Daimler končí s výrobou elektromobilu Mercedes-Benz třídy B

Jan Horčík - 02 Srpen 2017

Mercedes ukončí výrobu elektromobilu Mercedes-Benz třídy B ED a bude se místo toho soustředit na svou novou elektrickou platformu EQ, informují Automotive News.auto elektromobil Mercedes-Benz B ED Electric Drive

S koncem výroby elektromobilu Mercedes-Benz B ED se ze značky Mercedes stane jedna z mála, která nemá v nabídce čistě elektrické bateriové vozidlo.
foto: Mercedes

Záměr zrušit výrobu elektromobilu Mercedes-Benz B ED pro magazín Automotive News potvrdil mluvčí Mercedes-Benz USA Rob Moran. Výroba bude ukončena v letošním třetím čtvrtletí.

Auto se vyrábí v továrně v německém Rastatt, kterou chystá přestavba na výrobu nové generace elektrických aut řady EQ. Ta by měla začít už v roce 2018.

Pravdou je, že elektrická třída B se nikdy pořádně neuchytila a nelze ji označit za úspěšný elektromobil. Od prosince 2013 se prodalo pouze 3651 kusů!

Snad se Daimler, mateřská společnost značky Mercedes, poučila, a těch chystaných více než 10 nových elektrických aut, která chce uvést do roku 2022, bude lepších. Má na to připraveno 10 mld. euro.

Je dobré si připomenout, že Mercedes-Benz B ED původně vznikl, podobně jako nová Toyota RAV4 EV, ve spolupráci s americkou automobilkou Tesla. Daimler totiž do automobilky v jejích kritických chvílích investoval a podle Elona Muska ji dokonce zachránil.

V elektrickém Bčku pak Daimler využíval baterie a elektrický pohonný systém značky Tesla, Záchrana se mu vyplatila, protože prodejem akcií si později přišel na $780 mil.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Nedělám si patent na rozum, ale snad jsem ho otestoval jasně.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Škoda ho, podle mě když sem četl Váš test, tak to zas taková tragédie není, pro mě na ježdění kolem komína s tím 10 KW palubním dobíjením dobrý, v současný době se bez rychlonabíječek obejdu (u nás na severu čech stejně nejsou).
Najít roční ojetinu za 500 tis, tak to klidně za i-Mieva vyměním i když bude žrát 2x tolik ,ale auto to je parádní.

Obrázek uživatele Radovan

Kolem komína špička, pěkné a velké auto, pohodlné, velká baterka, jen ta rychlonabíječka je potíž. Ale zase na druhé straně je možné zapojit se do klubu majitelů 3f zásuvek a přes ně jezdit bočními cestami po světě. A hodina stání na červeném pětikolíku nebo mennekesu dá skoro 1/3 baterky. A stejně jako u iMiev hodně žere topení/klima. Možná zkuste pohledat, kdo se ho chce někde po Evropě zbavit. Jenže v oběhu je jich jen něco přes 3,5 tisíce :-(

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Jenže roční ojetinu Mercedes určitě neseženeš. A za 800 a víc už si vybereš něco s lepším dojezdem i dobíjením.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

za 500 s DPH právě roční neseženu jak jsem psal, ale je poměrně zajímavý , že na mobile .de jich tam je asi 200 roční už od 24-26 tis€ a paradoxně roční MiEV tam stojí 15-18 tis. €
trochu nepoměr když vezmu pořizovací cenu.

Asi to bude tím, že to bude mít dražší provoz a servis prostě mercedes. Stejně bych Mišáka zatím nedal z domu jezdí báječně
ten mercedes do města rozměrově moc vhodný není.

Obrázek uživatele Radovan

Mrknul jsem tam a opravdu, je jich aktuálně 116 od 22 do 50 tis. Eur, přičemž mají v TOPce i 1/2016 s pouhými 11 km za skoro 30 s DPH. A pokud má tovární záruku, tak 6 let nebo 125 tis. km a servisky včetně náplní zdarma. A pak že elektromobily nezlevňují.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pravda jen ty naše "trojčata" si poměrně dobře držej cenu co je s podivem.

OT
Dnes jsem narazil na dva roky (1. června 2015) starý článek:
Německo také staví svoji „Gigafactory“ na baterie

Nevíte někdo o tom něco? Já nic nenašel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mají hotovou půlku (2 haly, každá 4800 m2), výroba spuštěna v květnu 2016. Zbývající dvě (včetně administrativního zázemí) chtějí mít hotové před r. 2020.

bmz-group.com

Poděkování za info i za odkaz.

Za 5 let už všechny automobilky budou chrlit EV jak na běžícím pásu, takže bych se nebál... alespoň tak to prý dnes vypadá, povídali :)

---

Leaf mi stojí na parkovišti, zatím... Boo
Najeto: Londýn-Praha (cca 1000km?)

Obrázek uživatele honza.t

Malý dojezd kvalitní interiér nezachrání
https://www.youtube.com/watch?v=Fw_OWqOeRLo
V Čině radí jak to mají dělat.
http://www.hybrid.cz/elektromobil-denza-400-dojezd-400-km-baterie-62-kwh

Proboha z čeho by se měl Mercedes poučovat, když to auto zmrzačil naschvál?!? Za tudle zhovadilost by je spíš měli majznout trubkou po hlavě. To auto vyrobila banda největších kazisvětů

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zbytečná zpráva o zbytečným autě, které bylo mrtvé už na rýsovacím prkně.
Mercedes B vyhrál cenu za největšího elektromrzáka v tomto stoleti.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro mne ideální auto, až na ten dojezd. Kdyby to spolehlive ujelo alespon 150km. Škoda.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Typicky uzivatel Mercedes B: Je mu viac ako 150 rokov, skutocne vobec nema rad auta, je mu uplne jedno v com sa odvezie...

Obrázek uživatele ozana

Kdyby se to alespoň dalo rychle nabít ...

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OT: Mam rezervaci na Tesla 3 a je vtipne sledovat jak tesla meni po uvedeni Tesly3 zalozku "My tesla" na jejich strankach. V den uvedeni jsem po prihlaseni videl vyber ze tri nabidek - zda uvazuji o zakladni verzi, nebo chci vyssi baterku nebo chci dokonce vyssi baterku se ctyrkolnou. Tucne tam jeste bylo, ze i kdyz si vyberu jednu z variant, tak to nemeni nic na mem poradi. At jsem zvolil co jsem zvolil tak bylo dodani zacatkem roku 2019. Nezvolil jsem nic a odhlasil se. Vcera se prihlasim znova a hle. Uz to tam neni a jen me to informuje, ze mam rezervaci na teslu 3 a ze budu vcas vyzvan ke konfiguraci.

Situace na bojišti se mění každý den.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Na to že používal baterie a pohon Tesla, tak to mělo dojezd poměrně slabý a řekl bych nejhorší na trhu EV. Kdyby tam dali 70 kWh baterii tak to bude o něčem jiném. Samozřejmě platí i obráceně, když Tesla namontuje do svého auta 24 kWh baterii, tak to bude o ničem.

Technologie Tesly je právě dost možná jedním z problémů proč se neobjevil facelift s větší baterií. Daimler totiž původně vyhradil na baterii ve voze zdá se opravdu málo místo, takže se tam už tenkrát těch 36kWh vešlo jen v 18650kách. Jenže se nepočítalo s tím, že jejich energetická hustota v dohledné době už téměř neporoste. Takže při rekonstrukci modulů po vzoru 100kWh baterie Tesly by se dnes dostali jen asi někam k 40-45kWh. No a předělávat kvůli více místu celý vůz je nesmysl, kdy vedle chystají zcela novou platformu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no to se dalo čekat, simulace elektromobilismu v podání zamintrákovanýho medvěda z tesly v podobě Bčka byla stejnak jen kolem komína, proto tak málo prodejů. Mercedes Bčko ve skutečnosti nechtěl prodávat a tak ho podle toho taky udělal ;)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/mercedes-benz-b-electric/

V Americe nabarvili rozpálený silnice na bílo

auto.cz/v-americe-nabarvili-silnice-na-bilo-pry-to-duvod-ma-108856

youtube.com/watch?v=RwcDemsQ2bA

V americe barvěj kde co, třeba i trávu na zeleno :D
Anglickej trávník je v poušti luxus a když je zákaz zalejvání tak se holt barví.
https://www.youtube.com/watch?v=-W92Ux9GKAI

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group

Newsletter