Daimler představil elektrobus eCitaro se 441kWh solid-state baterií

Jan Horčík - 30 Září 2020

Mercedes eCitaro G je nový kloubový elektrický autobus, který je možné vybavit také solid-state bateriemi o kapacitě až 441 kWh.auto elektrobus elektrický autobus Mercedes-Benz eCitaro G Diamler

Daimler dává na solid-state verzi záruku 10 let nebo nabití 280 MWh na každý battery-pack.
foto: Daimler

Třínápravový kloubový elektrobus eCitaro G je určen až pro 146 pasažérů. Každá náprava má max. výkon 2x125 kW/2x485 Nm. Standardně je autobus dodávaný s novou generací NMC baterií o kapacitě 396 kWh.

Na přání jej je možné vybavit li-pol solid-state baterií o kapacitě 441 kWh pro dojezd až 220 km (celkem sedm battery-packů). Max. výkon rychlonabíjení je 150 kW. Zároveň je možné dovybavit autobus pantografem.

Od roku 2022 bude možné elektrické autobusy Mercedes-Benz eCitaro vybavit také s vodíkovými palivovými články sloužícími jako range-extender (rozšiřovač dojezdu).

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

U Pedra v diskuzi to celkem pěkně analyticky rozebrali, tj. nejde zatím o "vysněnou" solid-state baterii, ale s největší pravděpodobností o
LMP technologii od Bolloré, zde je pak link na pdf tu samou baterii od Mercedesu

Tato technologie baterie musí být držena nahřátá na operační teplotě mezi 60-80°C, což znamená značné ztráty při delší odstávce. Nicméně v dopravním podniku to asi může fungovat obstojně.

Možno jedno drobné mínus, "Max. výkon rychlonabíjení je 150 kW" pri 441kWh? Hmm...
Aj tento text, priamo z ich stránky #1 "As solid-state batteries are restricted in their fast-charging capacity, Mercedes-Benz is offering a new generation of the previously used NMC batteries as an alternative."
Ale zas pre mestské/prímestské linky by nemal (asi) byť problém.

Toto je tiež trocha záludne písané "Daimler dává na solid-state verzi záruku 10 let nebo nabití 280 MWh na každý battery-pack."

Pretočenie 280MWh pri 441kWh mi vychádza, ak dobre počítam, 635. Lenže potom lepšie pozerám, píšu pre "battery pack" a tých má byť 7ks. 441kWh/7=63kWh 280MWh/63kWh=4444 už lepšie.
Len dúfam, že to nebude nejaké "marketing department numero".

No a na koniec len, aký je rozdiel v cene oproti MNC variante.

#1: https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko.xhtml?oid=47447805&ls=L2VuL2luc3RhbmNlL2tvLnhodG1sP29pZD00MDY2NTIzMSZyZWxJZD02MDgyOSZmcm9tT2lkPTQwNjY1MjMxJmJvcmRlcnM9dHJ1ZSZyZXN1bHRJbmZvVHlwZUlkPTQwNjI2JnZpZXdUeXBlPWxpc3Qmc29ydERlZmluaXRpb249UFVCTElTSEVEX0FULTImdGh1bWJTY2FsZUluZGV4PTAmcm93Q291bnRzSW5kZXg9NSZmcm9tSW5mb1R5cGVJZD00MDYyOA!!&rs=1

P.S. už som zachytil ako TSLAQ skupinka rozoberala, že prečo Tesla mala battery day teraz. Aby prekryla toto oznámenie od Daimler-a :D

Ono to celé vypadá dost podivně. Počínaje tím, že Daimler najednou vysype z rukávu produkční solid-state baterii, která má pouze o pár % lepší hustotu než NMC (které?) a nabíjení pouhým zlomkem C. Shodou okolností jsem před pár dny slyšel zprávu že tentýž (?) Daimler připravuje vodíkový tahač s dojezdem až 1000 km, který ale ukáže odborné veřejnosti až v roce 2023 a koupit půjde o dva roky později. Ale samozřejmě si při tom neodpustili plácání jater o tom, jako EV technologie nic takového neumožňuje.


10% sleva na produkty EVmotionVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol