Cummins a Hyundai CE představili prototyp malého elektrického bagru

Elektrifikace a robotizace čeká i odvětví stavebních strojů. Po malém elektrobagru od Volva je tu podobný koncept také od Hyundai.

Hyundai CE a Cummins představili svůj elektrický bagr. Mimochodem, první elektrický solární bagr ukázali už v roce 2015 Švýcaři.
foto: Cummins

Nový malý elektrický bagr je společným dílem Hyundai Construction Equipment a Cummins. Je vybaven osmi 4,4kWh li-ion bateriovými moduly Cummins BM4.4E zabudovanými do podvozku. Celková kapacita je 35,2 kWh.

Díky tomu má bagr dostatek energie na osmihodinovou pracovní šichtu. Plné nabití trvá tři hodiny. HCE očekává, že malé elektrobagry najdou využití především na městských staveništích v hustě obydlených oblastech.

tisková zpráva

16 Comments on “Cummins a Hyundai CE představili prototyp malého elektrického bagru”

  1. Vodíkové kamiony a teď elektrobagr…, moc automobilový
    Vodíkové kamiony a teď elektrobagr…, moc automobilový průmysl nesleduji, ale je pravda, že o Hyundai se poslední dobou píše dost a už asi vím proč. Koukám, že korejcům nápady rozhodně nedocházejí a za to mají můj obdiv.

    1. Debílek zase úřaduje a nevynechá jediný článek i kdyby
      Debílek zase úřaduje a nevynechá jediný článek i kdyby tam bylo, že Hyundai vymyslel nový tvar hovna. To toho ještě nemáš dost? Já fakt nepřestanu a budu na ty podvody od Hyundai upozorňovat stále až si všichni tady na Hybridu budou myslet, že je Hyundai ta nejhorší automobilka na světě:
      Rousek75:
      Vodíkové kamiony a teď elektrobagr…, moc automobilový průmysl nesleduji, ale je pravda, že o Hyundai se poslední dobou píše dost a už asi vím proč. Koukám, že korejcům nápady rozhodně nedocházejí a za to mají můj obdiv.
      Butcher:
      Nexo sleduji už delší dobu a jsem rád, že se na povrch dostávají stále nové a nové informace. Mě se princip čištění vzduchu opravdu hodně líbí, design je taky fajn. Je to něco nového a neohraného a za to před Hyundai smekám.
      Dejwik:
      Navýšení o 12KW a zvýšení dojezdu bude pěkné vylepšení! Vůbec se nebojím, že by se něco pokazilo, jelikož Hyundai zkrátka patří ke špičce v oblasti elektromobility!!
      Jarin:
      Pokrok nezastavíš a Hyundai je jasným příkladem jde stále dopředu a inovace jen přibývají je fajn že stále překvapuje a ukazuje že to jde
      Sam:
      Když se to vyladí do dokonalosti, aby to bylo bezpečné a funkční což pro Hyundai nebude extra problém tak proč ne mě se nápad líbí
      Miloš Kraub:
      Vypadá to hodně zajímavě. Jde vidět, že se Hyundai hodně vyšvihl v posledních letech, jen tak dál! Ty jejich inovace jsou neskutečné.
      Vlastimil Novák:
      Za 5 let tisíc kusů vodíkových kamionů, které doposud nikdo nevymyslel? Tak to jim držím palce! Jde vidět, že v Hyundai jim nápady rozhodně nedochází.
      Marek:
      Už jen to, že vymysleli vodíkový kamion je bomba, ale to že do 5 let jich bude jezdit celý tisíc, to je prostě neskutečné! Jde vidět, že Hyundai zkrátka umí!
      Láďa Burtel:
      Náklaďák na vodík? To je už něco. Nemluvě o tom designu, ten se dost povedl! Korejci zkrátka ví jak na to. Pěkná práce!
      Michal:
      auta na vodík bych čekal, ale zrovna nákladak, tak to už je jiný level 😀 takový tah jsem od hyundae nečekal, povedený
      Maty93:
      Takže nejen, že je Hyundai špička co se týče elektromobility? Teď už se šplhá nahoru i díky vodíku? Co to bude příště? Opravdu se nestačím divit, pěkná práce!
      Indroš:
      jako vodíkový kamion, to už by bylo uplně mega revoluce, kdyby se to povedlo hyundai!
      Jindra H.
      Je až k neuvěření co Hyundai vymýšlí, náklaďák na vodík? Takže už nebudou špičkou jen v oblasti elektromobility, ale teď i v oblasti vodíku? Páni, jen tak dál!
      Petr:
      Vodíkový náklaďák? Tak to čumim, co ještě ti korejci nevymyslí, opravdu skvělá práce!
      Jindra Solner:
      Je to masakr. Téměř 400KM na jedno nabití? To je úctihodné číslo. Tohle se Hyundai opravdu povedlo!
      Trnka:
      autonomní řízení a vodík bych prostě čekal u osobních aut, ale nečekal bych, že to udělají u kamionu, to jako dobrá věc!
      Bára:
      Auto je to velice pěkné a ten dojezd? Parádní. Už jen počkat, kdy v česku bude pořádná infrastruktura a hurá do ní. Velmi povedená práce od Hyundai

      1. Jako samostatný příspěvek mi to ani nepřišlo, ale takhle
        Jako samostatný příspěvek mi to ani nepřišlo, ale takhle když se to napíše pod sebe tak je to fakt hustý.
        To je buď robot nebo zaplacený člověk co má za každý kladný příspěvek o hnujday nějaké šušně.
        Je v tom vidět jasný vzor, tahle se normální člověk nechová.

        Je to celkem hnus. Člověk fakt nemůže věřit žádné diskuzi, protoze polovina uživatelů je falešná, nebo troll, nebo boti.

    1. škoda že tam nejsou nějaké podrobné informace, hlavně
      škoda že tam nejsou nějaké podrobné informace, hlavně jestli tak je klasická hydraulika, která má ovšem velké ztráty, nebo jestli tam jsou nějaké elektromechanické pístnice, kde ses asi bude problém poškození kabelů a nečistoty.

      Mám doma přestavbu bagru na elektřinu tedy s klasickou hydraulikou , bere v klidu jen když něco drží tak 2 KW plný výkon v tlaku je 10 KW a průměrná spotřeba je kolem 4,5 Kwh na hodinu provozu a to je menší bagr než na obrázku cca 2,5 tuny.

    1. Takových bagrů je spousta, ale pořád jsou to bagry kde
      Takových bagrů je spousta, ale pořád jsou to bagry kde elektromotor pohání hydraulické čerpadlo. Pohon bagru zajišťují lineární i rotační hydromotory. Celková účinnost není moc velká, vzniká spousta tepla.
      Tady jde o koncept kde hydrauliku nahrazuje elektrika. Pohyby bagru zajišťují elektrické motory. Účinnost je mnohem vyšší, a ten případ, kdy bagr jen drží břemeno na místě, je s takřka nulovou spotřebou energie.

Napsat komentář