Deutsche Telekom vybuduje vlastní národní síť nabíjecích stanic pro elektromobily

Jan Horčík - 08 Březen 2018

Německá telekomunikační společnost Deutsche Telekom přebuduje 12 000 svých rozvodných skříní po celé zemi na nabíjecí stanice pro elektromobily.Deutsche Telekom má asi 216 000 zaměstnanců po celém světě. Spadá pod něj také mobilní operátor T-Mobile.

Deutsche Telekom má asi 216 000 zaměstnanců po celém světě. Spadá pod něj také mobilní operátor T-Mobile.
foto: Websurfer83, licence Wikimedia Commons

U zhruba 500 ze zmíněných 12 000 rozvodných skříní vyrostou rychlonabíječky o výkonu až 100 kW. Zbytek budou běžné Mennekes Typ 2 nabíječky o výkonu až 22 kW.

Vzhledem k tomu, že v celém Německu dnes funguje necelých 11 000 veřejných nabíjecích míst, bude tato iniciativa znamenat výrazné navýšení jejich počtu v celonárodním měřítku.

Odhaduje se, že všech 12 000 nabíjecích míst by mělo být hotových do roku 2020. První dva prototypy už jsou funkční a do ostrého provozuje se mají začít nasazovat od tohoto léta.

To vše jde ruku v ruce s tím, jak se zvyšuje prodej aut do zásuvky (elektromobilů a plug-in hybridů) v Německu - za minulý rok to byl dvojnásobný nárůst.

Pro Deutsche Telekom půjde bezesporu o zajímavý nový byznys na nově se otevírajícím trhu. Svědčí o tom mimo jiné zkušenosti z USA, kde jednotlivé sítě nabíjecích stanic hlásí rekordní růst.

interestingengineering.com
Zpět na HybridPřidat komentář

Problem tech skrini je, ze jsou vetsinou umistene na krizovatkach a tam se jaksi neda parkovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud někde není provoz, tak byste možná nabíjel na křižovatce, než volal odtah, když dojde šťáva...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Konečně nějaká velká firma propaguje jednoduché řešení. Kéž by ČEZ u svých rozvoden nabídnul alespoň zásuvku pro nouzové nabití.

Obrázek uživatele Radovan

To už říkáme skoro 10 let, že stačí jen ty zásuvky dát na fasádu/tělo skříně v místech, kde ta elektřina uvnitř je a dá se zaparkovat na chvíli auto.
A už pěkných pár let k tomu evmapa.cz umí přidělat tarifikaci, aby to nebylo stále pod napětím a dokonce aby to mohlo vydělávat penízky za nabíjení.
Ale je to marné, je to marné, je to marné....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Off: Tady už je tolik reklam, že načtení stránky trvá roky. Nechtělo by to trošku optimalizovat?

Pokud se bavime o desktopu, zkusil bych
- otevrit developer okno (F12)
- prepnout na zalozku Network/Sit
- znovu nacist stranku
- setridit podle casu, neco vyplave nahoru (pred casem tu mel cipis problem s CDN nejakeho video reklamniho systemu)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no však to je furt stejný, to stále trvá to nikdo nevyřešil jen pár apgrejdů 10sítek a chrome. To načteš hybridí stránku s i3 w1064 ssd 50mbit chrome a 15 vteřin než ti to hybrid nableje, se me nebaví v tom vrtat f12 milijon krávovin. Nedej bože když si navotvíráš 10 hybridích záložek to se chrome málem pak zesrrr jak to tahá ty reklamy snad přez barbados nebo vod kud :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hele jen pro porovnani: starej ťamťung chytrofon, ten jejich brouzdač a na 4G siti ne hlavni stranka na nactena za 2 sekundy. Pravdou je, ze sem ten brouzdac trochu poladil pluginem.
Toz bych zkusil neco vyguuglit, jiste se to zlepsi.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Můžu vás požádat o podrobnosti - trvá vám načítání stále příliš dlouho, jaký OS/prohlížeč/hardware využíváte? Případně jaký typ připojení? Za jakékoliv další podrobnosti budeme vdeční. Díky.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hele jak Germán Šáde zvysoka na český votroky, místo zrušení pošahanýho 16ti směnnýho režimu jim chce ještě naložit 18ti směnný i v sobotu ;)))))
ale na platy manenažerstva prachy jsou to joooo :))))))))))

Výsměch a ostuda. Škodováčtí odboráři kritizují navýšení tarifních mezd o 4,3 procenta

zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/vysmech-a-ostuda-skodovacti-odborari-kritizuji-navyseni-tarifnich-mezd-o-4-3-procenta-1344258

KDO SI CHCE ZNIČIT ZDRAVÍ?? ŠÁDE STÁLE BEROU DOBROVOLNÍKY!!
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW že nemá na pokutu? nebo snad na baterky?? Jak je to možné když TSI/TDI tak sype :))))))))))))))))))))))

Volkswagen měl rekordní rok, zaměstnance odmění v přepočtu 100 tisíci

ekonomika.idnes.cz/volkswagen-platy-navyseni-d07-/eko-zahranicni.aspx?c=A180308_152316_eko-zahranicni_bur

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

Divné a podivné, spíše nereálné....
skříně na obrázku neobsahují silové vodiče, vlastně v nich většinou není žádné AC silové napájení, bývá v nich stovky slaboučkých drátků co vedou ke starým telefonům (pevná linka) a dnes tyto rozvaděče po celkové digitalizaci vesměs ztratili smysl, už se často ani nevyužívají pro ADSL internet, dnes je většina v optických kabelech, takže je to dnes jen zbytečná a ohyzdná plastová skříň s vodiči co jsou defacto k ničemu.
Využití tedy vidím pouze v možnosti tuto skříň předělat, ale kdo by to dnes dělal. Skříň se vymění za jinou, typizovanou a od výrobce vybavenou patřičnými prvky a silové vodiče se budou stejně muset přivést.....

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je přeci jasný, stovky slaboučkých telefénních drátečků si smotají dohromady vytvoří vodič a Germán může do médií vplesknout skvělou raklamu jak SIMULANTEN ELEKTROMOBÍLE NATAHOVÁGN :)))))))))
Nebo ste snad od germánskýho dokonale rozjetýho TDI/TSI čekali že dobrovolně zavřou 20 let budovaný fabriky hoděj to došrotu kýbl nahlavu a začnou sekat elektrodobrotu? S MAMAMERKL ??? dobrý ftip ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ptal jsem se před měsícem ze zvědavosti Kauflandu, jak to vidí s nabíječkama (konkrétně jsem se dotazoval na lokalitu Hranice na Moravě) a odpověď byla následující:

"...Váš dotaz týkající se nabíjecích stanic pro elektromobily jsme předali k vyjádření odpovědným kolegům do oddělení stavby, kteří nám sdělili, že společnost Kaufland buduje své vlastní rychlodobíjecí stanice pro elektromobily při modernizacích prodejen. V Hranicích na Moravě se uvažuje o přestavbě ve výhledu několika následujících let..."

Jaksi mi uteklo, že by Kaufland budoval vlastní rychlonabíjecí stanice. Možná se mýlím, ale vím jen o 3 pomalých nabíječkách, které budoval ČEZ před prodejnami Kaufland (1x Ova a 2x Praha)

Tak jsem se jich slušně zeptal, jaké rychlonabíjecí stanice myslí... no počkám si měsíc, než mi opět odpoví :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Světe div se, ale už mám odpověď:

"...Dle kompetentních pracovníků na centrále máte správné informace o stávajících dobíjecích stanicích. Instalace rychlodobíjecích stanic je nový koncept z minulého roku. Konkrétní provozovny určené k instalaci, stejně tak jako případná spolupráce s ČEZem, či jinými subjekty zajišťujícími provoz dobíjecích stanic, jsou interní informace, které nemůžeme blíže specifikovat..."

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

Kauflandu jsem se v posledních dvou letech dotazoval několikrát a často jsem ani neobdržel odpověď a k patřičnému pracovníku správy budov jsem se z důvodu jeho nezájmu ani nedostal. S jednotlivými řediteli poboček není domluva, vše řeší Praha. Asi dva roky zpět se Kaufland chlubil postavením rychlonabíječky na centrále Kaufland v Praze na Vypichu, už tenkrát nazývali hloupou zelenou skříňku od ČEZu s mennekesem rychlonabíječkou. Chlubili se jak budou vybavovat svoje prodejny rychlonabíječkami a toť vše.
Po spoustě promarněného času jsem ztratil zájem... Nezájem a neochota Kauflandu je jednoznačná.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj Kauflík je germán ...

cs.wikipedia.org/wiki/Kaufland

... asi drží národní basu, stejnou uondávací politiku natahovágn jako mamamerkl ;)

autoforum.cz/tmp/magazin/aa/Angela_Merkel_IAA_2013_01_503_0.jpg

Obrázek uživatele Josef

Kaufland má stejného majitele jako Lidl. Takže by to nemělo být zase tak divné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kaufland šetří a má prázdné regály, stěžují si zákazníci i dodavatelé

ekonomika.idnes.cz/kaufland-obchod-stiznosti-setreni-zisk-zbozi-fronty-regaly-plq-/ekoakcie.aspx?c=A180309_212954_ekoakcie_mpl

Obrázek uživatele Anonym123

oni údajne boli jedno, nedohodli sa a rozišli.

Obrázek uživatele Kuk

A Aldi vlastní Traders Joe, ale to asi nikoho nezajímá :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Děkuji za utvrzení v názoru, že nabíječkám nerozumí a je zbytečné s nimi ztrácet čas.

Obrázek uživatele honza.t

Trumpa opustil kvůli clům hlavní ekonomický poradce. Bílý dům se bojí chaosu
https://www.respekt.cz/denni-menu/trumpuv-ekonomicky-poradce-rezignoval-kvuli-clum-bily-dum-se-boji-chaosu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Germánskou národní síť že nevybuduje ji nejnapakovanější z nejnapakovanějších rádoby lidovka Konzerwágn??? No tak to je roku 2020 vostuda soudruzi germáni vostuda jak Mnichof !!! :))))))))

supercharge.info

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímavé řešení, které mě vůbec nenapadlo. Třeba se v dalších 5ti letech přidá i české zastoupení T-mobile :).

Obrázek uživatele ozana

Spíše CETIN.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím zda Cetin má někde v úsekových rozvaděčích vyvedené AC napájení s dostatečnou zatížitelností. Spíš bych o tom pochyboval. Telekomunisté ze kterých Cetin povstal měli technologii zavřenou v budovách. V rozvaděčích byly pouze telekomunikační kabely.

Obrázek uživatele ozana

Těch budov mají taky dost, na jedné fasádě jsem tam viděl 1x 16A, 1x 32A + 1x 64A/400V CEE zásuvku.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil