CUPRA el-Born: sporťák s 82kWh baterií pro dojezd až 500 km

Jan Horčík - 08 Červenec 2020

Nový elektromobil CUPRA el-Born postavený na Volkswagen platformě MEB se bude vyrábět v závodě Cvikov a na trh půjde v roce 2021.Elektromobil Cupra el-Born nabídne dojezd až 500 km díky sadě akumulátorů o využitelné kapacitě 77 kWh (celková 82 kWh).

Elektromobil Cupra el-Born nabídne dojezd až 500 km díky sadě akumulátorů o využitelné kapacitě 77 kWh (celková 82 kWh).
foto: SEAT

Vývoj modelu CUPRA el-Born se zaměřil na sportovní výkony a dynamiku. Řidič si tak může kdykoli užívat okamžitého zrychlení, které například z 0 na 50 km/h trvá pouhých 2,9 sekundy.

Pro model CUPRA el-Born byl v rámci platformy MEB exkluzivně vyvinut sportovní podvozek s adaptivními tlumiči DCC Sport (Dynamic Chassis Control Sport). Sportovní podvozek se sníženou světlou výškou se automaticky přizpůsobuje provozním podmínkám a nabízí nejvyšší úroveň jízdní dynamiky.

CUPRA el-Born disponuje nejmodernějšími technologiemi, mezi něž patří průhledový displej s rozšířenou realitou. Sportovní elektromobil ujede na jedno nabití až 500 km díky velmi efektivní sadě akumulátorů o využitelné kapacitě 77 kWh (celková kapacita: 82 kWh).

CUPRA el-Born

CUPRA el-Born
foto: Seat

Díky funkci rychlého nabíjení je model CUPRA el-Born schopen doplnit dostatek energie pro ujetí minimálně 260 km za pouhých 30 minut.

V interiéru modelu el-Born nalézají uplatnění recyklované materiály. Nový model CUPRA el-Born přinese v roce 2021 automobil pro trvale udržitelnou mobilitu s charakterem a dynamikou, tak vyžadovanou automobilovými nadšenci.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Sporťák so zrýchlením za 2,9s z 0 na 50km/hod. Tak to gratulujem k úspechu :-))

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Kuk

off
Osborneův efekt - do 6ti let už se budou prodávat jen elektrický auta. :D

The Osborne Effect: Why new car sales will be all electric in six years
https://thedriven.io/?s=The+Osborne+Effect%3A+Why+new+car+sales+will+be+all+electric+in+six+years

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

To mi prijde jako moc optimicticka predpoved, ac bych si moc pral aby vysla. To by nejpozdeji do 2-3 let by muselo byt na trhu elektroauto s dojezdem 500km, nabitim do plna za 10 min a cenove srovnatelne se spalovacim protejskem. A nekdo by ty auta v tom mnozstvi musel bejt schopnej vyrobit. A taky do nich mit baterie. Jaky na to mate vy ostatni nazor?

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Podle mě to nebude ani náhodou. Pořád polovina lidí u nás bydlí na sídlištích a ti si prostě BEV pořizovat nebudou. Takže tady pořád bude značná poptávka po ICE. A v Evropě to nebude o moc jinak. Pokud nepůjde o silné politické rozhodnutí, mají BEV nárok na max polovinu trhu s novými auty. A když bude BEV každé třetí prodané auto, tak to za deset let bude úspěch.

Taky se mi to zda moc optimistické. Nemyslím si ale, že k potlačení výroby spalováků bude nutné mít 500km dojezd a 10min nabíjení do plna. Naopak si myslím, že to co máme teď s námi nějakou dobu zůstane.

Myslím, že lidi budou brblat pořád jako na každou změnu, ale auto budou potřebovat a pro útlum výroby ICE bude stačit aby výrobce vyrobil EV levněji, než ICE. Což si laicky myslím, že je možné je.
V tu chvíli sice EV bude pro zákazníky pořád dražší (protože si výrobce bude účtovat premium, chvilku i slabší infrastruktura), ale z pohledu výrobce se mu dělat ICE nevyplatí a postupně výrobu začne utlumovat. S útlumem ICE mu poroste cena výroby ICE a tak minimálně masové automobilky ICE zruší relativně brzo. Bez ohledu na to jestli je to v tu chvíli pro zákazníka to nejlepší. Místo toho zahájí masivní reklamní kampaně, že BEV je to nejlepší co kdy bylo.

---

User blocklist pro uBlock:
www.hybrid.cz##div .comment:has(a[href$="$user"])

Šikula, chválím anzíka, jak si mně odfiltruje :-).

vsechno to co pises plus taky v tak ktarme case by nebyla sance postavit dostatecnou sit nabijecek, a to jak verejnych tak i neverejnych

ac je tohle spise retorika odpurcu BEV, tak to ze to neni takzvane "prez noc" ma sve realne duvody v mnoha ohledech

ten prerod at se to nekomu libi nebo ne bude v radu desitek let, ne v jednotkach let

Obrázek uživatele Michelin

Otazka je co si lide predstavuji pod tim pojmem “prerod”. Nekdo v tom vidi, ze vetsina aut na silnici (neli vsechny) bude jezdit na baterky.
Tady se, ale pise pouze o prodeji novych aut jiz jen na baterky a tomu bych klidne veril.

Ja jsem presvedceny, ze do tri let klesne cena bev na uroven spalovaku a pak uz si spousta lidi rozmysli jestli ten baterkac nezkusit. To, ze si ho v dalsich trech letech vyzkousi dostatek lidi na to aby i ti ostatni uverili, ze je to naprosto pouzitelne a zacali je kupovat take mi pak pripada uplne realne.

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

sposuta z tech lidi co by mohli mit elektromobil i dnes ho nema treba prave proto ze nemuze, a to ikdyby stal polovinu co ICE, a ted si vem jak by vypadala situace na nabijeckach za ty 3 roky kdyby se prodavali jen BEV a infrastruktura by se rozsirovala podobnym tempem co dnes, v CR by to byla katastrofa i pro ty co maji BEV jiz dnes a obcas musi vyuzit verejne nabijeci misto, pro elektromobilitu v CR by to bylo katastrofalni kdyby se najednou zacali prodavat BEV v desitkach tisic kusu rocne na Ceskem trhu, to by byla voda na mlejn odpurcum BEV

v CR se na podobny status jako maji ted treba v Norsku dostanem tak nekdy v pristim desetileti, mazna na prelomu, do te doby se ta infrastruktura a i mentalita lidi podstatne zmeni, aby to mohlo fungovat i ve zdejsich podminkach

Proč pořád dokola nikdo nechce pochopit že, odjíždím ráno s plně nabitým vozem z obyčejné zásuvky. Absolutní většina lidí se vrátí domů bez potřeby někde dobíjet. Infrastruktura je už dávno a všude pouze se dovybaví parkoviště na sídlištích a vymyslí systém plateb.

Pokud ode dneška začneme prodávat pouze elektromobily tak bude trvat více jak 40let než se vymění vozový park.
Z toho vyplývá že přechod bude postupný a síť i ostatní prvky budou mít dostatek času se tomu přizpůsobit.

ja to chapu, ale ty asi nechapes ze ne vsichni to tak mohou mit a ne vzdy je cesta takova ze na jadno nabiti se jede trasa z A do A, ale nekdy se jede i trasa z A do B prez C,D,E,F....., a pokud by se ted zacalo prodavat v CR elektromobilu desitky tisic rocne, tak se soucasnou verejnou infrastrukturou by to byl proste problem prave na tech delsich cestach kde je potreba vyuzivat prave tu verejnou infrastrukturu

mimochodem cim vic bude elektromobilistu, tim vic to bude i nabijecek o egu a ignoraci ;) protoze ve vetsim mnozstvi jiz nepujde vesmes o fandy elektromobility, ale i o normalni bezne ridice kterym je u zadele na co to jezdi, a bude je zajimat jen to aby nabili a mohli jet dal, idelani to bude az BEV zacnou fasovat arogantni jedinci, to pak bude "nadhera"

asi bys byl desne nadsenej ze prijedes k nabijecimu stojanu a pred tebou bbude stat treba fronta 10 aut ;) to ze ted se ty fronty netvorej je dano jen tim ze tech BEV je v CR cca 4 tisice, a nabijecek ktere se daji oznacit jako 50kW+ je asi 300 kusu, kdyby tech aut ale najednou bylo bejem treba 3 let 100 tisic a nabijecek treba 1000, tak to problem jiz muze bejt, a o tomhle je tahle diskuze ;)

takze pokud jsi nekdo kdo nikdy nenabiji na verejne nabijecce a jezdi trasy jen z A do A tak jsi asi vyhral, ale pak nechapu proc vubec diskutujes k tematu verejneho nabijeni?

Obrázek uživatele Michelin

To, že se tady před dvaceti lety vykašlal Telecom na budování ADSL, ale snažil se tlačit svoje ISDN nevedlo k tomu,že by lidé nepoužívali internet, ale k tomu, že se trh otevřel pro alternativní poskytovatele.

Takže až začnou ve velkém kupovat baterkáče byť jen ti co mají možnost v noci nabíjet (což je mimochodem stejně většina z těch co si mohou dovolit koupit fungl nové auto), tak se začnou zájemci o výstavbu nabíjecí infrastruktury rvát o každé parkoviště kde ještě nic nebude, časem pak o každé parkovací místo.

PS: Před třemi lety když jsem začal jezdit na elektřinu tak byl v Česku proti dnešku registrován zlomek elektroaut, stejně tak nabíječek bylo jako šafránu. Tehdy se mi často stalo, že v Praze u Burgerkinga na Chodovské jsem narazil na obsazenou nabíječku a musel jinam.
Za poslední rok si nepamatuji, že bych musel hledat nějakou alternativu než jsem si naplánoval. Podle mě se tedy situace s přibývajícími ev jen lepší.

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

ano casem casem, ostatne ja bych v tom taky rad podnikal, ale momentalne je to o tom ze se to nevyplaci, a troufam si tvrdit ze se to zatim v CR nevyplaci ani s dotaci co se tyce verejne infrastruktury

sam jsem byl u projektu sveho wallboxu na panelku a u projketu dvou 50kW stojanu verejnych, dva wallboxy na nasem dvore nema smysl pocitat, tam se nic uredne vesmes neresilo, ale u tech verejnych je to desnej voser a ikdyby ty stojany byli vytizene naplno 20 hodin denne tak se nikdy nemaj sanci zaplatit s tim kolik to stalo nejen financi ale i usili vsech lidi okolo

osobne zatim cekam co novela od pristiho roku kdy u nabijecek do 22kW se to zmeni, ale moc tomu zatim nedavam nadeji, porad to je proste neco kde je sakra riziko prodelku a ne zrovna maleho

Obrázek uživatele Michelin

Ona je to také lokalita od lokality. Chybí metodika, takže každý stavební úřad si to řeší po svém.

Já postavil veřejný stojan se dvěma TYP2 zásuvkami 22kW na veřejném parkovišti a proběhlo to k mému překvapení víc než hladce.

Každopádně už z té navrhované změny zákona je vidět, že tu vůle zlepšit tuhle situaci je a tedy se dá předpokládat, že se to lepšit resp. zjednodušovat bude.

Každé podnikání je samozřejmě o návratnosti, která je zatím v tomto oboru v nedohlednu, ale podle mého názoru tam ten byznys jednoznačně bude. Je to jen o tom jak je kdo trpělivý. Těch co mají peníze a neví jak je investovat je spousta, a tenhle obor zaručuje v budoucnu jisté příjmy téměř bez práce. Až si to ti co na těch penězích sedí uvědomí, tak se strhne lavina.

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Proč pořád někdo dokola mele, že by se od teď měly prodávat jen eVehikly? Copak vy všichni jejich zastánci byste akceptovali, že od zítřka se jako jediný nápoj bude prodávat třeba mléko? Nebo, že jedním jediným povoleným modelem pánského spodního prádla budou právě jen a jen trencle? Prooooooč? Mám vymýšlet tisíc a jeden stejně nesmyslný příklad abyste pochopili nesmyslnost vašeho pokřiku "od zítřka prodávat už jen eVehikly !!!!"?

Jenže to je to kdyby a protože není, tak ta naše infrastruktura jakžtakž stačí pro těch pár tisíc BEV.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

Do te bedny pod displayem se jiste vejde 6m nabijeci kabel...

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (už třikrát jsem nabil do plna) při rychlosti 25tis km za rok.

Obrázek uživatele Tomáš

Off

Zajimave. Elektromobil z Polska? https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/polsko-elektromobil.A200706_081642_automoto_mom

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

No 500 kilometrů s tou baterkou neujede ...

realny dojezd Cupry se dozvime driv nez bude na trhu, bude to jen prevelcene ID3 77kWh mozna s trosku vykonnejsim motorem a jinak nastavenym podvozkem

Tesla da o dost vice s mensi baterkou, tak proc by to neujel?

Myslím že to možná dá v létě město-okolí. Seat e-Born má uváděnou reálnou průměrnou spotřebu 16.6 kWh/100km, ale město okolí až 380 km s baterií 58 kWh.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km


Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion