Cyklistický boom ve Vídni pokračuje, na kole jezdí o pětinu víc lidí

V listopadu rakouská metropole zaevidovala meziroční nárůst cyklistů o 20 %, což z letošního listopadu dělá nejsilnější listopad od počátku měření.

Kolo se podle organizace VCÖ, která se monitoringem cyklistické dopravy zabývá, stává čím dál více součástí každodenní mobility Vídeňanů.
foto: Free-Photos, licence Pixabay

Stále více Vídeňanů používá kolo jako celoroční způsob dopravy, a to i v chladných měsících. „Ačkoliv došlo v souvislosti s druhou vlnou koronavirové pandemie celkově ke snížení mobility ve městě, posílila cyklistická doprava v meziročním srovnání o 20 %,“ komentuje současný vývoj cyklistické dopravy ve Vídni mluvčí organizace VCÖ Christian Gratzer.

U devíti z celkem třinácti sčítacích stanovišť zaznamenala Vídeň v listopadu rekordní počty cyklistů. Nejvytíženější trasou byla ta u Dunajského kanálu, na které se vyskytovalo dvojnásobné množství cyklistů než v listopadu 2019.

Na druhém místě se pak umístilo stanoviště Wienzeile, které zaznamenalo o 90 % více cyklistů. Denně se zde pohybovalo v průměru 1212 cyklistů, což je více než v červnu 2013 či červenci 2011.

Důležitým faktorem motivujícím Vídeňany ke každodennímu využití cyklodopravy je i dostatečný veřejný prostor, který je cyklistice ve Vídni věnován. Nová vídeňská koalice navíc přislíbila další podporu cyklistické dopravě, a to formou ročního balíčku v hodnotě 20 mil. eur.

Investice mají plynout do cyklistické infrastruktury, která má zlepšit síť cyklostezek ve městě a odstranit její nedostatky. Jednosměrné cyklopruhy tak např. mají mít minimální šíři jednoho metru, přičemž jako kvalitní cyklopruhy jsou ve Vídni oznařovány pruhy o šíři 1,5 až 2 metry.

U obousměrných pruhů platí minimální šíře 2 metry, doporučují se ovšem 3 metry. „Stále existuje ještě mnoho ulic, kde se zaparkovaným autům dostává více prostoru než cyklistům. Vídeň má, co se cyklistiky týče, ještě co dohánět. Dobrým indikátorem kvality cyklistické infrastruktury je počet rodin s dětmi, který ve městě jezdí na kole,“ dodává ke kvalitě cyklistické infrastruktuře ve Vídni mluvčí organizace VCÖ Christian Gratzer.

tisková zpráva

8 Comments on “Cyklistický boom ve Vídni pokračuje, na kole jezdí o pětinu víc lidí”

  1. Moc hezký, ale Víde je placka jak hovadoˇ. V ČR je kolo
    Moc hezký, ale Víde je placka jak hovadoˇ. V ČR je kolo běžný všude kde je rovina, tedy Hradec Králové Pardubice, Poděbrady apod. placky. Taková Praha to už jsou slušný krpály. Takže rožšiřování cyklistiky má svá omezení.

  2. U nás tu cyklistiku taky tlačí hlava nehlava. Ale ruku na
    U nás tu cyklistiku taky tlačí hlava nehlava. Ale ruku na srdce. Když jsem si dal vyhledat počasí Videň, tak jsou tam 3°C. V tomhle jezdit na kole je o zápal plic. Podobné podnebí je i u nás. Máme tu hezky od května do září. Ale jinak je ta cyklistika, elektroskůtristika a pod. u nás nepoužitelná.

      1. Jenže je rozdíl do toho skočit bez přípravy nebo
        Jenže je rozdíl do toho skočit bez přípravy nebo nepřestat jezdit při +10 a propracovat se do toho stavu. Pak je to taky, jak je daný jedinec náchylný na průdušky. Což si lidi, co tvrdí, že je to o zápal plic, neuvědomují…na běžkách je člověk taky zadýchaný a jezdí se v mrazu. Ostatně ono i na sjezdovkách se dá zadýchat, pokud se nejezdí na manžele radovi. Taky jezdím na kole příležitostně i v zimě – za posledních 12 měsíců jsem nejezdil jen v únoru a březnu – v únoru jsem každou volnou chvíli lyžoval a v březnu bylo vše zavřeno a dětma jsme chodili, akorát je na kole třeba v zimě trochu zkrátit tréning – tak na polovinu

      2. Já taky.
        A dokonce jezdim na lyžích v -25°C a řidším

        Já taky.

        A dokonce jezdim na lyžích v -25°C a řidším vzduchu, v rychlosti 70 km/h, a to se podržte, čistě z vlastní vůle a jen tak (nikoliv do práce). A nedostal jsem zápal plic. I když to může být díky přípravě na kole…

Napsat komentář