Cyklistický boom ve Vídni pokračuje, na kole jezdí o pětinu víc lidí

redakce - 16 Prosinec 2020

V listopadu rakouská metropole zaevidovala meziroční nárůst cyklistů o 20 %, což z letošního listopadu dělá nejsilnější listopad od počátku měření.Kolo se podle organizace VCÖ, která se monitoringem cyklistické dopravy zabývá, stává  čím dál více součástí každodenní mobility Vídeňanů.

Kolo se podle organizace VCÖ, která se monitoringem cyklistické dopravy zabývá, stává čím dál více součástí každodenní mobility Vídeňanů.
foto: Free-Photos, licence Pixabay

Stále více Vídeňanů používá kolo jako celoroční způsob dopravy, a to i v chladných měsících. „Ačkoliv došlo v souvislosti s druhou vlnou koronavirové pandemie celkově ke snížení mobility ve městě, posílila cyklistická doprava v meziročním srovnání o 20 %,“ komentuje současný vývoj cyklistické dopravy ve Vídni mluvčí organizace VCÖ Christian Gratzer.

U devíti z celkem třinácti sčítacích stanovišť zaznamenala Vídeň v listopadu rekordní počty cyklistů. Nejvytíženější trasou byla ta u Dunajského kanálu, na které se vyskytovalo dvojnásobné množství cyklistů než v listopadu 2019.

Na druhém místě se pak umístilo stanoviště Wienzeile, které zaznamenalo o 90 % více cyklistů. Denně se zde pohybovalo v průměru 1212 cyklistů, což je více než v červnu 2013 či červenci 2011.

Důležitým faktorem motivujícím Vídeňany ke každodennímu využití cyklodopravy je i dostatečný veřejný prostor, který je cyklistice ve Vídni věnován. Nová vídeňská koalice navíc přislíbila další podporu cyklistické dopravě, a to formou ročního balíčku v hodnotě 20 mil. eur.

Investice mají plynout do cyklistické infrastruktury, která má zlepšit síť cyklostezek ve městě a odstranit její nedostatky. Jednosměrné cyklopruhy tak např. mají mít minimální šíři jednoho metru, přičemž jako kvalitní cyklopruhy jsou ve Vídni oznařovány pruhy o šíři 1,5 až 2 metry.

U obousměrných pruhů platí minimální šíře 2 metry, doporučují se ovšem 3 metry. „Stále existuje ještě mnoho ulic, kde se zaparkovaným autům dostává více prostoru než cyklistům. Vídeň má, co se cyklistiky týče, ještě co dohánět. Dobrým indikátorem kvality cyklistické infrastruktury je počet rodin s dětmi, který ve městě jezdí na kole," dodává ke kvalitě cyklistické infrastruktuře ve Vídni mluvčí organizace VCÖ Christian Gratzer.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Na elektrokole je z Prahy placka. Kdo chce, ten jezdí.

---

Citigoe se nedočkal, taxem koupil ZOE.

Obrázek uživatele Kuk

Moc hezký, ale Víde je placka jak hovadoˇ. V ČR je kolo běžný všude kde je rovina, tedy Hradec Králové Pardubice, Poděbrady apod. placky. Taková Praha to už jsou slušný krpály. Takže rožšiřování cyklistiky má svá omezení.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Ourel

U nás tu cyklistiku taky tlačí hlava nehlava. Ale ruku na srdce. Když jsem si dal vyhledat počasí Videň, tak jsou tam 3°C. V tomhle jezdit na kole je o zápal plic. Podobné podnebí je i u nás. Máme tu hezky od května do září. Ale jinak je ta cyklistika, elektroskůtristika a pod. u nás nepoužitelná.

Já jezdím do práce 7km na kole i v -10°C a nemocný prakticky nejsem vůbec ve srovnání s ostatními, kteří jezdí autem.. A zápal plic jsem nikdy neměl..

Já taky.

A dokonce jezdim na lyžích v -25°C a řidším vzduchu, v rychlosti 70 km/h, a to se podržte, čistě z vlastní vůle a jen tak (nikoliv do práce). A nedostal jsem zápal plic. I když to může být díky přípravě na kole...

Obrázek uživatele runner42

Nebojte, vypěstovat si autoimunitní kloubní artrózu a plicní revmatitidu chvilku trvá, ale jste na dobré cestě, stačí vytrvat.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele Anonym123

ono je to tak, zže niekto neochorie ani ak na tom bicykli zmokne, iný má zápal pľúc len keď o tom počuje.

a k článku - niekde cyklo presádzajú spôsobom - bude taký boj za mier, že neostane kameň na kameni!

Jenže je rozdíl do toho skočit bez přípravy nebo nepřestat jezdit při +10 a propracovat se do toho stavu. Pak je to taky, jak je daný jedinec náchylný na průdušky. Což si lidi, co tvrdí, že je to o zápal plic, neuvědomují...na běžkách je člověk taky zadýchaný a jezdí se v mrazu. Ostatně ono i na sjezdovkách se dá zadýchat, pokud se nejezdí na manžele radovi. Taky jezdím na kole příležitostně i v zimě - za posledních 12 měsíců jsem nejezdil jen v únoru a březnu - v únoru jsem každou volnou chvíli lyžoval a v březnu bylo vše zavřeno a dětma jsme chodili, akorát je na kole třeba v zimě trochu zkrátit tréning - tak na polovinu

---

ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-stationAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil