Do Paříže míří 60 vodíkových aut Hyundai

Hyundai dodá 60 vozů ix35 Fuel Cell s vodíkovým pohonem pařížské taxislužbě STEP. Automobilka uzavřela dohodu u příležitosti otevření veřejné čerpací stanice na vodík společnosti Air Liquide u evropské centrály Hyundai Motor v německém Offenbachu.

Auto na vodík Hyundai ix35 Fuel Cell, Eiffelova věž v pozadí
foto: Hyundai

TISKOVÁ ZPRÁVA

Největší světová flotila vozů s pohonem na vodíkové palivové články je již v současnosti v provozu ve francouzské metropoli v počtu pěti vozů, které Hyundai dodal již v prosinci 2015. Počet vozů se má během příštích let postupně zvyšovat až na několik stovek.

„Podpisem memoranda se společnosti STEP a Hyundai Motor zavázaly přivést do ulic Paříže dalších šedesát vozů ix35 Fuel Cell,“ uvedl Thomas A. Schmid, ředitel společnosti Hyundai Motor Europe.

„Kromě toho že vozy s palivovými články na vodík poskytují absolutně čisté řešení dopravy pro město, jsou také praktickou, pohodlnou a spolehlivou volbou pro řidiče a cestující.“

Ušetří více než 800 tun emisí

Šest desítek nových vozů ix35 Fuel Cell se stane součástí více než 17 tisícové armády pařížských taxíků, které již nyní v Paříži jezdí. Své benzinové a naftové kolegy mají postupně nahrazovat.

Ve srovnání s auty s dieselovým pohonem s emisemi CO2 135 gramů na kilometr a se 100 000 ujetými kilometry totiž za rok ix35 s palivovými články ušetří více než 800 tun CO2 ročně ve výfukových plynech.

To je pro představu ekvivalent uhlíkové stopy jedné osoby, která by letěla více než 200krát z Frankfurtu do New Yorku a zpět. Hyundai ix35 Fuel Cell přitom z výfuku vypouští jen vodní páru.

Dokonce, i když se vodík vyrábí ze zemního plynu, jde o mnohem čistší energii, než jakou můžeme dostat z fosilních paliv: při stejné ujeté vzdálenosti mají vozy s vodíkovým pohonem emise skleníkových plynů nižší o 20% ve srovnání se spalovacími motory a nevytvářejí přitom navíc žádné jemné prachové částice.

Bezmála 600 kilometrů na jednu nádrž

Ix35 Fuel Cell je vůbec první sériově vyráběný a komerčně dostupný vůz s pohonem na vodíkové palivové články. V současné době na evropských silnicích ve dvanácti zemích jezdí více než 300 těchto automobilů.

Výkonný asynchronní elektromotor generuje 100 kW (136 PS). Maximální točivý moment 300 Nm nabízí vzrušující řidičský zážitek. Model ix35 Fuel Cell ujede až 594 kilometrů na jednu plnou nádrž.

tisková zpráva

23 Comments on “Do Paříže míří 60 vodíkových aut Hyundai”

  1. Porad premyslim, jestli je k
    Porad premyslim, jestli je k smichu nebo k placi, ze kdyz se rekne slovo „vodik“, i nejvasnivejsi zastanci alternativ razem plivou vic jedu nez „srackomety“ a „petrolheadi“ dohromady…

    Co jsem zatim ve zpravach zaregistroval, tak zadne vodikove auto pri pozaru zatim pul mesta se zemi nesrovnalo, na druhou stranu par BEV uz taky shorelo…

      1. Mel jsem napsanou odpoved,
        Mel jsem napsanou odpoved, ale rozhodl jsem se ji smazat, poustet se do diskuzi o tom, v cem vsem jsme zavisli na korporacich, nema cenu.

        Nicmene uznavam, tohle pro nekoho muze byt racionalni duvod. Kde ho vidis treba v prispevku od Radovana, PaRi, JIP, Wilibald? (to je recnicka otazka, necekam odpoved)

        Nebudu se tvarit, ze vodik je idealni reseni (neni), ale to nejsou ani baterie (v podobe, v jake jsou k dispozici dnes nebo v blizke budoucnosti)…

        EDIT: alespon teoreticky se vodik doma vyrabet da (cena a mnozstvi je jina otazka)

        1. Racionální důvody
          Racionální důvody ohledně vodíku tady omíláme neustále, že je to jen pokračování závislosti a spalování. Ale když už poněkolikáté další velké město přecpané nenávistnou ideologií poskytuje nepříteli střelivo na potkání, tak rácio ustupuje. Nějak nechápu snahu Frantíků a Němčourů stát se Létajícími Čestmíry. Proto to už komentuji jen emočně. Tak mne v této souvislosti napadá, že by nám mohli Holande s Merkel posílat balíčky – ke každým 10 islamistům jedno vodíkové taxi do města zdarma. A to se vyplatí. Hned by měli developeři v Praze po problémech s památkáři. A nestavěli by na zelené louce, ale na brownfieldu A nemuseli hloubit místa pro podzemní parking, kráterů by bylo dost. Jak ekologické 🙂

        2. Vodíkové auto nepotřebuje
          Vodíkové auto nepotřebuje baterku? No to je mi novinka! Tedy když už se bavíme o racionálnosti důvodů… 😉

          Co se týká zmíněných pánů, zejména Radovana, vidím v jeho příspěvcích mnohem víc racionality, než je v průměru běžné. To, že je nadšenec pro BEV, ještě neznamená, že je zaslepený nadšenec a tedy iracionální.

          Přiznám se, že přemýšlet o vodíkovém autě jako potencionální bombě pro teroristy mě dosud nenapadlo, ale je fakt, že něco na tom bude – stačila by jen roznětka a dálkové odpalovací zařízení ovládané mobilem – to jsou technologie, které mají teroristé zvládnuté. Naproti tomu zkuste dát roznětku do BEV a odpálit – maximálně začne hořet.

          1. Ja nekde pisu, ze vodik
            Ja nekde pisu, ze vodik nepotrebuje baterku? Kde? 🙂

            Ja ale nepisu o zaslepenem nadsenectvi k BEV, nybrz o zaslepene nenavisti k vodiku (stejna je i na zahranicnich BEV forech, neni to ceska specialita).

            Ad bomba – predpokladam, ze vyrobce dela nejake testy, takze to nebude uplne trivialni a klasicka dodavka nacpana hnojivem bude o dost snazsi (a overena) metoda, nez najit vodikove auto, napichnout ho, dostat na spravne misto….

        3. Milý E-Ryc, maskovat
          Milý E-Ryc, maskovat verbální útok jako „řečnickou otázku“ je typickým argumentačním klamem. Dovolte mi na vaši „řečnickou otázku“ odpovědět:

          Výroba a distribuce vodíku do aut je dražší a méně efektivní než u benzínu a nafty. Vodík je nejobtížněji uchovatelným atomem ve vesmíru – všechna těsnění v celém distribučním řetězci by musela být řádově lepší než pro klasická paliva. Vodík nepomůže snížit emise CO2 (je o 15% horší než diesel well-to-wheel). Vodík nelze vyrábět elektrolýzou ekonomicky. Ekonomická výroba vodíku je pro životní prostředí větší zátěží než výroba klasických paliv. Palivové články se rychle opotřebují. Palivové články mají dvakrát horší účinnost než baterie. Teoretické termodynamické maximum účinnosti ideálního palivového článku je horší než běžná účinnost dnešních baterií. Skladování vodíku je neefektivní energeticky, objemově a hmotnostně. Auta na vodík jsou složitější než spalováky a snáze se porouchají. Vodíková infrastruktura neexistuje a nebude existovat minimálně dalších 20 let. Auta na vodík potřebují baterii pro rozjezdy. Nikdo si nevyrobí vodík doma ekonomicky.

          Spokojen?

          1. No pokud nevidis rozdil
            No pokud nevidis rozdil mezi

            Vložil/a Wilibald (bez ověření), Út, 2016-11-15 17:17
            Tak to bude bomba.

            (pekne zapadajicim do „teroristickych“ prispevku) a tim odstavcem ve tvem druhem prispevku, tak ano, byl to verbalni utok…

            Ja samozrejme netvrdim, ze vodik je dokonaly, jen jsem ochotny uznat, ze jsou aplikace, kdy muze byt z ruznych (nejenom financnich nebo energetickych) duvodu vyhodnejsi nez baterie. Treba takovy kamion, co potrebuje 4 hodiny jet – rekneme 300 az 350km, pul hodiny pauza a dalsi ctyri hodiny jizdy). V bateriovem provedeni by baterky sezraly skoro ctvrtinu uzitecne hmotnosti a nabijecka, co by je nabila za pul hodin, neexistuje.

                1. V tom je největší
                  V tom je největší absurdita vodíku – je horší než dosavadní špinavé technologie.

  2. Teroristy už tam mají,
    Teroristy už tam mají, teď jim jen dovezli nálože na kolech. Ti Francouzi jsou tak milí lidé, pomohou, kde jen mohou 🙂

    P.S. Útoky islamistů v Paříži jen loni na podzim postihly dle oficiální zprávy 1.700 lidí, 600 z nich se ještě stále léčí s fyzickými a psychickými následky. Co dodat.

Napsat komentář