Deutsche Post DHL se možná zbaví výroby elektromobilů StreetScooter

Německý ekonomický deník Handelsblatt informuje, že Deutsche Post DHL přemítá o dalším osudu své divize StreetScooter. V úvahu připadá i její prodej.

Německé elektrické dodávky StreetScooter budou nově jezdit také v Japonsku.
foto: StreetScooter/Yamato Transport

Deníku Handelsblatt to potvrdil Frank Appel, šéf Deutsche Post DHL. Kromě přímého odprodeje se údajně uvažuje i o vstupu investora nebo dokonce uvedení na burzu.

StreetScooter je start-up, který vznikl na Technické univerzitě v Cáchách. Deutsche Post DHL ho koupila v roce 2014, aby si mohla vyrábět vlastní jednoduché nákladní elektromobily, přesně vyhovující jejím logistickým potřebám.

Celkem se za tu dobu vyrobilo už přes 10 500 těchto elektrododávek, z toho 9000 pošta sama využívá. Navíc firma navázala spolupráci s Fordem na výrobě StreetScooter XL, který je založen na podvozku Fordu Transit.

Deutsche Post DHL nemusí podle Appela s prodejem spěchat, ačkoliv je výrobce stále v červených číslech. Podle nového šéfa samotného StreetScooteru, Jörga Sommera, bude hledání případného zájemce pokračovat celý tento rok.

Elektrické dodávky StreetScooter přitom nedávno zaznamenaly zásadní úspěch, když si jich 500 objednal japonský dopravce Yamato Transport.

Handelsblatt

16 Comments on “Deutsche Post DHL se možná zbaví výroby elektromobilů StreetScooter”

  1. Ono to asi bude o tom, že to podcenili z hlediska sekání
    Ono to asi bude o tom, že to podcenili z hlediska sekání jak Baťa cvičky. Protože spolupráce s českými subjekty vázla až dovázla. Když to koupí Čína, mohlo by se to rozjet ve velkém. Jenže ta už si tyhle auta seká jak Baťa cvičky, hodilo by se jim to možná jen jako brána do Evropy a homologační vozidlo.

    1. Prostě masová výroba automobilů je extrémně náročný a
      Prostě masová výroba automobilů je extrémně náročný a na investice i zaškolování pracovníků drahý obor. Proto to má jen velmi vzácně smysl rozjíždět od začátku, když je na světě už dlouho stejně přebytek automobilek, které se potřebují spíš slučovat, než nesmyslně navyšovat počty konkurentů. Nová konkurence je potřeba v oborech s monopolisty, kde světovému trhu v některých daleko důležitějších oblastech vládnou jen 2-3 subjekty.

  2. V Německu spustili první úsek eDálnice – Troleje na
    V Německu spustili první úsek eDálnice – Troleje na dálnici

    novinky.cz/auto/504262-troleje-na-dalnici-v-nemecku-testuji-dobijeni-aut-za-jizdy.html

    V Německu se vůbec nedaří snižovat emise CO2 v dopravě, které byly i loni 2018 prakticky na úrovni roku 1990 !!

  3. Tedle projekt vzniknul jako reakce na to že VW byl moc drahej
    Tedle projekt vzniknul jako reakce na to že VW byl moc drahej a pomalej. Teď má DP a jeho DHL elektrickou flotilu, kterou potřeboval, tak je asi nutné to porovnat s tím jak by na tom byl kdyby doteď čekal na VW nebo jiné dinosaury a nebo kdyby mu tu flotilu dodal a servisoval VW?
    Pokud Streetscooter budem brát jako samostatnou autofabriku, kdy přesně se má taková nová automobilka dostat do černejch čísel dle ekonomickej zvyklostí? Za 5, 10 let nebo hned? Co je ekonomy a lidmi z oboru považováno za úspěch?

    1. Mno … Jako ekonom se na to dívám pozitivně. Možná
      Mno … Jako ekonom se na to dívám pozitivně. Možná výroba dodávky samotné zisková není, ale projekt jako takový je na 100% jednoznačný úspěch. Je to tak ja píšeš: kdyby čekali, až ve Vlkohradu v roce 2022 vypotí studii použitelné dodávky, tak maj (možná) v roce 2025 kulový.
      Dnešní realita: jedna dodávka cca denní nájezd 220 km a flotila má denně 2 miliony km. Slovem: Dva milony.

      Krát cca 260 pracovních dnů do roka.. to dělá 500 milionů kilometrů ročně… Myslím, že nemá význam to dál pitvat …

      P.S. Pro jistotu maj ve flotile ještě 12000 elektrických kol a trojkolek (Zredukují náklady na poslední míli )
      Obrázky elektro velocipedu v linku:

      https://www.dpdhl.com/en/media-relations/specials/electro-mobility.html

          1. nepripadá – ako mám byť ziskový keď behám, plávem, …
            nepripadá – ako mám byť ziskový keď behám, plávem, … som v červených číslach, pretože zarobené peniaze míňam? alebo som vysoko ziskový, pretože budem žiť dlhšie a zarábať?
            tá pošta vyrába pre seba, ušetrí na prevázke.
            a nasrali VW, čo je vysoko pozitívne 🙂

  4. Tak jako univerzitní projekt to úspěšné bylo, když to
    Tak jako univerzitní projekt to úspěšné bylo, když to dokázali nakonec prodat DHL. Ale jako automobilka to prostě šanci při tak pomalém náběhu nikdy nemělo, a opravdu do budoucna to musí pustit nějakému tradičnímu výrobci městkých rozvážkových vozidel.

  5. Deutsche Post držím palce, na druhou stranu kvituji, že
    Deutsche Post držím palce, na druhou stranu kvituji, že fyzika je jenom jedna a platí pro všechny stejně. V tomto případě ekonomika – rozběhnout a hlavně udržet v běhu takový produkt není žádná legrace. Prodávat levněji, než velké automobilky, nemusí být o štíhlejším výrobním procesu, ale také o tom, že si zapomenu udělat potřebné rezervy na problémy, o kterých jsem vůbec netušil, že jsou také s výrobou a prodejem (a určitě i servisem) spojeny. Jak je vidno, ani > 11 000 vyrobených vozidel, z toho většina pro vlastní potřeby, rentabilitu nemusí zajistit. Zajímaly by mě konkrétní důvody.

    1. Mám jeden dotaz, proč píšete konkrétní důvody proč to
      Mám jeden dotaz, proč píšete konkrétní důvody proč to selhalo a zároven se ptáte proč to selhalo?

      Bud to víte a poslední dotaz nedává smysl, nebo poslední dotaz je jedinej co je pravda, a zbytek jsou žvásty o čem nic nevíte…

Napsat komentář