Daimler: budoucnost je v elektromobilech a autonomním řízení, ale spalovací motory nezmizí

Jan Horčík - 10 Říjen 2017

Prahu nedávno navštívil Johannes Reifenrath, šéf produktové strategie a plánování značky Mercedes-Benz. A prozradil mnohé o budoucnosti aut.auto Mercedes-Benz třídy S

Mercedes-Benz třídy S
foto: Mercedes-Benz

Johannes Reifenrath v dobré náladě začal povídání o budoucích technologiích vozů Mercedes-Benz. Zmínil například systém "Vitality Coach", což budou senzory monitorující fyzický stav řidiče.

Řekl, že budoucnost interakce s vozidly je hlasová a že auta budoucnosti dokážou odhadnout, co budete chtít dělat. V oblasti robotického řízení prý chce "Daimler rozšířit svou vedoucí úlohu".

Téhle větě se nešlo nepousmát, navíc když vzápětí Reifenrath řekl, že si nemyslí, že auta zcela převezmou řízení. Ano, odstraní z řízení nudu a rutinu, jako třeba při jízdě po dálnici nebo popojíždění v zácpách.

Z dat, které má Daimler k dispozici, plyne, že například v Pekingu je průměrná rychlost aut 27 km/h. Robotické systémy v budoucnosti pomohou také s hledáním parkovacího místa.

"Je to fantastická idea, sen, kterého se nemůžu dočkat," řekl doslova Reifenrath. Už dnes prý při svých cestách - najezdí kolem 60 000 km ročně - aktivně využívá všechny asistenční systémy svého Mercedesu.

Hlavní výzvou pro robotické řidiče budou podle něj města. Pohybuje se v nich mnoho objektů - chodci, zvířata, cyklisté, ostatní řidiči. Je v nich spousta semaforů, sem tam se objeví sanitka nebo policejní vůz, často probíhají opravy na silnicích.

"Senzory proto musí být na všechny takové situace speciálně trénované," řekl Reifenrath. Zmínil přitom, že ani lidé nejsou dokonalí řidiči - spíš naopak, a k dobru dal příklad známé fatální nehody s Tesla Autopilotem.

Důležité bude podle Reifenratha také řešení otázky interakce s autonomními řidiči. Tedy jak budou komunikovat se svým okolím (viz. nedávná zpráva o tom, že Ford maskuje své řidiče jako sedačky).

Dalším důležitým trendem začíná být carsharing, což ostatně vidíme už i v Praze. "Potřebují všichni lidé vlastnit auto?" ptal se Reifenrath a zmínil také, že "někdy je prostě rychlejší jet na kole".

Aneb kolo dějin se točí stále dokola - v době, kdy Čína hromadně přesedá z jízdních kol do aut se k nim Evropa vrací zpět. "Pustíme se plně do elektromobility," slíbil Johannes Reifenrath.

Vzápětí ale dodal, že si nemyslí, že spalovací motor je na odchodu. A ukázal obrázek plánovaných plug-in hybridů Mercedes-Benz. Ty postupně zvládnou ujet na elektřinu i 50 km až 100 km. "Lidé je budou vnímat jako elektromobily," myslí si. Mercedes připravuje i diesel-hybrid.

Kupodivu se zmínil také o vodíku (ač jsme psali, že od něj Daimler dává ruce pryč) a který se už stává spíše okrajovou záležitostí. V některých zemích jako je třeba ta naše a některých médiích ovšem stále vodík jako téma rezonuje.

Johannes Reifenrath řekl, že jeho tým sice v koncernu Daimler nepracuje s nijak velkým rozpočtem, ale svými nápady a doporučeními ovlivňuje investice v řádu miliard eur.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář

Pantáta z Daimleru si myslí, že káže budoucnost a přitom neví co ho čeká :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Čína uspíšila nástup elektromobilů

China Hastens the World Toward an Electric-Car Future
https://nyti.ms/2y8ceNV

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevíte jestli ta nová Nvidia Pegasus bude i v TM3 nebo něco výkonnějšího tak za rok až přijdu na řadu? Zatím tam dávají asi jen ty staré mrdky od Nvidie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyby to dementi chtěli tak to stihnou.
Pegasus will be available to NVIDIA automotive partners in the second half of 2018. NVIDIA DriveWorks software and NVIDIA DRIVE PX 2 configurations are available today for developers working on autonomous vehicles and algorithms.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Možná pak podle situace přehodnotit načasování rezervace. Radši o 1-3měsíce posunout rezervaci než mít 10x pomalejší 2roky starou PX2 sračku než současné dělo Paegasus. Předpokldám těch 8 kamer ho vycucne jak nic. A kdyby se flákal může slušně těžit bitcoiny či jinou pseudoměnu.

A k cemu ti ty Teraflopy jako budou kdyz Tesla zatim nema ani SW ktery vyuzije vsechny kamery natoz aby vyuzila vsechen vykon k autonomnimu rizeni vozu? Muzes tam mit treba 10 Peagesusu ale dokud tesla nedodela SW tak ti bude leda tak k hovnu. A na tezbu bitcoinu uz je pozde, kazdy kdo ma mozek uz davno nakoupil a ted uz si jen mne ruciciky jak mu tam kazdy rok naskakuji miliony :) 5000$/kus ja kupoval za 9$ :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla auto se přeci nekupujete pro se který aktuálně je ale spíš za rok či tři bude.Litecoin a pod se stále těží.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

SW

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1) Evropské automobilky zvýšily své odhady prodeje elektrických aut před zavedením přísnějších emisních pravidel v EU v roce 2021
2) Banka UBS odhaduje, že prodej elektrických aut do 2025 překoná prodej vozů s naftovým motorem.

auto.idnes.cz/akumulator-elektromobil-konsorcium-evropska-komise-p0j-/automoto.aspx?c=A171009_150518_automoto_fdv

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zatímco Čína, Japonsko a USA zřídily továrny na výrobu elektrických článků používaných v bateriích elektrických aut, Evropa ještě nepostavila ani jednu! je důležité nemít v tak důležitém odvětví „Kodak moment“ :))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

-Co potřebujeme, je Airbus pro baterie.
-Firma Northvolt, založená bývalým pracovníkem Tesly a německá Terra E plánují výstavbu továren, mají spustit nejdříve v roce 2020.
-První velkou továrnu na li-ion bat v EU staví jihokorejská LG Chem v Polsku.
- Daimler TAKY plánují továrny na baterie, ty však budou jen montovat baterie z článků, které budou kupovat od dodavatelů, hlavně v Asii.

Největším dodavatelem baterií pro elektrické vozy je podle údajů Bernstein Research:
1)Panasonic
2)LG Chem
3)Samsung
4)TESLA

auto.idnes.cz/akumulator-elektromobil-konsorcium-evropska-komise-p0j-/automoto.aspx?c=A171009_150518_automoto_fdv

Obrázek uživatele Josef

Podle investic to vypadá, že největším na světě bude brzy neotřesitelně LG Chem, ani Tesla se svou Gigafactory nebude moci konkurovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

taxi BYD v ulicích Bruselu posílil jeho názor, že je potřeba jednat rychle :)))))))))))))
Schůzky, která se uskuteční 11.10.2017 se mají zúčastnit:
chemická firma BASF
belgická chemická skupina Solvay
evropské automobilky Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz a Renault
francouzský výrobce baterií Saft
německý konglomerát Siemens
Northvolt a Terra E

auto.idnes.cz/akumulator-elektromobil-konsorcium-evropska-komise-p0j-/automoto.aspx?c=A171009_150518_automoto_fdv

Dinosauři se ženou do pěkný spirály. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Možná by neškodilo vidět kdo to vlastně ten Johannes Reifenrath

youtube.com/watch?v=pS7krOpgRVI

...jen podotknu že Rath jméno už známe a po česku to převzatý slovo od germánů znamená Radílek, jako že poradí, rádce jasně že ne zadára ;))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

bohuzel rath s automobilovym prumyslem nemel nic spolecnyho i tak doslova na reifen ste zapomel

diesel hybrid smysl samozjreme ma, i kdyz tady v techle elektrofanatickych kruzich to malokdo chape. s dovolenim pripominam, ze diskutujeme na serveru s nazvem hybrid.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nazev serveru hybrid je od toho aby znalá elektromobilní komunita mohla vyučovat flustrované fosilní exulanty sápající se po elektroinformacích ;) každopádně diesel hybrid je mediální masírka veřejnosti o tom jak medvěd na produkci TESLA prostě zatím nemá :))

Jo jo Peugeot s dízl hybridama radši seknul.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

spalovaci motory samozrejme zmizi. otazkou ale zustava kdy. ja tvrdim ze do 20ti let to nebude. tvrdim, ze za 20 let bude porad vetsina vozu na silnicich se spalovacim motorem. chce se nekdo se mnou vsadit? ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

se klidne vsadim o stovku, ze za 20 let vas tento web mine, a i zapomenete na to co ste tu psal. Muze nastat situace, ze bude vse jinak. Veterani budou vzdycky, otazka je co budou mit v garazi.
Je to jako s kuraky, zakaz a kourej na ulici... jak dlouho tohle budem snaset... je cesta zpet... asi ne. Tak bych to videl se vznetovymi motory a tedy i zazehovymi... je cesta zpet... asi ne.

Obrázek uživatele Michelin

Prijde na to na jakych silnicich. Ja bych se klidne vsadil. Jsem si jistej, ze do osmi let se bude na klicovych trzich jako je Cina prodavat vice baterkacu nez spalovaku a pak bude 12 let na obnovu parku. A ve vsech vyspelejsich zemich to bude podobne.
Takze dosahnout za 20 let nadpolovicni vetsiny, uplne v pohode.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

pokud mate na mysli baterkace ve smyslu ciste elektromobily (ne plug-in hybridy), tak klidne o flasku dobreho konaku. rok 2025 neni tak daleko. urcite nebudou v cine prodeje elektromobilu vetsinove. ehm, klicovem trhu. s timhle nehnou ani soudruhove.

Obrázek uživatele Michelin

To nebudou řešit soudruhové, ale zákazníci. Oni taky nechtějí aby i jejich vnoučata museli chodit po ulicích s roužkou na obličeji.
Tak jelito kopito platí to. :-)

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

to nechce nikdo. ale cesta k tomu cili v soucastnosti nevede nakupem (pripadne dotaci ) aut kategorie tesla. ani tm3. ani nissan leaf.

Obrázek uživatele Michelin

S těmi dotacemi také nesouhlasím. Jsem naprosto přesvědčený, že k takhle skvělým autům si najdou zákazníci cestu i bez dotací.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

ale jsou zpusoby jak zmenit chovani zakazniku i bez nutnosti neco primo dotovat. razantne omezit vypousteni skodlivin v blizkosti huste osidlenych lidskych obydli (mestech). to nahrava cistym technologiim. a at si kazdy vybere jak to vyresi. nakupem elektromobilu, spolujizdou v elektromobilu, verejnou dopravou, chuzi pesky, prestehovanim do mene osidlenych oblasti. ale ne dotace. navic do soukrome sfery - prispevek nekomu na jeho komfort za penize vsech.

Obrázek uživatele Michelin

Jak jsem již napsal, v tom jsme za jedno. Lépe bych to neshrnul.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Fosilní paliva jsou dotovaný 10 milionama $ za minutu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Josef

Ne, protože máte pravdu. Ale o tu třeba konkrétně mě nikdy nešlo :-)

Klidně, za 20 let už budu mrtvej :)

Ale u nás bude i za 40 let aut více spalovacích.....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Informácie trošku zastaralé, ale s tým DIESEL-HYBRIDOM to dorazil :-DD
Ten chlap je v obraze, alebo pod...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako vždy opět od zahraničních superexpertů zastaralé informace made in Západní úpadková Evropa.

Čína od kol masivně odcházela před 20-10 lety, dnes se samozřejmě ke kolům zase rychle vrací v podobě multimiliardových půjčoven samostatně stojících kol.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj všichni ti to žerem, občas navat taky nějaký ten odkaz nebo videjko ty superexperte :)

Náhodou má pravdu ty superbambulo, v Pekinu to dokonce musej regulovat páč se tam válí hromady sharovacých kol a překážej. Evidentně víš starou belu. Sleduj cvrkot.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ala ja mu věřit ale jen písmenka nuda, chci ho nastartovat k vyšším výkonům v podobě odkazů obrázků a videí ;) Musíme vychovávat nový koně a myslet na starý kolena soudruhu ;)

Daimler porad jeste tvrdi, jak na investici do Tesly vydelali. Pry nejlepsi obchod co kdy udelali. Ale nakonec to bude asi jejich nejhorsi obchod v historii. Tesla jim diky te investici ted pekne nici ksefty. Urcite toho litujou.

Tak za 50 mil. vydělat 780 mil, to už se asi nikomu nepovede, teď by to samozřejmě prodali za 2 mld. a bylo by to ještě lepší, ale Mercedesu asi nic jiného nezbývalo, jejich % podíl pořád klesal a určitě byli i trochu svázáni ve vývoji elektromobilů, navíc stále prodávají Tesle některé díly do aut. Mercedes prodává čím dál více aut, letos přes 2 mil. ročně a stále stoupá prodej i S třídy, která trhá rekordy, řekl bych, že teď má Mercedes úžasné portfolio aut. Bude to pro ně špatný, až začnou státní delegace jezdit v Tesla S místo Mercedes S.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no jasně že litujou, germánoj zatím nezbývá než doženou to zpoždění jen platit reklamu do médií, vokecávat to ze všech úhlů, slibovat hory doly, přemazávat to různým rádobyeko balastem a v konečným důsledku masírovat si ego prohlášeníma jaký sou to pašáci :))))))) ctrl+c

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

už o tom píšou i v novinách že Evropa je pozadu

auto.idnes.cz/akumulator-elektromobil-konsorcium-evropska-komise-p0j-/automoto.aspx?c=A171009_150518_automoto_fdv

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Společnost Nvidia představila na konferenci GTC Europe první superpočítačový systém zabudovatelný do automobilu, který bude schopen zcela nahradit (a vynechat) řidiče s volantem. Systém Drive PX Pegasus bude automobilkám k dispozici ve druhé polovině příštího roku.

technet.idnes.cz/nvidia-drive-px-pegasus-autonomni-auto-drive-px2-ful-/tec_technika.aspx?c=A171010_055418_tec_technika_nyv

finance.google.com/finance?q=nvda

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tyoe už mi to zas smazal že Dajmlejn je trapnej germán ví celá €jro páč ten fousek patří do důchodu a Tesla udělala rozvodem s tou germánskou ostudou jedině DOBŘE !! :)))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toto se mi libi. To má budoucnost

e-go-mobile

Obrázek uživatele ozana

Spalovací motory nezmizí, uvidíte je v každém technickém muzeu.

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Obrázek uživatele Michelin

:-)
Přesně to mě napadlo hned po přečtení nadpisu.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Hned vedle Nokje, Kodaku a walkmena :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter