Deutsche Post DHL se možná zbaví výroby elektromobilů StreetScooter

Jan Horčík - 07 Květen 2019

Německý ekonomický deník Handelsblatt informuje, že Deutsche Post DHL přemítá o dalším osudu své divize StreetScooter. V úvahu připadá i její prodej.auto elektromobil elektrododávka elektrická dodávka StreetScooter pro Japonsko Yamato Transport

Německé elektrické dodávky StreetScooter budou nově jezdit také v Japonsku.
foto: StreetScooter/Yamato Transport

Deníku Handelsblatt to potvrdil Frank Appel, šéf Deutsche Post DHL. Kromě přímého odprodeje se údajně uvažuje i o vstupu investora nebo dokonce uvedení na burzu.

StreetScooter je start-up, který vznikl na Technické univerzitě v Cáchách. Deutsche Post DHL ho koupila v roce 2014, aby si mohla vyrábět vlastní jednoduché nákladní elektromobily, přesně vyhovující jejím logistickým potřebám.

Celkem se za tu dobu vyrobilo už přes 10 500 těchto elektrododávek, z toho 9000 pošta sama využívá. Navíc firma navázala spolupráci s Fordem na výrobě StreetScooter XL, který je založen na podvozku Fordu Transit.

Deutsche Post DHL nemusí podle Appela s prodejem spěchat, ačkoliv je výrobce stále v červených číslech. Podle nového šéfa samotného StreetScooteru, Jörga Sommera, bude hledání případného zájemce pokračovat celý tento rok.

Elektrické dodávky StreetScooter přitom nedávno zaznamenaly zásadní úspěch, když si jich 500 objednal japonský dopravce Yamato Transport.

Handelsblatt
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Ono to asi bude o tom, že to podcenili z hlediska sekání jak Baťa cvičky. Protože spolupráce s českými subjekty vázla až dovázla. Když to koupí Čína, mohlo by se to rozjet ve velkém. Jenže ta už si tyhle auta seká jak Baťa cvičky, hodilo by se jim to možná jen jako brána do Evropy a homologační vozidlo.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prostě masová výroba automobilů je extrémně náročný a na investice i zaškolování pracovníků drahý obor. Proto to má jen velmi vzácně smysl rozjíždět od začátku, když je na světě už dlouho stejně přebytek automobilek, které se potřebují spíš slučovat, než nesmyslně navyšovat počty konkurentů. Nová konkurence je potřeba v oborech s monopolisty, kde světovému trhu v některých daleko důležitějších oblastech vládnou jen 2-3 subjekty.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

V Německu spustili první úsek eDálnice - Troleje na dálnici

novinky.cz/auto/504262-troleje-na-dalnici-v-nemecku-testuji-dobijeni-aut-za-jizdy.html

V Německu se vůbec nedaří snižovat emise CO2 v dopravě, které byly i loni 2018 prakticky na úrovni roku 1990 !!

---

*Za klima/Sněhuláky/GRETU/GreenpDeutschUWH /Písekfpřevodofce /Extinction Rebellion /TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Obrázek uživatele Kuk

Tedle projekt vzniknul jako reakce na to že VW byl moc drahej a pomalej. Teď má DP a jeho DHL elektrickou flotilu, kterou potřeboval, tak je asi nutné to porovnat s tím jak by na tom byl kdyby doteď čekal na VW nebo jiné dinosaury a nebo kdyby mu tu flotilu dodal a servisoval VW?
Pokud Streetscooter budem brát jako samostatnou autofabriku, kdy přesně se má taková nová automobilka dostat do černejch čísel dle ekonomickej zvyklostí? Za 5, 10 let nebo hned? Co je ekonomy a lidmi z oboru považováno za úspěch?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Joe

Mno ... Jako ekonom se na to dívám pozitivně. Možná výroba dodávky samotné zisková není, ale projekt jako takový je na 100% jednoznačný úspěch. Je to tak ja píšeš: kdyby čekali, až ve Vlkohradu v roce 2022 vypotí studii použitelné dodávky, tak maj (možná) v roce 2025 kulový.
Dnešní realita: jedna dodávka cca denní nájezd 220 km a flotila má denně 2 miliony km. Slovem: Dva milony.

Krát cca 260 pracovních dnů do roka.. to dělá 500 milionů kilometrů ročně... Myslím, že nemá význam to dál pitvat ...

P.S. Pro jistotu maj ve flotile ještě 12000 elektrických kol a trojkolek (Zredukují náklady na poslední míli )
Obrázky elektro velocipedu v linku:

https://www.dpdhl.com/en/media-relations/specials/electro-mobility.html

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Obrázek uživatele Kuk

Díky, přesně takovýto pohled na věc to potřebuje. Taky mi to připadá jako úspěšný projekt.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No právě, jen vám to tak připadá.

Obrázek uživatele Anonym123

nepripadá - ako mám byť ziskový keď behám, plávem, ... som v červených číslach, pretože zarobené peniaze míňam? alebo som vysoko ziskový, pretože budem žiť dlhšie a zarábať?
tá pošta vyrába pre seba, ušetrí na prevázke.
a nasrali VW, čo je vysoko pozitívne :-)

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

njn a Fordka na tom zrovna taky není nejlíp ;) ale 10.000 ks to je úspěch natrhli konzervě prdel ;)))

---

*Za klima/Sněhuláky/GRETU/GreenpDeutschUWH /Písekfpřevodofce /Extinction Rebellion /TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak jako univerzitní projekt to úspěšné bylo, když to dokázali nakonec prodat DHL. Ale jako automobilka to prostě šanci při tak pomalém náběhu nikdy nemělo, a opravdu do budoucna to musí pustit nějakému tradičnímu výrobci městkých rozvážkových vozidel.

Promiňte, ale 500 objednaných kusů je zásadní úspěch? No pokud byl cíl prodat jeden kus, pak asi ano.

Obrázek uživatele Kuk

V dnešní době pisálků už je úspěchem kde co. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan_Vejbor

Deutsche Post držím palce, na druhou stranu kvituji, že fyzika je jenom jedna a platí pro všechny stejně. V tomto případě ekonomika - rozběhnout a hlavně udržet v běhu takový produkt není žádná legrace. Prodávat levněji, než velké automobilky, nemusí být o štíhlejším výrobním procesu, ale také o tom, že si zapomenu udělat potřebné rezervy na problémy, o kterých jsem vůbec netušil, že jsou také s výrobou a prodejem (a určitě i servisem) spojeny. Jak je vidno, ani > 11 000 vyrobených vozidel, z toho většina pro vlastní potřeby, rentabilitu nemusí zajistit. Zajímaly by mě konkrétní důvody.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám jeden dotaz, proč píšete konkrétní důvody proč to selhalo a zároven se ptáte proč to selhalo?

Bud to víte a poslední dotaz nedává smysl, nebo poslední dotaz je jedinej co je pravda, a zbytek jsou žvásty o čem nic nevíte...

Obrázek uživatele Kuk

Ono to selhalo?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Hm. Premitam, co to vlastne znamena. Ze nejsou v cernych cislech.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?