Daimler: letos prodáme 6000 elektromobilů Smart ED

Mercedes-Benz, který je součástí koncernu Daimler, si připisuje významné prvenství. Jako první německá automobilka dokázal prodat většinu vyrobených elektromobilů soukromým zákazníkům. Úspěch slaví se 3. generací elektromobilu Smart ED.

Elektromobil Smart ED 3. generace jsme si sami vyzkoušeli minulý rok v Berlíně. Dnes už je v prodeji také v ČR.
foto: Hybrid.cz

Anette Winkler, šéfka značky Smart, prozradila magazínu Auto Motor und Sport, že dvě třetiny zákazníků, kteří si kupují třetí generaci elektromobilu Smart ED, jsou soukromé osoby. Zbytek pak firmy, fleetoví operátoři a podobně.

Až dosud se podařilo prodat 4000 kusů elektromobilů Smart ED. Podle Winklerové se jen v roce 2013 prodá celkem 6000 kusů. Zájem v Německu totiž o nové auto je, a ne malý.

test Smart ED 3. generace test Smart ED 3. generace test Smart ED 3. generace

Pro přibližně 44 % zákazníků je elektrický Smart jediné auto, které si pořídí. Pochopitelně, většina zákazníků pro malý městský elektromobil žije ve velkých městech.

Značka Smart je na západ od nás velmi oblíbená. Jen za rok 2012 dokázala prodat 104 000 nových aut. Následně prodeje mírně poklesly a dnes podle Winklerové značka tvrdě pracuje na tom, aby se opět dostaly nad 100 000. Součástí této strategie je právě i elektromobil Smart ED 3. generace.

Prodejům elektrického Smartu bezesporu pomůže i jeho očekávané letošní uvedení na americký trh. Není bez zajímavosti, že elektromobil Smart ForTwo Electric Drive bude v USA pravděpodobně levnější než u nás. Prodávat se tam bude už od $25 000.

Spojené státy americké jsou zdaleka nejvyspělejším trhem s elektromobily. Tamní nabídka se neustále rozšiřuje a i letos čekáme výrazný nárůst jak prodejů, tak nabídky.

5 Comments on “Daimler: letos prodáme 6000 elektromobilů Smart ED”

  1. Půjčili jsme si se ženou
    Půjčili jsme si se ženou na 1 den v květnu Praze u autopůjčovny Sixt za 500,- Kč dvoumístný Smart ED, abychom si v praxi vyzkoušeli řízení a ježdění s elektromobilem. Najezdili jsme od 10,30 do 18,30 hodin s přestávkou na oběd 109 km v městském provozu, křižovatky, v kopcích kolem Prahy (Strahov, hrad, Žižkov) a kousek po výpadovkách rychlostí 110 km/hod. (Zličín). Zkusmo jsme cestou necelých 40 minut dobíjeli v podzemních garážích pod Rudolfinem (je to o ničem, nabíječka s obsluhou, elektřina sice zdarma, ale hodina parkování 60,- Kč), přesto jsme auto odevzdávali ještě s 18% energie. Bylo 9-13 stupňů, polojasno, přes poledne jsme používali klimatizaci, celý den větrák, rádio, častou spouštění oken. Původní plán sice byl nabíjet přes oběd na Zličíně, akorát nás PRE trochu zaskočila – nakonec až po telefonickém dotazu jsme zjistili, že jejich dobíječka zdarma na Zličíně opravu je, ale ne v IKEA (kde ji mají soukromou pro svoje elektroauta na podnikovém parkovišti a veřejnou teprve budou stavět), ale před Scontem. Zkušenosti s vozem fantastické, pohodlné autíčko, dobrý rozhled, vše po ruce, okamžitý odpich, dobré brždění rekuperací, všude se vejde, do kufru se vešel kolečkový kufr plus taška plus 2 vaky na oděvy a ještě bylo místo za sedadly. Jen pražské cesty na tak malý rozvor a kolečka tragické. Ostatně po zimě jámy na lapání cyklistů a kostková dlažba ve Starém městě či kolem hradu úplná tragedie. A museli jsme dávat bacha na chodce, holt jezdíte neslyšně. Nemuset vozit děti na kroužky a potřebovat 4 místa, už bych o něm uvažoval. Jen ta cena 605 tis. s DPH je prostě nehorázná.

    1. o tom to je, lidi chteji
      o tom to je, lidi chteji setrit, benzin je drahy a jsou ochotni zaplatit vic za elektro auto presto ze vyrobni naklady nejsou o moc vyssi nez u benzinoveho (spis je to naopak) … tohle je proste business, tahle auta nebudou levna dokud se nedostanou do bazarů a dokud bude kolovat mýtus o enormní úspoře … úspora tu jistě je ale ne taková jak si ji spousta lidí maluje, rozhodně to není tak že co byste dali do benzínu se vyplatí dát jednorázově do dražšího elektromobilu 😀

Napsat komentář