Další americká síť nabíjecích stanic hlásí rekordní růst

EVgo, americká síť nabíjecích stanic pro elektromobily, dodala za minulý rok o 83 % více elektřiny, než za rok 2016. K dispozici má přes 1000 rychlonabíječek.

Elektromobil Nissan Leaf u nabíjecí stanice.
foto: blink

Síť nabíjecích stanic EVgo patří americké energetické společnost NRG Energy. Ta má k dispozici 47 GW výrobní kapacity v celkem 100 elektrárnách v 18 státech USA.

Kromě toho ale v roce 2010 spustila také síť nabíjecích stanic EVgo. Za rok 2017 se síť rozrostla o pětinu a dnes má něco málo přes 1000 rychlonabíjecích stanic, které jsou koncentrovány v největších amerických městských clusterech (viz. mapa níže).

Infografika EVgo

Infografika EVgo
foto: EVgo

I díky tomu, že prodej aut na baterky dosáhl v roce 2017 v USA mety 200 000, mohla se síť EVgo těšit z 83% růstu odebrané elektřiny. Celkem z ní elektromobilisté „načerpali“ 13 GWh.

Pro srovnání, česká síť rychlonabíječek ČEZ za rok 2017 vydala asi 0,5 GWh. Vypadá to jako pro Česko zajímavý poměr, ale je nutné si uvědomit, že v USA funguje víc takových sítí (např. ChargePoint, Blink), zatímco v Česku má ČEZ síť největší a nejvyužívanější.

ZAJÍMAVOST: V bude možná už letos jezdit jeden milion aut do zásuvky. K prosinci 2017 tam bylo celkem prodáno 764 666 elektromobilů a plug-in hybridů.

Zpět k EVgo. Celkem se uskutečnilo 1,1 milionu nabíjení, což je 50% růst proti roku 2016. Dobíjelo se 28 milionů minut, to znamená průměrně přibližně 25 minut na osobu. Díky tomu mohli elektromobilisté urazit 64 milionů lokálně bezemisních kilometrů a nespotřebovali 6 milionů litrů benzínu.

26 Comments on “Další americká síť nabíjecích stanic hlásí rekordní růst”

      1. Me by spis zajimalo, proc teda nemame dieselelektricka auta
        Me by spis zajimalo, proc teda nemame dieselelektricka auta (nebo alespon nakladaky), kdyz by to bylo win-win jak pro ekology, tak pro vyrobce motoru. A to i pri zohledneni efektivity nabijeni. Asi zase nejake spiknuti.
        Test samotny hodnotit nebudu, verim, ze vysledek se da drobnostmi posunout na jednu i druhou stranu. Ale musim priznat, ze vicemene vyrovnany vysledek me prekvapil.

        1. Stačí si vzít BMW i3 REX. Jeho poměrně výkonný
          Stačí si vzít BMW i3 REX. Jeho poměrně výkonný genenerátor nabíjí baterii za jízdy, ovšem stačí si uvědomit, že má spotřebu cca 9l/100km, tedy ekonomická blbost. Generátor, kterým Teslu nabíjeli byla nějaké neekologická obluda, která by se ani do auta nevešla. Tím dosáhli autoři testu dobré poměru spotřeba/výkon a tyhle generátory mají výstup 400V/32A a za hodinu dosahují spotřeby kolem 6l.

    1. To je nějak hrozně málo, ne? Máte k tomu zdroj? 0,5 kWh
      To je nějak hrozně málo, ne? Máte k tomu zdroj? 0,5 kWh denně je i pří průměrném výkonu 20 kW ani ne hoďka za měsíc. Třeba v článku zde na Hybridu z 19. února jsou ČEZ nabíječky, které dodaly 487 MWh z 94 stanic (41 rychlodobíjecích + 53 normálních) a to vychází na průměr přes 14 kWh denně a to si vemte kolik procent elektromobilů se prodá v ČR a kolik v USA.

    1. Proto některé řetězce čerpacích stanic již začínají
      Proto některé řetězce čerpacích stanic již začínají stavět i nabíjecí stojany. Kupříkladu Shell uvádí, že přes 50% zisku na čerpacích stanicích je z prodeje ostatního zboží. Kolik čerpacích stanic dnes nemá prodej dalšího zboží?

      Jen pro představu, výtoč 1000 litrů paliva pro čerpacích stanici znamená čistý zisk v průměru do 2000 korun, Shell CZ uvádí že průměrný výtoč jejich čerpacích stanic v ČR je okolo 7300 litrů paliv za den. Tedy žádný závratný objem a ani suma.

      1. Když vidím ty ceny Shellu, tak rozhodně mají více než 2
        Když vidím ty ceny Shellu, tak rozhodně mají více než 2 Kč na 1 litr. Jenom rozdíl mezi stanicemi Shell je až 4 Kč na litr. Druhá věc je, že zboží na stanici je nájemce, nikoliv Shellu, takže Shell má příjem z pronájmu stanice.

Napsat komentář