Daimler nakoupí baterie za €20 mld. pro svou elektrickou ofenzívu
Baterie jsou klíčem k úspěchu každého výrobce elektromobilů. Po Tesle a Volkswagenu to zjišťuje také Daimler, který uzavírá smlouvy o dodávce bateriových článků za více než €20 mld., v přepočtu přes půl bilionu korun!
foto: Daimler
Vtip je samozřejmě v tom, že jde o smlouvy o dodávkách baterií sahající až do roku 2030. Německá automobilka nicméně neřekla s kým přesně tyto smlouvy uzavřela.
Pokud bychom počítali průměrnou dlouhodobou cenu zhruba $100/kWh, půjde o přibližně 200 GWh. To by mělo stačit na výrobu 4 milionů aut s baterií s kapacitou 50 kWh.
Daimler očekává, že do roku 2022 naroste počet hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů prodávaných pod značkami Smart a Mercedes-Benz na 130. K tomu ne navíc nutné připočítat ještě dodávky, autobusy a nákladní auta.
Do roku 2025 proto Daimler očekává, že elektrifikovaná auta budou tvořit 15 % až 25 % celkových prodejů. Daimler sám proto chce navíc vybudovat po celém světě celkem 8 továren na výrobu baterií. Dvě už má v Kamenci v Německu, další dvě chce ve Stuttgart-Untertürkheim a jednu v Sindelfingenu (Německo), další plánuje v Pekingu, Tuscaloose (Alabama), Bangkoku (Thajsko).
Automobilky, které si nebudou vyrábět vlastní baterie jsou v hlavním segmentu odsouzeny k zániku.
"To by mělo stačit na výrobu 4 milionů aut s baterií s kapacitou 50 kWh". Kdo by si proboha koupil mezi roky 2020 a 2030 Mercedes za 2 miliony a víc s baterií 50 kWh? Počítejte tak 100 kWh, tedy max. 2 miliony BEV, tedy 200 tisíc ročně.
A kdo ví, jestli tu za 10 let vůbec Mercedes bude. Baterku to bude mít jak číňan za 500 tisíc, motor to bude mít jak číňan za 500 tisíc, kastli to bude mít jak číňan za 500 tisíc a on někdo bude ochotný dát 1,5 milionu navíc za hezčí interiér a pohodlnější sedačky?
brzdite!
MB/SMART majú všetko tak, ako má byť, akurát v rámci brzdenia záujmu kupujúcich zabudovali k*rvítka - chýbajúce rýchlonabíjanie. smartu ani tak nechýba, 3f nabíjačky by postačili
Smart za chvíli zrušej.
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
technológia ostane :-)
Anonym123:
Dačo si trepal o 20 rokoch naspet a tvojich znalostiach a pak si to zmazal....
spýtaj sa admina.
Netreba.
Moja odpoved:
Pred 20 rokmi som mal vyššiu prax, ako ty teraz.
netrep, nerozoznáš princíp čohokoľvek, preto sa iba hádaš a táraš nezmysly.
Anonym123:
Pche, si iba chrobák vrecko.
Na odbornosti ťa vydusím lahko.
Aký druh motorčekov maly dráhové autíčká z 70.-80. rokov...?
čo s tým majú spoločné?
viem iba, že sa kolesá striekali tekutými reťazami a museli sa každú chvíľu čistiť.
čoho boli amatérske rakety?
Anonym123:
Takže nevíš ani základní věci, že tam byl motůrek s permanentními magnety a třílamelovým komutátorem.
Nevíš tedy o elektromotorech nic.
---
"...čoho boli amatérske rakety?.."
Čo "čoho"?
Majstrov sveta, alebo čo...?
A daj si pozor - o raketách viem vela...!
znova - čo to má spoločné s témou?
majstrovstvá sveta amatérov?
Anonym123:
Jde o to, že si hraješ na chrobáka vrecka a přitom nevíš, jaké motory byly v dráhových autíčkách.
Takže vidno, že ses nezajímal o takovou techniku.
A znovu:
Čo značí "...čoho boli amaterske rakety"...?
Troll. Nekrmit. Kouše.
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
Jakých 200 tisíc ročně?
Vždyť takových smluv může do roku 2030 podepsat postupně klidně ještě dalších deset.
A na flotilu můžete od Mercedesu získat slevu i 40%, to vám žádný Číňan za 500 tisíc nikdy nedá.
Obecně je masové převážení aut z Číny do EU nesmysl, jestli něco tak EU, Korea a Japonsko sníží svůj export vozů do rozvojového světa, a tam je bude nahrazovat produkce z Číny.
A čím přesně se to liší od dnešní situace? Už dneska se vyrábí Čínské kopie Mercedesu za polovic.
V tom, že teď je tam přidaná hodnota ve vlastních výkonných motorech (+vše co k tomu patří, převodovka, atd.), skvělé odhlučnění a dalších mnoho drobností, které odpadnou tím, že si 80 % auta bude z čínských komponent a nic vlastního, tedy místo čínských kopií v současnosti se stane Mercedes kopií čínských aut.
Mimo tema: v Holandsku shorel motorovy prostor Jaguaru i-pace. Baterka nehorela.
Kuna?
Nekde psali, ze je to "par" (30?) km od mista, kde loni nekdo auta podpaloval. Takze to je dalsi moznost.
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...
Krásný!
Jen asi v úvodní větě patří opravit ... klíčem k úspěchu každého výrobce automobilů...
:-)
Díky :).
šéfredaktor Hybrid.cz
...pěkná banda b.... :))))
borců
bumerangů! olé :))