elektro – dojezd a počet
              Je to dost podobné jako u elektro – dojezd a počet čerpacích stanic.
              Dojezd limitovaný nádržemi – pracuje se v vysokým tlakem, takže tam bude jistě nějaká optimální velikost, kdy velké nádrže se již nevyplatí ekonomicky, takže by jich tam muselo být velké množství a tím by buď výrazně narostla hmotnost (jedna ocelová nádrž pro auto na dojezd cca 250 km váží 70 kg + 10 kg paliva) nebo cena (v případě použití kompozitních materiálů) a jistě by byl komplikovaný i celý systém pro tankování apod., proto se hodí spíše pro městské autobusy (kterých je již přes 1400) než na nějaké daleké cestování, kdy by se muselo doplňovat palivo třeba každých 300 km a u kamionů by to zase snížilo přepravní kapacitu z důvodu hmotnosti.
              Počet CNG stanic – před 6 lety jich bylo v ČR jen 50, před 4 lety 100, snad minulý měsíc jsme překročili 200, to stále není mnoho (20x méně s nutností čerpat 2-3x častěji v porovnání s naftou) a to jsme na špici v Evropě v hustotě stanic. S jízdou například do Polska, Slovenska nebo Maďarska by to měly kamiony/autobusy už výrazně složitější při plánování trasy.
              A kamiony/autobusy se nekupují na 3 nebo 5 let a ještě loni se nevědělo, jaké zdanění bude po roce 2020, teď máme jistotu zase jen do roku 2025.

              1. Takže Švarc co tím nejezdil, osobní zkušenost=0, mi
                Takže Švarc co tím nejezdil, osobní zkušenost=0, mi píše jak špatně se mi jezdí v CNG a jak to nelze používat a nikam vlastně nedojedu, že nenaplním 😀

                Takže si to reálně provozoval alespon měsíc, že píšeš pohádky nebo vlastně okamopva břitva, tedcy že si to myslíš=houvno víš, ale píšeš to jako fakta=lžeš?

                P.S. To zadění, se nevědělo? Takže ta směrnice EU co to přímo určuje není dostatečně určená velikost zdanění 😀 Hele, když o tom fakt víš nula, tak raděj nepiš 😉

                1. Tak to je super, že máš zkušenosti. Tak se pochlub jestli
                  Tak to je super, že máš zkušenosti. Tak se pochlub jestli jezdíš s dálkovými autobusy nebo kamiony na CNG o kterých je tu řeč a do jakých zemí. A jestli tu jen kecáš o osobáku, tak raději ani neodpovídej, aby ses neztrapnil, že se akorát pleteš do diskuzí, kde nejsi schopný si přečíst ani začátek.

                2. No švarc přečetl jsem si článek znovu a drtivá většina
                  No švarc přečetl jsem si článek znovu a drtivá většina je o Škoda auto rapid, tedy proč ty meleš o kamionech pod článkem o osobáku?

                  Pouč mě, jak zkušenost z kamionem souvisí s osobákem, třeba se omluvím a napíšu „ano provoz kamionu na naftu je super zkušenost, aby někdo napsal, že CNG osobák je nahovno“, takŠvarz napiš něco co mi to ukáže…

                  A ktěm busím, že sou naprd, řekni, co dělají v Brně špatně kde chrochtají blahem a buodu nakupovat další, můžeš napsat, čím lidem lžou když Švarz VÍ, ŽE TO JE NEPOUŽITELNÉ 😀 Nebo boban švarc ví o provozu CNG busů doslava prd a jede opět ve stylu „myslím, tedy ho… vím“ 😉

                  P.S. Vše co jsi nepsal předtím zkušensot z CNG osobákem, ukazuje jenom zknůžku žvástů „myslím, tedy hovno vím“…

                3. Odpovídal jsem na příspěvek od PavlaK:
                  „Jem presvedcen, ze

                  Odpovídal jsem na příspěvek od PavlaK:
                  „Jem presvedcen, ze spedicni firmy by trhaly ruce za usetreni 50 hal za km, tak proc nejsou bezne kamiony ci (dalkove) autobusy na plyn? V cem je u CNG zakopany pes?“

                  Takže jsi se akorát připletl do naší diskuze, nezajímá tě o čem se bavíme, ničím plodným nepřispěješ a jen tu urážíš. Co na to říct.

                  Navíc by mě fakt zajímalo, kde píšu, že CNG je nahovno. Jen jsem popsal překážky pro provoz a budoucí rozvoj CNG zmíněných vozidel.
                  A mimochodem CNG městský autobus není CNG dálkový autobus.

                  P.S. Snůšku žvástů tu plodíš jenom ty, vyjadřováním akorát ukazuješ, že máš v hlavě nasráno.
                  Ještě to můžeš zachránit tím, že dodržíš tu omluvu o které píšeš, že sis nevšiml na co reaguju, pokud na to teda máš koule.

                4. Aha, takže další „zůžení=doplnění infromací“ za
                  Aha, takže další „zůžení=doplnění infromací“ za kterých máš prtavdu 😀

                  Takže si to zhrnu, článek o osobáku, ty napíšeš canc, že přeci nákladáky a autobusy.

                  Když si upozorněn, že píšeš canci, tak se ohradíš, že si nepochopen, takže se se zeptám na ty keci co jsou mimo, a fakt, když se článek bere o osobáku, tak kromě tebe dost lidí chápe, že psát o kamionu a tím dokazovat nepoužitelnsot CNG je hooodně mimo, tak se zeptám na onen autobus, kde brno dělá onu chybu

                  A co se nedozvíme švarz vlastně nemyslí autobus, ALE dálkový autobus 😀

                  Chápeš, že ppodobná debata vlastně nejde vést, protože ty „myslíš“, ale nikomu neřeneš CO, pak napíšeš text co z veřejných informací je hovadina a ty se ohrazuješ, adodáš další informace co mají dokazovat, že vlastn ěblbci jsou ti okolo, ale ani trochuu se nezamyslíš, že když nenapíšeš VŠE TAK MELEŠ HOVADINY, protože poloviční infomrace je lež…

                  P.S. A když obecně meleš o busu, tak pak napsat , že si vlastně myslel dálkový? Fakt si mám myslet že používáš hlavu a nemeleš jako po 10 pivu…

                  Koule? Na co, abych uznal, že když dodatečně dopisuješ další a další fakta, že si debil? Ano mám koule napast, že si debil 😉

                5. Tak ještě jednou jednoduše pro Karola. Nereagoval jsem na
                  Tak ještě jednou jednoduše pro Karola. Nereagoval jsem na článek, ale odpovídal jsem na příspěvek PavlaK. Pokud by se ptal na to, jaké je počasí v Praze, odpověděl bych mu jaké je počasí v Praze. Jelikož se ptal na kamiony a dálkové autobusy, odpověděl jsem mu názorem na kamiony a dálkové autobusy. O městských autobusech na CNG samozřejmě vím, nic proti nim nemám, jen o nich nebyla řeč.

                  Jelikož je Pavel inteligentní, jistě to pochopil. Pokud bych odpovídal hlupáčkovi Karolovi, napsal bych to více polopatě 🙂

                  A co je nejlepší, většina mých letošních cest autem byla na plyn, takže ač si tvrdohlavě myslíš, že tu vedu válku proti CNG, musím tě zklamat. Stejně tak si nemyslím, že jsou blbečci všichni okolo, jenom ty s tvým neustálým napadáním 🙂

                6. Sak sem ti napsal „psals o CNG autobusech“ a ja se zeptal kde
                  Sak sem ti napsal „psals o CNG autobusech“ a ja se zeptal kde brno dela chybu, a ty jsi DOPLNIL, ze si nemyslel autobusy, ale dalkove autobusy 😀

                  Takze mas problem s tim co myslis a napises a tim co se chces skutecne napsat, ale chapu, je bolestne si priznat, ze muzes chybovat, ale o to vic pises „mas koule priznej, ze chybujes a ja svarc mam pravdu nic nez pravdu“ 😀

                  Jezduils nebo provozovals? Zkusenost z z jizdou na CNG je rozdil mezi tim, ze provozujes auto na CNG, takze co Svarz, jestli jsi fakt myslel, ze si mel prdel v aute a ridil NEBO co jsi nenepsal, ze jsi celej rok ROVOZOVAL? Jeslit jsi se jenom vozil , pak sorry, mas zkusenost stejnou jak kdyz sem si pujcoval v Hertzu auto, tedy NULA 😉

                  Ale chapu, lepsi je napsat „oni me napadaji, fnuk, on mi pise, ze nepisu co chci, ale neco jineho, fnuk“ 😀 Jooo, tomu se rika mit koule 😉

                7. A dodám, že každý 4 autobus=25procent busu v ČR je na
                  A dodám, že každý 4 autobus=25procent busu v ČR je na zemní plyn, to je fakt drtivá prohra a nepouzutelnsot vuci nafte 😉

                  Uplne vidim, ze musim mit koule priznat, drtivou porazku zemního plynu, ze prodej STOUPL na ubohych 25 procnet 😀

                8. Promiň, tahle diskuze nemá cenu, když nechápeš psaný
                  Promiň, tahle diskuze nemá cenu, když nechápeš psaný text.

                9. Dekuji panu Svarcovi za slusnou odpoved a predevsim jeho
                  Dekuji panu Svarcovi za slusnou odpoved a predevsim jeho nazor. Byl pro me prinosny narozdil od Vasich nesmyslnych a nepochopitelnych reakci. Reagoval presne na muj dotaz, na me dilema a Vy jste jej naprosto bezduvodne napadl. Nechapu Vas a ted budu silne nekorektni – je mi Vas lito. A dle toho, jak se tu prezentuje pan Svarc, tak jej mam za velmi secteleho a inteligentniho cloveka s dobrym nazorem. Vas mam za hulvata, kteremu v zivote nekdo hodne ublizoval, tak to vraci vsem okolo (doufam, ze se pletu a dokazete mi opak).

                  Mate nekde odkaz na tvrzeni, ze 25 % autobusu v CR je na plyn? Nedavno jsme jel MHD v Brne a asi jsem mel smulu, ani ty 3 autobusy, kterymi jsem jel a ani jediny, ktery jsem potkal, nebyl na plyn a to uz tam byly pokusy pred 15ti lety. Autobusy, kterymi jsem jel byly daleko novejsi. Takze presne vim, kde udelalo Brno chybu. Za poslednich 15 let nakoupilo spoustu naftovych autobusu. Dokazete mi rici proc?

                10. Děkuji a raději odpovím na dotaz sám 🙂
                  Celkový počet

                  Děkuji a raději odpovím na dotaz sám 🙂
                  Celkový počet provozovaných autobusů k 3Q 2019 je 21822 (zdroj SDA)
                  Počet CNG autobusů k 3Q 2019 je 1412 (zdroj Cng4You)
                  Čili 6,5 %. Nevím jaký je poměr městských/dálkových, pokud by byl 50:50, pak je v provozu 13 % městských autobusů na CNG.

          1. Osobně bych si raději koupil Citigo v elektrice, než Citigo
            Osobně bych si raději koupil Citigo v elektrice, než Citigo v CNG.
            Mám k tomu několik důvodů.
            1) Zásuvka v garáži i v práci je mnohem blíž, než CNG stanice(25km).
            2) Nabíjení u Globusu, nebo u Lidlu nepovažuji za ztrátu času. Při nabíjení nakupuju, což u CNG nejde. Dnes už vím, že nákup v obchodech trvá v tom lepším případě 40minut, v tom horším i dvě hodiny.
            3) Předpokládám životnost a vlastnictví obou aut cca 10let, nebo cca 150-200tis.km. Za tu dobu budou celkové náklady horší u CNG spočítám-li si všechny výměny olejů, filtrů a emisních zkoušek a v tuto chvíli i 10x1500Kč za dálniční známku. Po deseti letech považují každý vůz v této cenové kategorii za morálně zastaralý a technicky unavený.
            4) Nastavit vyhřívání vozu v garáži CNG verze neumožňuje.
            5) Levnější elektřinu v noci s vozem na CNG nedostanu.
            6) Nabíjení v práci mám v nízkém tarifu c45c a ještě jde bez problémů do nákladů.
            7) Dojezd neřeším, protože 2x cesta na druhou stranu republiky znamená 380km a to v kuse nejezdíme ani spalovákem.
            8) V cílové destinaci dnes už není problém nabíjet, což se o CNG čerpacích stanicích říci nedá.
            9) Na dovolenou k moři létám, cestování někam autem, nebo autobusem 12hodin považuji za opruz i v CNG vozu.
            10) Na hory jezdím v létě,hlavně když přijdou vedra, tak na horách je báječných 22stupňů. Když mi baterie vystačí na nejvyšší parkoviště, zpět dolů dojedu i s prazdnou baterií k jakékoliv nabíjecí stanici pod horama. 🙂 Což o CNG říci nelze, tam už jedu na benzín i z kopce.
            11) Cena plynu v roce 2030 je nejistá.
            12) Malou vodní elektrárnu mám o 2km dál a velkou solární si můžu dát v práci na střechu. Nevidím velký prostor pro zdražování el.energie. Důchodci jsou velká voličská základna a cena elektřiny je do značné míry u nás regulována státní organizací, což o plynu říci nelze.

            1. Distribucni poplatky elektriny stanovi ERU na zaklade
              Distribucni poplatky elektriny stanovi ERU na zaklade prokazanych nakladu a planovaneho mnozstvi prenesene energie. Je to regulovana cena, neni trzni. Proto lze predpokladat, ze s vetsim prenesenym mnozstvi cena bude vyhodnejsi. Neco se musi zainvestovat, ale na zakladni siti se moc menit nemusi. Zvysovani ceny elektriny kvuli EV nevidim. Jsou to jen plane kecy odpurcu Elonmobility.

              1. Ano je to tak. Během jednoho roku jsem se dostal na
                Ano je to tak. Během jednoho roku jsem se dostal na dvojnásobnou spotřebu el.energie, ale celková cena při stejném tarifu vyrostla za ten rok tuším jen o 33%.
                Pro přesné porovnání spotřeba narostla o 100% a celková cena na faktuře zvýšena o 33%. Fakticky mi 1kWh vyšla levněji při vyšší spotřebě při stejném tarifu, stejném jističi a to i po lehkém zdražení ČEZu. Matematický paradox? 🙂
                Tohle auto na CNG nedokáže.

                1. Bylo to mysleno trochu jinak. Distribucni poplatky jsou
                  Bylo to mysleno trochu jinak. Distribucni poplatky jsou stanoveny podle spotreby. Kdyz 2x spotreba, dvojnasobny poplatek. Ten efekt ktery popisujete je diky stale platbe za pripojku. Ta je fixni podle tarifu a jistice. Pak samozrejme se vyssi spotreba rozlozi na vetsi mnozstvi a cena za kWh je nizsi. Ale ja myslel tendencni snizovani distribucnich poplatku s rostouci spotrebou cele CR diky Elonmobilite.

Napsat komentář