Do kolumbijské Bogoty míří 200 hybridních autobusů

Daniel Kunz - 09 Srpen 2013

Volvo dosud prodávalo své v kontraktech po několika kusech, maximálně po desítkách. Zakázky v (severní i jižní) Americe však dostávají úplně jiný rozměr – do kanadského Quebecu má dorazit 475 hybridů Volvo. Předmětem nové smlouvy s kolumbijskou Bogotou je dodávka dokonce 200 hybridních vozidel Volvo 7900.auto hybridní autobus Volvo 7900

Hybridní autobus Volvo 7900
foto: Volvo

Autobusy tam budou jezdit v rámci integrovaného dopravního systému TransMilênio, který v pátém nejlidnatějším městě Ameriky zahrnuje jedenáct linek. "Díky této akvizici město Bogota aktivně vstoupí do světa elektromobility a zároveň tak vyjadřuje zájem o provozování udržitelné městské hromadné dopravy, a to jak z ekonomického, tak z ekologického pohledu", tvrdí Luis Carlos Pimenta, prezident společnosti Volvo Bus Latin America.

Celkem 156 vozidel zamíří do služeb dopravce Consorcio Express, zbylých 44 pak získá GMovil. Část hybridů, které zasáhnou do provozu v Bogotě od prosince letošního roku, bude využívána v systému TransMilênio na dálkových linkách a další část se objeví především v městském provozu.

Ve městě s téměř sedmi miliony obyvatel si objednali velmi netradiční uspořádání dveří. Na pravé straně vozu budou dveře se schůdky a na levé straně dveře se vstupem na úrovni podlahy, které umožní bezbariérový nástup a výstup.

Podvozky se budou konstruovat v brazilské Curitibě, kde Volvo provozuje svůj závod od června roku 2012, a dohoda také obsahuje dvanáctiletou garanci životnosti baterií a pětiletou servisní smlouvu.

Na závěr tradičně připomeňme, že hybridní autobusy Volvo spotřebují až o 39 procent méně paliva a produkují o 39 procent méně oxidu uhličitého než běžné naftové autobusy a vydávají o 50 procent méně prachových částic a oxidů dusíku.

Při rozjezdu z klidu až do rychlosti 20 km/h pohání Volvo 7900 výhradně elektřina. Při vyšších rychlostech autobus dostane dodatečnou energii z čtyřválcového dieselového motoru na bionaftu. Energie vznikající při brzdění motorem je uložena v bateriích a používá se pro napájení elektromotoru a pomocných systémů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Roman

O něčem takovém si tady můžeme nechat jen zdát. Díky bohu za to, že se naši dopravci zajímají alespoň o CNG, popřípadě, že zkouší elektrobusy. Na kousky od Volva to zatím nevypadá.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-station
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?