Dáme jídlo rozšiřuje vozový park elektromobilů, spoří desítky tisíc korun ročně

Dáme jídlo, dlouholetá jednička na poli zprostředkování a dovozu jídla z restaurací, dále rozšiřuje svůj vozový park elektromobilů a nyní jich má ve flotile celkem již 35.

Filip Fingl, CEO Dáme Jídlo, u elektromobilu Volkswagen e-Up!
foto: Dáme jídlo

Nová auta přibývají k již testovaným elektromobilům, běžným vozům a autům na CNG. V elektromobilitě a dalších ekologických pohonech tak Dáme jídlo vidí budoucnost, a to z ekologického i ekonomického hlediska. Uspoří tak na nákladech na provoz desítky tisíc Kč ročně.

„Elektromobily jsou pro nás v současnosti jednoznačnou prioritou a v testovacím provozu se nám osvědčily. Proto jsme se rozhodli pro nákup dalších elektrovozů. Jedná se o progresivní, ekonomicky výhodný a ekologický pohon, který je v souladu s DNA naší značky,“ říká Filip Fingl, CEO Dáme Jídlo.

Auta na elektrický pohon rozšířila spektrum dopravních prostředků pro rozvoz hotových jídel z restaurací. Vedle elektromobilů kurýři Dáme jídlo vozí jídlo v automobilech na , klasických automobilech, na skútrech, na kolech nebo roznášejí pěšky.

Dáme jídlo nabízí kurýrům také možnost práce na částečný úvazek nebo jako brigádu. Skútr nebo auto mohou mít kurýři vlastní nebo používat dopravní prostředek zaměstnavatele. Zajímavostí je, že třeba skútr mohou při závazku určitého počtu odpracovaných hodin používat za atraktivních podmínek i ve svém volném čase.

V posledních měsících také Dáme Jídlo doručuje rychleji. „Průměrná doba dodávky je v širším centru Prahy aktuálně 45 minut, kde doručujeme jídlo z více než 500 restaurací. V ostatních městech doručujeme v průměru do 35 minut. Již nyní jsme schopni doručit na řadě míst do 30 minut, a to jak v Praze, tak v regionech. V celé republice pak dovážíme z více než 2000 restaurací,“ prozrazuje Filip Fingl, CEO Dáme Jídlo.

„V celkovém počtu objednávek roste Dáme Jídlo meziročně o 40 %. Toto číslo není taženo jen Prahou, ale významně se na něm podílejí také další města z regionů po celé České republice,“ dodává Fingl.

Dáme jídlo zajišťuje rozvoz z více než 2000 restaurací z celé ČR. Dokáže tak bohatě uspokojit potřeby rychlého oběda z fast foodu, pizzerie, české restaurace či asijského nebo vegan bistra, stejně tak chutě a požadavky pro jedinečný večer s partnerem, rodinou či přáteli v podobě chutných burgerů či pokrmů z vybraných asijských či italských a kontinentálních restaurací a bister.

tisková zpráva

111 Comments on “Dáme jídlo rozšiřuje vozový park elektromobilů, spoří desítky tisíc korun ročně”

    1. Jezdil jsem pár týdnů pro Uber Eats a průměrný nájezd
      Jezdil jsem pár týdnů pro Uber Eats a průměrný nájezd na jedno jídlo byl cca 4,5 km, což je pro e-Up tak 0,6 kWh. Pokud jste dnes neměl chleba s máslem, pravděpodobně jste spotřeboval víc. Doporučil bych zabývat se jinými světovými problémy :).

        1. Pane Špidlo, dovolím si domnívat se že nemáte
          Pane Špidlo, dovolím si domnívat se že nemáte pravdu.
          Bydlím v Brně a nechávám si vozit nákupy od Rohlik.cz
          Zatím jsem u nich od 9.9.2016 provedl 62 nákupů v celkové ceně 77.209 Kč
          Rozvozová auta mají i chladicí box, takže i parném létě se vám například máslo nerozpustí – to má asi ve svém voze málokdo. 🙂
          Díky těmto možnostem nemusím mít auto, nemusím vyjíždět do obchoďáku, hledat místo na parkovišti, tahat se s vozíkem po kšeftě, čekat ve frontě u kasy, a následně opět doufat že po zpáteční cestě u paneláku zaparkuji.
          DŮLEŽITÉ: Vezměte na vědomí, že to rozvozové auto neveze nákup pouze pro jednoho zákazníka, ale pro více najednou.

          1. Nepamatuju si, kdy by se mi rozpustilo po cestě z obchodu
            Nepamatuju si, kdy by se mi rozpustilo po cestě z obchodu máslo. Asi nikdy. Domnívám se, že většina lidí, kteří jezdí do obchoďáku autem, to nepotřebuje. Záleží samozřejmě na okolnostech (vesnice a pod), ale stačí trochu změnit zvyky a ukáže se, že ježdění autem na nákup je vlastně zbytečně namáhavé. Já sám auto používám jen občas a ukazuje se, že to není nejmenší problém.
            Nemít auto a nechat si občas dovézt velký nákup je samozřejmě docela rozumný přístup.

            Já jsem ale komentoval rozvoz hotových jídel z restaurací. Vyrazit na oběd, nebo si přínést do práce oběd z domova, jako se to dřív běžně dělávalo, skutečně není nejmenší problém. Problém jsou emise CO2 a dalších plynů (u spalováků) a přehuštěná doprava ve městech se všemi dopady na život v nich.

            1. Pane Špidlo, vidím, že jste pevně rozhodnutý že je to
              Pane Špidlo, vidím, že jste pevně rozhodnutý že je to špatně, a že přes to nejede vlak.
              Jen drobnost – damejidlo.cz používám též, ještě déle než Rohlik.cz
              Jenže si nenechávám vozit jedno jídlo, ale několik najednou, aby cena přesáhla hranici 500 Kč a dovoz byl zdarma.
              Například:
              2× Bramborové šišky sypané mákem a cukrem; 1× Smažený vepřový řízek+Vařené brambory; 1× Smažený sýr+Vařené brambory; 1× Smažený pangas+Vařené brambory
              mě stojí 560 Kč a je toho přes dvě kila čisté váhy, čili jídlo na delší dobu – co nesežeru hned zpracuji a zamrazím.
              Ještě se musím přiznat k dalšímu prohřešku – dovoz KFC – kyblík i s dopravou za 503 Kč netto váha přes kilo.
              Dle vás jsem asi vandal, ale to je mi naprosto u výtrusnice, úspora času je mi milejší než případná kritika nějakého fanatického odpůrce.

                1. Můj cholesterol je s tím velice spokojený a šmakuje
                  Můj cholesterol je s tím velice spokojený a šmakuje mu.
                  Pozdravuje Vás a prý díky za optání.

        2. Naprosto zbytné je ale vše, co máme navíc oproti
          Naprosto zbytné je ale vše, co máme navíc oproti domorodým kmenům kdesi v divočině. Stejně tak je naprosto zbytný váš příspěvek napsaný na zařízení jehož materiály a komponenty navštívily minimálně tři kontinenty a vyprodukované CO2 je vyšší, než každodenní rozvoz jídla po celý rok. Nechte lidi využívat služby, o které mají zájem a pokud se chcete zaměřit na problematiku globálního oteplování, jděte na to raději odjinud, možností je spousta, tato to opravdu není.

          1. Rozvoz hotovek není žádný výdobytek civilizace, ale
            Rozvoz hotovek není žádný výdobytek civilizace, ale nesmyslné plýtvání, který si lze odpustit bez jakékoliv újmy.

            Člověk nemusí žít v askezi a přitom dopady jeho životního stylu na životní prostředí mohou být řádově nižší. Když pojedete do práce tramvají místo SUV, nedělá to z vás hned příslušíka kmene lovců a sběračů.

            1. Že vy budete nějakej zelenej aktivistickej šmejd z
              Že vy budete nějakej zelenej aktivistickej šmejd z města?
              Když chcete připravit chudáky důchodce z našich vymírajících vesnic o často jediné teplé jídlo, když jim v týdnu rozvážejí v kastrůlkách obědy ze školních kuchyní.

              🙂 A mám tě sluníčko. 🙂

              1. A že vy budete nějakej mamut zamrzlej ve dvacátem století?
                A že vy budete nějakej mamut zamrzlej ve dvacátem století? Nikdo přece ani náznakem neupřel důchodcům a postiženým takovou službu využívat. Jen je tu řečeno, že ktomu není potřeba SUV či MPV s minimalně dvoulitrovým motorem. A dále jde o to, že člověk z 21. století, upřednostňuje minimalizaci individuální automobilové dopravy a za sluníčkářství to může považovat jen ten kdo nemá nic jiného krom svého auta na co by byl hrdý. A jestli hodnotu člověka počítáte podle toho čím jezdí, tak je mi vás až líto.

                1. Jasně fanaticky napsal, že:
                  „Rozvoz hotovek není žádný

                  Jasně fanaticky napsal, že:

                  „Rozvoz hotovek není žádný výdobytek civilizace, ale nesmyslné plýtvání, který si lze odpustit bez jakékoliv újmy.“

                  A v dalších příspěvcích pomlouval jejich rozvoz i malým elektrickýcm autem.

                  Tož tak.

    2. U nás je jeden co rozváží na kole a v zimně ( za
      U nás je jeden co rozváží na kole a v zimně ( za spatného počasí ) pomocí MHD.
      Chlapi říkali, že mu jednou pozdě večer volali, a on že už je moc hodin a žádný autobus už nejede. Když mu slíbili, že si připlatí, tak souhlasil.
      Prý to pěšky stihnul do 30 min.

      Na Slovensku
      Saganov brat jazdí na elektromobiloch, ušetrí tisícky eur
      https://www.youtube.com/watch?v=G-RyLfZYnr8
      Vhodné vozidlo pro rychlý rozvoz
      https://www.youtube.com/results?search_query=twizy+renault+sport+f1

  1. VW e-UP je nejideálnějším vozítkem k těmto službám.
    VW e-UP je nejideálnějším vozítkem k těmto službám. Už dávno jsem si říkal, když jsem zahlédl citigo Dáme jídlo v benzínu, proč nenakoupí elektrické e-upy. A dnes už jich provozují pár desítek.
    Na trhu už mělo být dávno e-citigo s 37 kWh, ale škodovka si dává na čas. To už pak nebude dávat smysl ani CNG varianta.
    Jak ale zmiňuje p. Radovan, není možné aby taková početná flotila byla odkázána pouze na síť veřejných rychlonabíjecích stanic.

      1. Není možné, aby elektromobily obecně (je jedno jestli
        Není možné, aby elektromobily obecně (je jedno jestli firemní nebo soukromé) byly odkázány pouze na veřejnou síť rychlonabíjecích stanic. Každý elektromobil by měl mít k dispozici vlastní nebo sdílený Wallbox, přes který se nabíjí v době nečinnosti. Se současným trendem prodejů elektromobilů a výstavbou rychlonabíjecích stanic, bychom se mohli v budoucnu (někde již dnes) dočkat nežádoucích řad elektromobilů čekajících na uvolnění stanic. Současný stav tomu také negativně napomáhá tím, že na většině stanicích lze nabíjet za paušální poplatek (velmi ekonomicky výhodné při častém nabíjení) nebo zdarma, což nemotivuje ke zřízení vlastního Wallboxu.
        Účel rychlonabíječky je dodat dostatek energie k dosažení cíle. Zbytek řeší Wallbox.
        Ale každý má právo si nabíjet jak uzná za vhodné.
        Jde mi jen o vzájemné usnadnění provozování našich elektroaut.

    1. jsou to šupáci hamižný a zneužívají nabíječek
      jsou to šupáci hamižný a zneužívají nabíječek Lídlu, pořád tam ty jejich apy straší a zabírají místo nermálním elektromobilistúm. Tihle vykutálení podvodníci + Innogy + Moneta bank a pujcovny Tesel jsou obycejní lupiči co na své honbě za ziskem okradou bez skrpulí kohokoli.
      Takoví paraziti si vlastní nabijecku nikdy nekoupí a akdyby nakrásně ano tak ji budou mít jen sami pro sebe.

        1. Lidl nam dela medvedi sluzbu, toto je krasna ukazka, ze veci
          Lidl nam dela medvedi sluzbu, toto je krasna ukazka, ze veci zadarmo nefunguji, nabijecky zadarmo jen okupuji eTaxiky, roznasky jidla a kdyz normalni elektromobilista, ktery jede zdaleka, potrebuje obcas nabit, tak zjisti, ze si tam DameJidlo nabiji fleet a muze cekat do noci, nez na nej prijde rada.. Proto by mely byt vsechny verejne stanice rozumne zpoplatneny – idealne operatorem EVMapa.cz

          Dalsi problem je, ze pokud je ve meste nabijecka zdarma, demotivuje stavbu dalsich komercnich nabijecek, ktere nutne potrebujeme. Taky tyto vydrancovane gratis nabijecky casto nefunguji, neni na ne spolehnuti ani nejsou zapojeny do monitorovani nejakym operatorem, o vcasnych opravach a servisu ani nemluve.

          1. Celkem často jezdím např.ulicí K Barrandovu a koukám zda
            Celkem často jezdím např.ulicí K Barrandovu a koukám zda někdo stojí u nabíječky Lidlu. A auto tam vidím výjimečně. Občas nabíjím u Lidlu v Průhonicích v neděli k večeru když se vracíme z chaty a manželka jde nakoupit. Tam je to loterie, často tam někdo nabíjí, ale vždy to bylo auto bez označení, tedy předpokládám soukromé. Ale asi máte smůlu a tedy opačné zkušenosti….

          2. A vy myslíte, že zpoplatnění (předpokládám, že
            A vy myslíte, že zpoplatnění (předpokládám, že myslíte drobné) by ty fronty odstranilo? Oni budou muset někde nabíjet, ať to bude zadarmo, nebo za nějaký peníz. To si nepomůžete.
            Ani tak nepolemizuji s filosofií, zda věci zadarmo nefungují – podle mne jo, ale zas myslím, že ve skutečnosti nic není „zadarmo“ jen to třeba je za něco jiného než peníze. Ale to nechme stranou.
            Jediné, co vyřeší tuto situaci, je větší a hustší síť dobíjecích míst. On přece každý nemusí několikrát denně dobíjet. Já třeba veřejné nabíječky nevyužívám téměř vůbec. Nabití mi stačí celý den, a v noci dobíjím pomaličku v garáži z běžné zásuvky 230V / 10A. Za šest hodin mám nabito do plna na dalších 120km, které následující den ani nevyjezdím. Tak proč by na sídlištích nemohly být na každém sloupu veřejného osvětlení dvě obyčejné zásuvky? Co sloup, to dvě pomalu se dobíjející EVéčka.

    2. Dovolím si nesouhlasit. VW e-UP je pro tento tip služeb
      Dovolím si nesouhlasit. VW e-UP je pro tento tip služeb samozřejmě mnohonásobně lepší volba než jakýkoliv spalovák, o tom žádná. Ale tato (a jí podobné služby) jsou většinou jen o ridiči a malém nákladu. E-UP je přece jen čtyřmístné auto s kufrem. Osobně bych na tuto službu vybral nějaké dvoumístné autíčko. Nedávno jsem si na výstavě vyzkoušel minipřibližovadlo ZHI-DO. Podává (pro dva lidi a minináklad) totožný výkon jako e-UP či třeba Peugeot i-ON – zhruba stejná výbava a zpracování interiéru, zhruba stejné dojezdy, zhruba stejné jízdní vlastnosti, ale nový stojí o třetinu méně a též s garancí 2000 nabíjecích cyklů.
      http://www.zd-cars.cz

  2. Otázka na pana Fingla: Tvrdí kolegové elektromobilisté z
    Otázka na pana Fingla: Tvrdí kolegové elektromobilisté z Prahy, že Vaše firemní rozvážkové elektromobily zabírají veřejné rychlonabíječky a blokují je. Že vozy kurýři používají k jízdě domů, kde nemají kde nabíjet a ještě zabírají veřejné místo k parkování, místo aby vozy parkovaly v areálu firmy a nabíjely se pomalu nočním proudem. Pak musí ráno k rychlonabíječkám, a 35 aut naráz se asi pozná i v Praze, kde je rychlonabíječek docela dost. Co je na tom pravdy? Jak to máte vychytáno s nabíjením elektromobilů? VW eUP není zrovna kdovíjaký přeborník v dojezdu.

    1. Ale Radovane. Tenhle článek přece není vůbec o těch
      Ale Radovane. Tenhle článek přece není vůbec o těch autech 🙂
      Máš si tam přečíst, jaxqělé je objednat si jídlo od nich a jaxe budeš mít dobře, půjdeš-li k nim pracovat. Služební skůtr xoukromým účelům!
      Ty jsi ještě nikdy neviděl žádnou reklamu?
      Nebo jí už nerozeznáš od článku? 🙂

    2. Nediskriminoval bych je, dane plati a diky nim budou vznikat
      Nediskriminoval bych je, dane plati a diky nim budou vznikat dalsi a dalsi nabijeci mista. Pokud sami riskuji, ze na nabijecce bude nekdo jiny z lidi – taky maji riziko.
      Docela me zajimaji vysledky – protoze DameJidlo profil ridice 22let student, jezdici jak dobytek – zatacky po 3 kolech (na vlastni oka jsem videl).
      Takze tohle bude super zatezovy test :)) Mam jiste obavy o f_ckwagen kvalitu, ale jen at jim daji – jsem zvedavy jak dlouho vydrzi do 1. servisu – tipuju tak mesic max.

    3. Nejsou banka, aby měli uprostřed Prahy nějaké obří
      Nejsou banka, aby měli uprostřed Prahy nějaké obří sídlo s ještě větším parkovišťem.
      Je to místní českej start-up, a teď musí šetřit každou korunu, když proti nim jede Uber-Eats, který má stále ještě přístup k nekonečným penězům, snad už jen do plného propuknutí světové krize za rok.

      Obsazování nabíječek je jasně problém provozovatelů, kteří dosud nezavedli spravedlivé placení hlavně za čas.

      1. Musím Vám dát za pravdu. Také jezdím v Praze, také
        Musím Vám dát za pravdu. Také jezdím v Praze, také často nabíjím, byť většinou mimo Prahu, protože v Praze nabíjím hlavně doma, ale Dáme jídlo jsem na nabíječce ještě nepotkal, ale v ulicích je potkávám často. Evidentně to není s blokádou nabíječek tak hrozné.

      2. Ne že bych je viděl někde jinde nebo často… ale 2* jsem
        Ne že bych je viděl někde jinde nebo často… ale 2* jsem byl u ČEZu v Holešovicích a poprvé za mou návštěvu profrčely 3 vozy Damejidlo a podruhé jsem tam jen projížděl a jeden tam stál.
        Tedy ĆIP mít musí…

        Jinak dost často stavím Penny Kolbenova – tam jsem narazil na dva případy kdy osádka seděla vevnitř a tu půl až hodinku si tam vyseděla, nebo na Mennekesu ale to nevadí, při odjezdu jim to zase zapnu 🙂
        V Kafulandu naproti jen to BMW co přes hodinu sosalo půl kilowattu.
        A Globus Čakovice začíná být docela frekventovaný a mám pocit že jsem už asi 2* zahlédl Damejidlo ale jak viděli že je obsazeno tak jeli dál.

      1. A co je na tom „na ukor jinych“? Pouzivaji sluzbu, ktera je na
        A co je na tom „na ukor jinych“? Pouzivaji sluzbu, ktera je na trhu a jejiz cena (a kvalita) jim vyhovuje.
        Kdyby provozovatel nabijecky zdrazil, aby je vyhnal, Radovan a spol budou prvni, kdo zacnou rvat, ze je to predrazene a jak zabiji elektromobilitu v CR… 🙁

        1. Chce se chovat trochu asertivne i kdyz se to v dnesni dobe
          Chce se chovat trochu asertivne i kdyz se to v dnesni dobe nenosi.

          Chovat se ohleduplne. Kdyz cez z dotaci postavi nabijecku u sve centraly na Brumlovce a ma plnou pusu jak podporuje elektromobilitu tak je hnusny kdyz tam jenich manazeri pres den na trvalo nabiji na DC Tesly. Tak ze se tam ani nikdo ke kabelu nefostane kdyz tespa ma minimalne svou 11kw nabijecku nekdy i 22kw a stacilo by jim AC. Za pracovni dobu tam tech 80kw dostanou.
          Pokud si jako firma nakoupim 30elektro na rozvozy tak by melo byt minimalne slusny ze si zaridim i nejakou infrastrukturu a pravidla ze ty auta dobiji pres noc. Samozrejme neni problem na 10aut koupit jeden chip a ten si tam predavat.
          Za chvili bude na staromaku primator davat potrebnym polivku. Tak si vezmeme vsichni stary hubertus a hura do fronty. Bude zadarmo.

          1. Nevim, kde podnikas, ale uprimne, stavel by sis vlastni
            Nevim, kde podnikas, ale uprimne, stavel by sis vlastni infrastrukturu, kdyby byla po ruce hotova, prakticky porad k dispozici (malo vyuzivana ostatnimi) a zadarmo nebo skoro zadarmo (za 20Kc na den a auto neomezene tankovani, nebudeme resit sdileni cipu)?

                1. Okolnostma. 12km Eon Nyrany zdarma 12km CEZ guldenerovka s
                  Okolnostma. 12km Eon Nyrany zdarma 12km CEZ guldenerovka s nejistou moznosti nabijet. Porad tam nekdo stoji. Nez jet pul hodiny tam a zpet s nejistym vysledkem a nabijet na 85% coz je dalsich cca 25min v cudu tak se mu vyplati vlastni nabijevka a nabiji mezi nabiranim jidla treba 10min. Ale zadne prostoje.

                2. Jsem zvedavy jak budete argumentovat az si ceska posta koupi.
                  Jsem zvedavy jak budete argumentovat az si ceska posta koupi. 1000 aut a bude jezdit k CEZu a do nabijecek nedaji ani korunu.

                3. Tak samozrejme, ze by me to nastvalo, kdybych tu nabijecku
                  Tak samozrejme, ze by me to nastvalo, kdybych tu nabijecku potreboval a musel cekat.

                  Ale porad nevim, proc by me to melo opravnovat citit se jako zakaznik vyssi kategorie, kdyz dam CEZu petistovku proti poste, ktera mu za tech 1000 cipu da pul milionu.

                  A z druhe strany, kdyz bude pro postu vyhodnejsi tu vlastni sit mit (treba kvuli proplytvanermu casu na pretizenych CEZ stojanech), tak si ji postavi.

                4. Ty nabijecky jsou postavene za dotace EU. Pro lidi a podporu
                  Ty nabijecky jsou postavene za dotace EU. Pro lidi a podporu elektromobility. Ne pro firmy a podniky. Ty at si jedou za svy. To ze budu vychcanej a u nabijecky si udelam car share a obsadim tu nabijecku na 100% asi nebylo predmetem te dotace na jeji porizeni.

                5. A to, ze je to pro lidi a ne pro firmy je nekde napsane? Ja
                  A to, ze je to pro lidi a ne pro firmy je nekde napsane? Ja mam (alespon ze struktury dotaci u nas) naprosto opacny pocit – veskera podpora jde do elektromobility firem, ne jednotlivcu.

                6. Grand CEF na propojovani evropy. Nevim jak damejidlo propojuje
                  Grand CEF na propojovani evropy. Nevim jak damejidlo propojuje Evropu.

                7. No doufejme, že tento projekt bude připravovat a realizovat
                  No doufejme, že tento projekt bude připravovat a realizovat někdo kdo dané věci rozumí a né nějaký blb.
                  Normální by přece bylo mít na základně 4 rychlonabky a řidič by měl před zaparováním vozidla povinost 15-20 minut nabíjet na DC, během toho by mohl vyplňovat papíry apd. a po té přejet autem na jeho vyhrazené parkovací místo. Tyto místa by měli systém bezdrátového dobíjení, řidič by jen zaparkoval na ,,svém,, místě a šel domů, po příchodu do práce by nasedl do nabitého auta…
                  eliminovalo by se tím to, že řidič zapoměl dát auto nabíjet, opotřebení drahých konektorů a následné poruchy. Hi end by bylo kdyby počítač kontroloval stav nabití jednotlivých aut, mohl by je připojovat přednostně či opožděně tak aby byl vyrovnaný odběr elektřiny ze sítě a rozložený do všech fází atd.
                  Neříkejte že to nejde !!! Osobně jsem to viděl už v roce 2016 v Liverpoolu, kde to místní prádelna tak má. Mají 10 Nissanů eNV-200 a řidič netahá kabely, jen najede na svoje místo. Ten počítač nemají, ale kdyby měli stovky aut jako česká pošta jistě by ho měli a dotace by to jistě pokryla takže by je to asi ani nic nestálo.
                  ALE NECHTÍT JE HORŠÍ JAK KDYŽ NEMŮŽEŠ !

                8. Technicky jde vsechno. Staci chtit
                  Technicky jde vsechno. Staci chtit

                9. Na kolik přišla (rychlo)nabíječka?
                  Na kolik přišla (rychlo)nabíječka?

                10. Pane kolego a věř, že jsou tací co si vlastní DC
                  Pane kolego a věř, že jsou tací co si vlastní DC dobíjecí stanici pořídili krátce po koupi auta ! Třeba proto, že jim došlo, že stát frontu u nabíječky, zejména ve chvíli kdy na to nemáš vůbec čas se prostě nedá. Čas je někdy cennější než to co stojí elektřina. Já když jsem si koupil elektromobil a po večerech nabíjel, tenkrát jen v Nissanu protože nabíječek nebylo, tak jsem zjistil, že si prodlužuju pracovní dobu o 2 hodiny denně a ty mi nikdo nezaplatí a je to ztráta času, administrativa se doma kupila a nebyl čas se jí věnovat.
                  Vybudovat si vlastní dobíjení už byl jen krůček navíc na cestě k cíli. Na auto ani dobíjení jsem nedostal žádnou dotaci a kdyby bylo možné moji nabíječku provozovat veřejně, dávno by stála venku k dispozici všem a tím se dostávám k tomu nesmyslu, že nabíječky pořízené z dotací nesmí být používány veřejně, ale to už je trošku mimo mísu.

                11. U „otroku“ ridicu jim to zrejme vychazi, i kdyz nekde cekaji
                  U „otroku“ ridicu jim to zrejme vychazi, i kdyz nekde cekaji

                12. Přesně tak, jsou lidé kteří blbou práci neopustí a je
                  Přesně tak, jsou lidé kteří blbou práci neopustí a je jich hodně.

                13. Ale to je tvoje rozhodnutí, že sis postavil nabáječku.
                  Ale to je tvoje rozhodnutí, že sis postavil nabáječku. Usoudil si, že se ti to spíš vyplatí, než nabíjet u veřejné nabáíječky. Je to v pořádku. Jiní zase usoudili, že se jim nevyplatí nic budovat a využijí stávající infrastrukturu, která právě pro tyto účely byla vybudována.

                  Nedávno tady byl údaj, kolik že je nabíjecích ítanic na počet EV a vycházelo to víc než u spalováků. I když vezmeme v úvahu delší nabíjení než tankování, i tak je to srovnatelné, protože stejně většina EV nabíjí i doma, levněji. Tak nevím, proč tady brečíš.

                14. Nemám zapotrebi brečet. Ty co tady obhajuješ jsou z mého
                  Nemám zapotrebi brečet. Ty co tady obhajuješ jsou z mého pohledu obyčejní paraziti a šmejdi. Pokud si firma pořídí flotilu eaut a nepoříďí si žádnou nabíječku ani pár wallboxů jsou to pro mne obyčejní vychcánkové a paraziti. Naštěstí na rozdil od těchto jsou i slušní elektromobilisté co dají na plot verejně svoji zasuvku ci walbox, tací co chodí a shaní ty co by na jejich oběkt svolili wallbox a umožnili pripojení na jejich přípojku, tací co za svoje peníze nakoupí nabiječky a daji je veřejnosti k dispozici a nejsou na tom ziskoví, ale hluboce proděleční. Těmto čest a plivu na dáme jidlo a podobný. Dvojnásob plivu na Innogy, který má plnou hubu vznešených keců, je to bohatá nadnárodní společnost co by měla mít před každou pobočkou 2 DC nabíječky a to zvláště v případě že pronajímají veřejně elektromobili, misto toho mají jednu jedinou tu nejlevnější DC nabíječku v Praze a nic vic a svý zákazníky posílají drancovat Lidl.
                  Tak ty šmejdy klíďo obhajuj dál….

                15. Musím se opravdu smát, to jsou teda kecy 🙂
                  Ti lidi jsou

                  Musím se opravdu smát, to jsou teda kecy 🙂

                  Ti lidi jsou stejní elektromobilisté jako ty a jako všichni ostatní majitelé EV, takže to, že využívají veřejné nabíječky je absolutně v pořádku. Využívají infrastrukturu, která byla pro tyto účely právě vybudována a pokud jim to nebude stačit, vybudují si svou.

                  Ne každý majitel EV si hned musí udovat DC nabíječku nebo wallbox, když mu stačí to, co je.

                  PS:
                  Koukám, že elektromobilisté si už teď stěžují na infrastrukturu a osočují se mezi sebou z „drancování“ různých nabáječek a to těch EV jezdí „pár kusů“. Jsem zvědavý, co budete dělat až vás bude několik násobně víc a infrastruktura nebude růst odpovídajícím tempem. Protože, přiznejme si to, taková pořádná nabíječka je drahá a provozovateli se moc nevyplatí, takže proč by ji stavěl, že?

                16. Trenik na boj o nabijecky zdarma je treba zacit vcas – pokud
                  Trenik na boj o nabijecky zdarma je treba zacit vcas – pokud je pravda, ze jen v Praze je 800 lidi cekajicich na TM3 (bez SCh zdarma) a tehle 800 lidi v nasledujicim roce opravdu auto dostane (a na stavajicich nabijeckach budou skoro dve hodiny kisnout), to se snad budou u nabijecek strilet.

                17. Povolen je ovšem pouze elektrický paralyzér, taser
                  Povolen je ovšem pouze elektrický paralyzér, taser (https://cs.wikipedia.org/wiki/Taser) a varianty elektrických zbraní ze Star Wars (alternativně air soft). Kdo vytáhne spalovací zbraň je doživotně diskvalifikován a bude mu zabaven jak elektromobil, tak všechny další elektrické spotřebiče v domácnosti 🙂

                18. Ja myslel, ze bude varianta garazoveho testu – oba si naliznou
                  Ja myslel, ze bude varianta garazoveho testu – oba si naliznou prsty, chyti svorky od baterie a komu zacnou driv doutnat vlasy (nebo chlupy na zadech/prsou), vyhral… 🙂

                19. A ještě by mě zajímalo, jestli tento tvůj názor sdílí
                  A ještě by mě zajímalo, jestli tento tvůj názor sdílí i ostatní elektromobbioisté.

            1. S dame jidlo kuryry jsem mluvil v hooesovicich u nabijecky
              S dame jidlo kuryry jsem mluvil v hooesovicich u nabijecky casto. Auta jim stoji pred barakem bez moznosti nocniho nabijeni. Maji nakazano nabijet do 85-90% nabiji do 100% protoze dojezdove jsou v cudu. Takze pospednich 10 – 15 % na rychlonabijecce jenom zdrzuji auto se dobiji pomalu. Obcas jedou ze stace 15km k nabijecce a 15zpatky takze ztrati v praze pres pul hodiny cestou a pul hodiny dobijenim. V tu dobu nevydelavaji a jsou nastvany.

      2. Je to podnikatel, cílem podnikání je zisk. Nic špatného
        Je to podnikatel, cílem podnikání je zisk. Nic špatného nedělá, využívá ty nabíječky úplne stejně jako ostatní majitelé EV. Nebo co dělá špatně?

        Ty EV si koupil proto, aby ušetřil, ty řeči o ekologii a o DNA firmyjsou jenom kecy, podstatné je znížit náklady. A k tomu patří i možnost nabíjet zdarma, resp. za málo. Vlastní nabíjení je náklad navíc.

        1. A budeš ho obhajovat i když bude přes noc luxovat ze
          A budeš ho obhajovat i když bude přes noc luxovat ze zaparkovaných aut benzín a přelejvat ho do svých benzinových aut ? Budeš říkat, že to není zloděj, že nekrade a jen šetří aby měl vyšší zisk ???
          Jistě, dělá to dobře, stejně jako ti co vnucují důchodcům bezcenné krámy a dávají jim podepsat uvěrové smlouvy ve kterých to nepoužitelné haraburdí zaplatí 14x a nabízí bezplatnou možnost vrácení zboží na neexistující adrese.
          Do této skupiny je řadím já.

          1. Ten kdo přes noc „luxuje ze zaparkovaných aut benzín“, je
            Ten kdo přes noc „luxuje ze zaparkovaných aut benzín“, je zloděj, který normálně krade majetek cizích lidí.
            Ten kdo prodává předražený krámy je šmejd, který zneužívá naivity a neopatrnosti starých lidí. A když ještě neumožní zboží v zákonné lhůtě vrátit, je i podvodník.

            Řidiči z damejidlo.cz nic takového nedělají. Nebo jaký je tvůj argument? Prostě jenom využívají el. energii zdarma (nebo přes čip)pro svoje EV. Ostatně, proto ty nabíječky taky byly postavené – na podporu elektromobility. Nebo je to jenom pro vyvolené, jako třeba ty a ostatní elektromobilisti tady na hybridu?

    4. Ale od toho ty nabíječky , přeci jsou ,aby tam lidé
      Ale od toho ty nabíječky , přeci jsou ,aby tam lidé nabíjeli.

      Myslíte si , že jako elektromobilista nadšenec, máte nějaké přednostní právo nabíjet?

      Podle mě je to problém těch co ty nabíječky vlastní a oni přece chtějí ,aby tam lidé nabíjeli.(je to jejich kšeft) Pokud pominu nabíječky zdarma, kde to je asi majitelům úplně jedno /mají to jen jako reklamu/ tak pokud Dáme Jídlo nabíjí třeba u ČEZu, nebo PRE tak musejí mít přece čip a platit jako každý jiný zákazník.

      1. V pořádku. Nic takového si nemyslím, ostatně jsem z
        V pořádku. Nic takového si nemyslím, ostatně jsem z Ostravy, pražské nabíječky využívám výjimečně při testování aut. Nicméně je to proti smyslu elektromobility, zvláště pak pokud vozy určitou dobu dne stojí, aby se nabíjely na veřejných rychlonabíjecích stanicích, když firma má možnost mít vlastní. Dokonce s 80% dotací. Nebo je nechat nabíjet pomalu. Mně tam více než to stání na veřejných rychlonabíječkách zaráží plýtvání časem řidičů i aut, že nabíjejí v době, kdy by mohly vydělávat. Proto jsem se pana ředitele takto veřejně zeptal.

        1. No můžeme být rádi že do toho projektu šli, podle mě to
          No můžeme být rádi že do toho projektu šli, podle mě to pro ně nemá návratnost. Elektrický UP stojí o 400 tis více než klasický, tolik Km nemohou najezdit to auto to nevydrží, aby se jim to vrátilo.

          Když by měli mít vlastní nabíjení tak už vůbec a ty auta operují po celé Praze, tak by těch stanic museli mít více…

          S tím ztraceným časem při nabíjení to mají asi vychytané, protože jezdí typicky obedy, večeře a mezí tím si to nabijí.

          Noční nabití by toho moc neřešilo, tohle auto jim celý den nevydrží podle mě musí nabíjet tak 3x 60%

            1. Dotaci pohybuji, museli by mít na webu o tom zmínku a
              Dotaci pohybuji, museli by mít na webu o tom zmínku a popsaná auta, ví to někdo oficiálně?

              Článek s dotací mě zaujal, už vyplnuji žádost.

              Mám zájem za rok vyměnit MIEV za škodu citigo s tou větší baterkou. Pokud bude opravdu za 500 tis Kč tak by z dotací mohla vyjít na Nějakých 280 tis bez DPH a to šlo.

              1. Koukám, že máme podobné plány. Ještě před pár dny
                Koukám, že máme podobné plány. Ještě před pár dny jsem to viděl stejně, jen já měním za Peugeot i-ON, a ne za rok, ale až tak za tři (no vzhledem k tomu, že je prosinec) tak téměř za dva roky.
                Ale proč to píšu, také jsem si dělal zálusk na elektrické City-Go, ale pořád je to jen přestavba koncepčně spalováku na EV. Kdežto kdyby VW splnilo co teď hlásá (myslím tento článek – https://elektrickevozy.cz/clanky/blizi-se-predobjednavky-noveho-elektromobilu-volkswagen-i-d ) tak bych se tedy rozhodně nechal ukecat. 🙂
                Jenže mám obavy, že VW už jen planě tlachá do éteru. Za posledních pár let, toho vykřikovali hodně, ale splnil prd.

              1. No jo, to je fakt, damejidlo.cz s.r.o., Újezd 450/40, Malá
                No jo, to je fakt, damejidlo.cz s.r.o., Újezd 450/40, Malá Strana, 118 00, Praha 1, IČO: 24254398, DIČ: CZ24254398, Spisová značka C 209740 vedená u Městského soudu v Praze.
                Tak pokud to pořídili v plné ceně, tak to by byl masakr. Pokud to pořídili ze zásob Carpoint, co jsme je byli shlédnout na jaře 2018, třeba ještě přes jejich půjčovnu http://e-carsrent.cz/, tak to bude o něčem jiném (52 Vozidel e-Up! k dispozici, 60 Vozidel e-Golf k dispozici, k dnešku najeto 5.798.497 elektrických kilometrů).
                Dávalo by to smysl, k elektromobilu dostanete speciální dobíjecí kartu, se kterou můžete ZDARMA nabíjet na všech dobíjecích stanicích provozovaných společností ČEZ a.s. a PRE a.s. Pokud najedete v průměru 200 km za den, tak ušetříte více než 400 Kč za pohonné hmoty.
                Neplaťte zbytečně za parkování. Každý náš vůz má na čelním skle vylepeny parkovací karty s oprávněním ke stání na modrých zónách na Praze 1, 2, 3, 5, 6, 7 a 8. Ušetříte tak v průměru 400 Kč denně za placené parkování a nemusíte se zabývat obtížným hledáním parkovacího místa.
                Pro ty co o nich slyší poprvé – Společnost CARPOINT Praha nabízí vozy, které jsou jasnou volbou pro ty, kteří chtějí jezdit po městě, ušetřit, užít si jízdu a zároveň jim na našem městě záleží. V našem vozovém parku najdete 112 elektrických vozidel značky Volkswagen. Všechny naše elektromobily jsou pro vás již připraveny!

                1. Super, díky moc za odkaz, pak je to jasné. Jsem rád, že se
                  Super, díky moc za odkaz, pak je to jasné. Jsem rád, že se podařilo najít Carpointu tak velkého klienta, měl jsem o ně starost. Těch aut tam prostě bylo k dispozici naráz hodně.

          1. Tak jsem rád, že do toho šli. Podle mně by bylo ideální,
            Tak jsem rád, že do toho šli. Podle mně by bylo ideální, kdyby všechny podobné služby využívaly EV (pošta, kurýři, rohlík atd…), jen mě právě kvůli té ceně zaráží výběr VW e-UP. K čemu je na takovou službu potřeba čtyřmístné auto, když se prodávají nová dvoumístná s totožným (ne-li) větším dojezdem, a o třetinu levněji.
            Kdo jste byl na výstavě e-salon, jistě jste si všimli značky ZHI-DO. Schválně jsem si jejich auto půjčil a nemůžu si jej vynachválit.
            http://www.zd-cars.cz

            1. To auto co bylo na výstavě jsem viděl, ale jsem toho
              To auto co bylo na výstavě jsem viděl, ale jsem toho názoru , že poměr cena- užitné vlastnosti je mnohem horší než u toho eUP.

              Výkon to má jen tuším 15 Kw max rychlost 80 otázka jestli vůbec může na dálnici. Nemá rychlodobíjení už je to ho vyřazuje z jahekoliv použití v tomto oboru.

              Být to auto za 150 tis. uměl bych si ho doma jako třetí auto pro 16 leté ditě představit.

              1. A upozornil jste mě ještě na jednu výhodu pro „dame
                A upozornil jste mě ještě na jednu výhodu pro „dame jídlo“ a podobné. VW e-up je v kategorii od 18ti let, kdežto ta mini přibližovadla jsou od 16ti let. Takže v současné době můžou zaměstnat jen dospělého řidiče, s hrkadlem by mohli studenty na brigády.

                1. Nejsou pod 18 jen ta poskakovadla s max 45km/h?
                  Nejsou pod 18 jen ta poskakovadla s max 45km/h?

                2. No tohle je registrované jako AM, takže myslím, že se to
                  No tohle je registrované jako AM, takže myslím, že se to na ně vztahuje taky.

                3. Pokud je to homologovane na AM, tak to musi mit maximalni
                  Pokud je to homologovane na AM, tak to musi mit maximalni rychlost 45km/h. Viz napr tady.

                  Predpokladam to bude metoda „chytra horakyne“ – odblokuj si, ale kdyz te chytnou, je to tvuj problem.

                4. Děkuji za poučnou tabulku.
                  Zřejmě to tedy bude ta A1,

                  Děkuji za poučnou tabulku.
                  Zřejmě to tedy bude ta A1, protože mluvili o 16ti letech a né 15ti.
                  A bude to ta čtyřkolová verze do 15ti KW

            2. To auto co bylo na výstavě jsem viděl, ale jsem toho
              To auto co bylo na výstavě jsem viděl, ale jsem toho názoru , že poměr cena- užitné vlastnosti je mnohem horší než u toho eUP.

              Výkon to má jen tuším 15 Kw max rychlost 80 otázka jestli vůbec může na dálnici. Nemá rychlodobíjení už je to ho vyřazuje z jahekoliv použití v tomto oboru.

              Být to auto za 150 tis. uměl bych si ho doma jako třetí auto pro 16 leté ditě představit.

              1. No já jsem si ho schválně zapůjčil na týdenní
                No já jsem si ho schválně zapůjčil na týdenní zkušební ježdění, a ve všech směrech (krom dojezdu) překonalo všechna spalovací auta co jsem kdy měl.

                Ano rychlost je max 80 km/h, a můžeš mi říct, kde asi tak jezdí „dáme jídlo“ a podobní, a smí se tam víc než 50 km/h s výjimkou jížní spojky kde je právě oněch 80? Takže k čemu ve městě auto se schopností vyšší rychlosti?

                Ano na dálnici to smí – zákon 361/2000 – říká vozidlo musí být schopno dosáhnout 80 km/h na rovině, takže ano zákonné podmínky pro dálnici to splňuje – (podle mne k ničemu), opět je to jen auto do města.

                Standardně se vskutku dodává jen s nabíjecím kabelem do klasické zásuvky 230V (dle mé reálné zkušenosti: za 6 hodin plně nabito – nabíjel jsem tedy jen přes noc doma v garáži, protože mě dojezd 120km stačil na všechny mé denní potřeby – respektive mě osobně stačilo 47km (z domova do kanceláře, odpoledne nakoupit, vyzvednout holku ze školy a domů. Jednou jsme s tím jeli do kina, takže ten den jsem měl nájezd přes 60km, ale to je vedlejší), píšu to proto, že rychlo dobíjení má také.

                Ale pozor, přichází obrovská výhoda oproti nejen e-UP ale většině aut – se svou délkou 206cm je stále v zákonném limitu parkovat v podélné řadě vozidel kolmo k chodníku. V kombinaci s oprávněním parkovat ve všech tipech zón to takové usnadnění, že kdo nezkusil, neuvěří. Naprosto to otevřelo nové možnosti osobní přepravy po městě.

                A za cenu 409 000,- ve které je záruka 2000 dobíjecích cyklů?

                A to tohle ZHI-DO se navíc vyrábí s interiérem auta – výškově nastavitelné nastavitelné posuvné sedačky (já měl půjčenou dokonce variantu v kůži), nastavitelný volant, a veškeré ty pohodlnostní vychytávky. Někdy dokonce až komické – jako parkovací kamera u auta, které končí půl metru za zády řidiče byla téměř absurditou, ale ženě se to hrozně líbilo.

                Nikomu tady nevnucuju třeba to chrastítko City-S (co provozuje Re-volt ke carsharingu) – https://www.elblesk.cz/citys/ – to je chrastítko pro blbnutí náctiletých. Ale doporučuji ZHI-DO zkusit, budeš překvapen.

                PS: V čem prosím vidíš ten poměr cena / užitečné vlastnosti pro městského kurýra „dáme jídlo“ apod…
                Tím jako myslíš, ty dvě volné (nepotřebné) sedačky vzadu? Nebo možná myslíš tu délku, aby musel hledat standardní parkovací místo? óóó néé počkej už vím, ty myslíš tu prestiž značky VW. Jasně nezáleží na tom, zda mi jídlo dovezou dřív a teplé, hlavně aby ho dovezli značkovým autem, protože kdo to pak má jíst, když to přiveze nějaký čínský NoName. 🙂

                1. Jakou to má tedy délku píšete 206 cm na prezentovaném
                  Jakou to má tedy délku píšete 206 cm na prezentovaném webu je 280 cm ? A tím se asi napříč parkovat nedá že?

                  Navíc dá se to vůbec připojit k nabíjecí stanici přes mennekes typ2 a jaký to má výkon palubní nabíječky.

                  A rychlodobíjení to rozhodně nemá, pokud nemyslíš ze zásuvky za 5 hodin.

                  Neberu ti to to auto, třeba až se svezu tak ho pochválím, ale za tu cenu to je sakra mimo.

                  Trojčata -psal jsi že máš IONa jsou za stejné peníze, to je to opravdu porovnatelný? Ion je proti tomu raketa i když váží o 400 Kg více.

                2. Abych se přiznal, tak teď taky koukám coto tam píšou, a
                  Abych se přiznal, tak teď taky koukám coto tam píšou, a dost se podivuju, psal jsem to z paměti dle rozhovoru při zapůjčení. Verze co jsem měl půjčenou na tu jejich testovací jízdu byla velká cca jako Smart. A výslovně jsem se ptal, zda se s tím smí kolmo k chodníku a řekli mi ANO.

                  Ano má to konektor mennekes typ2.

                  K tomu rychlo nabíjení. Nikdy jsem tuto službu nevyužil, vždy nabíjím jen přes noc doma. Tohle jsem schválně zkusil připojit na nabíječku u Siemensu na Stodůlkách a evidentně se to dobíjelo rychleji než u mě doma. Za 15 testovacích minut jsem tam měl z počátečních 40% nabyto na 68% to podle mě bylo sakra rychlé dobíjení.

                  Ano I-On toto auto převyšuje ve všech parametrech. Kromě ceny. Já kupoval z něměcka za necelých 200 000.- a baterku mám před smrtí, už jsem poptával novou a vyjde mě to na cca 130 000,- takže pak budu mít ojetého E-ona s novou baterkou za cca 300000,- kdežto tady startují na 409 000,- což jak koukám na ten web opět jen ústní nabídka. Každopádně o víc než stovku víc než mé řešení a to je to mé řešení ještě rozloženo do dvou plateb během tří let.

                  Ale já tu výhodnost pro doručovatele čehokoliv do velikosti krabice na mikrovlnku a hmotnosti do 100kg (vzhledem k tématu článku) neporovnával s ojetym I-onem, ale s novým VW e-UP. Kurýr prostě čtyřmístné auto nepotřebuje, tak proč za ta místa připlácet. Psali, že koupili již 35 aut. Vynásob si cenu 35ti VW e-up a odečti třicetipěti násobek ceny Zhi-Do, se kterým doručíš totéž.

                3. To auto nemá rychlo dobíjení myšleno DC protože přes DC
                  To auto nemá rychlo dobíjení myšleno DC protože přes DC by jste to musel nabít za 15minut z 20% na 80%.

                  Navíc to má jen 144V systém není to na DC nabíjecí standart.

                  Můžete mi dát nějakou ověřenou informaci kdo Vám nabízí baterku do IONA novou za 130 tisíc? Poslení ověřená cena byla 350 tis+DPH. Ta baterka mě také hodně zajímá dost klesá kapacita.

                  Jinak když se podíváte na

                  mitsubishi-motors.ch/modelle/i-miev/

                  uvidíte cenu 21950,- CHFR to je 516 tis. za fungl nové 5 let záruka. Cena ZHIDOU je 479 proto píši že to je za stejné peníze. Za pul roku tu bude citigo s baterkou 37 kWh za 500 tis. Cena je mimo mísu.

                  Pro rozvážkovou službu je 5 dvéřové auto výhodné, mají sklopené sedačky a mají přístup k nákladu i zadními bočními dveřmi. Do toho prcka za sedačky by toho moc nedali, nejezdí jen s jedním obedem, obcas vezou pro celou firmu i 50 porcí.

                4. Hm, baterky do Iona by se vám zachtělo? Co takhle napsat
                  Hm, baterky do Iona by se vám zachtělo? Co takhle napsat přímo do Yuasy? Jde o články LEV50.

                5. Co jsem četl v zahraničních komentářích, tak jedině
                  Co jsem četl v zahraničních komentářích, tak jedině jako ND od přímo od Mitsubishi.

                  Jde o to jestli mi ji opravdu někdo vymění za 130 tis a moji mi nechá na domácí použítí, tak bych do toho po záruce šel, ještě mám auto 1,5 roku v záruce, takže si dávám naději, že odejde úplně. Jinak na pokles kapacity, když baterka jinak funguje si u Mitsubishi nehrajou.

                  Jinak včera jsem bych v Rokytnici n.J. 805 metrů převýšení tam i zpět poslední část cca 2 Km krpálem k horský chatě s 50Kg ocelovým ingotem v kufru na snehu v oblasti kde jsou nařízené řetezy.

                  Celkem trasa 80 Km jako dalo to ,domů jsem dojel s 3 čárkama z 16 a dojezdem 18 Km zlatý léto .

                6. Teda Vy dáváte trojčátku pohulit. V tom sněhu a kopcích
                  Teda Vy dáváte trojčátku pohulit. V tom sněhu a kopcích je ten Váš dojezd odpovídající, zhruba 6 km na 1 čárku neboli 1 kWh. V létě bez klimy ve městě i 9 km. Ocel v kufru používá jako desku kolega z Beskyd taky, když jezdí sám. Může pak ignorovat nasazování řetězů.

                7. Nevím jak ION, MIEV má v návodu zakázanou montáž
                  Nevím jak ION, MIEV má v návodu zakázanou montáž sněhových řetězů i když na zadní nápravě je místa dost, možná by poškodily ty speciální litá kola.

                  Mám tam dvě ocelová závaží po 25 Kg upevnil jsem je jak tak v kufru jsou krytky na isofix, tak přímo šroubem M10 do karoserie. Sundal jsem ten držáček a dal tam takovou redukci.

                  Myslím že se trakce znatelně zlepšila, po servisu jezdím právě že často sám. Zlepšila se i jízda po dálnici auto je takové klidnější.

                  Jinak včera jsem najel 96 Km hlavně po rychlostkách, moc sem ho nešetřil i když s ohledem na to jak jezdí kolegové ve spalováku byla to standartní jízda. A dobíjel jsem celkem 20,7 kWh a to jsem topil hlavně naftou takže reálný dojezd je tak 65-70 Km.

                  Ale na druhou stranu jsem včera nastoupal 1114 metrů a to samé i logicky naklesal

                8. Tak to netuším, to jsem nezkoumal. Řetězy sice vozím, už
                  Tak to netuším, to jsem nezkoumal. Řetězy sice vozím, už jsem si je vyzkoušel i nasadit, ale ještě reálně použity nebyly. Litá kola neohrozí, na zimu to mám na plecháčích se zimními pneu.
                  Adheze je adheze. To je fajn vychytávka, člověk pak nemusí všude tahat děti. Závaží nemusí na záchod a nechce hračku nebo lízátko 🙂
                  Spotřeba odpovídá. Nešetříte ho a to je fajn. Chtělo by to tak po roce ježdění článek jak to autíčko ustálo.

                9. Už ho takhle provozuji třetí rok bude mít najeto skoro 50
                  Už ho takhle provozuji třetí rok bude mít najeto skoro 50 tis. Km a nic vzláštního se neděje. Jen kapacita baterky pomalu klesá letní dojezd šel ze 140 na 120 Km.

                10. Každé kilo se projeví na dojezdu. Předpokládám, že tu
                  Každé kilo se projeví na dojezdu. Předpokládám, že tu zátěž v kufru máte jen na zimu…

                11. Dal jsem to tam předevčírem jak začalo padat a myslím že
                  Dal jsem to tam předevčírem jak začalo padat a myslím že to budu i zimě vyndávat když nebude třeba…

                12. Tu cenu mi vypočítali v servisu, na základě cen jejich
                  Tu cenu mi vypočítali v servisu, na základě cen jejich baterií. Používají podobné bateriové packy jako se prodávají na http://eskutr.cz jen je mají velkoobchdně od nějakého dovozce.

                  Ohledně rychlo dobíjení máme zjevně odlišné představy, pro mne bylo
                  cca 25% baterie za 15min až šokující – teoreticky bych měl z nuly prvních 80 % za hodinu a netrofám si odhadnout zbylých 20%. Každopádně obvykle dobíjím 6 až 7 hodin.

                  Prosím o informaci kde v ČR koupíte nový I-Mov za 516 000,-
                  A Citi-go okolo půl milionu – kéž by – ale zatím je to jen slib že? VW koncern už se dobře dva roky řídí heslem „Slibem neublížíš“.

                  Já tedy nevím, ale když si třeba někdy objednám pizzu, nebo i něco jiného, obvykle mi to přivezou v černé polystyrenové thermo krabici o velikosti cca 50 X 50 X 50 cm a nic jiného nevezou. Sami přece psali, že k rozvozu leckdy využívají i skůtry – to mi neříkejte, že na skůtra dá víc než do Smarta či SHI-DO.
                  Zajímalo by mě, jaký je poměr těch velkoobjednávek oproti malým o počtu tří až pěti obědů.

                13. V jakém servisu, moje informace je , že Mitsubishi nemá v
                  V jakém servisu, moje informace je , že Mitsubishi nemá v čr nikoho, kdo by měl oprávnění otevírat baterii, max . se mění celá. Na výměnu článků jezdí parta z Holandska.

                  Jinak Miev se v čr neprodává, prodával se asi před 6 lety a jen pár kusů, ale to přeci není podstané pokud to auto někdo chce koupí si ho úplně stejně v EU a normálně ho přihlásí.Máme jednotný trh. Záruka na to je celoevropská.

                  Narovinu za tu cenu to stejně nikdo v čr kupovat nebude i 516 tis. je předražených na to jaká auto budou na trhu za rok.

                  Osobně nevidím do lidí co mají rozvážkové služby proč nejdou hromadně do těch prcků asi to mají spočítané, možná jde i o nějakou prestiž , nebo že auta využívají zaměstnanci soukromě třeba s tím vozí děti školy, což jde v dvoumístném špatně.

                14. Neni to original servis. O takovém taky nevím. Ale koupil
                  Neni to original servis. O takovém taky nevím. Ale koupil jsem let starýho a jsem tretí majitel, takže já na original servis můžu stejně zapomenout.

                  No právě, jaká auta budou na trhu za rok? Zatím jen slibují jako roky předtím. Kéž by byly, a kéž by byly za slibované ceny. Kdy naposled koncern prodával tak jak sliboval u konceptu? A i kdyby tak budou neodskoušená. Tročata už prostě mají nějakou historii.

                  Já spíš myslím, že než že by to měli spočítané, tak v tu dobu kdy kupovali tyhle alternativy ješťě nebyly. A pravda, třeba dostali při koupi flotily jinou cenu za kus.

                15. Cenu 21.950,- CHFR, to je 516 tis. Kč za fungl nové baterie
                  Cenu 21.950,- CHFR, to je 516 tis. Kč za fungl nové baterie 5 let záruka opravdu neplaťte. To si kupte rovnou nový model 2018 https://www.mitsubishi-motors.at/i-miev/#! za 30 tisíc euro včetně daně. Navíc jde prý usmlouvat docela významná slevička. A můžete ho mít v osobní i VAN verzi. Pak je za 17 tisíc eur bez daně.

                16. Já to pochopil tak, že UDA psal o ceně celého auta.
                  Já to pochopil tak, že UDA psal o ceně celého auta.

                17. Za celé auto samozřejmě i když je fakt že nová baterka v
                  Za celé auto samozřejmě i když je fakt že nová baterka v original servisu stojí skoro stejně.

                  Není důvod ho kupovat v tom rakousku je tam moc drahé.
                  Sám jsem v roce 2016 kupoval Miev roční také ze Švycarska vyšel mě i dopravou na odtahovce a clem na 305 tis.

      2. Jenže ,,oni,, se nechovají jako každý jný zákazník
        Jenže ,,oni,, se nechovají jako každý jný zákazník !
        Nabíjím tak na Lídlu a přjede ionic popsaný Innogy, vystoupí z něj chlapík a místo pozdravu se táže jestli je nabíječka pořád zadarmiko nebo jestli je na čip….
        Tak jsem na to téma zavedl na esalonu u Innogy řeč, proč když lidem půjčí auta tak jim k tomu nedají i čip od Čezu aby mohli nabít kdekoliv a nemuseli hledat nabíječky zadarmo, kterých moc není. Odpovědí mi bylo, že když pán jede z Prahy do Brna tak si dá do mapy filtr který mu skryje nabíječky ČEZ !!
        Bože, vylezlo z nich ještě tolik nesmyslů, že další debata neměla smysl. Odcházel jsem s pocitem proč na takovémto fleku u inogy nepracuje krásná ženská, pochopil bych čm si udržuje pracovní pozici na kterou nemá kvalifikaci ( jako u eon ) ale hloupej chlap co si myslí že ACDC má něco s muzikou zcela mimo elektromobilitu.

        1. Teď nechápu, to byl pronájem auta od Innogy? nebo to měl
          Teď nechápu, to byl pronájem auta od Innogy? nebo to měl pán služební auto na plnění pracovních úkolů?

          protože když bych jako zaměstnanec dostal služební elektrický auto bez zaplaceného dobíjení, to bych byl asi dost často na odtahovce …

          Pokud to byl jen pronájem vozu, tak si přece zákazník zajišťuje pohonné hnoty sám a čip si přece může objednat na svoje jméno, nebo platit kartou a rovnou si to dá do nákladů

          Myslím že tady jde prostě jen o snížení nákladů nic jiného, osobně bych to nabíjení zdarma zakázal , křiví to trh.

          Jen mě mrzí že spousta lidí co tu propagují elektromobilitu tak při prvním problému s nabíjením utočí na firmu která má jen 35 elektrických aut, že si musí zajistit soukromou dobíjecí sít. Což je pochopitelně nesmysl.

          1. Budou to asi jejich zaměstnanci, už jsem je 2x na Lidlu v
            Budou to asi jejich zaměstnanci, už jsem je 2x na Lidlu v Ostravě potkal. první byl fajn, měl auto půjčené (Kia Soul EV) na víkend, byl tam s dítětem a koupili si něco v Lidlu. Pokecali jsme, faktem je, že byl elektromobilně nepopsaná tabule. Ale za to může jeho zaměstnavatel. Z auta byl nadšený. Druhý případ nevím, auto tam stálo nabité se zapojeným CHAdeMO. Tak jsem ho vypojil, pozavíral mu schránky, napojil sebe a šel nakupovat. Bohužel nějací lidé, co s tím přijeli, pak přišli směrem od Tesca, takže Lidlu žádnou tržbu neudělali. Stál jsem ve frontě u pokladny, když nastupovali.

Napsat komentář