DHL v Česku využívá nákladní vozy s pohonem na zkapalněný zemní plyn

Společnost DHL si jako první v České republice převzala 3 nákladní vozidla Scania s pohonem na zkapalněný zemní plyn.

První vozidla Scania na LNG v provedení low deck pro DHL Supply Chain. Díky nízké světlé výšce umožňují přepravci používat návěsy s vnitřní výškou nakládky 3 m.
foto: Scania

Nákladní vozidla Scania R 410 jsou poháněna osvědčeným třináctilitrovým šestiválcem o výkonu 305 kW. „Trojice moderních tahačů na zkapalněný zemní plyn je určena pro přepravu komponentů z crossdocku v Nepřevázce do německých výrobních závodů našeho klienta z automobilového průmyslu,“ dodává Kateřina Rázlová, ředitelka automobilové divize společnosti DHL Supply Chain.

Točivý moment (2 000 Nm) a jízdní vlastnosti jsou u tohoto plynového motoru srovnatelné s dieselovým agregátem, navíc je vozidlo tišší, produkuje až o 15 % méně emisí CO2 a náklady na provoz LNG mohou být v závislosti na trase a nákladu nižší o cca 25 %. Dojezd standardního tahače na zkapalněný zemní plyn pak může přesáhnout i více než 1 100 km.

„Poptávka po ekologické přepravě je stále větší. Proto vám vlastnictví vozidla na nebo otevírá dveře do řady výběrových řízení,“ říká prodejce nových vozidel Scania Pavel Kluch. A dodává: „Zákazníci se mohou ucházet o nové zakázky, které by provozem klasických naftových vozidel nezískali.“

„Máme velkou radost, že se nám podařilo realizovat další iniciativu v rámci programu skupiny Deutsche Post DHL pro ochranu životního prostředí Go Green, která směřuje k ambicióznímu cíli nulových emisí oxidu uhličitého do roku 2050,“ říká Kateřina Rázlová.

První ze tří souprav ujede ve službách DHL 160 000 kilometrů ročně, u dalších dvou nákladních vozidel se počítá s 260 000 ujetými kilometry ročně.

„Soupravy jezdí na trasách do Německa, kde je vhodná infrastruktura, takže díky pečlivému plánování tras máme zásobování palivem zajištěno. V každém případě toto je první krok k postupnému rozšiřování flotily o vozidla na LNG,“ dodává Kateřina Rázlová.

tisková zpráva

6 Comments on “DHL v Česku využívá nákladní vozy s pohonem na zkapalněný zemní plyn”

  1. Součást DHL, jmenovitě PPL, dle mého názoru poskytuje
    Součást DHL, jmenovitě PPL, dle mého názoru poskytuje mizerné služby. Nedoručují zásilky, nechávají je na prapodivných místech, kde běžný člověk chodící do práce si nemá šanci zásilku vyzvednou. A čím je poskytuje, je mi celkem jedno.

    PS: Tak doufám alespoň ti šmejdi přispěli na provoz Hybridu.

      1. Proč bych měl neco zvládat. Buď umí doručovat na adresu
        Proč bych měl neco zvládat. Buď umí doručovat na adresu nebo neumí. A pokud jsou tak neschopní, že neumí doručit na adresu, ok, tak to ale musí říct. Já pak buď vyberu vhodný Parcelshop nebo zboží koupím od jiného prodejce, který nepoužívá PPL. Ale co mě štve, je říct doručím a v*srat se na to.

        PS: Existuje na to řešení, které jsem začal uplatňovat. Prostě to nepřevezmu a objednám zboží u jiného prodejce.

        1. Nevim kde bydlite, ale mozna to nevi ani PPL. Ja zatim dostal
          Nevim kde bydlite, ale mozna to nevi ani PPL. Ja zatim dostal vsechny zasilky domu s oznamenim casoveho okenka a vzdy to bylo plusminus presne. Akorat jednou prislo rozbite zbozi. Ridic sepsal protokol a za nejakou dobu jsem mel nove zbozi. Pri te prilezitosti to poskozene zase odvezl. Jako vzdy je to o lidech. Ze PPL patri do skupiny DHL, znamena co? Kazdy ma nejakeho silneho pertnera.

    1. Záleží, kdo vám to vozí, mají nasmlouvané přepravce,
      Záleží, kdo vám to vozí, mají nasmlouvané přepravce, to nejsou zaměstnanci DHL, resp. PPL.

      Manželka když nakupuje online, tak pokud může, volí jako pžepravu PPL, vozí to takový sympatický řidič, zavolá dopředu kdy přijede a je to načas. A pokud nejsme doma, doveze další den, nebo nechá v PPL parcel shopu v sousedné vesnici, kde si to vyzvedneme. Žádný problém. A na rozdíl od ČP už znají i platební karty 🙂

Napsat komentář