Daimler dává od vodíku ruce pryč

Německý Daimler dlouho představoval jednu z vůdčích evropských i světových sil v oblasti využití vodíkových palivových článků v dopravě. Teď od nich dává ruce pryč.

Daimler, ale například i Toyota, měli s vodíkem velké plány. Viz. třeba vodíkové auto Toyota Mirai. Jenže firmy míní a osud mění…
foto: Daimler

Dieter Zetsche, šéf koncernu Daimler, už v průběhu uplynulých měsíců a let několikrát řekl, že ony elektromobily nejspíš asi opravdu budou správná cesta. Aktuálně to na svém vystoupení ve Stuttgartu potvrdil.

Zetsche doslova řekl, že palivové články už déle nehrají pro společnost centrální roli. Přitom ještě v polovině ledna ohlašovali Toyota, BMW a Daimler a další s velkou pompou uzavření velké aliance na podporu vodíku v dopravě.

Jenže zároveň Daimler ohlásil záměř investovat 10 mld. eur do elektromobility, přivést do Evropy americkou síť dobíječek ChargePoint a významně urychlit uvádění svých elektromobilů EQ i dalších na trh, a to namísto roku 2025 už v roce 2022. Celkem má jít od 10 aut.

„Cena baterií rapidně klesá, zatímco výroba vodíku zůstává nákladná,“ dodal Zetsche. I přesto ale Daimler plánuje uvedení omezené série vodíkového Mercedesu GLC na přelomu letošního a příštího roku.

41 Comments on “Daimler dává od vodíku ruce pryč”

  1. pane horciku, zase perla. jednak z toho, co v tom clanku
    pane horciku, zase perla. jednak z toho, co v tom clanku pisete vubec nevyplyva, ze daimler dava od vodiku ruce pryc, jednak clanek koncite vetou: „… Daimler plánuje uvedení omezené série vodíkového Mercedesu GLC na přelomu letošního a příštího roku.“ co je v uplnem rozporu rozporu s nazvem.

  2. Vodík pro osobní auta řešení asi nebude. Je ale docela
    Vodík pro osobní auta řešení asi nebude. Je ale docela možné, že se časem prosadí v nákladní dopravě. Nějak postrádám v této oblasti nové zprávy…. Apropo jak skončil projekt Nikola ? Stránky mají pěkné : (nikolamotor.com) Nevíte někdo novinky ?

  3. No konečně jim to docvaklo, že druhá největší výhoda
    No konečně jim to docvaklo, že druhá největší výhoda (první je že nesmrdí) elektromobilu je dobíjet doma, u hotelu, v kempu, na chatě, u kámoše na zahradní párty… Vodík zase musíte zajet natankovat a i kdyby byl na každé současné pumpě, tak je to zase „jet pro vodík…“. Kdo nebude mít šanci dobíjet přes noc (giga sídliště Praha apod., ten si bude muset koupit naftu, vodík, CNG, benzín – Od podzimu k dostání také s DPF a jako bonus dostanete v ceně dvouhmotový setrvačník…

    1. SSA musí najít způsob, jak udržet lidi v otroctví
      SSA musí najít způsob, jak udržet lidi v otroctví benzínek, aby se udrželo neprůhledné financování SSA terorismu po celém světě. Snad to díky EV skončí, ale moc domu naděje nedvám, všekerá „humanitární“ podpora z našich daní do Sýrie šla přímo teroristum, nikoliv obyč. obyvatelům:
      „Veškerá humanitární pomoc, kterou do Sýrie poslaly západní země, byla určena teroristům, oznámil prezident Sýrie Bašár Asad.“

      A když víme, že i SSA přestavitelé tvrdí, že sami financují teroristy, pak už je to jasné:
      goo.gl/BVF9Rw

        1. souvisí, protože oni musejí najít další způsob
          souvisí, protože oni musejí najít další způsob otroctví a závislosti, nemůžou nás nechat dobít si auta nějakou „špinavou“ elektřinou od sousedovy solární elektrárný, ze které nejdou těm SSA teroristům či naší SS vládě penízky 😉

              1. Na všechny příspěvky od Carlose se vždy těším. Ty jsou
                Na všechny příspěvky od Carlose se vždy těším. Ty jsou velice propracované s vysokou informační hodnotou a je to extrémně znalý člověk v problematice kolem energií a jak koukám tak i jinde 🙂
                Jenja je oproti tomu obyčejný troll a jen tak plká a předvádí se jak může, ale budiž mu přáno, asi se potřebuje realizovat na diskuzích protože v hospodě už ho asi nikdo neposlouchá :-).

      1. Slovo terorista je relativni. Podle Assada jsou vsichni
        Slovo terorista je relativni. Podle Assada jsou vsichni teroriste, kdo chce aby odesel z uradu.
        Petrolheadi zase pouzivaji oznaceni terorista pro lidi, kterym svet a zivotni prostredi neni u zadele. Eko-terorista.
        vase polopravdy/pololzi chcete prodavat za pravdu? Chucpe.

        1. Kdo je terorista je relativní, jinak slovo teror je dost
          Kdo je terorista je relativní, jinak slovo teror je dost přesně definováno několik století, ne-li tisíciletí a je to vláda strachu, nebo vláda strachem. Tedy dnes by se dalo říct snaha vymoci si šířením strachu splnění svých požadavků.

          Tak máme teroristy, kteří používají techniku divokých kamionů, bomb a samopalů, ale také takových, kteří šíří poplašné zprávy a tím strach mezi lidmi, tam lze zařadit třeba strašení tím že každou vteřinou může jaderka vybuchnout. Ale také by se tam dalo zařadit vnikání na infrastrukturu a její poškozování za účelem vynucení si něčeho.

          Člověk otevřeně mluvící o problémech spojených s daným zdrojem energie teroristou není, člověk vniknuvší na infrastrukturu, jím být může a pokud ji poškodí se záměrem aby šířil strach a vymohl si tak odstoupení od daného zdroje teroristou je.

          Tam záleží jak to řeknete. Pokud řekne „ČR musí odstoupit od uhlí protože… (argumenty)“, nebo i jen subjektivní že se mu to nelíbí, teroristou není. Pokud řekne ČR musí odstoupit od uhlí jinak…(hrozby) a máchá u toho třeba samopalem, teroristou je.

            1. Oj, to děláte chybu!
              Ale nerad bych zabíhal do detailů,

              Oj, to děláte chybu!
              Ale nerad bych zabíhal do detailů, mohlo by to být nebezpečné.

              Jsou prastaré a pravdivé otázky, které Vám řeknou mnohem více pravdy než kdokoliv jiný. Jen se jich jděte ptát. Jen jaká je škoda že nelze sehnat Komenského kartičku „Spectato“

              Vše je jednoduché ale musíte se ptát správně aby se zvedl ten opar mlhy, která to kryje. Ptejte se těch rádců co Caesar, Xerxes, či Alexander.

        2. Nie úplne. Podľa Assada je terorista každý, kto použije
          Nie úplne. Podľa Assada je terorista každý, kto použije zbraň proti legitímnej vláde. A s tým naprosto súhlasím. A za tých 5 rokov tam tzv. umiernená opozícia (neznie vám to tak trochu ako humanitárne bombardovanie) spotrebovala enormné množstvo. Kto to tam dodával, a prečo? Naozaj sme schopní uveriť, že len kvôli demokracii? Podobná forma demokracie bola nastolená v Lýbii, Iraqu, na Ukrajine, ….

            1. Assadova „legitimní vláda“ je moc hezkej fenomén, kterou
              Assadova „legitimní vláda“ je moc hezkej fenomén, kterou převzal po svým povedeným fotrovy. Sýrie byla od počátku policejní stát a od roku 1963 měli výjmečný stav, kterej si tam udrželi 50 let! Jeho fotr zřejmě taky „legitimně“ vybombardoval Homs s desítkami tisíc mrtvých včetně civilistů a dětí a určitě se taky po dlouhá léta „legitimně“ poflakovala jeho syrská armáda na územní Libanonu. Jakej fotr takovej syn.
              http://middleeastvoices.voanews.com/2012/02/syrias-1982-hama-massacre-recalled-lesson-for-assad-today/
              http://www.lidovky.cz/po-pul-stoleti-skoncil-v-syrii-vyjimecny-stav-f46-/zpravy-svet.aspx?c=A110419_154642_ln_zahranici_jv
              Na nečem podobně „legitimním“ teď vehementně pracuje Erdogan, aby už se nemusel moc starat vo nějaký „nelegitimní“ volby. Syrský a Turecký kámoši Rusko válčej od 2. světový hlavně s civilistama. Na to jsou velký specialisti, proto si tak s Assadem notujou.
              Za komančů taky všechno bylo „legitimní“ včetně soudů, čistek, perzekucí, poprav a spousta lidí na to měla i legitimaci a někteří z vás jí ještě maj doma dodnes na památku… :-/

              1. Pozor, strilite do vlastnich rad. Ja jsem protikomunista,
                Pozor, strilite do vlastnich rad. Ja jsem protikomunista, protizeman, protirus, protiassad, proticinan, protiterorista.
                Assad a rusaci tvrdili, ze zabiji jen teroristy a pritom zabijeli prevazne civilni obyvatele. jenomze vse je otazkou definice. Assad a rusak definovali teroristy podle sveho jako vsechny lidi, kteri byly proti assadove vlade. Jinak receno opozice. To je ale valecny zlocin, ktery rusky trolove nechapou a popiraji.
                Konec hlaseni.

                1. Nestřílím, jenom ty se k tomu sám hlásíš 😉
                  Rusové

                  Nestřílím, jenom ty se k tomu sám hlásíš 😉

                  Rusové jsou pranoidní a ublížený imperialisti, amíci je asi brzo doženou. Nejhorší je to věčný zavírání očí nad činy válečných a teroristických zločinců, pokud je někdo má za spojence nebo rovnou udělování Nobelovek teroristům – Jásir Arafat. Hnus.
                  Taky vzetí na milost a podávaní si rukou evropskými představiteli s Kadafím muselo rozpálit příbuzný obětí z Lockerbee do běla X(
                  Manželku Assada prohlásil Vogue za ženu roku a pak to honem honem stáhli, když se tam rozpoutala válka a ty zvěrstva na civilistech.

            2. jsi vypláchnutý propagandou SS západu, prober se,
              jsi vypláchnutý propagandou SS západu, prober se, troubo:
              „U.S.-Led Coalition Counts 229 Civilian Deaths Before Mosul Strike“
              goo.gl/5qzUxG

              Toto je skutečná tvář SSA.
              nechápu, jak se může najít ještě nějaký blbec, co jim věří jediné slovo 🙂

    2. Ideální by bylo zabudovat dobíječky elektromobilů přímo
      Ideální by bylo zabudovat dobíječky elektromobilů přímo do infrastruktury. Třeba tak, že se na dálnici přidá další pruh, ve kterém se za jízdy bude moci nabíjet. Ve formě trolejí nebo nějakých vodivých pásů na zemi. Technické řešení by se jistě našlo. Auta budou autonomní a nebude pro ně problém se automaticky za jízdy připojit k dobíječce a udržovat za jízdy kontakt s nabíječkou. Stačilo by takto přidat jízdní pruh třeba jen k 10% dálničních úseků a benzínky ani superchargery nebudou potřeba.

      1. ty pruhy na dálnici s indukčním nabíjením jsou super
        ty pruhy na dálnici s indukčním nabíjením jsou super nápad, myslim že už to měli testovat někde v Holandsku, ne? 😀 jak jsou na tom?
        Jinak na vodivý pásy na silnici bych si nechtěl šlápnout 😀
        A někde na severu testovali ty troleje pro e-kamiony, je to tak?

          1. Indukční nabíjení se používá již dva roky na několika
            Indukční nabíjení se používá již dva roky na několika autobusových linkách ve Velké Británii, Itálii a v Jižní Korei. V Anglii se testují čtyři linky, dvě v Milton Keynes, jedna na letišti Heathrow a jedna v Londýně na patrových hybridních autobusech. Dvě linky indukčně dobíjených autobusů jsou v provozu v Turíně, tam testují provoz již přes čtyři roky. V jižní Korei je v provozu pět linek. Podle studií na všech testovacích linkách je zarušení téměř neměřitelné již 25 centimetrů od vozovky, a od jednoho metru od vozovky již přístroje nedetekují žádné zarušení. Kupříkladu mnohem větší zarušení se dá naměřit u jakékoliv trolejové linky od trolejbusů až po vlaky.

      2. V Británii na hlavních dálnicích M1 mezi Londýnem a
        V Británii na hlavních dálnicích M1 mezi Londýnem a Glasgow a M6 Birmingham – Manchester probíhala výstavba elektromobilních pruhů pro bezdrátové dobíjení (i klasické) v roce 2015/16 a nyní by již mělo být ve zkušebním provozu. Snad se v létě na těchto pruzích svezu a uveřejním fotografie, leč dobíjet budu klasicky protože moje auto není dovybaveno systémem pro bezdrátové dobíjení za jízdy.
        Mimo to, na univerzitě v Lutonu má mnoho studentů a profesorů elektroauta a Qualcomm a Chargemaster jim postavili perkoviště s bezdrátovími dobíječkami, jsou to takové tlustější gumové rohožky na boty a opak má auto na spodní straně baterie, a přece to funguje a už dlouho..,..

      3. a nebo 60kWh baterii.
        Vaše řešení může být dobré pro

        a nebo 60kWh baterii.
        Vaše řešení může být dobré pro nabíjení kamionů nebo dálkových autobusů, ale tam by to mělo větší smysl na parkovišti, kde řidiči stejně musí dělat pauzu… Vím, že proběhl článek se zkušebním provozem nabíjení LKW přes trolej ve Švédsku, ale nečekám zásadnější rozšíření.

Napsat komentář